Да точно 2-3 паления и каране на бензин-газ-бензини се омазват нещата.
Правих си експеримент карах 3 дни само на бензин, и градско и извънградско общо 20л бензин изгорих, над 10 старта на двигателя и студен и на топъл.
Проблем не забелязах при каране само на бензин.
От което си правя извода, че проблемите на бензин се предизвикват от работата на газ.
Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Точно така, проблемите в работата на бензин идват от газ-та, ама това е положението.
Аз от онзи ден съм с ламбда емулатор и засега всички проблеми изчезнаха.
Остава само да видя дали ще пооправи харченето, че ми даваше 17/100 в града. Направиха и настройка.
Аз от онзи ден съм с ламбда емулатор и засега всички проблеми изчезнаха.
Остава само да видя дали ще пооправи харченето, че ми даваше 17/100 в града. Направиха и настройка.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
толкова колега НАЙ-Много 15 да го свалиш при някакви неземни условия
- fill
- Мнения: 1574
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
yoan4o написа:Остава само да видя дали ще пооправи харченето, че ми даваше 17/100 в града. Направиха и настройка.
И моя разход е толкова, виновен е десния крак.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
То ако е така за какъв чеп ми е тая ГАЗ. На бензин колата харчеше най-много 10/100, като определено я юрках повече.....
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
fill написа:
Cvetomir-Panchev написа:
един газаджиа познат ми каза че и ламб емулатора също не вършел кои знае каква работа и тои ми предложи това да прекъсва ламд сондата и се чудя какво да правя
Смени си майстора или ламбда емулатора
къв е тоя майстор,то ламбдемулатора това прави-прекъсва ламбда сондата.Аз със същия двигател /ABS май/ имам и емулатор/симулатор/ и ресет на компа.Така съм вече 6 години и половина.Даже си мисля,че ресета е излишен.Той се прави много просто-когато извадиш буксата от компа първите два кабела червени са плюсовите.Единия е с постоянен плюс,другия минава през ключа.Просто срязвате постоянния/за паметта/ и остатъчния кабел от буксата го хващате за временния плюс.Съответно изолирате постъпващия плюсов кабел и готово.Когато загасите колата спирате тока до мозъка и той не запомня картина от карането.За разхода само да ви кажа,че когато ми сложиха газовата първия месец даваше разход 14 -16 и градско и извънградско,без значение.Как ли не се мъчиха и майстори и аз не можеха да го свалят.След известно време сам падна.Мога да кажа,че колкото гори на бензин,толкова и на газ.Разликата е в динамиката....
Cvetomir-Panchev написа:
един газаджиа познат ми каза че и ламб емулатора също не вършел кои знае каква работа и тои ми предложи това да прекъсва ламд сондата и се чудя какво да правя
Смени си майстора или ламбда емулатора
къв е тоя майстор,то ламбдемулатора това прави-прекъсва ламбда сондата.Аз със същия двигател /ABS май/ имам и емулатор/симулатор/ и ресет на компа.Така съм вече 6 години и половина.Даже си мисля,че ресета е излишен.Той се прави много просто-когато извадиш буксата от компа първите два кабела червени са плюсовите.Единия е с постоянен плюс,другия минава през ключа.Просто срязвате постоянния/за паметта/ и остатъчния кабел от буксата го хващате за временния плюс.Съответно изолирате постъпващия плюсов кабел и готово.Когато загасите колата спирате тока до мозъка и той не запомня картина от карането.За разхода само да ви кажа,че когато ми сложиха газовата първия месец даваше разход 14 -16 и градско и извънградско,без значение.Как ли не се мъчиха и майстори и аз не можеха да го свалят.След известно време сам падна.Мога да кажа,че колкото гори на бензин,толкова и на газ.Разликата е в динамиката....
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Е, да, ама не.
Минаха 10-тина дни откакто съм с емулатора и от вчера почна пак да прави същите мизерии като съм на бензин.
Много умен тоя Бош бре, не можеш го излъга....
Явно ще се слага и ресет реле.
Минаха 10-тина дни откакто съм с емулатора и от вчера почна пак да прави същите мизерии като съм на бензин.
Много умен тоя Бош бре, не можеш го излъга....
Явно ще се слага и ресет реле.
- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Не слушаш като ти се казва да слагаш ресет реле.
Вървиш по моя път. Аз първо слагах ламбда емулатор - не вършеше работа. Смениха ми го с друг (уж по-качествен), пак същото - на бензин колата работеше много зле, а и на газ правеше мизерии. Сложих реле и сега съм с реле и ламбда емулатор. Направи го релето да ти ресетва компа винаги когато колата е изгасена. Аз съм така и мисля, че е по-практично, отколкото да го рестартираш ръчно.
Вървиш по моя път. Аз първо слагах ламбда емулатор - не вършеше работа. Смениха ми го с друг (уж по-качествен), пак същото - на бензин колата работеше много зле, а и на газ правеше мизерии. Сложих реле и сега съм с реле и ламбда емулатор. Направи го релето да ти ресетва компа винаги когато колата е изгасена. Аз съм така и мисля, че е по-практично, отколкото да го рестартираш ръчно.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Mustang GT-R написа:Не слушаш като ти се казва да слагаш ресет реле.
Вървиш по моя път. Аз първо слагах ламбда емулатор - не вършеше работа. Смениха ми го с друг (уж по-качествен), пак същото - на бензин колата работеше много зле, а и на газ правеше мизерии. Сложих реле и сега съм с реле и ламбда емулатор. Направи го релето да ти ресетва компа винаги когато колата е изгасена. Аз съм така и мисля, че е по-практично, отколкото да го рестартираш ръчно.
Имах ламбда-контрол ....след 4 г каране започна да прави проблеми и колата не вървеше нито на газ нито на бензин...сякаш бъркаше нещо из компютъра.Преди 3 г се ядосах махнах ламбда-контрола и опростих нещата до едно ресет реле....и проблемите свършиха...все ми едно дали ще изпищи ламбда-сондата защото колата работи на бензин не повече от 30 сек след запалването,когато така или иначе си е без ламбдата....
- nurv
- Мнения: 1664
- Регистриран на: Пон 04 фев 2008 10:13
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: ALF
- Местоположение: София, Младост 3
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Извинявам се на колегата, че му ползвам темата. Искам да попитам за една аномалия. Преди малко в Газ сервиз Княжево ми сложиха уредба и ме изненадаха като ми казаха, че нямам памет на компютъра, което явно се дължи на липса на захранване и не ми сложиха реле. Някой попадал ли е на такава авария и може ли да сподели какви стъпки да предприема, защото аз реално не изпитвам никакви проблеми на бензин, а на газ тепърва ще разбера? Колата е Голф 3 ABS двигател.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
никакви стъпки колега,направо си готов за каране на газ.Що се отнася до проблема ти,паметта е един постоянен плюс от акумулатора.Просто кабела ти е прекъснат някъде.Червен е.
- nurv
- Мнения: 1664
- Регистриран на: Пон 04 фев 2008 10:13
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: ALF
- Местоположение: София, Младост 3
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Това е успокояващо. Да разбирам ли, че ако не си искам екстрите на MFA-то и го оставя така си е напълно нормална ситуация за работа на колата?
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
еее,за тез екстри не знам,понятие нямам как работят.но четох че работят и на газ разходите и тем подобни
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
fill написа:Cvetomir-Panchev написа:един газаджиа познат ми каза че и ламб емулатора също не вършел кои знае каква работа и тои ми предложи това да прекъсва ламд сондата и се чудя какво да правя
Смени си майстора или ламбда емулатора :Mr Green Fun
Темата е доста стара, но един колега с POLO наскоро имаше същите проблеми. Вариантът с ресетването на компютъра е ясен, но не всички го харесват. Колегата си сложи ламбда-емулатор, който да клати сигнала, но нямаше подобрение. И се замислих дали вместо емулатора не е по-добре просто с едно реле да се изключва ламбда-сондата, когато колата работи на газ. Потърсих дали не е писано по въпроса и попаднах тук.
Логиката е следната: Когато колата работи на газ (по принцип газта обикновено се настройва на по-богата смес), комп-а решава по ламбда сондата, че му е прекалено богата сместа.
Обеднява я постепенно, (или поне си мисли, че го прави) --> ...абе какво става с тая смес, все си седи богата... --> обеднява я още повече.. и така до макс. /до някакви граници, в които му е зададено да я обеднява/. Накрая запомня това състояние и оттам и ефектът при последващо запалване на бензин.
Някой пробвал ли е с реле за изключване, за да каже какво точно става?
Ако винаги при работа на бензин си работи и ламбда-сондата, а при работа на газ просто се изключва с едно реле (не да се пуска фалшив променящ се сигнал) -- как ще подходи компютърът при това положение?
- Дали компютърът ще мине в някакъв авариен режим, при който върви зле и харчи много.
- Или ще запише грешка, умерено ще обогати сместа на бензин и ще продължи да си върви нормално.
- Би трябвало да зареже всякаква адаптация по сигнала от ламбда сондата - докато се появи отново при следващото палене на бензин?
Знам, че разпространеният вариант е с ресетването на комп-а. Но така разсъждавах аз и стигнах до предположенията по-горе. Нямам идея как ще се държи ЕКУ-то. Но ето и още поне един газаджия, който препоръчва изключване на ламбда-сондата - сигурно е имал нещо предвид.
Любопитно ми е какъв ще е ефектът. Ако някой е пробвал с реле за изключване на сигнала от ламбда сондата, нека да сподели резултата. Или ако на някой му се занимава да пробва.
И аз бих пробвал, но колегата напоследък я пали направо на газ и каза, че не му се занимавало с експерименти. Пък и не съм сигурен в способността му да оцени определени нюанси в работата на двигателя. Например ако работи с прекъсване ще го забележи (оттам тръгна всичко), но се съмнявам дали ще му направи впечатление ако например при по-по-следващото палене на бензин тръгне с по-богата от нормалното смес и др. такива.
Re: Реле за рестарт на компютъра на Голф 3 1.8/90 АБС мотор
Aз съм отскоро с Голф 3 от 1996 година с мотор 1.8 ААМ,75 p.s.,но явно е някакъв мит,че това моно било родено за газова уредба....На всеки няколко дена се налага да разкачам клеми и да чакам поне час време ,за да рестарира компа и колата да работи като хората известно време.
След рестарт всичко е ток и жица.Работи отлично както на бензин така и на газ,и е просто удоволствие да се кара.След няколко дена проблемите започват лека полека.Изразяват се предимно и изключително в работата на бензин.Колата започва да глъхне,или да се дави ,да и падат оборотите,въобще става неконтролируемо положението.На газ няма никакви проблеми,освем че почва да задържа понякога високи обороти.След рестарт всичко отново работи без грешка.Почвам да се замислям,дали да си купя една vag-com букса и да си чистя през ден грешките,но трябва да изкарвам компа и монитора от стаята с кабел-удължител до колата всеки път (нямам лаптоп),или да си платя на някой майстор да ми монтира от тия релета дето рестартирали компа при всяко гасене.Макар че не ми е ясно,как го рестартират,след като при мен само с разкачване на клемите не се получава,трябва поне час най малко да стои така колата.После се почват наново сверяване часовници,радия и т.н......
Предишните коли (Toyota,Opel и Ford)никога не са ми правили подобни проблеми.Тук полудях вече.......Трябва да я карам само на газ,за да нямам проблеми,но пък така рискувам да съсипя инжектора,както и помпата,така че тоя вариант е немислим.По скоро ще разкачам нощем.Релета слагал ли е някой от вас на такъв двигател и какво му е мнението за тях ?
След рестарт всичко е ток и жица.Работи отлично както на бензин така и на газ,и е просто удоволствие да се кара.След няколко дена проблемите започват лека полека.Изразяват се предимно и изключително в работата на бензин.Колата започва да глъхне,или да се дави ,да и падат оборотите,въобще става неконтролируемо положението.На газ няма никакви проблеми,освем че почва да задържа понякога високи обороти.След рестарт всичко отново работи без грешка.Почвам да се замислям,дали да си купя една vag-com букса и да си чистя през ден грешките,но трябва да изкарвам компа и монитора от стаята с кабел-удължител до колата всеки път (нямам лаптоп),или да си платя на някой майстор да ми монтира от тия релета дето рестартирали компа при всяко гасене.Макар че не ми е ясно,как го рестартират,след като при мен само с разкачване на клемите не се получава,трябва поне час най малко да стои така колата.После се почват наново сверяване часовници,радия и т.н......
Предишните коли (Toyota,Opel и Ford)никога не са ми правили подобни проблеми.Тук полудях вече.......Трябва да я карам само на газ,за да нямам проблеми,но пък така рискувам да съсипя инжектора,както и помпата,така че тоя вариант е немислим.По скоро ще разкачам нощем.Релета слагал ли е някой от вас на такъв двигател и какво му е мнението за тях ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта