
Обяснявам си го с това,че икономията се дължи на при разумно ускорение и логично поддържане на постоянна скорост най-вече.
gancho написа:Мното добре са го измислили,колега.Дневния среден разход дето гледаш е Л/100км,докато караш е ясно,като спреш-пак гориш нафта,но НЕ СЕ ДВИЖИШ и отнесено към изминатите км. естествено,че ще се вдига средния разход на светофар.![]()
При голям дневен пробег(пр.извънградско) като спреш на светофара средният дневен разход не се променя,защото изразходваното гориво на светофара,отнесено към големия пробег не дава промяна за малкото време на престой.
Елементарно Уотсън![]()
Капиш?
the_tupan написа:Айде като заговорихме за разход нещо интересно и от мен. Колата е Голф 3 АФН. Отсечката,която се минава всеки ден е 3.1 км. (по борд). Та...сутрин паля и нулирам показанията на борда (trip 1 и trip 2). След като мина въпросните 3 километра разхода по борд (трип 1-дневен) е 9.5-10.0, а разхода според трип 2 е с около литър по-нисък.Защо се получават такива разминавания в разхода по трип 1 и трип 2, при положение че нулирам борда преди да потегля?
Даскала™ написа:Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
gancho написа:Даскала™ написа:Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
![]()
Така е-стабилното ускоряване до исканата скорост и след това поддържането й с мимимум ресурс.Това се иска.Плавното ускорение и при мен е по-неикономично.
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
joker написа:gancho написа:Даскала™ написа:Така като ви слушам оставам с впечатление,че стабилното натискане на газта води до икономия
![]()
Така е-стабилното ускоряване до исканата скорост и след това поддържането й с мимимум ресурс.Това се иска.Плавното ускорение и при мен е по-неикономично.
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
Не си съвсем прав...това важи само ако за кратко ускоряваш и после дълго караш на поддържаща скорост.За градско подобен стил не става...тъкмо си ускорил и пак спираш...и пак ускоряваш ...и т.н.От личен опит съм установил,че карането в диапазона 1400 об за градско е най-икономично....и за 10 000 навъртени км градско все още не ми зацапало геометрията и не е запушило колекторите....може би защото поне няколко пъти седмично я натоварвам за половин минута до 3500-4000 об с пълна газ и неколкократно отпускане на газта.
Но в градски условия е възможно по големите булеварди с кръстовища по-нарядко .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта