Слабо парно Passat B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Слабо парно Passat B5

Мнениеот rumenski » Сря 07 дек 2011 21:13


Здравейте,

Аз отдавна имам проблем и се каня да пиша, но все изчаквах, ама вече стана доста жежко. От както си взех пасата 5.5/1.8Т съм забелязъл, че парното му хич не е достатъчно силно. На другата ми кола - Бора е направо фурна - там трябва да завъртя малко температурния регулатор да затвори клапата щото иначе пламвам от жега. При пасата обаче е толкова слабо, че просто не се търпи. И особено като се зареди да я оставям навънка по няколко часа и после паля пак студена - цял ден си карам на студ. Направо не се трае.

Иначе на таблото си показва нормално температурата - стои си на 90Ц, но в момента в който пусна парното на 2ра степен и веднага пада почти на 70Ц. Апък ако пусна на 4ри :horror: - хем почва да духа по-хладно, хем стрелката продължава да пада.

Чудя се какво би могло да е. Помагайте!

Мерси.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Сря 07 дек 2011 21:19


Ами ако и първоначално,докато седи на 90,не духа топло - загинало е радиаторчето на парното,което е и слабо място на модела (В5 и В5.5) - радиаторчето се задръства с мизерия,когато колата се кара с мръсен антифриз или вода или с нещо друго вътре (това,че сега е чист,нищо не значи).Това се оправя много рядко с промивка,обикновено само със смяна (за което се сваля цялото табло на колата).
За падането на стрелката на температурата при пускане на парното,възможно е да има проблем с термостата и за това да се получава така.Тогава примерно извън града при по-висока скорост,може да падне до 50 дори :)
:beer


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rumenski » Чет 08 дек 2011 22:37


Благодаря, колега, за отговора. Дайте обаче някоя схема или снимков материал за това как се смъква таблото на B5/B5.5. То иначе една скромна темичка имаше някъде, ама се състои от няколко коментара за 2 болта под кормилната уредба.


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Чет 08 дек 2011 22:49


Има ли начин радиаторчето да се продуха,без да се сваля таблото.
Ако се сложи еднин маркуч на входа и друг на изхода и да му се пусне вода под налягане,за да изкара налепите от вътре ако може...???

Последна промяна от PagocmuH на Чет 08 дек 2011 23:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rumenski » Чет 08 дек 2011 22:55


Термостата ще го сменя тези дни, а междувременно ще си търся някаква добавка/присадка или някакъв детергент да налея в антифриза. После ще покарам така с нея едно стотина километра, след което ще източа антифриза, откачайки маркучите на радиатора и сензора за охладителната течност. Сетне ще запаля да завърти за 5-10 секунди да изпомпа колкото се може повече течност и мисля да напълня системата до горе само с дестилирана вода. Ще я покарам 10-20 километра на една разходчица така и ще я източа пак, зада напълня с оригинален, немски, червен антифриз. После ще се разбере дали ще се размине така или ще се смъква таблото. Ама пак ми трябва една схема за него.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот BRUKLLIN » Пет 09 дек 2011 21:37


rumenski написа:.......... оригинален, немски, червен антифриз.............

Ако не се лъжа твоя антифриз е G12+ розов,червения е G12!


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Пет 09 дек 2011 22:04


И моя е розов тествах го миналата зима -45 показа.
И тази зима ще го карам,а на пролет или лятото ще го сменя и да промия цялата система.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rudoni » Пет 09 дек 2011 23:00




Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Пет 09 дек 2011 23:10


Колега не ме съсипвай преди имах ауди 80 играх му на него тази процедура.

Направо не ми се вярва,че на по-новите коли са допуснали тази грешка с дунапрена и дупките.

Ако и при мен е така...направо не ми се почва тая интервенция.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Пет 09 дек 2011 23:15


Дунапрен при VW няма след 98-ма година освен на Поло ;) .Радиатора и да го промиваш с вода,няма да стане,пробвано е хиляди пъти.Радиаторчето представлява 20-30 тръби,успоредно съврзани една на друга,през които върти антифриза и съответно топлоотдава.Тръбата започва от горния край,в долния завива и се връща обратно до горе.Вътре в тях има едни спирали,метални,които завихрят водата и забавят скоростта и,за да топлоотдава по-добре и максимално.
Проблемите са следните :
1. спиралите се задръстват с гнус и през примерно 50-60% от тръбите спира да минава антифриз и съответно спират да топлят. Това донякъде се оправя с промивката,но само донякъде,защото водата,колкото и силна струя да е,си минава през другите тръби и през вече запушените,не минава почти нищо т.е. не отпушва почти нищо.Има лек ефект,изтича мизерия,но и после не топли както трябва.
2. входа и изхода на радиаторчето са отгоре,един до друг.Дели ги една гума,която е вътре и уплътнява между двете части на радиаторчето.Понеже корпуса отгоре е пластмасов,изключително често при В5 и В5.5 се случва тази гума да се размести (пластмасата измята,спира да притиска гумата и тя се размества) и тогава водата си върти отгоре в по-голямата си част и малка част от нея преминава през тръбичките и съответно отоплява купето.Така ефективността е никаква и колкото и да го миеш,няма да има ефект,докато не се смени.
Смяната не е нещо,което да си направиш сам,защото при тази кола има един куп неща,които трябва да знаеш и да внимаваш,за да го направиш.Трябват ти специализирани инструменти,както и да си източиш и налееш после фреона от климатика/климатроника,защото тялото на климатичния и на водния радиатор е едно общо и се сваля цялото,за да се смени отоплителния радиатор.Трябва да се пребориш и с едно сериозно вълмо кабели,което има под таблото.По сервизите тази услуга за тази кола се върти от 100 до 200лв за труд,отделно за пипането по фреона някаква сума,според сервиза.Според мен не си заслужава да се опиташ да си ги спестиш и после да се чудиш какво да правиш.Всичко е пластмаса и трябва да знаеш къде точно са болтчетата и щипките,за да не го съсипеш и да трака после цялото.Ако настояваш,ще ти обяснявам,вече колегата качи и снимков материал даже,но не ти го препоръчвам...
:beer


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rudoni » Пет 09 дек 2011 23:24


Стеф , кое не препоръчваш?
да не гледа материала :D или какво го очаква? scare вярно доста сложно и скъпичко е !е да не забравяме ,че това е А4 от 1997г.!


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Пет 09 дек 2011 23:42


По принцип реша ли да отварям колата ще се справя сам.
Отивам да ми източат фреона от системата.
Предполагам че няма да ми е лесно,както и миналия път сам свалих таблото на аудито ми.
Много е пипкава цялата работа и нямам доверие на "майстори" да пипат колата.
Така че... сам ще се гърча ако ще 1 седмица да я разглобявам и сглобявам.

Интерсното е,че когато почне да ми става тежък крака и давам повечко газ,съответно цирколира повече течност през казанчето и тогава парното е пушка.Когато карам кротко,пак духа топло,но не както би трябвало да е.

Последна промяна от PagocmuH на Пет 09 дек 2011 23:51, променено общо 1 път.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rudoni » Пет 09 дек 2011 23:51


е това е вече нова тема!
може и проблем с помпата да имаш!
да преплъзва турбината около вала!от там намален дебит през парното и резултат- слабо парно!?при студен мотор турбината е стегната около вала!аможе и изронена турбина?! дебита се компенсира с високите обороти! иска се демонтаж!и проверка!


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Пет 09 дек 2011 23:52


Каква турбина колега...


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rudoni » Пет 09 дек 2011 23:59


на водната помпа!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта