Дунапрен при VW няма след 98-ма година освен на Поло

.Радиатора и да го промиваш с вода,няма да стане,пробвано е хиляди пъти.Радиаторчето представлява 20-30 тръби,успоредно съврзани една на друга,през които върти антифриза и съответно топлоотдава.Тръбата започва от горния край,в долния завива и се връща обратно до горе.Вътре в тях има едни спирали,метални,които завихрят водата и забавят скоростта и,за да топлоотдава по-добре и максимално.
Проблемите са следните :
1. спиралите се задръстват с гнус и през примерно 50-60% от тръбите спира да минава антифриз и съответно спират да топлят. Това донякъде се оправя с промивката,но само донякъде,защото водата,колкото и силна струя да е,си минава през другите тръби и през вече запушените,не минава почти нищо т.е. не отпушва почти нищо.Има лек ефект,изтича мизерия,но и после не топли както трябва.
2. входа и изхода на радиаторчето са отгоре,един до друг.Дели ги една гума,която е вътре и уплътнява между двете части на радиаторчето.Понеже корпуса отгоре е пластмасов,изключително често при В5 и В5.5 се случва тази гума да се размести (пластмасата измята,спира да притиска гумата и тя се размества) и тогава водата си върти отгоре в по-голямата си част и малка част от нея преминава през тръбичките и съответно отоплява купето.Така ефективността е никаква и колкото и да го миеш,няма да има ефект,докато не се смени.
Смяната не е нещо,което да си направиш сам,защото при тази кола има един куп неща,които трябва да знаеш и да внимаваш,за да го направиш.Трябват ти специализирани инструменти,както и да си източиш и налееш после фреона от климатика/климатроника,защото тялото на климатичния и на водния радиатор е едно общо и се сваля цялото,за да се смени отоплителния радиатор.Трябва да се пребориш и с едно сериозно вълмо кабели,което има под таблото.По сервизите тази услуга за тази кола се върти от 100 до 200лв за труд,отделно за пипането по фреона някаква сума,според сервиза.Според мен не си заслужава да се опиташ да си ги спестиш и после да се чудиш какво да правиш.Всичко е пластмаса и трябва да знаеш къде точно са болтчетата и щипките,за да не го съсипеш и да трака после цялото.Ако настояваш,ще ти обяснявам,вече колегата качи и снимков материал даже,но не ти го препоръчвам...
