ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот pe6kata » Чет 08 дек 2011 20:26


bnick написа:... по-дълги скорости, по-бързо ускорение и по-слаба динамика



тая фраза не е за "бисери...", направо е за нова тема- "тъпотии във форума", без да се сърди колегата

скоростите са прекалено къси, колата ще е много еластична, ще създава голямо усещане за ускорение, но като време ще е бавна. С тая кутия 100км/ч ще ги прави чак на 4-та предавка :!:

мотор, който няма обороти, е доста неприятен за каране с къси скорости. 6 степенната не я имам за много разумна на голф4, който е с 195/65/15, а сложена на 3-ка с 195/50/15 :horror: . Трябва да сменяш прескачайки предавка, щото няма много смисъл да ги редиш. АСД 5-степенната на голф4 върви със същите обороти както 6 степенната (при при последна прредавка). ИМа едно предимство, че е здрава, но то касае силни коли.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот stefan4o » Чет 08 дек 2011 20:30


В края на краищата най-добрият вариант като динамика/макс.спийд навярно е заводската кутия на мотора. При коли дето работят в такъв тесен оборотен диапазон, прекалено късите (бензинови) кутии водят само до неприятни ефекти и субективно усещане за вървеж, пилене на гуми на 3-та и други такива.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот bnick » Чет 08 дек 2011 20:45


pe6kata написа:
bnick написа:... по-дълги скорости, по-бързо ускорение и по-слаба динамика



тая фраза не е за "бисери...", направо е за нова тема- "тъпотии във форума", без да се сърди колегата

скоростите са прекалено къси, колата ще е много еластична, ще създава голямо усещане за ускорение, но като време ще е бавна. С тая кутия 100км/ч ще ги прави чак на 4-та предавка :!:


:screwy И какво точно не разбра. Обясняваш същото което съм казал.
Например имаме къса скоростна кутия, при 120 км/ч си на 3000к, от друга страна имаме дълга при 120 км/ч си на 2200к на една и съща предавка. С коя изпреварването ще е по-лесно и динамиката ще е по-добра. Естествено късата, винаги оборотите ще са по-високи.


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот bobi_diesel » Чет 08 дек 2011 21:00


по-дълга кутия-бавно ускорение-висока макс скорост,т.е лоша динамика.Не че нещо,обаче Пешката разбира малко повече от кутии от теб. :beer
п.с. Не съм адвокат,но колегата е прав.Като чета бая кутии са минали през ръцете му.


Потребителски аватар
al_van
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nova zagora

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот al_van » Чет 08 дек 2011 21:16


stefan4o написа:
Намери му на колегата една кутия с полуоски и всичко необходимо за монтаж за 600 лева, както на себе си, нали толкоз вървели по принцип Направи добро дело

ште му намеря само да каже колегата, и всичко с което аз съм се сблъскал и нямоло кои да ми каже как, ще му го кажа. щото мераклии много ама малко деистват. Че едни твои градцки 100 пати зимаха кутията и я връштаха и неможаха да я сложат. Така ,че намека ти с цената е много глупав но......знаи, че няма навъзможни неща, всичко е въпрос на желание и по-висок LEVEL....


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот bobi_diesel » Чет 08 дек 2011 21:26


Просто при предкамерните дизели върт.момент е близък до този на бензиновия и поради това кутиите са като при бензин(в някои случаи дори по къси)На ТДИ му трябва дълга кутия,по-точно диференциал(ама те не са дълги или къси,а бързи и бавни).За 6 степенната кутия,ако е от дизел става,но от бензин отново ще има лоша динамика.Колата ще се реже,но няма да има скорост.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот pe6kata » Пет 09 дек 2011 0:52


м/у другото колегата дето е сложил 6-степенната кутия малко скромно го дава. Истината е че си има работа, за да станат нещата преправя се тампона на кутията, карета, полуоски...., не е само отвиване и завиване на болтове и поздравления за това че всичко е ОК. Даже може да напише как е решил тия проблеми


Дизелът върви в много тесен диапазон от обороти, някъде от около 2000оборота(2-4000 като на 4000 вече момента пада много осезаемо). От една страна с къса кутия(уточнявам по къса кутия, че имам в предвид крайно предавателно число- демек диф х съответната предавка или по просто казано, колко оборота се подават от коляновия вал и колко оборота излизат към полуоските), та с къса кутия има повече мощност към колелата, но пък мотора остава много малко време във въпросния диапазон от обороти. Излезе ли от тоя диапазон и в двата случая- отгоре и отдолу, мотора мре и се губи. Ако е прекалено дълга, ясно е че пак става тромава колата и спира да набира...

Така че в случая се търси баланс м/у къса и дълга кутия. Зависи и от целта на колата, за какво се ползва- универсална кутия и да ускорява, и да е комфортна и икономична едновременно няма.

п.п. под елстичност се разбира, когато натиснеш примерно на 5-та с от 130км/ч ,с коя ще ускорява по-добре. Тук винаги късата ще печели. Но ако се гони макс. ускорение като време, то в случая за да тръгне да ускорява от 130км/ч, трябва да е единствено на 5-та с късата, няма друг вариант(на 4-та прави 120 :lol: ), докато ако е с дългата кутия ще може да слезе на 4-та и ще дръпне по-бързо(предполагаме че крайното предавателно число на дългата на 4-та е по-голямо от крайното на късата на 5-та)

На колегата кутията обаче е толкова къса, че на 4та вдига точно толкова, колко ти вдигнал ако беше с ASD на 3-та.
На 5-та вдига толкова, колкото би развил с ASD на 4-та при едни и същи обороти. Т.е. от 80-90км/ч нагоре и с двете кутии ще максиманото ускорение ще е АБСОЛЮТНО еднакво, подбирайки съответните предавки, до момента в който на 5-та свършат оборотите на късата(и 4-та на дългата, но тук следва още една предавка..)

надявам се да съм се изразил долу-горе разбираемо :oops:


Потребителски аватар
crank666
Мнения: 925
Регистриран на: Пет 11 дек 2009 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот crank666 » Пет 09 дек 2011 1:22


Аз също имам подобен проблем. При мен скоростната кутия 5 степенна оригинална, но колата е 2 пъти повече коне от заводските.(приблизително 200) Ускорява добре, но след 190км/ч започва да си губи силата. Над 200 наближава червената част на обортомера, а на 220 влиза в червеното. Варианта за 6 степенна кутия го отписвам, защото трябва да се сменя съединител, полуоски и т.н. Варианта, който аз съм предвидил е да се отвори кутията и да се смени само зъбчатката на 5-тата скорост и да стане малко по-дълга. Говорим за 10 км/ч повече максимална скорост и малко да паднат оборотите с цел по-малко товарене на двигателя по магистрала. В момента на 120-130 км/ч е около 3400 оборота. Бих искал да стане на 3000 оборота и ако случайно реша да я се подгоня да не влиза в критични обороти при 220 км/ч. Единственото ми опасение обаче е да не се получи дупка в ускорението между 4-та и 5-та скорост, защото оборотите ще паднат значително. Ще трябва 4-та да се изцежда малко повече , а и на 5-та с 80 няма да мога да карам.


Потребителски аватар
al_van
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nova zagora

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот al_van » Пет 09 дек 2011 1:38


успех момчета само ще кажа че монтажа не е чак такав ужас а и си заслжава 3400 об 180 км/h
оборотите са малко повече но това е от разликата в гумите на ауди пд 131 180km/ h се постигат на 3000 об


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот Ludiq » Пет 09 дек 2011 1:46


С тия скорости тая кола до 4та успява ли да види някакъв буст въобще? mhihi
Към автора е въпроса.


Потребителски аватар
vw-gt
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kardjali
Контакти:

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот vw-gt » Пет 09 дек 2011 2:37


не разбрах точно въпроса ти колега, колата при ускорение до 100км. примерно има добър бусст смисъл, че добре се исцежда турбинта тъй като оборотите не падат под 3100об. при всяка смяна на предавките.


Потребителски аватар
crank666
Мнения: 925
Регистриран на: Пет 11 дек 2009 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот crank666 » Пет 09 дек 2011 2:56


Тя ти има добър бууст, но той не е постоянен. Турбината ти надува, обортомера се пълни много бързо, но не върви наравно със скоростомера. Късите скорости са удобни за градско каране, но не и за извън града.
Най-лесния и евтин вариант е да си намериш кутия от 1з.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот pe6kata » Пет 09 дек 2011 11:35


crank666 написа:Аз също имам подобен проблем...


това за колата от аватара ли важи
явно си някаква много къса кутия, ако говорим за голф4, на мен ми прилича на чиста бензинова :!: Напиши и кода.
сметките не излизат от никъде, в предвид това което пишеш, ако сега прави 130км/ч при 3400 оборота, излиза че на всеки 1000об/мин имаш 37км/ч, или на 3000 ще си със 110км/ч, а при 6000 ще си с 220км/ч.
С тоя дизел ще направиш 6000об, ама друг път :lol: някъде бъркаш в числата, няма начин.

5-степенната от голф4 е тип 02J, и по нищо не се различава(като устройство, иначе като предавателни числа ще има разновидности...) от 02А при голф3.
От двата вида кутии, къса и дълга при голф 3, дето ги споменах като кодове, то голф4(заради гуммите) ще върви на 5-та с 3000 както следва: 151км/ч или 159км/ч (при 3400 - 171км/ч и 180 съответно)

иначе тая мощност, за която пишеш не е проблем, то ясно че не е проблем, нали колата ти върви :lol:
трябва си някъде към 400 нютона и 02а и 02J, ги понасят, особено когато са усилените зъбни колела на дифа и скоростите.


Потребителски аватар
vw-gt
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kardjali
Контакти:

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот vw-gt » Пет 09 дек 2011 13:28


pe6kata: Реални са показанията които съм посочил в началото, колата е Golf3 1.9TDI 1Z с гуми 195/50/15' кутията е от Passat 1.6TD или 1.9TD 75к.с с код: ATX 02A. при тези пред камерни аграгати на лице са късите скорости, както спомена колегата въртящия момент е близък до бензиновата, при този диапазон от обороти, мога само през 30км.ч да сменям скорости, и максимална скорост 160км.


Потребителски аватар
crank666
Мнения: 925
Регистриран на: Пет 11 дек 2009 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: ефекта от по- къси скорости на 1.9TDI 1Z

Мнениеот crank666 » Пет 09 дек 2011 20:13


Не знам как да ги смятам, ето това е :
DSC_0543.jpg

Над 200 наближава червената част на обортомера, а на 220 влиза в червеното. На 120 е над 3000 оборота. Не знам дали е сменяна кутията ми или е оригинална.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта