Странен проблем със запалването - Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Johnny_Brawo » Чет 08 дек 2011 11:25


Здравейте, колеги
Знам, че е изписано доста по темата със запалването, обаче неможах да си намеря решение на проблема. Та :
преди околко няколко месеца ходих да ми сменят ангренаж, палец, дистрибуторна капачка, масла филтри. След като я взех от сервиза се оказа, че ангренажа е за презацепване - при подаване на газ от педала първо я давеше ( оборотите надолу ) и след това се форсираше. Както и да е това го оправиха, НО почна да пали трудно. Пали винаги, но трудно с бая въртене. Върти здраво - не е акумулатор. Мина ми през ума за центровка, предварение и я закачихме да я видим - някакъв ъгъл на незнам си кое по каталог бил 5-8. На мен ми го оставиха на 8, защото било вървяло по-хубаво на газ ... Факт! Температурен датчик е изправен, обучаваха дросела, свещите са 6 точки, върви хубаво ( след като запали ), бензиновата помпа прави хубаво налягане, прави го и топла и студена ... Понякога си пали нормално, но това вече е все по-голяма рядкост. От скоро започна друго : при продължително въртене ми се включва блокажа на имобилайзера и там 5-10 минути с откачен акумулатор и след това пак си пали трудно , но пали ! Споменаха ми за някакви хидравлични повдигачи, които играели роля при първи старт - не разбирам от това :oops: , датчик за входния въздух ,който е след въздушния филтър - откачен-закачен -> няма разлика. Колата е Пасат Б4, AFT мотор.
Та след тая бледоария .. някой има ли някаква идея какво да й бая ?!




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот pas1.8mi » Чет 08 дек 2011 12:02


Явно имаш и газова!Провери да не ти изпуска газовия клапан и от там при първи старт да ти смесва горивата!Опитай при спряна газ от бутилката(кранчето) да оставиш двигателя да загасне!На сутринта опитай да запалиш на бензин!


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот van4ooo » Чет 08 дек 2011 23:50


Ми явно нещо се е случило в сервиза(до колкото разбирам е била изправна преди ремонта).Предлагам ти следните решения: отиваш в друг сервиз,опитваш се сам да оправиш белята-оглеждаш за откачени/счупени/сменени датчици и букси,бележиш положението на делкото завърташ го на едната посока и пробваш да палиш ако не ти хареса завърташ на другата посока и пак проба ако не стане бягай при майстор.


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Zlatina » Пет 09 дек 2011 8:09


ако са повдигачи колата ще върти все едно няма компресия или все едно,че не ти е зацепен стартера-сиреч леко.Ако е от смисане на горивото-сутрин ще пали най-леко на студено,на топло ще е зора.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот pas1.8mi » Пет 09 дек 2011 9:17


Ако се опитваш да палиш на бензин изобщо няма да е леко!


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Zlatina » Пет 09 дек 2011 9:21


грешиш,аз имах този проблем с изпускащ клапан на газта.Тя таи в моното но н минусови температури палеше чакмак на бензин/моята пали винаги на бенз/.Оттам на татък почва мъката,като стопли времето или като позагрее.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Johnny_Brawo » Пет 09 дек 2011 9:56


Така , снощи като я спрях ,завъртях кранчето на газта от бутилката и я оставих да работи докато си загасне сама. Тая сутрин - ( тоя грозен израз ) Една Идея по-добро запалване, но пак зор.
Всички клапани, жички и тем подобни по газовата са на не повече от 1500-2000 км. Лятото минах на евросонда и само бутилката и кожуха на изпарителя са старите. Може би ще е хубаво да кажа, че нито има менене на обороти, нито прави проблем с вървенето - на бензин и на газ еднакво добре върви.
За повдигачите ми казаха, че ако някой не затварял като хората може да губи компресия и от там докато сработи ... незнам си какво.
А иначе друго ми мина през ума - има ли възможност да е от дюзи тая работа. Чистил съм ги, карам поне 20 км ( от 1000 до 4000 оборота ) всяка седмица на бензин, да не се били запушвали. Гадая просто. Това с белязването на делкото и въртенето натъй-натъй ще го пробвам утре.
Благодаря за отзивите все пак :) :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот pe6kata » Пет 09 дек 2011 11:15


тръгни отначало, т.е.
като неще да пали, първо отвии една свещ и виж при въртене дали има искра
ако има искра, пробвай да палиш директно на газ, ако запали лесноо, търси проблем в бензина

има и нещо друго, казваш смяна на ангренаж, прреди да им я закараш, проблем с паленето имало ли ?

ангренажа може да обърка две неща: делкото и разпределителния вал. Ако са прескочили примерно зъб, то после предварението може да се компенсира, въртейки делкото, но газоразпределението неможе!

с един зъб колата пак върви, но няма да има добра динамика, ще пали по трудно...

Повдигач не е, отпиши го това.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Johnny_Brawo » Пет 09 дек 2011 12:39


Преди малко пак пробвах процедурата с газта - не е от нея. Свещите ще ги пробвам и тях утре. Преди смяната на тоя ангренаж палеше като по учебник. Просто тогава смених 100 неща и незнам от кое може да е, но натам отиват нещата.
От друга страна сега като каза pe6kata се замислих, че на газ , първо палене на колата пак си е трудно, но след като запаля на газ и прехвърля на бензин колата работи няколко секунди като на 3 цилиндъра. Може да е било моментно, палил съм 2-3 пъти само на газ сутрин ( за пробата ) и при всяко такова запалване и прехвърляне на бензин целия двигател се тресе.
Събота ще е деня.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот pe6kata » Пет 09 дек 2011 13:09


двигателя тресе, щото за момент се смесват и двете горива- бензина тръгва моментално, но в целия път- от газовия клапан до плочката имаш обем газ, който продължава да се засмуква.
ако я държиш на по-високи обороти при преминаването от газ на бензин, няма да претриса.

пак ти казвам, виж дали като не пали има искра на свеща.
Пробвай да си сложиш и старите свещи, че не ми стана много ясно дали и тях си сменил, и общо взето остава да запретнеш ръкави и да провериш по белези зацепването на коляновия вал спрямо ангренажния- т.е. зацепването в газоразпределението, не в предварението, да не ги бъркаш двете.

Как е като динамика колата, и като разход спрямо преди, щото ако има изпуснат зъб в разпределния вал, ще се осезаемо?


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Johnny_Brawo » Пет 09 дек 2011 14:18


Като разход на газ гори странно малко -> 8 - 8,7 газ градско. Бензина е около 7 / 100 градско пак. Обаче си прав за това, че не ми е особено ясно зацепването в газоразпределението и предварение. Имаше нещо за зацепването на ангренажа, че трябвало да е в горна мъртва точка на коляновия вал ( може да бъркам ) а делкото е за това при какъв ъгъл да пуща искра свещта ( може и да ги оплитам ). :oops:


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Zlatina » Пет 09 дек 2011 19:31


къв двигател е тоя пасат,че да гори толкова малко....я не пипай нищо,ще си палиш на газ и ще си носиш сутрин шише вряла вода за изпаритела...иначе трябва да я усетиш що не пали-дали се дави или не и достига гориво.Също си прегледай всички вакууми и кабели,нещо може да са изключили и т.н.Ако беше опел със сигурност щях да те насоча и към комутатор.Неговите симптоми са такива.При мен специално комутатора е в бобината,при опела е в делкото.Лесно се проверява -вадиш кабела на бубината и виждаш дали подава ток.3 пъти в живота ми не е палила колата от раз и един път /в продължение на година/е палила с много въртене.Първите пъти бяха от бобина,скъсана жичка към моното/която отваря горната дюза/и хидравличните повдигачи.Трудното палене беше от неизправен клапен на газта.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот pe6kata » Пет 09 дек 2011 20:05


Интересно с разхода, очевидно в ниските обороти колата ти върви добре, нали? Кажи ми как е от 30000 нагоре


valtor
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот valtor » Пет 09 дек 2011 22:42


Със сигурност 30000 зор ще ги догони,за нагоре да не говорим... :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Странен проблем със запалването - Б4

Мнениеот Winner25 » Съб 10 дек 2011 12:41


След като със затворен кра на газта пак не пали, значи не е там проблема. Почти съм убеден че всичко е от зацепването. Провери дали всички белези съответстват. И тези 8 градуса как ги настроиха? За да е точно трябва да е със стробоскоп и в сервизен режим иначе нищо не става. Ако предварението е повече от 8 пак трудно ще пали и ще се чува аванса на бензин.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, rosenstoilov78, tdi fen и 72 госта