Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
въздух в системата е трудно да остане, в това отношение е направена добре. а и всеки има право на мнение дори, ако не съвпада с твоето. за това е форум.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
форум е да се прилагат факти,това за въздуха може и да си прав но може и да не си.В другата подобна тема колега е обяснил как си е обезвъздушил системата и ефект е имало,неговото е заради парното.При самата смяна на термостата трябва да се обезвъздуши колата ръчно,защото до термостата остава въздух и после трудно се гони от там.Отделно,че самата диагноза студен маркуч може да означава празен маркуч.Като включиш и споменатата загуба на вода и вече нещата се поглеждат от друг ъгъл.Нека колегата даде инфо или да смени термостата а после и майстора.
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
да, може да е от много неща. форума е за обмяна на мнения. недей да забраняваш на хората да пишат. колегата сам ще реши какво да напрви и надявам се да напише как е оправил проблема.
- dalgia-73
- Мнения: 450
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Здравей колега.Ако имаш възможност поръчай си оригинален термостат струва към 70 лева,и си решаваш проблема.Купил съм поне 6 броя от три различни марки и все не се улучват.Ако единият отваря на 60 градуса другият отваря на 100 и така.Сега ме е яд че не вземах оригинален от самото начало.Не че не могат и със него да те излъжат де.Маи всичко е до късмет.Сменяй го при първа възможност 100 градуса са наистина много.При първия по сериозен баир и ще прегрее.Поздрави.
- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
milen_1975 написа: Пича, който ми го смени е добро майсторче от ауди форума и всичко фолксфагеново и що е пройзводно на фолксфаген му е до болка познато Пък де да знам, всичко е възможно! На термостата си пише, като при стария 87 С. Това означава, че трябва да почне да пуска антифриза през втория кръг, демек да започне да загрева долния маркуч. При мен в момента маркуча започва да се загрява леко едва, когато стрелката закове на 100 градуса и поработи известно време на тази температура
Колега аз съм с АЕК двигателя 101к.с. внос от Италия. Термостата беше заминал купих си от Порше Изток за 60лв. сам си го монтирах, но явно неможах да си обезвъздуша системата и 3-4 дни същия филм като твоя. 100 градуса та и малко нагоре, но пуснах климата та перките охладиха. Мисля, че имаш въздух или термостата е за боклука. Мой съвет дай 60лв. и си вземи оригинален от официалния вносител. Да колеги са попадали на читави ментаци, но още един път като попаднеш на боклук отиваш пак на 60лв, че и отгоре с труда на майстора, а пък за нервите няма да говоря. Аз успях да изкарам въздуха от системата като отварях капачката на разш.съд след като е загрял мотора / така 2-3 пъти/, но май го закъснях щото тази година сменях гарнитура на главата, а нямам друг спомен за прегряване на колата /освен онова качване на температурата непосредствено след смяна на термостта/ Тук някъде във форума бях чел, че моторите АЕК криват главите или ги пукат на около 200 хил.км да ли е вярно незнам, но моя вече роди това лято

Решавай бързо проблема с тази температура, че да не страдаш като мен!!!
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Колеги, много мнения, много съвети, много нещо! Благодаря Ви от сърце за изчерпателните съвети
Аз лично се съмнявам, че самия термостат си е дърво и това е проблема. Системата едва ли не се е обезваздушила за тези 400 км, който минах от както го сложих! И майстора си е на място. Но все пак, как да проверя дали има въздух в този долен маркуч на радиатора та се загрява докато карам извън градско леко отдолу, а отгоре си е студен. Днес имам ходене от Дружба 2 до ВМА. Нема начин да не тествам маркуча в градска среда! Задръстване на околовръстното около IKEA-та, по бул. България и т.н. След обяд ще кажа резултата, дали се загрява целия маркуч или половината

Аз лично се съмнявам, че самия термостат си е дърво и това е проблема. Системата едва ли не се е обезваздушила за тези 400 км, който минах от както го сложих! И майстора си е на място. Но все пак, как да проверя дали има въздух в този долен маркуч на радиатора та се загрява докато карам извън градско леко отдолу, а отгоре си е студен. Днес имам ходене от Дружба 2 до ВМА. Нема начин да не тествам маркуча в градска среда! Задръстване на околовръстното около IKEA-та, по бул. България и т.н. След обяд ще кажа резултата, дали се загрява целия маркуч или половината

- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Проверих маркуча, след 1 ч в задръствания на 100 С. Значи, като спрех и пипнах долния маркуч, беше савсем леко затоплен изцяло. След около 5 мин работа на място при 100 С се включи и перката за 30 тина секунди. Пипнах маркуча. Беше вече доста загрят, но пак не колкото всички останали. 

-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
значи си работи перфектно но на 100 гр.Най-евтиното което се сешам е да отвориш пак систевмата и да махнеш гумения опръстен около термостата.Така ще циркулира повече вода,но не знам дали няма да загрява доста по-бавно
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Ако махне уплътнението по-добре да махне и термостата. Аз като си купувам термостат го вземам с уговорката, че ако не ми хареса в тенджерата ще го върна. Наистина съм връщал няколко термостата за Лада - така и не си намерих читав и карах без термостат. За голф съм купувал само веднъж и си беше перфектен. Марката беше Бер.
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
ами радвам се, че си успял.
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
То аз, ако разглобя, да махна гуменото уплътнение, по добре да сменя термостата с друг! 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
И аз да повторя доста от мненията, но все пак. Смених тази есен десетина термостата /на колеги, не само моя/ и стигнах до извода, че уж направената лесно да се обезвъздушава система не е толкова лесна. Най- голям яд с обезвъздушаването брахме яд на едно толедо с 2Е мотор и на един пасат Б4 с 1Z. Правихме пробни кръгчета в града и какво ли не, на пасата като взехме да му наливаме антифриз след смяната събра литър и половина и разширителния съд се напълни
Откачих му големия маркуч от тройника с датчиците за да може да излиза въздуха докато наляхме още 3 литра. После запалихме колата и качихме задницата по канала да е високо /докарахме колата почти на 45 градуса наклон/ и чак тогава се обезвъздуши. Та е напълно възможно още да има въздух въпреки минатите 400+ км.

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
К.Одаджийски написа:И аз да повторя доста от мненията, но все пак. Смених тази есен десетина термостата /на колеги, не само моя/ и стигнах до извода, че уж направената лесно да се обезвъздушава система не е толкова лесна. Най- голям яд с обезвъздушаването брахме яд на едно толедо с 2Е мотор и на един пасат Б4 с 1Z. Правихме пробни кръгчета в града и какво ли не, на пасата като взехме да му наливаме антифриз след смяната събра литър и половина и разширителния съд се напълниОткачих му големия маркуч от тройника с датчиците за да може да излиза въздуха докато наляхме още 3 литра. После запалихме колата и качихме задницата по канала да е високо /докарахме колата почти на 45 градуса наклон/ и чак тогава се обезвъздуши. Та е напълно възможно още да има въздух въпреки минатите 400+ км.
На Б5 имало дупчица за обезвъздушаване, под скоба на най-високата част на маркуча за парното, дето влиза в купето.Някъде във форума имаше снимки.
При Б4 не знам как е,само давам насока

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
Системамта никак не е лесна за обезвъздушаване,редовно при смяна на термостат (понеже е отдолу на водната помпа),помпата остава празна или остава въздух при нея точно и обезвъздушаването никак не е лесно.После има ядове и с парното,което също се налага да се обезвъздушава ръчно понякога (при В3 и В4 няма дупчица,като при В5 и В5.5).
По повод термостатите - аз за това им пея на хората да сикупуват оригиналните - прежалваш се за 60-70лв ,ама поне го слагаш и той работи,а не като евтините - сменяш 10-тина,докато уцелиш читав,който да е като хората
По повод градусите :
-термостата започва да отваря на 87 градуса (коеот пише на него),но е напълно отворил чак на 105 градуса .Т.е. дори 100 градуса може да се приеме за нормална температура на двигателя.
-перките тръгват на 95 градуса първа и на 102 градуса 2-ра степен.Съответно обаче тази температура се мери при датчика за перките,който е на радиатора и реалната температура на двигателя е с 2-3 градуса по-висока.
-като се насложи и грешката от датчика,който мери на таблото (понякога той лъже и с 10 градуса),се получава,че 100 градуса е общо взето оптималната температура за двигателя.
При мен лично,съм с термостат на 82 градуса и датчик за перка на 89 градуса и колата работи на 85-6 градуса постоянно ,лятото вдига макс. до 91-2 градуса в големите задръствания и то основно заради климатика,който не се спира, зимата никога не пада под 80 градуса дори с 200км/ч (това при каране на газ е доста добър вариант,защото газта гори най-добре при такава температура на двигателя).

По повод термостатите - аз за това им пея на хората да сикупуват оригиналните - прежалваш се за 60-70лв ,ама поне го слагаш и той работи,а не като евтините - сменяш 10-тина,докато уцелиш читав,който да е като хората

По повод градусите :
-термостата започва да отваря на 87 градуса (коеот пише на него),но е напълно отворил чак на 105 градуса .Т.е. дори 100 градуса може да се приеме за нормална температура на двигателя.
-перките тръгват на 95 градуса първа и на 102 градуса 2-ра степен.Съответно обаче тази температура се мери при датчика за перките,който е на радиатора и реалната температура на двигателя е с 2-3 градуса по-висока.
-като се насложи и грешката от датчика,който мери на таблото (понякога той лъже и с 10 градуса),се получава,че 100 градуса е общо взето оптималната температура за двигателя.
При мен лично,съм с термостат на 82 градуса и датчик за перка на 89 градуса и колата работи на 85-6 градуса постоянно ,лятото вдига макс. до 91-2 градуса в големите задръствания и то основно заради климатика,който не се спира, зимата никога не пада под 80 градуса дори с 200км/ч (това при каране на газ е доста добър вариант,защото газта гори най-добре при такава температура на двигателя).

-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат
[quote="zfa159"]Системамта никак не е лесна за обезвъздушаване,редовно при смяна на термостат (понеже е отдолу на водната помпа),помпата остава празна или остава въздух при нея точно и обезвъздушаването никак не е лесно.После има ядове и с парното,което също се налага да се обезвъздушава ръчно понякога .Стефане най сетне се съгласи със мене че не винаги работите стават както го пише в дебелата книга.Днес сменях датчика за перките -налях колкото пое и газ до 2000оборота, на място със сложена капачка на разш.съд. Изчаках да изстине ,долях и всичко беше добре .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 37 госта