Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот icoico » Нед 20 ное 2011 15:15


Чудомир написа:Понеже няма директен майл контакт на блог страницата му напиши тук, че в срок от хх дни изискваш съдържанието да бъде махнато или да бъде линкнато към твоите постове. В противен случай имаме налице нарушаване на авторските права с всичките последствия, следващи от това.

2рата опция е да ползваш бутона "Съобщи злоупотреба" горе на страницата и да се обърнеш директно към blogspot с данни за източника на информацията, които според мен ще му дръпнат шалтера...


existenz55[at]gmail[dot]com
Иван Савов Design 2010
гр.Пловдив
:roll:




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dlug » Нед 20 ное 2011 23:10


"Страницата не е намерена
За съжаление търсената от вас страница в блога „ За Нещата от Живота и Живота на Нещата :) “ не съществува."
Явно са взети мерки


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 21 ное 2011 8:02


Смаян съм, от това колко бързо се развиват нещата в Интернет. Оня ден напсах и обсъдихме с вас нещо не толкова значително, вчера това нещо го преписха анонимно на друго място, а днес вече разбрахме, кой (обосновани препдоложения) го е направил... Благодаря на всички вас, които взехте отношение по въпроса ... :)

Имам въпрос към някой, който има повече опит във форума. Какво да направя за да публикувам таблици. В PDF ли да ги направя (и да ги кача като снимка) ?

ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Aimbotfan » Пон 21 ное 2011 10:09


Ако са само с информативен характер, само като снимки (не всеки има PDF четец) Пък има и хора, отварящи форума от GSM, като мен ;)
Ако са някакви таблици за смятане на разход и т.н. биха били полезни да са дори в XLS формат ;)


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Euler » Пет 09 дек 2011 17:30


с интерес чакам данните за горивото, разхода и т.н. :)
Браво за темата. heavy metal zork
Според мен най- добре е таблиците да се качвт в PDF


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 10 дек 2011 13:20


Извинявам се на всички за голямото забавяне. За съжаление преди Нова Година ходя на много и то далечни командировки за които се изисква подготовка и почти нямам време за писане. Темата за разхода съм я почналм, но тя иска доста подготовка и осмисляне. Надявам се скоро да я завърша.

Между временно искам да допълня малко темата за RNS 510 и "телевизионните способности" на устройството в България, за което времето сега ще ми стигне.
Аз успях да се организирам и да преместя "видео" оборудването което имах в предишният Б6 на новата кола. То включва Мултимедиен интерфейс (MMI - преобразува комплексния видеосиганл ("жълтите чинчове") в RGB+синхрнозация за RNS-a лъже последният, че има TВ тунер); ТВ тунера, кабели и др. Както бях писал по-горе, в България в началото на годината беше внезапно спряно излъчването на MPEG-2 DVB-T цифрова телевизия и започна излъчване само на MPEG-4 DVB-T (и нарочно влошениете като качество и мощност аналогови станции). Друга такава държава в Европа няма. Преди няколко часа се върнах от Белгия. Там, както и преди 1.5 г. има и двата стандарта. През MPEG-4 се излъчват главно HDTV предавания. Както и да е купих нов TV тунер, който е хит в момента в Европа (сравнително евтин и горе-долу работещ) - DAS M21HD. Резултатите са следните:
СЛовашкият консорциум спечил монопола да излъчва DVB-T в България е пуснал най-после четири "исински" излъчвания (станции). Това са Пърава програма БНТ1, ББТ, ТВ Европа и Voice TV. Програмите са с изключително добро покритие в София. DAS M21HD оборудван с две активни антени не прекъсва никъде в София, дори в тунелите на НДК и Люлин. От време на време замръзва за по няколко дни BBT. Според сайта на "монополиста" такова покритие са направили и повечето (бивши) окръжни градове. Аз не съм излизал извън София с колата за да го пробвам. Освен това се излъчват и старите 16 съвсем "експериментални" MPEG-4 DVB-T канали. През тях понякога "пробива" БТВ и ТВ7.

За оборудването: Оригиналният ТВ тунер на VW, който не се продава в България поддържа само аналогови и MPEG-2 цифрови програми. В B6 седеше под седалката на пътника до шофьора (заедно с телефонния модул, ако има такъв). В Б7 е предвиден в задният десен калник, където стои и модула за задната камера. Напомням, че ако има такава камера TV тунера (независимо дали оригинален или не) следва да се включи в този модул. За целта на куплунга на камерата има оставени свободни пинове (контакти). Ако някой го интересува ще напиша къде какво се свързва. В същност тунера може да бъде поставен където искаме, но поставянето в непосредствена близост до RNS-а води до силно влошаване на чувствителността на GPS приемника и (разбира се) и на самия телевизионен тунер. Не-оргиналните немски, китайски и т.н. тунери предлага в добавка и USB-вход през който може да се гледат видео-клипове, филми (не го правете - племенника се опитва да чете надписи по време на шофиране, което не отива на хубаво) и др. неща. Обърнете внимание и на антените. Най-добре е да са разположени по диагонал на kолата - напр. на предното стъкло в дясно и на задното в ляво. Кабелите за тези антени ги дръжте далече от кабела и антената на GPS-а на на ФМ радиото!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот zfa159 » Съб 10 дек 2011 13:52


Попрочетох това-онова от темата и попаднах на нещо по моята част - климатроника :) На колегата му беше чудно защо не рекламират тази екстра,която следи въздуха и спира въздуха отвън,ако е мръсен. :) Е,аз имам отговор на това нещо,което ще прозвучи много смешно и ще накара собствениците на Пасат (какъвто и да е),да се замислят какъв "евтин" клас коли караме всъщност според производителя.
Тази система се води система за следене на CO2 газове във въздуха (система за контрол на качестото на въздуха я водят по книгите) и се монтира при почти всички модели на Ауди с климатик или климатрони (тук идва интересната част) още от 90-та година насам mhihi (масово я имат Ауди 80, 80 B4, Ауди 100 /нследника му - А6 и следващите съответно).Тази система при тях е автоматична и не може да се спира,както са го направили при В7. На мен лично ми е смешно как им отне 20 гдини,за да го сложат това и на Пасат-ите и явно тази подробносто обяснява защо не я рекламират по конспектите за тези коли :)
:beer

Последна промяна от zfa159 на Съб 10 дек 2011 14:02, променено общо 1 път.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 10 дек 2011 13:59


Интересно и сигурно вярно. Напълно в стила на съвременната философия на автомобилните производители. Може и да го спрат в следващите модели също така безгласно, както го пуснаха. В същност никой не знае като си поръчва колата (Б6 и Б7) дали ще има такова нещо или не.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот zfa159 » Съб 10 дек 2011 14:14


Ами явно осъзнават колко смешно би изглеждало да се биеш в гърдите, че слагаш такава система на Пасат, произведен 2010-та година примерно,който струва една торба с пари и се приема за доста луксозна кола дори от производителя и, при положение, че преди 20 години е измислено и монтирано пак от същия концерн ( VAG ) на Ауди 80 (което по тяхните разбирания е по-старо от Библията вече).То не случайно има една стара максима,че всичко ново всъщност е добре забравено старо :)
:beer


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Съб 10 дек 2011 18:29


Има определена йерархия във ВАГ групата. Някои от екстрите или мотори от Ауди не се слагат във Фв, от Фв не се слагат в Шкода и т.н. Има ясно позициониране на нещата...


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 11 дек 2011 0:52


6. РАЗХОД НА ГОРИВО - I част (данни)

„Сурови” данни
В таблиците по-долу са показани данни от „реалният” разход получен по метода „наливане на нафта от капачка до капачка” за пет автомобила:
- Б7 двигател CFG 2.0TDI 170 к.с. DSG.
- Б6 двигател CBA 2.0TDI 140 к.с. DSG;
- Б6 двигател 2.0TDI BKP 2.0TDI 140 к.с. ръчни скорости;
- Б6 двигател BMP 2.0TDI 140 к.с. DPF филтър (филтър за твърди частици) ръчни скорости;
- Пежо 406 с двигател 2.0 HDI 104 к.с. и ръчни скорости

В различните колони са представени данни както следва:
Дата на зареждане; Бензиностанция от която е зареждано; Показания на километража; Количество заредено гориво в литри; Цена за един литър в лева; Обща стойност на горивото; Пробег - изминати километри с това зареждане; Км. от пробега изминати в градски условия (приблизително); Реален разход получен по формулата Количество / Пробег * 100 л./100км.; Средна скорост – по компютъра на автомобила; Разход по компютъра на автомобила л./100км; Разлика между РЕАЛНИЯТ и КОМПЮТЪРНИЯТ разход; Маршрут – при извънградско шофиране.

B7-CFG.jpg

B6-CBA-lowres.jpg

B6-BMP.jpg

B6-BKP.jpg

406-20HDI-A.jpg



Разход според производителя съгласно документацията
(Градско/извънградско/смесено)
- За Пежо 406 2.0HDI 104 к.с. ръчни скорости: 7.5/4.5/5.6
- За Б6 BKP и BMP (помпа-дюза) 140 к.с. ръчни скорости: 8.0/5.0/6.0 за 100км.
- За Б6 CBA (common rail) 140 к.с. автоматични скорости: 7.8/5.0/6.0 за 100км.
- За Б7 CFG (common rail) 170 к.с. автоматични скорости: 6.3/4.6/5.3 за 100км.

Последна промяна от pavel_andreev на Нед 11 дек 2011 2:09, променено общо 1 път.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 11 дек 2011 0:58


406-20HDI-B.jpg


Това са "остатъците" от Пежото


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Нед 11 дек 2011 2:18


6. Разход на гориво - II част

Разсъждения на глас

- Много хора (включително в този и много други форуми) никога не са се замисляли, че показанията на компютъра за разход на гориво (MFA) и реалният разход са нещо различно. Огромната част от изказващите се говорят именно за показанията на МФА и в много случаи споменават нереално ниски стойности. Дори да не направят класическото реално измерване „капачка до капачка”, поне могат да се замислят с колко литра изминават разстоянието от къщи до морето например и да сметнат по-реален среден разход.

- Разходът посочен от производителя е невъзможен и практически недостижим в реални условия за VW. Това се отнася с особена сила за градското шофиране. Разходът от 6.3л./100 км е абсолютно недостижим за Passat B7 170 к.с. независимо от старт-стопната система и рекуперацията на спирачно усилие. Никакви уговорки за начин на каране, напомпани гуми, попътен вятър и др. не биха докарали този автомобил до градски разход от 6.5/100. Още повече, че този разход е даден според евро-норматив който предвижда многократни спирания и тръгвания 30% при студен двигател и т.н. условия. Според мен реалният разход за градски условия на B6 и Б7 с 2.0тди е 9.0л/100км. Ако се използва старт-стоп може да спадне с 0.5 л.

- Извънградският посочен разход е достижим при „стерилни” условия на шофиране. Показаха ми такова шофиране, при което наистина моят B7 даде „реален” разход от 4.54л/100км (вижте първата таблица последният отчет). Кара се със скорост от 90-100км/ч, като най-вече се съблюдава да няма големи ускорения – т.е. гледа се компютъра да не показва голям моментен разход. Този стил на каране обаче не е типичен нито в България нито в западна Европа. Нормално за шофиране по магистрала е скорост от 120-130 км/ч. В западна Европа се кара с 130-140 км по „безплатна” магистрала и с 130-150 км/ч по „пеяжите” (платените магистрали). Ако се кара с 90-100 няма смисъл да се плаща за излизане на магистрала.

- Двигателите на VW 2.0tdi драстично повишават разхода си при скорости от над 110 км/ч. и може би това е направено нарочно. Според мен този разход приблизително е както следва:
При средно 100 км/ч – разход 5.5
При средно 120 км/ч – разход 6.1
При средно 130 км/ч – разход 6.5
При средно 140 км/ч – разход 6.9
При средно 150 км/ч – разход 7.5
При средно 160 км/ч – разход 8.3
При средно 180 км/ч – разход 9.5

- При Б6 при нов автомобил „компютърът” даваше отклонение в розова за VW посока с около 0.5л/100км, която в последствие успях да сваля до 0.1;/100км чрез калибриране. При Б7 компютърът е невероятно лъжлив. Разликата винаги е над 1л/100км. и почти не може да бъде компенсирана с калибриране. Учудващо е, че при много икономично каране показанията се доближават до истинските, но при нормално шофиране те са неверни с много и винаги (показва се много по-малък разход). В интерес на истината трябва да отбележа, че при зареждане в западна Европа, показанията на компютъра се приближават с около 0.5л/100км.

- Показанията за наличното в резервоара гориво са силно нелинейни. Например показание, че резервоара е наполвина пълен означава, че е пълен с около 1/3.

- За сега не виждам особен ефект от старт-стоп системата. Когато се използва, компютъра показва много нисък разход за градско шофиране, но като дойде време за зареждане се вижда, че сме изминали пак същите километри – според мен ефекта е икономия от около 0.3л/100км.

- Климатроника на Б7 е като ламя – разходът се дига с над 1л./100км.

- Не трябва да се забравя, че по българските бензиностанции (а може би и в чужбина) се краде, включително и от големите вериги бензиностанции. Засичането на реалният разход в такава ситуация силно се дискредитира. Най-честите способи са в неточен брояч на бензиновата колонка (трябва грешката да е до 0.5%) или в отливане на малко гориво в отделна тубичка докато не гледате зареждащия.

- Резервоарът на Б7 е като че ли по-голям от 70 л. Наливане до капчката означава наливане на 75 л. нафта.

- Нереално ниските стойности посочени от VW в официалната документация и на публични места води до сериозни проблеми с отчитането и осчетоводяването на горивото на тези автомобили когато се използват за служебни (бизнес) нужди. Нахъсани данъчни в невръстна възраст, проходили с Интернет вместо биберон в устата и достолепни счетоводни знайковци налитат да осчетоводяват разходи от по 4.5л/100км и споменуват за кражба на гориво. При градското шофиране нещата стават абсолютно невъзможни за „бизнес” автомобила на VW. Имало някаква лаборатория в Горубляне, която смятам да издиря защото правела "официални" измервания на реален разход на всеки конкретен автомобил.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dancing_niki » Нед 11 дек 2011 22:10


pavel_andreev написа:... Най-добре е да са разположени по диагонал на kолата - напр. на предното стъкло в дясно и на задното в ляво. Кабелите за тези антени ги дръжте далече от кабела и антената на GPS-а на на ФМ радиото!


Тези ефекти с добре екранирани кабели и оригинална комбинирана антена няма ли да се заглушат и всичко да си дойде на мястото?


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 12 дек 2011 0:51


dancing_niki написа:
Тези ефекти с добре екранирани кабели и оригинална комбинирана антена няма ли да се заглушат и всичко да си дойде на мястото?


За съжаление, покрай цифровизацията на много устройства забравихме най-големите и вечни проблеми на аналоговите системи. Цифровите обаче са базирани и "надкачени" над тези аналогови и проблеми с първите често води до неработоспособност на вторите.

Самите конструктори на RNS510 (и на новото поколение RNS850) взимат всички възможни мерки са намяляване на влиянието на отделните генератори един на друг. Такива генератори се съдържат: 2 броя FM приемници; 1 бр. АМ приемник; GPS приемника; няколкото генератора по процесорите на RNS510; Няколкото генератора на приемника и предавателя на GSM модула (затова изнесен под седалката на предния пътник); 2броя DVB-T тунери (затова изнесен в задния десен калник). Дори екранирани кабелите на тези високочуствителни приемнци са в състояние да "набиват" носещи честоти от генераторите на приемниците си в друг високочуствителен вход. Резултатът е влошена чуствителност на FM радио, DVB-T прием и особено на GPS-a.

Между другото от днес повишиха рязко мощността на излъчване на 18-те експериментални канали в резултат на което се хваща без никакво прекъсване и BTV, TV7 и отделен канал за БНТ1 + досега излъчваните BBT, Voice, БНТ1 и TV Evropa



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта