VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992г.
Колеги много е писано по тази тема, изчетох всичко, смених доста неща, но не ще да запали на бензин нито, когато е студена нито, когато е топла. Запалвам на газ и веднага превключвам на бензин и работи добре.
На газ работи добре и пали по всяко време. Сега като е студено времето, паля на газ и веднага превключвам на бенз и си работи равномерно на 950 оботора, но до колкото знам на студен двигател трябва да работи поне на 1300об.
Проблемът се появи след смяна на TPS, температурен датчик и настройка на стъково моторче. ТPS- a си дойде с моното, работи си т.е. показателите са в норма. Температурния датчик е SWAG замерих го още като нов работи точно. Стъпковото моторче е регулирано по книга с 0,5 милиметрова луфтомерна пластина, и то е замерен, работи. Мембраната на регулатора на бензиновото налягане е сменена, кабели, свещи, дистрибуторна капачка и палец сменени преди 15000км. Въздишен филтър преди 5000, бензинова помпа преди 30000.
Ламдата не би трябвало да играе при палене. А през VAG-COM са изчистени грешките за TPS и термо датчика, сега не дава такива.
Пробвах и с разкачане на акумулаторът и пак не и не.
Моля дайте идея къде да пипна,че вече много ме дразни.
Мерси предварително.
Не ще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992 г.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Неще да пали на бензин
TPS-а от какъв двигател е?Свалял ли си го от Моно-то?Чуваш ли помпата винаги при подаване на контакт?За да не пали на нещо (Газ/бензин) ,обикновено причините са няколко:няма гориво,няма запалване или проблем с центровката!Как ти е датчика на засмуквания въздух(в моното)?На студено палене(сутрин) при мен държи до 1200 об.мах!
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Неще да пали на бензин
Предварението вижте центровка можеби иска при толкова сменени работи 

- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин
pas1.8mi написа:TPS-а от какъв двигател е?Свалял ли си го от Моно-то?Чуваш ли помпата винаги при подаване на контакт?За да не пали на нещо (Газ/бензин) ,обикновено причините са няколко:няма гориво,няма запалване или проблем с центровката!Как ти е датчика на засмуквания въздух(в моното)?На студено палене(сутрин) при мен държи до 1200 об.мах!
TPS-a e от ABS и го монтирах без да го свалям. Преместих стъпковото моторче и сглобих моното. Бензиновата помпа се чува. Искам да уточня - не пали само на бензин. Датчикът на засмукания въздух не съм го проверявал, защото преди да сменя TPS-a колата палеше без проблем на бензин.
Иначе 1200 оборота е нормално. При мен не се покачват от 950.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин
Колега опитай да запалиш при изключен щекер на датчика за температура на водата.При теб датчика би трябвало да е със зелен пръстен.При изключен датчик,ЕКУ-то си мисли че е студено и съответно обогатява сместа.Така ще е сигурно че не е датчика.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Неще да пали на бензин
Като най-лесно ми се вижда следното нещо - отвори моноинжекцията и гледай дали дюзата впръсква, докато друг човек, върти ключа на стартер, за да пали двигателя. Ако не впръсква, проблема е на лице - оттам нататък продължаваш за да го изолираш и да видиш от къде точно идва причината.
По същия начин и с запалването - вадиш един кабел, слагаш друга свещ и докато другия върти на стартер, гледаш какво става.
По същия начин и с запалването - вадиш един кабел, слагаш друга свещ и докато другия върти на стартер, гледаш какво става.
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин
plameney написа:Колега опитай да запалиш при изключен щекер на датчика за температура на водата.При теб датчика би трябвало да е със зелен пръстен.При изключен датчик,ЕКУ-то си мисли че е студено и съответно обогатява сместа.Така ще е сигурно че не е датчика.
Датчикът е нов на една седмица, а преди да го поставя го замерих и показа омове, които отговарят на това писано по дебелите книги. Въпреки това утре ще пробвам все пак е за 5мин. работа.
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин
bachest написа:Като най-лесно ми се вижда следното нещо - отвори моноинжекцията и гледай дали дюзата впръсква, докато друг човек, върти ключа на стартер, за да пали двигателя. Ако не впръсква, проблема е на лице - оттам нататък продължаваш за да го изолираш и да видиш от къде точно идва причината.
По същия начин и с запалването - вадиш един кабел, слагаш друга свещ и докато другия върти на стартер, гледаш какво става.
Колега това са две добри идеи. За ток малко се съмнявам. Все пак си пали на газ, а и като превключа веднага на бензин си работи стабилно. Само разсъждавам. Ще пробвам.
За дюзата може и да има нещо. Не е ясно газаджиите какво са направили. Ще проверя и ще пиша идеята е добра.
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин
Колеги сетих се за нещо, което ми попадна, докато четях из темите.
Някъде някой беше писал, че ламдата ако дава информация за бедна или богата смес компютъра запаметява тези стосности и наглася сместта по тях за постоянно дори и при палене.
Преди, когато датчиците(TPS, THERMO) не работеха ЕКУ-то е било в резервен-универсален режим(поради повреда на датчиците) и за това е палела въпреки, че изпитваше леки затруднения на бензин. Сега като всичко е ОК(по датчиците) получава дании от ламдата за бедна смес поради лошо уплътнение на изходящите колектори, О-рингове или тръби( все пак колата е стара и е пипано по генерацията от някъде може да влиза въздух) и да пуска перманентно богата смес дори и при палене, с което се дави.
Вижда ли някой логига в това и как мога да пробвам за да изключа и този сценарий?
В подкрепа на горното бих добавил, че когато бях изключил акумулатора за повече от 30мин. След това колата запали на бензин само първия път, но аз го отдадох на някакво объркване.
След това нито един път.
Някъде някой беше писал, че ламдата ако дава информация за бедна или богата смес компютъра запаметява тези стосности и наглася сместта по тях за постоянно дори и при палене.
Преди, когато датчиците(TPS, THERMO) не работеха ЕКУ-то е било в резервен-универсален режим(поради повреда на датчиците) и за това е палела въпреки, че изпитваше леки затруднения на бензин. Сега като всичко е ОК(по датчиците) получава дании от ламдата за бедна смес поради лошо уплътнение на изходящите колектори, О-рингове или тръби( все пак колата е стара и е пипано по генерацията от някъде може да влиза въздух) и да пуска перманентно богата смес дори и при палене, с което се дави.
Вижда ли някой логига в това и как мога да пробвам за да изключа и този сценарий?
В подкрепа на горното бих добавил, че когато бях изключил акумулатора за повече от 30мин. След това колата запали на бензин само първия път, но аз го отдадох на някакво объркване.
След това нито един път.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992г.
При първоначален старт ламбдата не играе,тя е студена и не генерира напрежение.След 1-3 минути заработва когато загрее.Някой ламбда сонди имат подгрев за по-бързо стопляне.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Неще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992г.
vladaeca написа:
Колегата е прав, че сондата не играе роля при стартиране на двигателя, но ако искаш да изолираш на 100% сондата, откачи и конектора и след това откачи и клемата на акумулатора, за да рестартираш контролера на двигателя. Вържи си акумулатора (сондата си стои изключена). От тук нататък ЕКУ-то си задава някаква средна стойност за ламбда-сондата, която няма да се изменя към богата или към бедна смес. Но мен лично, ме съмнява тя да ти прави въртели при паленето, защото ако бъркаше нещо работите, след като запалиш на газ и обърнеш на бензин, нямаше да работи стабилно двигателя.
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Неще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992г.
Утре е денят за тестване. Така като гледам се сабраха няколко неща за проверка.
Благодаря на всички, които се включиха и след проверката ще пиша отново.
Благодаря на всички, които се включиха и след проверката ще пиша отново.
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Не ще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992 г.
ПРОБЛЕМЪТ ВСЕ ОЩЕ НЕ Е РЕШЕН
За мое съжаление резултат няма и от двете проверки.
Както колегата беше предложи хванах още един човек, който да върти, а аз гледах дузата. При опит за палене дюзата заработва и видях, че припука и след това нищо. Едно е ясно дюзата впръсква бензин при палене на газ. Дори ми се стори, че е много.
Втората проверка, която направих е с откачането на ламда сондата и изключване на акумулатора за час два. След това без вкючена ламда закчих акумулаторът и започнаха проблемите. На газ пали, но не подържа обороти. На бензин нито пали нито работи. Опитах няколко пъти да я прехвърля от газ на бензин, но не ще дори и да припука. оказва се че ламда зле а без нея още повече.
Е вече знам, че с ламда нещата са по-добре от колкото без. Закачих я и започвам да търся проблемът другаде. Моля за идеи.
За мое съжаление резултат няма и от двете проверки.
Както колегата беше предложи хванах още един човек, който да върти, а аз гледах дузата. При опит за палене дюзата заработва и видях, че припука и след това нищо. Едно е ясно дюзата впръсква бензин при палене на газ. Дори ми се стори, че е много.
Втората проверка, която направих е с откачането на ламда сондата и изключване на акумулатора за час два. След това без вкючена ламда закчих акумулаторът и започнаха проблемите. На газ пали, но не подържа обороти. На бензин нито пали нито работи. Опитах няколко пъти да я прехвърля от газ на бензин, но не ще дори и да припука. оказва се че ламда зле а без нея още повече.
Е вече знам, че с ламда нещата са по-добре от колкото без. Закачих я и започвам да търся проблемът другаде. Моля за идеи.
Re: Не ще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992 г.
аз имам проблем като твоя само че колата на бензин си пали веднага на газ също, но като е студена на бензин работи малко страно много бензин вкарва защото като погледна на зад виждам сиво- черни калбета
но като прехвърля на газ всичко се оправя но това с оборотите си остава да падат иначе стъпковото моторче работи
ако чуя нещо от някаде ще пиша , ако не ще следа темата 



- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Не ще да пали на бензин VW Passat 1.8 Mono, АBS, 1992 г.
vladaeca написа:ПРОБЛЕМЪТ ВСЕ ОЩЕ НЕ Е РЕШЕН
Едно е ясно дюзата впръсква бензин при палене на газ. Дори ми се стори, че е много.
При това което описваш на мен ми се струва че е "пикаеща" дюза т.е. не затваря добре.Може би почистване в ултра звукова ваничка ще оправи нещата.Това са само мой предположения,не съм запознат с този модел мотор.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта