1.8 abs ----->Digifant

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
DG GoLF MKIII
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 28 ное 2010 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот DG GoLF MKIII » Съб 26 ное 2011 21:16


Здравейте колеги, скоро колата ми издуха гарнитура(взе да хвърля масло)и искам сега като сменям гарнитура да сменя главата и да мина на многоточкова инжекция(Digifant),само че не съм наясно каква глава трябва да търся за да мога да ползвам ECU От 2е понеже няма да има преправяне на инсталацията.
Искам да знам точно какво трябва да търся за да мога да мина на Дигифант. вече съм си напазарувал вал ,смукателен колектор и дросел от 2е , остана главния въпрос каква глава ще ми трябва :horror:

Извинявам се ако не съм избрал правилния раздел :oops:




Потребителски аватар
ProbeX
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 23:53
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1994
Местоположение: Варна/Разград

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот ProbeX » Пон 28 ное 2011 8:35


тук и тук има писано по въпроса ;)


Потребителски аватар
DG GoLF MKIII
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 28 ное 2010 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот DG GoLF MKIII » Вто 29 ное 2011 13:52


ProbeX написа:тук и тук има писано по въпроса ;)

мерси колега тези теми ги видях :да:
интересува ме каk стои въпроса със инсталацията от PB то нещо преправяне има ли ?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот pe6kata » Вто 29 ное 2011 18:26


ама ти да не мислиш, че ще ползваш инсталацията от моното :shock
намираш си инсталация от мотор, за който си събрал части (основно дебитомер и комп), било то 2е или пб- и действаш

1.8 моторите съм ги позвабравил вече, ама мисля че имаше разлика в буталата, и то в горивната им камера, на моното и пб-то, и оттам идваше по-голямата степен на сгъстяване, дано не бъркам ... едната е 9, другата 10:1. Една немалка част от конете идват от тая единица разлика


Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот kr1sh0 » Пон 12 дек 2011 21:29


А колеги, и аз имам 1 въпросче, извинявам се че ползвам темата на колегата.. на моя 1,8 моно да попитам дали ще има положителна разлика, понеже съм замислил няколко нещица за пролет, а и какви да ми бъдат очакванията като цяло ? Ниските.. високите, старт... ускорение на висока предавка :? 10на кончета реални дали ще се измъчат, или едва ли :screwy
1. Вал от 2Е
2. Колектор от 2Е, там преправяне на двуцевка ще трябва, доколкото разбрах..
Катализатора е махнат, филтърче някво съм сложил, отделно дочух че след гореспоменатите неща, искрата на запалване чрез стробоскоп трябва да се пипне на 10-10,5градуса. "Събужда" ли се моното, или пък дайте Вие някоя идейка за по-нискобюджетно проектче да се съживи този двигател малко, макар и много да мислят че е куц мотора...


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот baivan » Вто 13 дек 2011 10:21


[quote="kr1sh0"][/quote]

С тия неща, които си изброил разлика почти няма да усетиш. За изп. колектор може да се ползва от ПБ - там не се преправя нищо. Не са куци моно-тата, и те се засилват, но доста средства и нерви отиват за тая кауза. Ключа в засилването им е в главата и в това как да им докараш повече въздух. В раздел "Тунинг проекти" има много хубава тема на колегата Vento за засилване на моно.

Към автора на темата:
щом вече си снабдил комп, всмукател и дросел от 2Е, ще търсиш и глава от 2Е, друга не може да ползваш заради инжекторите, които са във всмукателя, ще трябва да се снабдиш и с инсталация от 2Е мотор и дебитомер. Въпреки, че по-добрия вариант за мен е инжекция от ПБ.
За степента на сгъстяване - и при трита мотора (АБС, 2Е, ПБ) е 10:1 , така че тя не е проблем.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот bobocamaro » Вто 13 дек 2011 10:43


Digifant ползва и кнок сензор. :)
Ако колегата ползва старата инсталация, трябва да предвиди проводници за него.
Четири проводника и за механичния дебитомер.
Четири броя и за Ламбда, която е с подгрев.
Два броя за пета стартова дюза, ако я има на колектора, и ако ЕКУ-то е от тип "с пета дюза"
Сега, между всмук. колектор и главата стои един сензор - води се "after run" за остатъчна температура след гасене. :oops:..той ми е много "мътен", на мен лично.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот pe6kata » Вто 13 дек 2011 10:59


и то кво стана- нова инсталация. Ако става въъпрос за пб, няма тпс, моното има, има и едни други неща, дето няма да се ползват... Кнок-а е последния проблем. Пренареждал съм инсталация и кура е голям, При положение че това са масови мотори, аз го намирам пълен мазохизъл да тръгнеш да пренареждаш инсталация- да не говорим че ако тръгнат и да се купуват всички необходими букси....

pe6kata написа:...1.8 моторите съм ги позвабравил вече, ама мисля че имаше разлика в буталата, и то в горивната им камера, на моното и пб-то, и оттам идваше по-голямата степен на сгъстяване, дано не бъркам ... едната е 9, другата 10:1. Една немалка част от конете идват от тая единица разлика


1.8 моно с код RP е 9:1, ABS e 10:1

м/у другото сега се замислям, че всъщност става доста интересно как двата мотора вадят еднаква мощност, при положение че единия е чувствително по-разреден от друггия. RP-то ще има преимущество някъде, за да компенсира намалената степен на сгъстяване :screwy

имал съм в продължение на 7 години 1.8 моно джетроник (и то две коли), и смея да твърдя че са вървели много повече от абс мотора, много по-пъргави и резки са... имат съвсем различно поведение.


ji4kata
Мнения: 159
Регистриран на: Вто 04 ное 2008 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: около Несебър

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот ji4kata » Вто 13 дек 2011 19:16


До колегата pe6kata аз също се чудя това макар и малката разлика в степента на сгъстяване. На моята кола Голф2 сменях двигателя и сложих 1.8 моно 90кс от Ауди 100 ,които по технически данни също е със степен на сгъстяване 9:1 и система моно джетроник та тоя мотор в Аудито вървеше мн добре а сега в купето на голфа е песен мн е пъргав. Обаче карах няколко пъти Голф3 с 1.8 ABS мотор ,които е 10:1 еми чесно да си кажа нямаше такъв ряз и тази пъргавина немога и аз да си го обясня как става малко по разредения мотор да е по пъргав от по сгъстения пък и двата мотора са 90кс.


Milevv
Мнения: 47
Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: димитровград

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот Milevv » Вто 13 дек 2011 19:58


Чудно, карал съм доста ABS-и и наистина повечето си бяха спрели!
Само един единствен път съм попадал на АBS, който изглежда си беше в много добра форма и вървеше на умиране за модела си! И си беше 100% сток защото му знам историята от много години!
Май повечето ABS-и които са по улиците имат някакви проблеми!


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот Stenly » Вто 13 дек 2011 22:17


Потвърждавам преди пасата като беше оригинално РП моно мотроник вървеше доста мъжката спрямо АБС-ите.. сега си купих една ежедневка голф 2 моноджетроник и с тоя лек маховик спрямо тоя на 02А е като флекс.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот pe6kata » Вто 13 дек 2011 22:59


на хартия абс е с по-добри показатели- макс. въртящ момент е свален при 2500, докато при моноджетроника е на 3000оборота/мин, при това е ендакъв като стойност.

и мощността на моноджетроника идва на 5250, на абс е на 5500. АБС-а отвсякъде идва по-добре- би трябвало да е по-еластичен- хем по-рано да тръгва, хем по-късно да мре.

Една единица степен на сгъстяване не е малко! Теоретично са 10% повишаване на мощността.

Не съм много по рейсърските изпълнения, но многократно сме съпоставяли абс с/у моноджетроник. Еднакви като килограми автомобили- джета с/у голф3-ки 1150кг. От старт го изключвам, тъй като има много субективен фактор, винаги сме правили летящ старт от 2 или 3-та от 1000 об/мин. При това джетата ми е била със дългите скорости (!!), а те са доста по-дълги от на голф3 и въпреки това още от 1000 оборота съм им правил сериозна разлика.

Някои ще кажат, че от кола до кола има много разлика и ще са прави, но в изправността поне на 2-3 тройки съм сигурен- навремето са ги карали хора с пари, никога газ не помирисвали, перфектно поддържани и вървящи...

РП-то още на 1000 оборота подскача, много е пъргав и рязък, и след 3500-4000 има много отчетлив тласък, сега ясно че не е ритник като някоя винтилка, но е определено осезаемо. За мен това е най-готиния мотор, който изобщо съм карал до 100-на коня за нормална ежедневна кола. Идвало ми е на много пъти да разглобя мотора, специално за да видя да не би да е променено нещо, но като си купих и втората такава джета и... просто мотора си е такъв...

АБС- е плавен, казвам го на базата на достатъчно наблюдения (макар че и това е относително).

С това отколонение от темета толкова. Само някой дето е по-вманиачен на тема 8в, да каже механично къде са разликите м/у РП и АБС- бутала, клапани, разпр. вал, портове, самото моно...?


Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот peshoxx » Сря 14 дек 2011 0:39


Stenly написа:Потвърждавам преди пасата като беше оригинално РП моно мотроник вървеше доста мъжката спрямо АБС-ите.. сега си купих една ежедневка голф 2 моноджетроник и с тоя лек маховик спрямо тоя на 02А е като флекс.

Мойто РП също разплакваше много коли.
Стенли,сигурно си спомняш как вървеше на съборите в шампионата,а не беше въобще баран ,и в доста лошо състояние на двигателя като поддръжка. :да:


Потребителски аватар
kaloqn_bachev
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 21 яну 2007 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София кв Враждебна

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот kaloqn_bachev » Чет 15 дек 2011 0:12


на пб и на пф буталата са с най малките камери иначе верно като се замисля преди години имах един голф 2 рп вървеше си с гти-тата и се чудехме що така върви карал съм и няколко абс-а в пасат и голф и нямат нищо общо :roll:


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Re: 1.8 abs ----->Digifant

Мнениеот baivan » Чет 15 дек 2011 12:05


Вие двигателите или колите сравнявате, защото е нормално Голф 2 с РП да е по-пъргав от Голф 3(а за Пасат да не говорим) с АБС мотор при положение, че двигателите са им с почти еднакви параметри, а купето на 2-ката е по-леко. И за това колко и как върви кола с РП и кола с АБС двигател влияят много неща като различните скоростни кутии с различни предавателни числа, това колко запазен е двигателя, щото колите с тия двигатели са на по 20 и кусур години и още доста неща. Моето Венто когато го взех беше с АБС мотор и наистина не беше нищо особено от към вървеж, но след 2 месеца приятел си взе Венто със същия мотор и при една сверка на на 400м беше с 2 коли пред мен, същото Венто бягаше на почти всички Голфофе, Вента, Пасати и тнт. с моноинжекции, включително и на другата му кола - Пасат Б5 седан 1.6 101кс, а вентото му е пълен сток. Двигатели се сравняват като се закачат "голи" двигатели на стенд, като при такива тестове АБС-а е дал по-добри показатели. Единственото което ми е чудно е това което колегата pe6kata написа - как и двата двигателя вадят еднаква мощност, като единия е с 9:1, а другия с 10:1 степен на сгъстяване, а всички други неща по механиката на двигателя са еднакви(или почти), като в същото време ААМ е 1:1 с АБС-а само дето е със степентта на сгъстяване на РП-то, но е 75кс.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта