Т'ва са глупости. Тоя мотор веднъж позагрее ли парно ще си има. Да, стрелката може да иде надолу, но ако стрелката е мръднала и с малко от най-долното положение парно все ще има.
Колегата дето нямал парно след 30км градско - да си провери клапите на парното и радиаторчето на парното за запушване. Аз печка нямам, но парно дори зимата в най-кучия след 3тия километър имам. Нищо, че мотора е със температура на антифриза 50 градуса. Даже при пускане от витошко лале надолу - където е по инерция основно парното се появява на 15тата минута. И колата до долу може да не загрее до работна температура, ама вътре е достатъчно топло за къс ръкав.
За да изстине при спускане до там, че да няма парно трябва да имате 50км все надолнище и да го спускате все по инерция. А за тия случай вече има опцията с картона пред радиаторите

.
Елементите дето могат да дадът фира за да няма парно са:
1) Радиатор на парното (запушен, със слаба циркулация, по-слабо от нормалното парно)
2) Клапите за контрол на въздушния поток през радиатора на парното
3) Термостат - ако е отворен температурата на антифриза пада много бързо, защото тая кола е с виско перка - върти се и на студен мотор (макар и слабо).
4) Евентуално свещите за подгрев на антифриза. Макар че май доста рядко изгарят те.
За в България и без печка можеш да си караш спокойно освен ако не си супер зиморничев или не караш колата някъде високо в планината.