Температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс-сменен термостат стр.4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Ljubon » Вто 13 дек 2011 19:36


surf написа:Аз също имам 110коня двигател...Оказа се ,че тези двигатели имат печки и специално при мен тя се управлява от климатроника от външната температура.Когато падне под 5градуса печката се включва и подпомага отоплението.Понеже моята печка не работи дори на дълъг път когато двигателя е в обороти и достига 90гр. като пусна колата по инерция температурата спада до 50-60гр.

Колега, какви са тия печки, за които говориш? :screwy
Под 5гр. се включват подгревните свещи, но те подпомагат запалването на двг. :012:




surf
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2011 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот surf » Вто 13 дек 2011 22:08


Ljubon написа:
surf написа:Аз също имам 110коня двигател...Оказа се ,че тези двигатели имат печки и специално при мен тя се управлява от климатроника от външната температура.Когато падне под 5градуса печката се включва и подпомага отоплението.Понеже моята печка не работи дори на дълъг път когато двигателя е в обороти и достига 90гр. като пусна колата по инерция температурата спада до 50-60гр.

Колега, какви са тия печки, за които говориш? :screwy
Под 5гр. се включват подгревните свещи, но те подпомагат запалването на двг. :012:

Колега,недей да се излагаш с такива изказвания.Тука говорим за съвсем различно нещо.Печка има и тя покага да се достигне по-бързо висока температура на водата за парното.


Потребителски аватар
nikolov_ms
Мнения: 35
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: София

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот nikolov_ms » Сря 14 дек 2011 19:41


Ljubon написа:
atk9020 написа:колега според мен ходи купи си оргинален от представителя на фолксваген 70 лв е ,а ти ако смениш 2-3 по 15-20 лв ,просто няма смисъл да се мъчиш

Колеги, не давайте вредни съвети за работещи коли. Това води до набутване с излишни пари и разочарование на собственика. :evil:
nikolov_ms написа:Няма никаква логика,ако тези неща са наред колата да излиза от работен режим(а той е 90 градуса +-2) без значение дали пускаш парно или спускаш по наклон,веднъж достигне ли работна температура стрелката трябва да стои на 90 :)

Това не е вярно и е често срещана заблуда. След като се спускаш по наклон примерно, двигателят работи при ППХ и не консумира гориво. Е, откъде аджеба ще идва тая топлина зимно време, за да стои на 90 градуса?! :012:


Ами ти,ако пускаш колата си по наклон при изключен двигател,ние не го правим,как не консумира гориво при принудително празен ход не ми е много ясно(сигурно буталата се движат с въздух).
Когато разбереш устройството и работата на ДВГ и по-специално термостати и датчици ще разбереш, защо при запален двигател и пускане по наклон двигателя въпреки всичко поддържа работна температура.
По твоята логика,всички зимно време караме колите си студени
Имаме малък и голям кръг + термостат който се грижи за поддържане на работната температура
За печката,тя пък няма общо с наклони термостати и др. такива работи


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Ljubon » Сря 14 дек 2011 19:47


nikolov_ms написа:Ами ти,ако пускаш колата си по наклон при изключен двигател,ние не го правим,как не консумира гориво при принудително празен ход не ми е много ясно(сигурно буталата се движат с въздух).

Всичко е казано и обяснявано, само да има кой да чете:
viewtopic.php?f=1&t=7100&hilit=%D0%BF%D0%BF%D1%85&start=15
:beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот ktamen » Сря 14 дек 2011 22:24


Въпроса кой движи буталата при спускане едва ли има нужда от обяснение. Като се спускам по-дълъг наклон аз спирах метана от копчето без да изключвам от скорост, в самия изпарител остават няколко грама, които са достатъчни за десетина метра пробег, като свърши наклона обикновено забравям пак да пусна метана и въпреки това като дам газ колата се наема да ускорява като натисна газта и ги изгаря тези останали грамове, които търпеливо са си чакали няколко километра в изпарителя докато съм се спускал и постъпват в цилиндрите едва когато наклона свърши и си преместя крака от спирачката на газта. Въпреки, че не гори никакво гориво двигателя все пак произвежда малко топлина защото работи като компресор, но тази топлина в никакъв случай не е достатъчна да поддържа температурата му от 90гр особено ако и парното работи.


Потребителски аватар
Pacholv
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 08 май 2011 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Pacholv » Чет 15 дек 2011 10:16


Колеги, не съм голям специалист, но да кажа при моята печка как е положението сега. 1.9тди 131 коня.
Та работата ми е в София на 2.5 км от нас...т.е. 5 минути, имам само 1 светофар... Последния месец откакто стана студено, сутрин на -1-2 градуса като тръгна, до работата ми не може да загрее, стрелката едва мърда от 50 градуса, т.е. на 55 да спирам. Това в дните с мъгла или лед, когато пусакм парното на макса на предното стъкло. Днес нямаше мъгла и лед, температурата беше 0 градуса, тръгнах и не пусках изобщо парното, и колата загря на почти 80 градуса за 5-6 минути движение. Отделно като се спускам по магустралата на тунелите на Витиня например, т.е. 5-6 км спускане в студено време и почти само на ППХ, температурата пада на около 70 градуса. Иначе в движение си държи 80-90 градуса. Не мисля, че имам проблем, тъй като четох много и най-вече в оригиналната ми книжка като нормална работна температура са дали диапазона 70-110 градуса! Струва ми се изключително логично при парно да не може да загрее, както и при ППХ, студено време и парно, да пада температурата до около 70 градуса!
Вие колеги какво ще кажете по въпроса?


surf
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2011 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот surf » Чет 15 дек 2011 20:40


Pacholv написа:Колеги, не съм голям специалист, но да кажа при моята печка как е положението сега. 1.9тди 131 коня.
Та работата ми е в София на 2.5 км от нас...т.е. 5 минути, имам само 1 светофар... Последния месец откакто стана студено, сутрин на -1-2 градуса като тръгна, до работата ми не може да загрее, стрелката едва мърда от 50 градуса, т.е. на 55 да спирам. Това в дните с мъгла или лед, когато пусакм парното на макса на предното стъкло. Днес нямаше мъгла и лед, температурата беше 0 градуса, тръгнах и не пусках изобщо парното, и колата загря на почти 80 градуса за 5-6 минути движение. Отделно като се спускам по магустралата на тунелите на Витиня например, т.е. 5-6 км спускане в студено време и почти само на ППХ, температурата пада на около 70 градуса. Иначе в движение си държи 80-90 градуса. Не мисля, че имам проблем, тъй като четох много и най-вече в оригиналната ми книжка като нормална работна температура са дали диапазона 70-110 градуса! Струва ми се изключително логично при парно да не може да загрее, както и при ППХ, студено време и парно, да пада температурата до около 70 градуса!
Вие колеги какво ще кажете по въпроса?


Колега ти говориш за двигател помпа-дюза.Аз имам такъв и там проблеми няма с парното.Въпроса беше при старото ТДИ преди помпа-дюза как са нещата.Защото аз имам и Пасат помпа-дюза 1.9тди 101коня и Шаран НЕ помпа-дюза 1.9тди 110 коняОт майстори по сервизи съм разбрал ,че на тези двигатели(НЕ помпа-дюза) били СТУДЕНИ,т.е.така били изчислени ,че когато не се натоварват да изстиват.Дали е така не знам.


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот V@lDo » Пет 16 дек 2011 19:06


Уреда на таблото показва винаги 90 градуса изправен вертикално в диапазона 70-110 градуса. Тоест уреда е гадно лъжливо копеле mhihi Един термостат на бер е 20лв с 20лв смяна и за 40лв ще мрете от жега и колата няма да изстива, ако няма естествено други проблеми.


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Euler » Пон 19 дек 2011 15:51


Aз съм с 1,9тди и стрелката от 90градуса и вертикално положение не мърда, каквото и ще да става (загрее ли). Като не съм на някой светофар климатроника може да духа не чак толкова горещо, но стрелката си стои вертикално. А зимата като е студено изчаквам първо да позагреее двигателя и тогава пускам парното (за да загреее уж по- бързо двигателя). Наскоро сменях термостат...


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот V@lDo » Пон 19 дек 2011 18:20


Аз пък като пускам парното колата загрява по-бързо, познайте защо :idea: Не съм с кллиматроник.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Благовест » Пон 19 дек 2011 18:47


Колеги,днес взех нов термостат Бер,защото проблема се влуши-започва да изтива в движение,след като е загряла до 90 гр.,дори парното не бях пуснал.Това ще стане другата седмица,защото тогава ще имам време да отида на канал.
Ще направя снимки на процедурата,за да е от ползва на други колеги,ако решат да си сменят термостата! :да:


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Ljubon » Пон 19 дек 2011 18:58


Wladimir написа:Аз пък като пускам парното колата загрява по-бързо, познайте защо :idea: Не съм с кллиматроник.

Купето - да, но не и двигателя, това противоречи на физическите закони. Щом отклоняваш от общата топлина да се топлиш в кабината, това е за сметка на по-бавното загряване на двг. :012:


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот V@lDo » Пон 19 дек 2011 22:01


Моята също изстиваше миналата зима, със смяната на термостата се оправи.
За другото си правя майтап, но си мисля за едни три свещи :P


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот red.devilll » Сря 21 дек 2011 1:09


Тези свещи не вършат кой знае каква работа.Имам ги ,работят,включват се около 0 градуса замерено с диод,но не мисля че има много ралика в загряването :beer


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот brum » Сря 21 дек 2011 9:40


Т'ва са глупости. Тоя мотор веднъж позагрее ли парно ще си има. Да, стрелката може да иде надолу, но ако стрелката е мръднала и с малко от най-долното положение парно все ще има.

Колегата дето нямал парно след 30км градско - да си провери клапите на парното и радиаторчето на парното за запушване. Аз печка нямам, но парно дори зимата в най-кучия след 3тия километър имам. Нищо, че мотора е със температура на антифриза 50 градуса. Даже при пускане от витошко лале надолу - където е по инерция основно парното се появява на 15тата минута. И колата до долу може да не загрее до работна температура, ама вътре е достатъчно топло за къс ръкав.

За да изстине при спускане до там, че да няма парно трябва да имате 50км все надолнище и да го спускате все по инерция. А за тия случай вече има опцията с картона пред радиаторите :) .

Елементите дето могат да дадът фира за да няма парно са:
1) Радиатор на парното (запушен, със слаба циркулация, по-слабо от нормалното парно)
2) Клапите за контрол на въздушния поток през радиатора на парното
3) Термостат - ако е отворен температурата на антифриза пада много бързо, защото тая кола е с виско перка - върти се и на студен мотор (макар и слабо).
4) Евентуално свещите за подгрев на антифриза. Макар че май доста рядко изгарят те.

За в България и без печка можеш да си караш спокойно освен ако не си супер зиморничев или не караш колата някъде високо в планината.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта