Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Е кажете не ми колеги не съм ли карък! Свалям тази вечер турбото и какво да видя. Вместо GT1749V което трябва да е монтирано на колата аз имам VNT15. Е хубаво но комплекта вече е при мен и е порачан от чужбина. Всички с които съм се консултирал казваха че турбото ми е 1749 а то какво се оказа. Някой го е сменял. Сега оставам без кола за следващите седмици докато си намеря комплект отговарящ на турбото ми. А това VNT 15 ми е чудно какво прави в колата ми след като от VW ми казват че се монтира до 97 година на автомобилите им. Мамка му и каръщина. Ако не поисках да ми сменят комплекта ще се продава този който съм купил на 2/3 от цената поне да избия някой лев. Луда работа! Моля отново колегите които са запознати да драснат едно редче че ме интересува сега при положение, че на моето турбо аксиалния лагер е здрав и няма следи от износване би ли могло да се използва ремонтния комплект за гт1749в на внт15. Сегментите ще станат ли или не както и ключовете за сегментите?
Моля дайте мнения колеги.
Моля дайте мнения колеги.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Аз до колкото знам:
VNT15 = GT1749V
VNT17 = GT1749VA/VB
VNT20 = GT2052
Турбото ти би трябвало да е GT1749V с променлива геометрия. Ако не се бъркам с по-горните неща
.
VNT15 = GT1749V
VNT17 = GT1749VA/VB
VNT20 = GT2052
Турбото ти би трябвало да е GT1749V с променлива геометрия. Ако не се бъркам с по-горните неща

-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
VNT15 не знам дали е равно на GT1749v но като гледам ремонтния комплект за GT-то нямат нищо общо двете гадини. И вътре чарковите са им различни. Оста на турбото, аксиалния лагер, втулката абе всичко.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Да внеса малко разяснение по темата. Той колегата който я пусна така и не писа. За жалост си забравих фотоапарата и не можах да снимам ремонта на турбото. С този ремонтен комплект който постнах малко по-напред в темата работата заспа. Втулките са 3 броя и са на различен размер. Всичко си пасва перфектно въпреки че вдигах врява
Утре турбото отива само за баланс и се качва на колата да видим колко ще изкара. За моя радост леглата на сегментите не бяха изядени и всичко уж е на ред. След смяната на всички чазколяци вече няма аксиален луфт а остана много лек радиален което както знам е нормално.
И един въпрос към разбиращите колеги! Добре ли е хлабина от около 0,03мм-0,04мм между оста и втулката. Имам и друга втулка на която хлабината е около 0,01-0,02 стотни. Мерих ги с чисто нов и скъп електронен шублер понеже нямам вътромер. Кажете колеги да слагам ли по-малката втулка или тази е добре. Страх ме е да не спече оста като се нагрее и за това сложих малко по-голямата. Ще видим и утре на баланса какво ще стане и ще пиша как е минало.
Поздрави!
Обещах да пиша въпреки че няма никакво движение в тази тема. Ремонтния комплект свърши работа. Турбото е балансирано и качено на колата. Направена е диагностика и всичко е на ред. От Реал Турбо тук в Пловдив казаха че е рециклирано перфектно като са го цопнали само в ултразвуковата вана да го изчистят и после са го надули на 2 бара и са го балансирали. Казаха че не е имало голяма нужда от балансиране и при нагряването което са му правили хлабината във втулката била добре и не задирала оста, също и нямало теч на масло от сегментите което много ме радва. Поне значи че леглата не са им износени. Целия ремонт ми излезе:
Ремонтен комплект с 3 броя ремонтни втулки на различен размер и доставката от Англия - 148 лева
Ултразвук+надуването+балансирането - 60 лева (малко се отметнаха от цената която ми казаха като го оставих но няма значение. Нормално за България, не съм и очаквал друго)
Не слагам труда защото много колеги могат сами да си го свалят рециклират и качат на колата. Аз нямаше как сам да се справя поради наклона пред жилището ми и невъзможноста да вдигна колата на крик за да сваля маслената магистрала към картера,един болт и кората под двигателя. Така че дадох и пари за труд за което много ме е яд но какво да се прави като нямам възможност тук в Пловдив.
Поздрави и весели празници!

Утре турбото отива само за баланс и се качва на колата да видим колко ще изкара. За моя радост леглата на сегментите не бяха изядени и всичко уж е на ред. След смяната на всички чазколяци вече няма аксиален луфт а остана много лек радиален което както знам е нормално.
И един въпрос към разбиращите колеги! Добре ли е хлабина от около 0,03мм-0,04мм между оста и втулката. Имам и друга втулка на която хлабината е около 0,01-0,02 стотни. Мерих ги с чисто нов и скъп електронен шублер понеже нямам вътромер. Кажете колеги да слагам ли по-малката втулка или тази е добре. Страх ме е да не спече оста като се нагрее и за това сложих малко по-голямата. Ще видим и утре на баланса какво ще стане и ще пиша как е минало.
Поздрави!
Обещах да пиша въпреки че няма никакво движение в тази тема. Ремонтния комплект свърши работа. Турбото е балансирано и качено на колата. Направена е диагностика и всичко е на ред. От Реал Турбо тук в Пловдив казаха че е рециклирано перфектно като са го цопнали само в ултразвуковата вана да го изчистят и после са го надули на 2 бара и са го балансирали. Казаха че не е имало голяма нужда от балансиране и при нагряването което са му правили хлабината във втулката била добре и не задирала оста, също и нямало теч на масло от сегментите което много ме радва. Поне значи че леглата не са им износени. Целия ремонт ми излезе:
Ремонтен комплект с 3 броя ремонтни втулки на различен размер и доставката от Англия - 148 лева
Ултразвук+надуването+балансирането - 60 лева (малко се отметнаха от цената която ми казаха като го оставих но няма значение. Нормално за България, не съм и очаквал друго)
Не слагам труда защото много колеги могат сами да си го свалят рециклират и качат на колата. Аз нямаше как сам да се справя поради наклона пред жилището ми и невъзможноста да вдигна колата на крик за да сваля маслената магистрала към картера,един болт и кората под двигателя. Така че дадох и пари за труд за което много ме е яд но какво да се прави като нямам възможност тук в Пловдив.
Поздрави и весели празници!
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Как е турбината колега?Работи ли добре Нещо мойта каляска се разпуши и ми се струва че и аз ще трябва да рециклирам моето че хич не ми се дават 1000лв за нова 

- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
penko_pulev написа:Да внеса малко разяснение по темата. Той колегата който я пусна така и не писа.
Не мога да разбера какво не съм обяснил въпреки че пуснах тази тема на мен някой да ми беше дал съвет както и да е ако се разчетеш колега из темата ,не само последната страница, ще ти стане ясно от какво си направих втулки ,колко хлабина имат ,дали я балансирах преди да я сложа и дали още работи

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
На 2 бара кое са надолу? Маслото или турбото? Ако е маслото - в колата спокойно седи на 5-6 бара в по-високите обороти.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
orbital написа:penko_pulev написа:Да внеса малко разяснение по темата. Той колегата който я пусна така и не писа.
Не мога да разбера какво не съм обяснил въпреки че пуснах тази тема на мен някой да ми беше дал съвет както и да е ако се разчетеш колега из темата ,не само последната страница, ще ти стане ясно от какво си направих втулки ,колко хлабина имат ,дали я балансирах преди да я сложа и дали още работи
Колега ставаше въпрос че повече не писа нищо относно турбината ти. Второто което е, чел съм цялата тема от край до край! Третото е че и на мен никой не ми е давал съвети какво да направя. Не че не съм писал на колеги но отговорите не бяха много убедителни. Единствено колегата supawiza ми даде някаква информация. И поста ми беше свързан с това да дадем инормация на колеги колеги които се интересуват и нямат между 350 и 1000 лева за ремонт. Не разбирам защо реагираш по този начин

Та на темата: На 17-ти декември ми пристигна ремонтен комплект от този саит http://www.turborebuild.co.uk/
и по-точно ето това http://www.turborebuild.co.uk/p/product ... +20+22+25/
Комплекта е както се вижда e с по няколко броя части защото обхваща турбините от GT15 до GT25. Втулките са на различни рамери което позволява ако има нараняване по оста тя да бъде шлайфана. Ако няма поражения по нея както беше и при мен се избира хлабина на допусково поле на система основен вал /сглобка Ф9-F8/h6 /система- "основен вал"/-между вала и вътрешната повърхнина на лагерната втулка./ ако не се лъжа което позволява да има хлабина между оста и втулката от 0.015мм. до 0,044мм. Това е нужно за маслената възглавница на която се върти оста. Моето турбо е VNT 15 и при него втулката е заключена и не се върти. Не знам при други как е. Свалих турбото, разглобих го, сглобих го с подменени всички части и го закарах на баланс. Надухме го до 2 бара и го балансираха, нямаще течове на масло от сегментите по време на баланса което показва че ако го хванеш на време има вероятност леглата на сегментите да не са износени. После обратно на колата и вече 2500 километра няма проблеми. Ако почне пак да прави бели имам още части аи не е проблем да се поръча нов комплект. Процедурата ми излезе тчно 200 лева с балансирането. Труд не слагам понеже сам си го правих.
Има вероятност да се купи и друг коплект който е по-евтин от същия сайт но аз предпочетох този заради трите броя втулки и поради причината, че турбото беше на колата до последно. Комплекта дойде и чак тогава го свалих и не знаех оста в какво състояние е. Комплекта го порачах в понеделник и доиде в събота.
Ето и една много полезна тема за колегите което се интересуват http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=53644.0 надявам се колегите от рено форума да нямат против. Ако някой има въпроси да пита. Ще помогна с каквото мога.

Забравих да напиша че преди ремонта на турбото имах леко играене на оборотите, съвсем леко. След ремонта това изчезна което ме навява на мисълта, че оборотите са играели от маслото което е влизало в двигателя от турбото. Незнам но може и да се лъжа

Поздрави!
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
brum написа:На 2 бара кое са надолу? Маслото или турбото? Ако е маслото - в колата спокойно седи на 5-6 бара в по-високите обороти.
Казаха че турбото са надули до два бара налягане при балансирането за да го тестват. Маслото не съм питал на баланс машината под какво налягане се вкарва. Или може би маслото са вкарвали на 2 бара. То тея тук в Пловдив в Реал турбо така говорят, че не можеш да ги разбереш какво ти казват. Бе с една дума било станало като ново ми казаха.
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Колеги имам голф3 94г. 1,9 тди 1z мотор и последно време започна много да гори масло.За 10000км ми изгори 3,5л масло 10w40. Сега сложих 15w40 обаче пак гори възможно ли е това да е от турбината? И по какви признаци да позная дали е от турбината???
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Колеги турбината е омаслена ще трябва да я ремонтирам. Кажете от къде да купя ремонтен комплект?????
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
колегата по-горе е писъл от каде е взел ремонтния комплект и за колко и колко време му е била доставката!!! Прочети и ще разбереш ,,,,,,,,,,,,,,
.................Та на темата: На 17-ти декември ми пристигна ремонтен комплект от този саит http://www.turborebuild.co.uk/
и по-точно ето това http://www.turborebuild.co.uk/p/product ... +20+22+25/ ..................

.................Та на темата: На 17-ти декември ми пристигна ремонтен комплект от този саит http://www.turborebuild.co.uk/
и по-точно ето това http://www.turborebuild.co.uk/p/product ... +20+22+25/ ..................
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Нека да загрее и аз мисля да го направя този ремонт и ще съм много благодарен на колегата penko_pulev ако помага със съвети ако ми е необходимо. 

-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Обръщам още веднъж внимание на колегите които ще се залавят с този ремонт.
1. Бъдете сигурни че турбината не е в кондиция преди да започнете ремонта.
2. Преди да поръчате каквото и да било, свалете и огледайте турбото в какво състояние е и дали няма поражения по охлювите и импелерите.
3. Раглобете внимателно турбото за да диагностицирате със сигурност проблема. Ако няма поражения по корпуса и импелерите го разглобете. Може и самата ос да е износена (посиняла, да има надрано по вала) Това ще доведе или до шлайфане на оста или до поръчка на нова.
4. Е сега вече може да поръчате комплекта, като първо ако искате може да изпратите запитване до фирмата по е-майла с въпросите които ви интересуват. Опишете им проблема и им кажете модела и номерата на турбото. Ако те кажат "да няма проблем, това е комплекта за Вас" няма проблем да си го поръчата. Остава да изчакате 4-5 дена да пристигне и после по обратния ред.
5. След ремонта е хубаво да се занесе за баланс. Там освен че го балансират го изпитват и за течове на мсло. Почистват го много добре в ултразвукова вана.
6. Монтиране на колата ако всичко е както трябва.
Това бих направил следващия път когато ми се наложи на правя този ремонт. Верно че оставате без кола за около една седмица но така е по-сигурно че всичко ще е както трябва.
Ако има колеги от Пловдив които ще правят ремонта и не се справят сами мога да помагам. Безплатно естествено!!
Поздрави!
1. Бъдете сигурни че турбината не е в кондиция преди да започнете ремонта.
2. Преди да поръчате каквото и да било, свалете и огледайте турбото в какво състояние е и дали няма поражения по охлювите и импелерите.
3. Раглобете внимателно турбото за да диагностицирате със сигурност проблема. Ако няма поражения по корпуса и импелерите го разглобете. Може и самата ос да е износена (посиняла, да има надрано по вала) Това ще доведе или до шлайфане на оста или до поръчка на нова.
4. Е сега вече може да поръчате комплекта, като първо ако искате може да изпратите запитване до фирмата по е-майла с въпросите които ви интересуват. Опишете им проблема и им кажете модела и номерата на турбото. Ако те кажат "да няма проблем, това е комплекта за Вас" няма проблем да си го поръчата. Остава да изчакате 4-5 дена да пристигне и после по обратния ред.
5. След ремонта е хубаво да се занесе за баланс. Там освен че го балансират го изпитват и за течове на мсло. Почистват го много добре в ултразвукова вана.
6. Монтиране на колата ако всичко е както трябва.
Това бих направил следващия път когато ми се наложи на правя този ремонт. Верно че оставате без кола за около една седмица но така е по-сигурно че всичко ще е както трябва.
Ако има колеги от Пловдив които ще правят ремонта и не се справят сами мога да помагам. Безплатно естествено!!
Поздрави!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта