Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот dobrin » Пон 12 дек 2011 10:55


pavel_andreev написа:6. Разход на гориво - II част
- При Б6 при нов автомобил „компютърът” даваше отклонение в розова за VW посока с около 0.5л/100км, която в последствие успях да сваля до 0.1;/100км чрез калибриране.

В какво се състои това калибриране?
Иначе за разхода съм съгласен, нормално в градски условия за Б6 2.0 TDI с ръчни скорости, лятото е около 8.5, зимата към 9. Ето моя среден разход:
Изображение




pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Чет 15 дек 2011 21:56


6. РАЗХОД НА ГОРИВО - III част ("калибрация")
В същност думата "Калибрация" я употребявам аз. Става въпрос за адпатация на някои от показанията на уредите от контролното табло така, щото показанията на "компютъра" за разход на гориво да се доближат до реалните.

Както вече споменах по-горе, VW може да инсталира в автомобила "по-сложна" система с повече датчици, които да отчитат разхода на гориво и "по-проста" такава. Аз говоря за втория случай. Освен това има варианти с един или два датчика измерващи нивото на горивото.

Настройките се извършват чрез "Адаптация" на блок 17-Instruments с VAG-COM или VAS. Има три възможности да въздействаме:
1. Можем да променим "геометрията" на резервоара, а от там и начина по който се свързват показанията за наличното гориво с отчетите от датчика за нивото (мери се съпротивление).
2. Може условно да се наклонява резервоара от -10 до +10 градуса, което води до намаляване или увлеличаване на показанието за налично гориво. От там, нататък се променят "очакванията" на компютъра за това за колко километра още има гориво. Променят се и показанията за среден разход на гориво, което се забелязва след поне 200-300 км. Така например за предишният ми B6 наклон от 5 DEG доведе до разлика между реални и "компютърни" показания от под 0.1л./100км.
3. Може да се коригират "предсказанията" за оставащо разстояние с наличното гориво и средният разход в проценти от 90 до 110%. Аз съм се опитвал да направя корекция по този начин, но резултатът е по-близки показания при градско шофиране и "по-неистински" при извънградско или обратно.

Като голям проблем при VW забелязвам, че има силна нелинейност и не съответствие между реално изразходваното гориво и показанията на "часовника" за налично гориво. Сегашният Б7 изминава с пълен резервоар почти 530 км. докато се достигне средата на уреда и още 300км за втората половина - а би следвало да са приблизително по 415 км. (става въпрос за градско "икономично, старт-стопно" шофиране със 70 л. нафта в ноември и декември). Компютърът показва среден разход 7.2 но "реалният" е 8.43л./100км.

Моля, ако някой има наблюдения върху Б6 и Б7 дизели да даде някакви данни.

Последна промяна от pavel_andreev на Чет 22 дек 2011 9:10, променено общо 3 пъти.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Пет 16 дек 2011 17:11


pavel_andreev написа:Като голям проблем при VW забелязвам, че е силната нелинейност и не съответствие между реално изразходваното гориво и показанията на "часовника" за налично гориво. Сегашният Б7 изминава с пълен резервоар почти 530 км. докато се достигне средата на уреда и още 300км за втората половина - а би следвало да са приблизително по 415 км. (става въпрос за градско "икономично, старт-стопно" шофиране със 70 л. нафта в ноември и декември). Компютърът показва среден разход 7.2 но "реалният" е 8.43л./100км.

Моля, ако някой има наблюдения върху Б6 и Б7 дизели да даде някакви данни.

В момента съм точно наполовина и показва оставащи 500 км. Това сравнение обаче не е никак точно


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот ittso » Съб 17 дек 2011 16:19


pavel_andreev написа:...Като голям проблем при VW забелязвам, че е силната нелинейност и не съответствие между реално изразходваното гориво и показанията на "часовника" за налично гориво. Сегашният Б7 изминава с пълен резервоар почти 530 км. докато се достигне средата на уреда и още 300км за втората половина - а би следвало да са приблизително по 415 км. (става въпрос за градско "икономично, старт-стопно" шофиране със 70 л. нафта в ноември и декември). Компютърът показва среден разход 7.2 но "реалният" е 8.43л./100км...

Чисто технически е елементарно системата да се направи линейна. По-интересно е какво са имали предвид конструкторите за да го реализират по тоя начин.
Например - във втората част на показанието да "крият" част от горивото за да не останат по-небрежните шофьори насред път, без гориво. Приятел разказваше как е карал Ауди А6 (C6) доста време с показание за оставащи километри 0 и колата не е загаснала.
На моята (Б5.5) не съм пробвал дали и колко би изкарала, че се изнервям като намалее под 50 - 60 км., отделно че като остане без горивно, трябва доста да се върти за да подкачи... :mrgreen:


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот simo7 » Съб 17 дек 2011 16:30


Пробвай те,пробавайте да видите колко ще върви на резерва.Като изпращи помпата тогава ще усетите за какво става въпрос от финансова гледна точка.


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот ittso » Съб 17 дек 2011 18:15


Хайде да не разваляме хубавата тема с излишни спорове...

Ще намекна съвсем накратко - това не е първият автомобил произведен от фирмата, демек - имат опит. На база на него, а и предполагайки, че там конструкторите не са олигофрени, се надявам да са се сетили, че на някого може да му свърши горивото, че в автомобила има помпа която е хубаво да не "изпращява" при подобна банална случка...

Сори за лиричното отклонение...


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 17 дек 2011 20:22


Аз съм съгласен, че е хубаво да има някаква резерва за по-неразумните и лекомислени шофьори (най-често шофьорки - имам такава позната на която редовно и свършва нафтата с B6). Въпроса е, че "нелинейността" е точно в ОБРАТНА ПОСОКА - на средата на показанието всъщност имаш много по-малко от половин резервоар. При Б7 разликата е огромна! Изглежда нещата са доста прозаични. Разходите от по 4.5/100 инзвънградско и 6.3/100 (!!!) градско просто са чиста измишльотина. За да се прикрие това компютъра показва лъжливо, а производителя прави милиони уговорки "кое може да повиши разхода". Евро-норматива по който се мери разходът обаче въобще не е "лабораторен" и "стерилен" - изискват се абсолютно реални условия на измерване (съжалявам, че в момента не мога да изнамеря описание на методиката по която се мери). Освен това, или четох или някой тук написа, че за да получат ЕВРО 5, VW просто са принудени да излъжат за разхода (от там и за отделяния въгл.двуокис). И другата широко-разпространена модерна заблуда, e че "по-мощният" двигател харчел по-малко - 2.0TDI 170к.с. твърдо харчи повече от 2.0TDI 140к.с. (и годишният данък в BG е повече с 200 лв.). Истински икономичният Пасат е май този с двиател 1.9TDI.

Ако някой има информация, как точно (технически) VW получават инфромация и изчисляват разхода нека напише.

Последна промяна от pavel_andreev на Нед 18 дек 2011 19:31, променено общо 3 пъти.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bnick » Съб 17 дек 2011 20:47


Ето нещо по въпроса:
градски цикъл
Изображение
извънградски
Изображение

Това е за Щатите, но за Европа е подобно


bond
Мнения: 30
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 11:29
Автомобил: Passat 5 5 TDI 131hp
Двигател: AVF 2002
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот bond » Нед 18 дек 2011 23:00


Ето това е един не-лош сайт, където потребителите си въвеждат разхода(подобно на таблиците, които е направил колегата Андреев).
Тук са данните за В7-ца 170 коня.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Съб 31 дек 2011 0:49


Всяко нещо в нашият свят има край. Безкраен е само духът … И така ще се опитам да завърша тази тема в тази година.

7. ОБЩИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ, ДОКУМЕНТАЦИЯ, НАЧИН НА ТЪРГУВАНЕ НА ТАЗИ МАРКА В БЪЛГАРИЯ

Общи впечатления и неща не споменати до момента
- По времето на писането на тази тема навъртях още 4000км. Като цяло усещането е за добър автомобил. След 5 месеца използване и 8000 км. при разнородни условия на шофиране VW Пасат за мен остава автомобил от горният край на средния клас. Продължавайки да го сравнявам с различни автомобили от този клас констатирам, че почти винаги във повечето аспекти има предимство, може и незначително но го има. За сега моделът не е много разпространен. В началото на декември бях в Брюксел и там видях всичко на всичко три такива автомобила. Нито един в „high” изпълнение. Не знам какво може да означава това. В София се срещат известно количество такива автомобили. Едно от големите ми разочарования е лъжата на VW за разхода на гориво – разминаването с официалните данни е неприемливо голяма – да напомня истинските стойности: градски цикъл 9л/100км извънградски при 120км/ч – 6.1л/100км.

- Тъй като не съм сложил нито една снимка от вътрешността на моя автомобил си позволявам да сложа една „фирмена” снимка от VW. Слагам я, защото моят автомобил изглежда абсолютно точно по същият начин, а аз не бих могъл да направя по-добра фотография.
Interior.jpg


- Между временно VW отново смениха концепцията за това как трябва да изглежда управлението на климатроника. На практика се върнаха към трите „врътки” от “ранния” B6, като сините LCD дисплеи са заменени с бели. Аз и без това харесвам повече този подход.

- В началото ме питаха дали е по-шумен моделът с 4х4 задвижване. Имам колега и приятел с такъв Б7. Констатирам, че няма никаква разлика в нивото на шум, а още по-малко в разхода на гориво. Може би това се обяснява с техническото решение на това 4х4 – то се включва само при нужда (приплъзване на предните колела).

- Като друг недостатък (или съзнателно „олекотено” техническо решение) е поставянето на обикновени крушки с нажежаема жичка в предните и (особено) задните мигачи. При Б6 те са светодиодни, а тук се се върнали към предишният дизайн и техническа реализация от Audi (т.е. 2000-2009 г.). Тези 40W консумация на мигач т.е. 80W на аварийни светлини буквално пращат по дяволите всякакви претенции и идеи за ефективна консумация на електричество при този модел. Да не говорим за техническия и дизайнерски дисбаланс – LED осветление на почти всички задни светлини и дори задния номер и … … допотопна 21W крушка от 70-те години.

Документация.
Аз съм от тези които изчитат документацията на автомобила и всичко, което може да се чете по него от кора до кора и то по няколко пъти.
В сравнение с Б6 мога да кажа, че е направена по-лошо и оформена значително по-евтино. Докато при Б6 имаше направени различни книжки с различна тематика (за таблото, купето и функциите по управление; за безопасност; за обслужване; технически данни и др.) при Б7 всичко е „набутано” в едно книжле от тия дето се разлепват след 10-то прочитане, да не говорим за използване при „полеви” условия. Като по-сериозни критики към това „Упътване за употреба” (така е кръстено от VW) мога да посоча:

- Липсата на индикация, че дадено оборудване е опционално (т.е. може да го има може и да го няма)

- На няколко места има „смислови дупки” и логическа непоследователност в изложението – например описанието на системите за контрол на налягането на гумите което и примесено с указания и схематична таблица на българо-немски за начина на използване на системата.

- Непрестанни повтаряния и уговорки за спазване на мерки за безопасност. Най-вероятно това се налага поради някакви легални (юридически) причини. На 20-30 места обаче има реална опасност да се загуби смисъла на текста поради тези пасажи.

- Липса на опис на принадлежностите с които идва автомобила – в същност има голямо описание всички възможни принадлежности, но автомобилите не идват с всичките тези неща а с част от тях и купувачът остава с убеждението, че дадени неща са откраднати от търговеца. Прекрасен пример е Аварийният комплект (Tire Mobility Set) с 600 левовия компресор за помпане на гуми на VW (и др.неща), които са описани подробно в книжката, къде се намират в колата, на това място в багажника има „дупка” но нещата ги няма. Само от VW България знаят, че този комплект го има автомобила, ако НЕ сте си доплатили за нормално резервно колело (каквито са останалите 4). Това нещо не може да се намери никъде в писмен вид, не се казва на глас от никой търговец, но моите две новозакупени коли през 2009 и 2011 година пристигнаха без този комплект въпреки, че в документацията има цяла глава за него и там пише, че трябва да го има.

- Филологичен а не технически превод, водещ до пълно компрометиране на отделни пасажи и глави от текста и абсолютно недопустим за фирма като VW. Много често таблиците са не-допреведени и съдържат текст на български, немски и английски. Все още не мога да разбера как се запаметяват настройките на позицията на седалката на водача – това става при определени условия, които очевидно са „оплескани” от превода и на практика не стават.

Като плюс мога да посоча, че от VW се мъчат да предоставят на българските си клиенти документация във вида който се предоставя на европейските такива. Поне така беше за Б6, за който имам документация на италиански, която е почти същата като тази която получих от Сакар на български (на италианската беше „по-луксозна” кожената корица).

Търговски моменти и емоции за купувач на автомобилите на VW в България
- През 2011 година, в България трябва да започнем със значително по-ниските цени на Пасат Б7 за българският клиент в сравнение с Европа и Русия. За мен остава загадка защо ? За сравнение ще посоча, че един зареден с почти всичко Б7 2.0тди 170 к.с. тук излиза около 67000лв а в Европа 45000 евро. Такава отстъпка има само за Пасат.

- На второ място мога да коментирам „пазарят” на VW в България. По времето когато започвах темата търговците за София бяха два – Порше България и Сакар Ауто. Купувал съм по един автомобил и от двете фирми. „Конкуренцията” беше неравностойна, несправедлива и лицемерна – Сакар се конкурира на практика със своя доставчик в който се намират „и ножа и хляба”. Например вторият автомобил купих от Порше защото при Сакар нямаше възможност да се поръчват Премиум дисплеите, а в Порше можеше. Тъй или иначе с първите повеи на кризата Порше (и други) изсмукаха клиентела, търговски и технически персонал и на края решиха, че вече няма нужда от лъжливата псевдо-конкуренция като „погълнха” конкурента си. За клиентите на последните от периода на Юнитрейд може би това е възмездие за дългите години безпардонност и високомерие. За българските бизнесмени това е нагледен урок, какво се случва, когато се развива чужд бизнес.

- На трето място мога да коментирам поведението на търговците при покупката и доставката на автомобилите. „Моите” търговци са Иван Ракитски (Сакар Ауто) и Лора Аладжем (Порше). И от двамата съм много доволен. Получих изчерпателна информация, при избора на колите, внимание и пълно съдействие при оформянето на иначе мракобесните и едностранни договори на Порше България за доставка на автомобила. В Сакар през 2009 г. автомобилът пристигна в очакваното време, беше регистриран в КАТ, маркиран на място и ми беше устроено страхотно издаване, от г-н Ракитски и очевидно технически много компетентен колега. В Порше имаше изненади: Първо автомобилът, който се произвеждаше стана готов точно според обещанията на Лора и Порше (според техният договор можеха да го бавят още 6 месеца) въпреки много индикации, че това може и да не се случи. Второ – издаването беше отвратително. Лора беше в отпуска. Издаваше ми го друг неин колега. Бяха неколкодневни кандърми за това, кога ще го подготвят, регистрират в КАТ и т.н. Накрая в уречения ден и час, на място ми казаха, че не възнамеряват да го маркират и аз трябва извърша както мога тази процедура. След безпричинно забавяне с около час и половина си получихме автомобила в 16:45 някъде сред полета на село Лозен и с големи усилия успяхме да извършим маркирането до 18:00 за да не се присъединим към солидната група граждани на които автомобилите са откраднати в първите дни поради липса на влезнала в сила застраховка. Освен това, не знам какъв предпродажбен преглед са правили, но автомобилът престигна с грешки, които аз отстранявах чрез VAG COM.
- Като „търговски” плюс за Порше Изток мога да кажа приятното впечатление, което ми направи намаляването на цената на половина на поръчани от мен части (в същност документация за по-стар мой автомобил) поради голямо забавяне през 2008 г.
- Като „търговски минус” за целият VW България. Не предлагат и не обслужват официалният каталог и канална VW за принадлежности и дооборудване на вече закупен автомобил. Така например в България все още не се продава навигационната карта, която за пръв път съдържа и България, под предлог, че били продадени малко автомобили с навигация. Как да се продават автомобили с навигация, като няма карта за тази навигация (досега) ?


- На четвърто място ще се опитам да сравня сервизите на VW в България. В същност съм имал отношения с Порше Изток, Сакар Ауто, остатъците от Юнитрейд в Дружба и Старозагорското представителство на VW.

o За Порше Изток мога да кажа, че приемчиците са учтиви, внимателни, неконфликтни и разбира се придържащи се към вътрешно-фирмените правила за справяне с неудобни въпроси и хипер-активни клиенти. Като цяло сервиза оставя впечатление за компетентен технически персонал. Като малък минус мога да посоча нежеланието за извършване на определен вид дейности, като размяна на музики и навигации и някой други възможни и все пак „легални” според VW в Европа подобрения. Може би въпрос на фирмена политика, но времената са такива, че клиентите виждат какво правят колегите на Порше в Европа, Русия и т.н.
o За Сакар Ауто. В повечето случаи съм обслужван добре, но поради причина, че има познат в сервиза. В много случаи има некомпетентност особено по отношение новости и електроника. Има проблеми с някой приемчици от типа „ние сме велики и неповторими и ви правим голяма услуга, че ще се занимаваме с вас” достойни за 90-те години или Мото Пфое.
o За VW в Стара Загора. Инцидентно влизане в този сервиз на път към Бургас. Много приятно и бързо обслужване и решаване на проблемите.

Поглеждайки календара – вече е 31 декември – време за подаръци. Един малък от мен за всички на които им беше интересна темата и използват RNS510. Това е едно файлче, което ще добави към картата на България 248 полицейски камери, 986 полицейски засади и още около 2400 точки на интерес (POI) от България.

http://www.filesonic.com/file/AQRCqZm

Как да го инсталирате:
1.Набавете си каквато и да е SD карта (която влиза в слота на устройството и я използвате за музика MP3). Не е необходимо да е празна. Трябват ни около 1.5МБайта място
2.Разархивирайте ZIP-а в главната директория на SD картата. Трябва да се появи директория PersonalPOI
3.Вкарайте карта в напълно „потеглила” RNS510. Ще се изведе съобщение за импортиране на точките на интерес. Казвайте ДА на всеки въпрос.
4.След импорта през MAP | EXTRA или SETUP трябва да разрешите визуализацията на новопоявилата се категория БГ точки на интерес. Ако всичко е успешно ще видите веднага камерите и засадите в червено върху картата.

Последна промяна от pavel_andreev на Чет 29 мар 2012 18:57, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Чудомир » Съб 31 дек 2011 1:08


Няма как да си спестя едно голямо Евала за тази тема, което ти си заслужи. Определено си за титла под ника...Passat Beta Tester...Шегата настрана - особено ми харесва вниманието, което обръщаш за всеки един детайл, който описваш. By the way, за кога планираш следващата покупка :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Bewolf
Мнения: 72
Регистриран на: Вто 16 юни 2009 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Гоце Делчев

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Bewolf » Сря 04 яну 2012 16:23


УНИКАЛНА тема, следя е от самото и развитие. Г-н Андреев поклон пред Вас!!!
Ако имаше повече хора като Вас, щеше да е много хубаво.


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот luciuz » Чет 05 яну 2012 12:00


pavel_andreev написа:- През 2011 година, в България трябва да започнем със значително по-ниските цени на Пасат Б7 за българският клиент в сравнение с Европа и Русия. За мен остава загадка защо ? За сравнение ще посоча, че един зареден с почти всичко Б7 2.0тди 170 к.с. тук излиза около 67000лв а в Европа 45000 евро. Такава отстъпка има само за Пасат.


Понеже работим с тях и ми казаха, че са успели да договорят по-ниска цена за Пасат за България. В момента цената е леко покачена (не само на пасат), но това е заради 4 години гаранция.

Иначе споделям мнението за Лора :да:


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот pavel_andreev » Пон 23 яну 2012 23:09


Ето и един "линка" към РЪКОВОДСТВОТО ЗА УПОТРЕБА на Б7 на руски език.
http://depositfiles.com/files/cio7ek062

Manual_image.jpg


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.

Мнениеот Aimbotfan » Сря 25 яну 2012 21:37


Понеже от Depositfiles се тегли много бавно, качвам ръководството и в Dox.bg
Файл : vw_b7_rus.rar
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=501a68ec48
Ето и линк за сваляне на POI за навигацията:
http://dox.bg/files/dw?a=34f632a6bb



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта