Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
Ами първо ти не си дал номер на тампона, ами отгоре на това, дето прилича на тарелката (29), на която се нанизва капачката и гайката над нея. По този номер в ЕТКА излиза Heavy Duty варианта - т.е. подсилен. Ако колата ти е 1994 или по-стара важи следното:
191 412 329 - обикновен
357 412 331А - heavy duty
тези двата ги дават за мотори ABD, ABU, AAM
357 412 329 го дават за дизелите и ABS и 2Е
тези са за моделна година 1994
За 1995 и 1996 ги дават, че са два варианта. Като тоя, който ти описах и още един с отделен лагер и тампон. Лошото е, че и на двата капачетата отгоре са им с еднакви номера и по тях няма как да разбереш с кой модел си. Най-добре ги свали и ги виж от кой модел са. И с тях право в магазина и вземаш пак такива, монтираш и газзззз
На тая схема са показани разликите. Обаче ми прави впечатление едно друго нещо.
Мястото на шок-тампона (28) и прашникът (43,44) е различно при двата вида тампони. Ако действително е така, то можеш да разбереш без да разглобяваш, понеже се вижда много ясно като клекнеш до гумата и се загледаш
191 412 329 - обикновен
357 412 331А - heavy duty
тези двата ги дават за мотори ABD, ABU, AAM
357 412 329 го дават за дизелите и ABS и 2Е
тези са за моделна година 1994
За 1995 и 1996 ги дават, че са два варианта. Като тоя, който ти описах и още един с отделен лагер и тампон. Лошото е, че и на двата капачетата отгоре са им с еднакви номера и по тях няма как да разбереш с кой модел си. Най-добре ги свали и ги виж от кой модел са. И с тях право в магазина и вземаш пак такива, монтираш и газзззз

На тая схема са показани разликите. Обаче ми прави впечатление едно друго нещо.
Мястото на шок-тампона (28) и прашникът (43,44) е различно при двата вида тампони. Ако действително е така, то можеш да разбереш без да разглобяваш, понеже се вижда много ясно като клекнеш до гумата и се загледаш

- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
surgula написа:Колега 357 412 319 B е номера на капачката, а тампона се намира под бомбето.
@stefan4o под междинна година имах в предвид, че по ЕТКА излизат вече пружини с нов код 1J... които според мен отговарят на малкия тампон, защото в предните години ги няма. Там са с код 357 *** ***.

п.п.1 Казвал съм го, и пак го казвам, когато колата е в тия междинни години - 94,95,96, по-добре си свалете тампона, за да знаете по-добре какво търсите.
п.п.2 Малък тампон с лагера за него не става, ако преди това колата е била с голям тампон, по същия начин и обратното. Подложките на пружините са различни. Ако си купите малък тампон, лагер за него и подложка на пружина за същите, става, пък ако ще и на голф двойка '85 ги слагай, бомбетата горе са еднакви.

-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пон 16 авг 2010 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Yambol
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
Колеги, сменях сам предните амортисьори и тампоните на Golf 3 1.6 ABU 1993г.
При сглобяването на пружината ми се стори, че много трябва да я свия, за да може чашката, която държи горната част на пружината, да слезе до края на резбата на стержена на амортисьора. Затова понавих по резбата тази чашка докъдето стигна, сложих тампона и стегнах над него гайката с каналите. После по съответния ред сглобих амортисьора. Така и за двете страни.
Обаче като тръгнах после се чуваше голямо тропане, особено отдясно, където по-малко бях навил горната чашка на пружината (не тази, която е най-отгоре на бомбето).
Дали от тежестта на колата тези чашки ще паднат максимално надолу и после ще мога да донатегна гайките с каналите и сътветно да дозавия и горните чашки на бомбетата?
Или пак ще трябва да свалям амортисьор/пружина, да свивам пружините максимално и тогава да набутам до долу чашките и да ги стегна с гайката с каналите?
При сглобяването на пружината ми се стори, че много трябва да я свия, за да може чашката, която държи горната част на пружината, да слезе до края на резбата на стержена на амортисьора. Затова понавих по резбата тази чашка докъдето стигна, сложих тампона и стегнах над него гайката с каналите. После по съответния ред сглобих амортисьора. Така и за двете страни.
Обаче като тръгнах после се чуваше голямо тропане, особено отдясно, където по-малко бях навил горната чашка на пружината (не тази, която е най-отгоре на бомбето).
Дали от тежестта на колата тези чашки ще паднат максимално надолу и после ще мога да донатегна гайките с каналите и сътветно да дозавия и горните чашки на бомбетата?
Или пак ще трябва да свалям амортисьор/пружина, да свивам пружините максимално и тогава да набутам до долу чашките и да ги стегна с гайката с каналите?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
Точно,при монтирани вече амортисьори-натиснати от тежестта,махаш "чинийката"(нищо няма да се разглоби ако колата си стои на гумите,на земята),после дозатягаш "от душа" шлицевата гайка-държейки контра на ствола.Инструментче(вложка) за гайката трябва и инбус 7мм/6мм за контра на стержена.После си стягаш чинийката.
Направи го,хлабавата долна гайка ще ти прецака или лагера или резбата или и двете!
Направи го,хлабавата долна гайка ще ти прецака или лагера или резбата или и двете!
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пон 16 авг 2010 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Yambol
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
Да, точно така се оказа - днес качих предницата на тротоара, за да са максимално натиснати пружините, развих "чинийките" и ... отдолу шлицевите гайки бяха развити доооста нагоре (докъдето ги е държала чашката).
Един съсед ми направи такава вложка и както казваш "от душа" натегнах. Лошото беше, че още на първата гайка зъбчетата на инструмента се огънаха - трябва да се закали явно долната част на тази тръбичка.
Иначе на старите амортисьори имбуса е 7мм, а на новите Monroe Reflex е 6мм (просто за сведение).
Сега е добре. Ще покарам няколко дни и пак ще развия чашките да видя отдолу дали не са се разхлабили шлицевите гайки. И ... по същата процедура.
Един съсед ми направи такава вложка и както казваш "от душа" натегнах. Лошото беше, че още на първата гайка зъбчетата на инструмента се огънаха - трябва да се закали явно долната част на тази тръбичка.
Иначе на старите амортисьори имбуса е 7мм, а на новите Monroe Reflex е 6мм (просто за сведение).
Сега е добре. Ще покарам няколко дни и пак ще развия чашките да видя отдолу дали не са се разхлабили шлицевите гайки. И ... по същата процедура.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 17:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardjik
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
смених си задните амортисьори ...но единия взе че ми изскочи след един ден в багажника.Има една "шаибичка"
която влиза в един канал в горната част - малко преди резбата, та тя се бе смачкала. Та въпроса ми е дали е дефектна , или трябва да има нещо между шаибата и торната чашка.. Или някакави други идеи.
която влиза в един канал в горната част - малко преди резбата, та тя се бе смачкала. Та въпроса ми е дали е дефектна , или трябва да има нещо между шаибата и торната чашка.. Или някакави други идеи.
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?
tisho_psg написа:А има ли разлика в пружините за голям и малък тампон?
102% има разлика и в пружината
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 51 госта