Преди да правите някакви опити с акумулаторите си - ОТКАЖЕТЕ СЕ !!
Всичките книги са писани преди време оно - почти преди новата ера.
В сравнение с акумулаторите от 80 те години - новите са с по-голям капацитет - стар 55Ач - дебели сепаратори 5,5 мм нова прясна отливка и малко отгоре. Нови 60Ач са с 3,5 мм сепаратори и то рецикле олово. Новите са 3-4 г се разпрашават и оловото пада като утайка на дъното. Падне ли оловото плочите са като нагризани - ако оловото/плочата / е примерно 250 мм х 150 мм на сепаратора е останало по-малко от 1/3 - оттам и капацитет на акумулатора никакъв.
Уж се зарежда , слагаш и едва се опитва да превърти стартера
Съседа ми беше акумулаторчик до 92-93 - показвал ми е плочи на стари и на нов модел акумулатори.
А съвсем девиците акумулатори са необслужваеми /тия с окото/.
ПОмага само дозареждане през зимния период при кормуване в градски условия / къси разстояния/.
@ Григор - пробивла съм "Трепча " на 10-15м от дъното, източване ,утаяване и прецеждане на електролита наливане и зареждане - полза никаква -мъртвец не се съживява - но нямаше избор - нямаше акумулатори .
Особено за печки на 2 години нов акумулатор , а стария подарък на нас бензинаджиите за 1 -2 години.
