AFN смяна на хидравлични повдигачи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот samo_pechka » Нед 18 дек 2011 15:09


Пишем че така се прави или еди-какво-си се спазва.На думи е лесно, но всъщност...не е съвсем така...моя съвет : Можеш да смениш спокойно повдигачите както е описано от колегите, но НЕ БУТАЙ гумичките ,защото се изисква опит и необходимост от специализирани инструменти за да се направи тази манипулация на "место" (монтирана глава).Има голяма опасност от "пропадане" на клапан!!!Замислих се и върху факта ,че ще сменяш всички повдигачи...по принцип те как бъде не се "скапват" бързо,често причината може да бъде в качеството на маслото или пък голям километраж на колата-примерно 250-300 х.км. нагоре .Ако е така ...се демонтирва главата ,поставят се нови водачи,припасват се клапани,гумички,гарнитури и т.н. Опре ли дотам...най-добре да го направи човек добре запознат с това!Успех :да:




mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот mili 75 » Пон 19 дек 2011 9:59


Гучичките на клапаните няма да ги пипам, защото знам че си трябва специален инструмент, но с повдигачите мисля, че мога да со оправя.Относно това дали да сменям всичките, аз съм на мение, че така трябва да се прави, да се сменят всички в комплект.Иначе, че колите ни са по на 250-300 хиляди километра това всеки го знае и надали някой си прави илюзия, че са на по-малко, важното е, че с добра поддръжка може и до 500-600 хиляди да стигнат без проблем, а тогава се надявам да не е вече моя :lol: . Отново благодаря на колегите включили се в темата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот samo_pechka » Пон 19 дек 2011 10:46


mili 75 написа:Гучичките на клапаните няма да ги пипам, защото знам че си трябва специален инструмент, но с повдигачите мисля, че мога да со оправя.Относно това дали да сменям всичките, аз съм на мение, че така трябва да се прави, да се сменят всички в комплект.Иначе, че колите ни са по на 250-300 хиляди километра това всеки го знае и надали някой си прави илюзия, че са на по-малко, важното е, че с добра поддръжка може и до 500-600 хиляди да стигнат без проблем, а тогава се надявам да не е вече моя :lol: . Отново благодаря на колегите включили се в темата.
:да:


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот miro_hack » Пон 19 дек 2011 13:10


Специалния инструмент за гумичките се казва "дълбок камък 11" и един 500 грамов чук. НЕЗНАМ КОЕ МУ Е СПЕЦИАЛНОТО???
Само като сменяш въртиш на всеки цилиндър буталото в ГМТ за да не се скрие някой клапан. Това е!
Незнам какво толкова се филмирате тука :071:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот samo_pechka » Вто 20 дек 2011 12:52


miro_hack написа:Специалния инструмент за гумичките се казва "дълбок камък 11" и един 500 грамов чук. НЕЗНАМ КОЕ МУ Е СПЕЦИАЛНОТО???
Само като сменяш въртиш на всеки цилиндър буталото в ГМТ за да не се скрие някой клапан. Това е!
Незнам какво толкова се филмирате тука :071:

Колега..."виждам" че си на "ти" с двигателите с вътрешно горене! Чук и аз ползвам...примерно да "оправя" изкривен ръб на джантата mhihi Като визирам "специализирани инструменти" имам на предвид една скоба с скоято може без проблем да се свият пружините на клапаните и лесно същите да се демонтират и монтират. Без тази скоба манипулацията "на место" е мн трудна и има вероятност да повредиш или загубиш нещо! Набиването на гумичките е най-малкия проблем в цялата работа !


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот miro_hack » Вто 20 дек 2011 20:59


Имах предвид процедурата по самата смяна на гумичките...


Потребителски аватар
bokouser
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот bokouser » Чет 08 авг 2013 15:05


Темата е старичка, но да не отварям нова:
Предстои ми същата операция на AFN. Иска ми се обаче, да сменя превантивно и семеринга на вала, той не е скъп. Има ли нещо особено при смяната на самия семеринг, как се поставя, заедно с вала преди да сложа петата или след това?


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.

Мнениеот terero » Вто 05 авг 2014 13:42


Айде и аз да тупна праха на темата.
И аз имам от 3-4 дена цъкащ звук като от хидравличен компенсатор (повдигач), много е дразнещо.
Та проблема при мен е следния; като запаля колата в првите 5-6 мин. не се чува нищо различно от нормален шум на дизелов двигател, а после започва дразнещото цъкане.
От темите, които четах разбрах,че при колегите е обратно цъка на студен двигател.
Колата е пасат с мотор AHU
Възможно ли е да е от масло,което Гренвил 10\40 и евентуално какво е предписаното масло от vw за този мотор?


swetlioo
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: АФН смяна на хидравлични повдигачи

Мнениеот swetlioo » Нед 15 фев 2015 10:47


Колеги, който чуе цъкане, да сменя веднага! Е и аз чувах цъкане в продължение на 4 седмици, накрая чух изпукване и едно равномерно щракане. Вчера отворих капака на главата и какво да видя. Повдигач на 3-и цилиндър се е счупил отгоре, където се допира вала, и самата кобилица на въпросния повдигач изядена жестоко. И сега филма започва за мен.
Прикачени файлове
10997143_10204186562527927_1836411257_n.jpg
10967870_10204186562687931_971001721_n.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта