Aлуминиеви или железни джанти?
Aлуминиеви или железни джанти?
Значи въпроса е кой тип джанти е за предпочитане от практична гледна точка? Кои са плюсовете и минусите на двата варианта? Определено като дизайн и естетика алуминиевите са по-добри, но като здравина как са? Изобщо при наличие на здрави железни джанти струва ли си инвестиция от 300-450 лв за алуминиеви само заради красотата? Чувал съм че като са по леки да пада разхода на гориво, верно ли е? Порових с търсачката нещо по този въпрос, но намерих само инфо за полиране, боядисване и т.н., но не и какво е приемуществото на едните и на другите!
Последна промяна от Jetman на Пет 22 сеп 2006 9:44, променено общо 1 път.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Aлуминиеви или железни джанти?
Жерно е колегаJetman написа:жерно ли е?


- Dobermansp
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Абе железната джанта си е класика.
Здрави са и не изтръпваш всеки път като влезеш в някоя дупка
Зимата няма с какво друго да караш....
Относно алуминиевите- изцяло визуален ефект, и то какъв...наточена кола без лети джанти нема, или поне аз не го възприемам...
Да не говорим, че гледам напоследък яко металик пасати 1999-2000 година с железни джанти и тасове...престъпление!!
Незнам каква ти е колата, никъде не пише..Ако е голф 1 от края на 80-те години дето я ствува 1500 лв я не не си заслужава да деш 350 лв за лети джанти, ама ако колицата е с изящен външен вид, поддържана и ти е слабост - слагааааааааййййййй алуминиеви джантоци..

Здрави са и не изтръпваш всеки път като влезеш в някоя дупка

Зимата няма с какво друго да караш....
Относно алуминиевите- изцяло визуален ефект, и то какъв...наточена кола без лети джанти нема, или поне аз не го възприемам...


Незнам каква ти е колата, никъде не пише..Ако е голф 1 от края на 80-те години дето я ствува 1500 лв я не не си заслужава да деш 350 лв за лети джанти, ама ако колицата е с изящен външен вид, поддържана и ти е слабост - слагааааааааййййййй алуминиеви джантоци..


Мерси на всички за отговорите! Моля само да ми кайе колегата по-точно защо: "Зимата няма с какво друго да караш.... " Да не би хората с лети джанти да си имат и комплект железни и зимата да слагат тях? Питам, защото нямам опит и да не разбирам, а зная че тук има собственици и привърженици и на двата вида. Ами за поддръжката нещо по специално има ли?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Естествено,че е най-хубаво да имаш два комплекта джанти-лети и стоманени,като на летите са ти летните гуми,на стоманените-зимните.Така хем удължаваш живота на гумите,хем си запазваш летите джанти от солта,лугата,скритите дупки и другите гадости по родните пътища.Освен това летите джанти са по-крехки при отрицателни температури.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ако караш кола за над 5-6к лева и поне малко държиш на външния и вид е престъпление да караш със стоманени(въпреки че има не лоши модели примерно за Г2 но са рядко),а с тасове е по-лошо от колкото с стомана само.При внимателно оглеждане джанти 14' можеш да намериш и за 250-300 лв. особено от познат или форума.А за здравината не сам много сагласен.Лети джанти лесно се пукат ако на Голф сложиш 16-17 инча с нископрофилна гума-то в тоя случеи като влезнеш в дупка цялата кола пукаш.Алуминиевата джанта е даже по здрава от стоманената защото е с по-сериозно сечение лошото обаче е че ако стоманената може да си я изправиш с чук то за алуминиевата трябва да ходиш да я наваряват-20-30 лв.Също лошо е че в краини случеи се пукат самите джанти.Всичко това обаче е обзор на проблемите с алуминиевите джанти.Иначе моита кола я имам от почти година и карам само с алуминиеви 14-ки.Равносметката-много изядени дупки по София и подбалканския за изминалата године-разбих една гума ама на джантите не им се случи нищо. 

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София

Аз обаче никога не съм бил толкова прагаматичен- взех си алуминиеви джанти и за зимните гуми! Еми не може- 5 месеца иначе я карам с тенекета!! МИ не мога да ги понасям- вс4е едно не е моята кола!!
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По принцип най-добре е да имаш 4 джанти с летни и 4 джанти със зимни гуми, спор в това няма. Много хора които могат да си позволят това удоволствие имат 4 хубави лети джанти за лятото и 4 тенекяци с тасове да избутат зимата. Като цяло стоманената джанта е много по здрава от алуминиевата, няма какво да се лъжем и да си говорим празни приказки на тая тема / алуминии срещу стомана ???/.
Летите алуминиеви джанти определено придават много по-красив и съвършен вид на колата, но и поддръжката им е по скъпа.
Цените на нови джанти са се доближили доста. Преди месец питах от любопитство в Юнито колко струват чисто нови стоманени джанти 14" за моя пасат Б3 и ми дадоха цена 108.70 на джанта. Като си сметнеш 4 такива джанти и едни тасчета за 18-20 лв дето ще те изкарат не повече от 6-7 месеца стигаш до извода че по-добре нови алуминиеви / има за по 120 лв парчето чисто-нови/. Ако не ги караш с нископрофилни гуми няма да ти се налага толкова често да ги изправяш.
Но на кола дето струва 3000лв да дадеш 500лв за 4 лети джанти със секретни болтове и да ги караш само лятото за мене си е глупост. Ако имам 500 лв излишни за джанти няма да карам кола за 3000 лв я.
Та така си размишлявам аз.

Летите алуминиеви джанти определено придават много по-красив и съвършен вид на колата, но и поддръжката им е по скъпа.
Цените на нови джанти са се доближили доста. Преди месец питах от любопитство в Юнито колко струват чисто нови стоманени джанти 14" за моя пасат Б3 и ми дадоха цена 108.70 на джанта. Като си сметнеш 4 такива джанти и едни тасчета за 18-20 лв дето ще те изкарат не повече от 6-7 месеца стигаш до извода че по-добре нови алуминиеви / има за по 120 лв парчето чисто-нови/. Ако не ги караш с нископрофилни гуми няма да ти се налага толкова често да ги изправяш.
Но на кола дето струва 3000лв да дадеш 500лв за 4 лети джанти със секретни болтове и да ги караш само лятото за мене си е глупост. Ако имам 500 лв излишни за джанти няма да карам кола за 3000 лв я.
Та така си размишлявам аз.


Определено летите много повече ми харесват - променят целия вид на която и да е кола, но се колебая само заради това, че ги водят по слаби(ама няма да се качваме по тротоарите
) Един мой познат със Ford кара цяла година с летите 15” с които купи колата и каза че ако се кара разумно нямало проблеми! За да няма трошене на джанти не е ли достатъчно да ги в взема същия размер като железните(13”-14”) и съответно гумите са си стандартните – които са си достатъчно високи?

Вие сигурни ли сте, че така наречените "алуминиеви" джанти са действително по-леки от едни обикновени железни??? Според мен сте в доста голяма грешка. Ама доста голяма
Първо защото джантите не са изцяло алуминиеви и второ защото са изградени с доста повече мат'рял от едни железни. Лекита "алуминиеви" джанти са от магнезий.
... а това, че на Английски се нарича alloy wheels не се превежда алуминии.
Според мен единствената причина да има алуминиеви джанти е защото няма как да направите железна джанта 18 цола на която да се хване 255 широка гума и същевременно да е достатъчно здраво като изпълнение.

... а това, че на Английски се нарича alloy wheels не се превежда алуминии.

Според мен единствената причина да има алуминиеви джанти е защото няма как да направите железна джанта 18 цола на която да се хване 255 широка гума и същевременно да е достатъчно здраво като изпълнение.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта