Aлуминиеви или железни джанти?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Aлуминиеви или железни джанти?

Мнениеот Jetman » Вто 19 сеп 2006 14:16


Значи въпроса е кой тип джанти е за предпочитане от практична гледна точка? Кои са плюсовете и минусите на двата варианта? Определено като дизайн и естетика алуминиевите са по-добри, но като здравина как са? Изобщо при наличие на здрави железни джанти струва ли си инвестиция от 300-450 лв за алуминиеви само заради красотата? Чувал съм че като са по леки да пада разхода на гориво, верно ли е? Порових с търсачката нещо по този въпрос, но намерих само инфо за полиране, боядисване и т.н., но не и какво е приемуществото на едните и на другите!

Последна промяна от Jetman на Пет 22 сеп 2006 9:44, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Вто 19 сеп 2006 14:21


има дости здрави алуминиеви джанти, ама ако само ще им трепериш, по-добре си вземи железарки


Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Вто 19 сеп 2006 14:21


Само визия , едва ли разлика може да се усети зад волана


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Aлуминиеви или железни джанти?

Мнениеот веселин » Вто 19 сеп 2006 14:24


Jetman написа:жерно ли е?
Жерно е колега :wink: Инвестирай смело в лети-по красиви,по-леки/чак за икономия на гориво :shock / Недостатъците са,че са предпочитани от крадци и ,че дупките им е.ават мамата по-лесно отколкото железните!


Потребителски аватар
poGo
Мнения: 637
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poGo » Вто 19 сеп 2006 15:42


Аз съм за летите. Ако имах кинти и зимните щях да си ги взема лети. Бал сам му м....та! Да се чупят и кривят - един път се живее!!

EDIT: BTW, за 2-3 год. досега не съм имал никакви грижи с алуминките.


Потребителски аватар
Dobermansp
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dobermansp » Вто 19 сеп 2006 16:03


Абе железната джанта си е класика.
Здрави са и не изтръпваш всеки път като влезеш в някоя дупка :)
Зимата няма с какво друго да караш....
Относно алуминиевите- изцяло визуален ефект, и то какъв...наточена кола без лети джанти нема, или поне аз не го възприемам... :lol: Да не говорим, че гледам напоследък яко металик пасати 1999-2000 година с железни джанти и тасове...престъпление!! :(

Незнам каква ти е колата, никъде не пише..Ако е голф 1 от края на 80-те години дето я ствува 1500 лв я не не си заслужава да деш 350 лв за лети джанти, ама ако колицата е с изящен външен вид, поддържана и ти е слабост - слагааааааааййййййй алуминиеви джантоци.. :lol: :lol:


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Вто 19 сеп 2006 18:11


Мерси на всички за отговорите! Моля само да ми кайе колегата по-точно защо: "Зимата няма с какво друго да караш.... " Да не би хората с лети джанти да си имат и комплект железни и зимата да слагат тях? Питам, защото нямам опит и да не разбирам, а зная че тук има собственици и привърженици и на двата вида. Ами за поддръжката нещо по специално има ли?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 19 сеп 2006 20:16


Естествено,че е най-хубаво да имаш два комплекта джанти-лети и стоманени,като на летите са ти летните гуми,на стоманените-зимните.Така хем удължаваш живота на гумите,хем си запазваш летите джанти от солта,лугата,скритите дупки и другите гадости по родните пътища.Освен това летите джанти са по-крехки при отрицателни температури.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 19 сеп 2006 23:27


Ако караш кола за над 5-6к лева и поне малко държиш на външния и вид е престъпление да караш със стоманени(въпреки че има не лоши модели примерно за Г2 но са рядко),а с тасове е по-лошо от колкото с стомана само.При внимателно оглеждане джанти 14' можеш да намериш и за 250-300 лв. особено от познат или форума.А за здравината не сам много сагласен.Лети джанти лесно се пукат ако на Голф сложиш 16-17 инча с нископрофилна гума-то в тоя случеи като влезнеш в дупка цялата кола пукаш.Алуминиевата джанта е даже по здрава от стоманената защото е с по-сериозно сечение лошото обаче е че ако стоманената може да си я изправиш с чук то за алуминиевата трябва да ходиш да я наваряват-20-30 лв.Също лошо е че в краини случеи се пукат самите джанти.Всичко това обаче е обзор на проблемите с алуминиевите джанти.Иначе моита кола я имам от почти година и карам само с алуминиеви 14-ки.Равносметката-много изядени дупки по София и подбалканския за изминалата године-разбих една гума ама на джантите не им се случи нищо. :wink:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Вто 19 сеп 2006 23:55


Като си вземеш качествени алуминиеви джанти, нямаш проблем. Това е моя личен опит.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Сря 20 сеп 2006 0:26


8) От прагматична гледна точка тенекето е за предпочитане отвсякъсе! Не му трепериш, като скочиш в трап мое да го буаш и с чука, и да го ожулиш- к'во от това, а па и спрейчетата са по 5лв! Не слагаш лепени тежести за балансиране, а ковани, не гледаш майсторите в ръцете като ти свалят джантите, недай боже да демонтират гуми и т.н.
Аз обаче никога не съм бил толкова прагаматичен- взех си алуминиеви джанти и за зимните гуми! Еми не може- 5 месеца иначе я карам с тенекета!! МИ не мога да ги понасям- вс4е едно не е моята кола!!


Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Сря 20 сеп 2006 0:35


Jetman написа:Да не би хората с лети джанти да си имат и комплект железни и зимата да слагат тях?

Ами точно така е най-изгодно и практично.


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Сря 20 сеп 2006 8:45


По принцип най-добре е да имаш 4 джанти с летни и 4 джанти със зимни гуми, спор в това няма. Много хора които могат да си позволят това удоволствие имат 4 хубави лети джанти за лятото и 4 тенекяци с тасове да избутат зимата. Като цяло стоманената джанта е много по здрава от алуминиевата, няма какво да се лъжем и да си говорим празни приказки на тая тема / алуминии срещу стомана ???/.
Летите алуминиеви джанти определено придават много по-красив и съвършен вид на колата, но и поддръжката им е по скъпа.
Цените на нови джанти са се доближили доста. Преди месец питах от любопитство в Юнито колко струват чисто нови стоманени джанти 14" за моя пасат Б3 и ми дадоха цена 108.70 на джанта. Като си сметнеш 4 такива джанти и едни тасчета за 18-20 лв дето ще те изкарат не повече от 6-7 месеца стигаш до извода че по-добре нови алуминиеви / има за по 120 лв парчето чисто-нови/. Ако не ги караш с нископрофилни гуми няма да ти се налага толкова често да ги изправяш.
Но на кола дето струва 3000лв да дадеш 500лв за 4 лети джанти със секретни болтове и да ги караш само лятото за мене си е глупост. Ако имам 500 лв излишни за джанти няма да карам кола за 3000 лв я.
Та така си размишлявам аз. :stll think: :019:


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Сря 20 сеп 2006 12:25


Определено летите много повече ми харесват - променят целия вид на която и да е кола, но се колебая само заради това, че ги водят по слаби(ама няма да се качваме по тротоарите :) ) Един мой познат със Ford кара цяла година с летите 15” с които купи колата и каза че ако се кара разумно нямало проблеми! За да няма трошене на джанти не е ли достатъчно да ги в взема същия размер като железните(13”-14”) и съответно гумите са си стандартните – които са си достатъчно високи?


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Сря 20 сеп 2006 15:15


Вие сигурни ли сте, че така наречените "алуминиеви" джанти са действително по-леки от едни обикновени железни??? Според мен сте в доста голяма грешка. Ама доста голяма ;) Първо защото джантите не са изцяло алуминиеви и второ защото са изградени с доста повече мат'рял от едни железни. Лекита "алуминиеви" джанти са от магнезий.

... а това, че на Английски се нарича alloy wheels не се превежда алуминии. :D

Според мен единствената причина да има алуминиеви джанти е защото няма как да направите железна джанта 18 цола на която да се хване 255 широка гума и същевременно да е достатъчно здраво като изпълнение.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта