Здравейте колеги! Имам АЕК мотор с "АЕВ" тап (тайминг адванс процесор)(знам, че знаете какво е тап). На метан съм. Нямам оплаквания-и разхода и вървежа са си в граници. По дефаут настройки дават на 12 градуса да е моя тап (за 4 цилиндъра). И така съм си го направил моя. Пак казвам, че всичко си е наред. Искам само да попитам, какво ще стане ако вдигна градусите на предварение? На високи ще е по-добре - респективно на ниски по-зле? Питам от чисто любопитство. Двигателя по-"бързо" ли си заминава с по-голямо предварение?
п.с. Знам, че "нещо което работи нормално не трябва да се пипа". За това пускам тема от любопитство.
Предварение на ТАП
- motofan
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пон 28 авг 2006 21:11
- Автомобил: A4
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Плевен Bad Oeynhausen
Re: Предварение на ТАП
нямаш грижи да го пробваш както ти е кеф....няма кво да му стане на мотора ,при мен като му набия повече градуси и до 2000 об е по-пъргава ,обаче в високите умира(респективно обратното) и съм го докарал на някакво положение с малко предварение от тап-а и малко от делкото ,за да се държи що годе добре. Давай учи се няма нищо лошо
...дотук
П.П ...на метан съм и аз мотора е 2Е

П.П ...на метан съм и аз мотора е 2Е
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Предварение на ТАП
Колега на колко градуса го направи, че и аз съм на метан и ми е любопитно. Сега съм на около 15 градуса, без ТАП, ама зимата взе трудно да пали
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Предварение на ТАП
genov1, ако въпроса ти е към мен, все още съм на 12. Има си нормална мощност в целия диапазон на оборотите.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 14:07
- Автомобил: пасат б4 и пасат б7
- Двигател: абс 1994г и CFFB 2014г
- Местоположение: VARNA
Re: Предварение на ТАП
dushanov написа:genov1, ако въпроса ти е към мен, все още съм на 12. Има си нормална мощност в целия диапазон на оборотите.
колега тези 12 са зададени от тапа,или 6-те от делкото и 6 от тапа?
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Предварение на ТАП
rrooccoo написа:dushanov написа:genov1, ако въпроса ти е към мен, все още съм на 12. Има си нормална мощност в целия диапазон на оборотите.
колега тези 12 са зададени от тапа,или 6-те от делкото и 6 от тапа?
12 зададени от тап-а. Мисля, че на моя АЕК не може да се задава предварение чрез завъртане.
Само да отбележа, че за моя тап в интрукциите го дават 12гр за метан и 9 за пропан-бутан. А аз съм на 12, защото съм на метан.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Предварение на ТАП
Не виждам причина да не може, нали има делко?
Относно въпроса ти - опитай с 15, но регулирай малко и от тройника към по-бедна смес, понеже с по-голямото предварение ще трябва да намалиш малко горивото, за да не стане богата. Така при относително по-добра динамика ще запазиш разхода, или при същата динамика - ще го намалиш. Тествано на ЛПГ, важи и за метан.
Ще ти дам още един жокер - гласенето на предварение - дали с ТАП или с делко и съответното установяване на някакво положение на тройника трябва да бъдат оптимални там, където колата се ползва най-много/или е най-"силна" като оборотен диапазон, според мен. Тогава резултатите за динамика и разход ще бъдат най-задоволителни. Конкретно в твоя случай предполагам това са оборотите около и над 3500.
Тоя ТАП какви опции има за настройка на предварението? В смисъл кривата му може ли да се пипа или е някаква твърда като просто се регулира надолу-нагоре по ординатната система?
Относно въпроса ти - опитай с 15, но регулирай малко и от тройника към по-бедна смес, понеже с по-голямото предварение ще трябва да намалиш малко горивото, за да не стане богата. Така при относително по-добра динамика ще запазиш разхода, или при същата динамика - ще го намалиш. Тествано на ЛПГ, важи и за метан.
Ще ти дам още един жокер - гласенето на предварение - дали с ТАП или с делко и съответното установяване на някакво положение на тройника трябва да бъдат оптимални там, където колата се ползва най-много/или е най-"силна" като оборотен диапазон, според мен. Тогава резултатите за динамика и разход ще бъдат най-задоволителни. Конкретно в твоя случай предполагам това са оборотите около и над 3500.
Тоя ТАП какви опции има за настройка на предварението? В смисъл кривата му може ли да се пипа или е някаква твърда като просто се регулира надолу-нагоре по ординатната система?
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 14:07
- Автомобил: пасат б4 и пасат б7
- Двигател: абс 1994г и CFFB 2014г
- Местоположение: VARNA
Re: Предварение на ТАП
stefan4o написа:Не виждам причина да не може, нали има делко?
Относно въпроса ти - опитай с 15, но регулирай малко и от тройника към по-бедна смес, понеже с по-голямото предварение ще трябва да намалиш малко горивото, за да не стане богата. Така при относително по-добра динамика ще запазиш разхода, или при същата динамика - ще го намалиш. Тествано на ЛПГ, важи и за метан.
Ще ти дам още един жокер - гласенето на предварение - дали с ТАП или с делко и съответното установяване на някакво положение на тройника трябва да бъдат оптимални там, където колата се ползва най-много/или е най-"силна" като оборотен диапазон, според мен. Тогава резултатите за динамика и разход ще бъдат най-задоволителни. Конкретно в твоя случай предполагам това са оборотите около и над 3500.
Тоя ТАП какви опции има за настройка на предварението? В смисъл кривата му може ли да се пипа или е някаква твърда като просто се регулира надолу-нагоре по ординатната система?
колега аз сам на метан тапа сам го направил на 12,5 а делкото ми беше на 10 преди да сложа тапа общо става 22.5 колата си върви добре,но незнам дали не е лошо за двигателя това предварение,а тапчто ми е това което го взех от теб.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Предварение на ТАП
Важното е да си доволен от вървеж и разход. Щом си го постигнал... 

-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 14:07
- Автомобил: пасат б4 и пасат б7
- Двигател: абс 1994г и CFFB 2014г
- Местоположение: VARNA
Re: Предварение на ТАП
а за двигатела проблем ли е? зашото я карах 5 години без тап с предварение от делкото 17 и като я отворих за смяна на гуми1ки и сигменти имаше 3 спукани бутала незнам дали е от това?
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Предварение на ТАП
Не зная дали е от това, честно казано. Щом върви прилично и не се чуват странни и неприсъщи звуци от мотора мисля, че не е проблем да се кара.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Предварение на ТАП
Голямото предварение е вредно за двигателя, т.н чукане на аванса. Но ти щом си на метан предполагам че няма проблеми, той държи много на предварение
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта