когато е голямо предварението, колата пали без продължително въртене, но самия мотор върти много стегнато, едва едва превърта...
дори и да има прескочил зъб на зъбното колело на междинния вал, който върти делкото, тоя 1 зъб се компенсира с въртене на делкото. Вече не помня колко градуса беше 1 зъб, но делкото може да обере тоя зъб.
Ако е прескочил зъб в колелото на разпределителния вал обаче, тогава не запалването, а момента на отваряне на клапаните се променя. Един зъб в предварение ще доведе до това че клапана ще отвори по-рано спрямо положението на буталото(респ. ъгъла на завъртане на коляновия вал) и от своя страна ще доведе до различна работа на мотора. в ниски обороти ще е много силен, но нагоре ще умира. И затова те питах и как се държи колата на високи обороти.
Ако се окаже, че има нещо такова, ще ти обясня как да провериш и евентуално да презацепиш ангренажа. Не е философия.
Странен проблем със запалването - Б4
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Странен проблем със запалването - Б4
Пришет,
Днес сшалих капака на ангренава и ... ето какво е положението :
http://www.4shared.com/photo/gIAxrKq1/11122011115.html?
http://www.4shared.com/photo/eyNJtRZL/11122011116.html?
Днес сшалих капака на ангренава и ... ето какво е положението :
http://www.4shared.com/photo/gIAxrKq1/11122011115.html?
http://www.4shared.com/photo/eyNJtRZL/11122011116.html?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със запалването - Б4
положението е следното:
от тази снимка, ако коляновия вал не ти е на белег(1 цил в ГМТ), просто виждаме снимка с ремък, нищо повече
трябва да завъртиш мотора така, че белега на шайбата на коляновия вал да се изравни с белега на на блока(на пластасовия капак или... има си стрелка, няма с какво да се сбърка). Или може и по белега на маховика.
Но първо нагласяш коляновия вал на белег(ГМТ на 1 цилиндър, винаги белезите на шайбата или на маховика това означават), после гледаш разпределителния.
Това което се вижда на снимката- ако предположим че коляновия вал си го дал на белег, то в момента зацепването е
е сбъркано с 1 зъб- предполагам виждаш точката на зъбното колело и стрелката на пластмасата. Трябва да се изравнят. Това е, не е сложно но го провери.
от тази снимка, ако коляновия вал не ти е на белег(1 цил в ГМТ), просто виждаме снимка с ремък, нищо повече
трябва да завъртиш мотора така, че белега на шайбата на коляновия вал да се изравни с белега на на блока(на пластасовия капак или... има си стрелка, няма с какво да се сбърка). Или може и по белега на маховика.
Но първо нагласяш коляновия вал на белег(ГМТ на 1 цилиндър, винаги белезите на шайбата или на маховика това означават), после гледаш разпределителния.
Това което се вижда на снимката- ако предположим че коляновия вал си го дал на белег, то в момента зацепването е
е сбъркано с 1 зъб- предполагам виждаш точката на зъбното колело и стрелката на пластмасата. Трябва да се изравнят. Това е, не е сложно но го провери.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Странен проблем със запалването - Б4
pe6kata написа:
Това което се вижда на снимката- ако предположим че коляновия вал си го дал на белег, то в момента зацепването е
е сбъркано с 1 зъб- предполагам виждаш точката на зъбното колело и стрелката на пластмасата. Трябва да се изравнят. Това е, не е сложно но го провери.
Може и да бъркам но белега на разпределителния вал е между 0 и Т ( в долния десен ъгъл на снимката)
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със запалването - Б4
не бъркаш, точно така е.Аз сбъркал съм тази точка на зъбното колело с истинския белег- просто нея видях първа, а на много коли белезите са само точки, както и да е...
Така и иначе обясннието е валидно- стрелката на пластамсата ттрябва да сочи м/у 0 Т на зъбното колело. За целта обаче, коляновия вал трябва да е на белег- в ГМТ, както ти писах. АКо всичко съвпада, значи проблема е друг.
Така и иначе обясннието е валидно- стрелката на пластамсата ттрябва да сочи м/у 0 Т на зъбното колело. За целта обаче, коляновия вал трябва да е на белег- в ГМТ, както ти писах. АКо всичко съвпада, значи проблема е друг.
Re: Странен проблем със запалването - Б4
Аз имах почти същият проблем, но без да сменям нищо! Просто започно да пали много трудно и в един момент - спря! Оказа се свещите!!! Преди да установя какво е проверявах всичко, белези, центровки, кабели та дори и свеща на 1 цилиндър, беше идеална. Като не остана друго за проверяване развих и другите свещи и видях проблема!
Започни от начало и провери всичко, няма начин да не се оправи!
Започни от начало и провери всичко, няма начин да не се оправи!

Re: Странен проблем със запалването - Б4
Колега моят Пасат също пали по трудно от обичйното но само на студен двигател, и работи отначало като на 3 цилиндъра. При мен ламбда сондата не работи но нямам време да я сменя. Провери твоята на диагностика. Имах проблем и с оборотите, както казваш падаха бавно и се оказа датчика за топлия въздух, до делкото е при мент /1.6 АЕК/, така че и него би трябвало да го хванат на диагностиката.
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Странен проблем със запалването - Б4
На мен тази Ламбда сондата не ми работи от много време насам, но не съм имал проблем с паленето. Възможно е и да се заблуждавам - не отричам! Просто споделям. Проверен е андренажа, презацепен е на ново ( по мое желание ) всички белези, стрелкички и белязки са точно там, където трябва.
Смених въздушен филтър, зачистих дистрибуторната капачка и палеца. Върнах градусите на пущане на искрата ( това от делкото от 8 на 6 ) - ефекта е една тъннка идея по-добро запалване. Сега колата изгуби мощност. Над 3500 оборота бива, но на ниските умря. До свещи така и не стигнах, няма кога в тоя студ. Казвам само какво съм пипал.
След съвещание с Мишо, сервизчето в Герман ... реле номер 30 ( нещо му бая ). Тествах.
Резултата не е особено задоволителен, като изключим, че на -20 запалва почти от раз.
Имаше питане за това как в на високи обороти - пробвах я тая Събота : на газ няма проблем до 4000-5000 оборота върви без да се замисли, на бензин .. до 3500-3800 добре, после на моменти направо забива муцуната за малко и пак се срялка ( колко може да се стрялка 1,6 ,разбира се )
Искам да питам друго. Има някаква пластинки сложени над дюзите, мисля че са от газовата уредба. Възможно ли е нещо от там да не дават хубав контакт и да ми се лигавят дюзите тук-там ?! Питам щото на тоя студ не ми се правят ремонти
Смених въздушен филтър, зачистих дистрибуторната капачка и палеца. Върнах градусите на пущане на искрата ( това от делкото от 8 на 6 ) - ефекта е една тъннка идея по-добро запалване. Сега колата изгуби мощност. Над 3500 оборота бива, но на ниските умря. До свещи така и не стигнах, няма кога в тоя студ. Казвам само какво съм пипал.
След съвещание с Мишо, сервизчето в Герман ... реле номер 30 ( нещо му бая ). Тествах.
Резултата не е особено задоволителен, като изключим, че на -20 запалва почти от раз.

Искам да питам друго. Има някаква пластинки сложени над дюзите, мисля че са от газовата уредба. Възможно ли е нещо от там да не дават хубав контакт и да ми се лигавят дюзите тук-там ?! Питам щото на тоя студ не ми се правят ремонти

- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Странен проблем със запалването - Б4
П.С. да добавя само, че на тоя студ вънка при първо палене -> раз - два и пали! Не се и замисля дори.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Странен проблем със запалването - Б4
интересно,проблем с паленето ,а на студ-раз,два и пали без да се замисля.За мен нещо е объркано в обясненията ти,но ще дам насоки.
1. Почти съм сигурен,че газта има нещо общо.Пробвал си при спряна бутилка,но ми се струва,че задължително трябва да пробваш при празна,тоест искам да съм сигурен,че колата не смесва гориво и не се дави.Такъв проблем имах както съм писал продължително време от низравен клапан.пАЛШЕ С ГОЛЯО ВЪРТЕНЕ НА ТОПЛО,А НА СТУДЕНО ОТ РАЗ.
Втори възможен проблем е ключа,прехвърлящ газ/бензин.Възможно е да дефектира,да не пуска ток и т.н.,но е вероятно и да прехвърля двете горива постоянно.И това ми се е случвало но го хванах по мигането на двете лампички и щракането.
Трети вероятен проблем е пак по токовете.Свещи и бобина имат отношение към температурата,при дадени стойности си променят параметрите ако има няква авария.При комутатор/пак да повторя/наблюдаваме не искане да запали на моменти,при мен е в бобината.Можеш да вземеш от някой на заем да пробваш един два дена.
Както Пешката каза трява да се проследят искра и гориво.На мен ми се беше искубнал един кабел и не отваряше дюзата,пъхнат е е така и е въможно да направи чакмак всеки момент отново.
Бих препоръчал да почнеш от бутилката с газ,мноого ми напомня моя проблем,а да има такава разлика при отрицателна температура....освен ако не е някой датчик за температура,от които си нямам понятие.
1. Почти съм сигурен,че газта има нещо общо.Пробвал си при спряна бутилка,но ми се струва,че задължително трябва да пробваш при празна,тоест искам да съм сигурен,че колата не смесва гориво и не се дави.Такъв проблем имах както съм писал продължително време от низравен клапан.пАЛШЕ С ГОЛЯО ВЪРТЕНЕ НА ТОПЛО,А НА СТУДЕНО ОТ РАЗ.
Втори възможен проблем е ключа,прехвърлящ газ/бензин.Възможно е да дефектира,да не пуска ток и т.н.,но е вероятно и да прехвърля двете горива постоянно.И това ми се е случвало но го хванах по мигането на двете лампички и щракането.
Трети вероятен проблем е пак по токовете.Свещи и бобина имат отношение към температурата,при дадени стойности си променят параметрите ако има няква авария.При комутатор/пак да повторя/наблюдаваме не искане да запали на моменти,при мен е в бобината.Можеш да вземеш от някой на заем да пробваш един два дена.
Както Пешката каза трява да се проследят искра и гориво.На мен ми се беше искубнал един кабел и не отваряше дюзата,пъхнат е е така и е въможно да направи чакмак всеки момент отново.
Бих препоръчал да почнеш от бутилката с газ,мноого ми напомня моя проблем,а да има такава разлика при отрицателна температура....освен ако не е някой датчик за температура,от които си нямам понятие.
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Странен проблем със запалването - Б4
Ами за газовия клапан нещо не съм наясно точния принцип, щото съм с Евросонда т.е. като загася колата ми спира газта от бутилката. Като я слагаха тая сонда смениха всичко освен кужуха на изпарителя - окабеляване, копчета .. всичко. Принципно паля като превключа копчето само на бензин, а на газ минавам след като вдигне 70 градуса. Бобината и комутатор-а и при мен са в едно. Все си мисля, че ако имаше проблем с тоците ( палец, капачка, свещи и т.н. по веригата ) щеше да прави проблем И във вървенето - да мени обороти, да премигват лампички нещо... може и да бъркам - не споря.
Тия дни предстои да сменя температурния датчик, чакам да свърши газта и пак ще пробвам.
Тия дни предстои да сменя температурния датчик, чакам да свърши газта и пак ще пробвам.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Странен проблем със запалването - Б4
къде се намира този датчик,че не съм наясно.А относно трудното палене ти казах,при мен се давеше от смисане на двете горива.На яки минуси нямаше проблеми,но на плюсови темп. леле що въртене въртях.Това за евроклапана нищо не значи,може да го имаш но да не е вързан...
Като отпадне това се хващай за останалите неща.Можеш да потърсиш на заем бобина,че и ключа за превключване газ Бензин.Не е лошо да си провериш и свещите.Те знаеш са с различни темп.числа.
Като отпадне това се хващай за останалите неща.Можеш да потърсиш на заем бобина,че и ключа за превключване газ Бензин.Не е лошо да си провериш и свещите.Те знаеш са с различни темп.числа.
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Пет 07 окт 2011 11:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: qmbol
Re: Странен проблем със запалването - Б4
Не разбрах в крайна сметка само на първо палене ли е проблема или само на първо пали добре.
- Johnny_Brawo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BWA
- Местоположение: София-Стара Загора
Re: Странен проблем със запалването - Б4
Няма значение дали е първо ( когато е студена ) или следващи запалвания. Реши ли .. 5-10 секунди въртене и пали. Снощи газта свърши, изцедих я, завъртях кранчето от бутилката, гася, чакам малко, завъртам да паля и .. кофти. Подобрението от разходката до Герман при Мишо е, че в момента не ми забива имобилайзера. Т.е. поне това се реши с презапояването на реленцето.
При всичките тестове, които съм правил, след като запали - връщам ключа, 3-4 секунди, завъртам пак да паля и пали от 1/8. Изчакам ли я малко повече 5-10 минути - ако реши пали веднага, ако не - когато си реши. Винаги пали !
При всичките тестове, които съм правил, след като запали - връщам ключа, 3-4 секунди, завъртам пак да паля и пали от 1/8. Изчакам ли я малко повече 5-10 минути - ако реши пали веднага, ако не - когато си реши. Винаги пали !
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Пет 07 окт 2011 11:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: qmbol
Re: Странен проблем със запалването - Б4
Не мога да ти помогна,но си огледай вакумите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта