алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 дек 2011 14:04


Колеги харесъл съм си един алтернатор 120А Бош от едно TDI ,мисля си "що да не го сложа на голфето" Гледам ,че е с фрайлауфна шайба ,на вид здрава,ама знае ли човек mhihi Имам си и стойка с обтегача -пак от 1Z.Направи ми впечатление,че е с по-голямото колело-60 мм,което ме навежда на мисълта за оборотите на колата-с колко ли ще "намалеят"....Някой ако е слагал такъв алтернатор ,да сподели.Може ли да му се сложи от по-малките ролки от 55 мм или ще "озори" ремъка(имам такава,че и фрайлауфна :mrgreen: )Не знам и вала ,дали е със същия диаметър с тези 70 амперовите? :confused (моето е такова...работи си ,наред е...ама друга бира е 120А)




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 дек 2011 19:18


Днес сложих един по-голям акумулатор (90 Ah) .Че това палене-гасене през два часа(Някой път и през половин час)подгрев свещи, фарове ,чистачки,парно ,ниски обороти в града зори динамото(70 амперово е) и не успява хубаво да се зарежда акумулатора .Знам ,че това не е решение на проблема(по-голям акумулатор),майката му е едно "генераторче" на 120 А ...само дето като отидох пак да поогледам онова в моргата(Бош 120 А) ..вече го бяха продали :banghead: Някой се е "усетил",че там е изстината :mrgreen: Гледам има мн дето са 90 А ....Ще мислим...Ще звънна и на други места за 120А .Притеснява ме малко .че ще даде "лъжливи"показания за оборотите(така си мисля-вие кажете дали е така)на мотора-нали е с по-голяма ролка(60 мм)


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот Zinoto » Чет 22 дек 2011 21:13


Аз съм стандартно със 120 А на ТДИ и да ти кажа и моя режим е палене-гасене на около 10 минути работа. Не винаги ама в града за толкова време обикновено стигам за където съм тръгнал и като добавим, че имам подгряване на седалките (обикновено е пусната само шофьорската), фаровете са задължителни, чистачки, парно като имам и подгряване на антифриза... Сага съм със 62 Ah акумулатор и понеже следях и стария, който беше 74 Ah трябва да ти кажа, че по-малкия успява да се държи в кондиция без допълнително зареждане. Единствено гледам като спирам за малко - до 5 минути да не гася и някой път преди да угася за последно за деня да поработи 5 минути на място. По стандарт, твоя мотор го дават със 60 Ah акумулатор!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 дек 2011 21:23


Zinoto написа:Аз съм стандартно със 120 А на ТДИ и да ти кажа и моя режим е палене-гасене на около 10 минути работа. Не винаги ама в града за толкова време обикновено стигам за където съм тръгнал и като добавим, че имам подгряване на седалките (обикновено е пусната само шофьорската), фаровете са задължителни, чистачки, парно като имам и подгряване на антифриза... Сага съм със 62 Ah акумулатор и понеже следях и стария, който беше 74 Ah трябва да ти кажа, че по-малкия успява да се държи в кондиция без допълнително зареждане. Единствено гледам като спирам за малко - до 5 минути да не гася и някой път преди да угася за последно за деня да поработи 5 минути на място. По стандарт, твоя мотор го дават със 60 Ah акумулатор!

Бе като го взех през далечната 2000 г :mrgreen: беше с 72Ah оттогаз смених 3 акумулатора (колата не се спира-яко каране)само че ,преди по-рядко зър-пър ,мн често имаше и "дълги" шосета ,ама напоследък...Сега единия акумулатор на зарядното за една нощ и на всеки 5-6 дни ще ги "въртим"..да видим докога..


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот passatfen » Чет 22 дек 2011 21:26


питай колегата znainainai той си сложи такъв алтернатор на пасат б3 със същия двигател като твоя


brokera
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 24 апр 2011 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот brokera » Чет 22 дек 2011 21:59


Колеги, не съм за тази тема.
Предварително се извинявам!
Искам да попитам нещо:

VW Golf III, 1.9 TDI, 1996/7 г., Автоматик, климатик
VIN: WVW ZZZ 1HZ
MOTOR: AHU

Счупи се едно от ушите от корпуса на алтернатора, чрез което се захваща. Казаха, че е била пренатегната втулката, минаваща през него.

Оставих колата в топъл гараж, далеч от нас и няма как да проверя какво е динамото точно.
Някой има ли идея какво може да е - 90 А или 120 А. Или какво трябва да бъде, за да потърся междувременно, докато постопли малко времето. Знам, че марката му е Valeo. Четейки тук, разбрах, че има и Bosch обаче.

Това и втория ми въпрос - какво да търся Валео или Бош ?
Ако е важно: акумулатора е на 1,5 години. 74 Аh Loxa, Poland.

Благодаря и още веднъж се извинявам се, ако отклонявам темата.

Последна промяна от brokera на Вто 06 мар 2012 21:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот vinixxx » Пет 23 дек 2011 10:09


на алтернатора си има черно стикерче там е пише колко ампера е.не съм сигурен ама ааз няма с 70А алтернатор не беше ли с 90?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 дек 2011 10:50


brokera написа:Колеги, не съм за тази тема.
Предварително се извинявам!
Искам да попитам нещо:

VW Golf III, 1.9 TDI, 1996/7 г., Автоматик, климатик
VIN: WVW ZZZ 1HZ VW 208 311
MOTOR: AHU 051 874

Счупи се едно от ушите от корпуса на алтернатора, чрез което се захваща. Казаха, че е била пренатегната втулката, минаваща през него.

Оставих колата в топъл гараж, далеч от нас и няма как да проверя какво е динамото точно.
Някой има ли идея какво може да е - 90 А или 120 А. Или какво трябва да бъде, за да потърся междувременно, докато постопли малко времето. Знам, че марката му е Valeo. Четейки тук, разбрах, че има и Bosch обаче.

Това и втория ми въпрос - какво да търся Валео или Бош ?
Ако е важно: акумулатора е на 1,5 години. 74 Аh Loxa, Poland.

Благодаря и още веднъж се извинявам се, ако отклонявам темата.

Иво Толев
mail: ivo.tolev at gmail.com
Skype: ivo.tolev
Колега ,което и да вземеш-ще стане!Няма значение дали валео или бош -захвашането им е еднакво ,НО...трябва да видиш с кой размер ти е ролката-дали 60 мм или 55 мм диаметър,този размер е важен (поне според мен). :да:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 дек 2011 11:06


vinixxx написа:на алтернатора си има черно стикерче там е пише колко ампера е.не съм сигурен ама ааз няма с 70А алтернатор не беше ли с 90?

Оригинално е Валео 70 А ,захващане тип "панта",отделно имам едно от Бош със стойка от 1Z(с обтегач тип "бастунка"),ама и то е 70А...Чудя се ...задължително от Голф 3 ли да търся или става и от B5.5 ,A4(B6) или пък и от Голф4 (за дизеларки става въпрос),защото стойката ми е от 1Z от МК3.Питам ,щото да не се окаже,че е по-дълго или няма да имам "сигнал" за оборотомера... :roll:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот ventotdi » Пет 23 дек 2011 17:36


моя AAZ е с 70 ампера ,а относно размера на шайбата ...моята беше обикновена 55 мм и сложих фрайлауф 60 мм и единственото което стана в последствие е ,че смених ремъка от 0923 на 0936 ,защото съм със стойка без климатик и започна да ме лъже с оборотите ....показва ми 50 по-малко от реалните.Най хубавото вече ,е че когато пусна дигиталния оборотомер оборотите са заковани и не мърдат нито с един ...сега си седят на 920 заковани ,а преди с обикновената ролка играха в порядъка с 50 на горе и надолу scare


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 дек 2011 18:55


ventotdi написа:моя AAZ е с 70 ампера ,а относно размера на шайбата ...моята беше обикновена 55 мм и сложих фрайлауф 60 мм и единственото което стана в последствие е ,че смених ремъка от 0923 на 0936 ,защото съм със стойка без климатик и започна да ме лъже с оборотите ....показва ми 50 по-малко от реалните.Най хубавото вече ,е че когато пусна дигиталния оборотомер оборотите са заковани и не мърдат нито с един ...сега си седят на 920 заковани ,а преди с обикновената ролка играха в порядъка с 50 на горе и надолу scare

То не било голяма промяна..аз си мислех..ще вземе да ми изкара едни 200 оборота надолу в ниските,а пък на високите -поне600-700 надолу(натрупана грешка) .Можеше да купя онзи алтернатор още тогава(че беше и с фрайлауфна...) Ще търсим...Мерси колега за отговора :beer


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот vinixxx » Пет 23 дек 2011 19:03


ся тъкмо слезнах да го видя моя,пише:KC 14V--90A bosch :? :?


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот passatfen » Пет 23 дек 2011 19:10


ако може някой да ме светне какво означава фрайлауфна :gruebel


Потребителски аватар
na6iya
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот na6iya » Пет 23 дек 2011 19:20


здравейте,та да се включа и аз.пробвал съм на ааз да му се смени алтернатора от 90 на 120 но после нямаше оборотомер,казаха ми че тди-та взимат инфо за оборотомера от друго място не от алтернатора.ако някой знае начин за решаване на проблема със оборотомера нека го сподели.поздрави.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: алтернатор 120 А на Голф 1.9 TD(AAZ)

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 дек 2011 19:22


vinixxx написа:ся тъкмо слезнах да го видя моя,пише:KC 14V--90A bosch :? :?

Е супер..естествено е по-добре(особено зимата) Знам ,че има и такива слгани-90 А :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта