Обикновенна сонда BRC

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
vw_motor
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 28 май 2011 0:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видинско

Обикновенна сонда BRC

Мнениеот vw_motor » Нед 05 юни 2011 22:52


Изображение
Това не е снимка на моята сонда но е подобна само без кабела за количество газ.
Въпросът ми е за какво са двата крана на нея?
И зареждачката ми е монтирана директно на това коляно което си вижда на снимката.
(без наличито на сачма в нея)
Не съм сареждал газ досега в тая бутилка (трябва ли да се одвива крана или само пищова на газ станцията и готово)




Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот toshara » Пон 06 юни 2011 12:10


И аз съм с такава сонда.И двата крана докрай отвити и така зареждаш и караш :beer В отворено положение трябва да са ти кранчетата. :)
Левия е за газта,която отива към изпарителя,а десния е за пълненето на бутилката.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот djshomi » Сря 08 юни 2011 10:12


Обратно са ляв пълнене десен изпарител


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот pas1.8mi » Чет 09 юни 2011 17:02


djshomi написа:Обратно са ляв пълнене десен изпарител

:да: Препоръчвам ти,ако ще пълниш да отвиеш лявото кранче и след зареждане пак да го завиеш!Най добре първо си смени зареждачката,че така не се знае какво точно ще се случи!Зареждачката е около 12-15лв!


Потребителски аватар
low_creep
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот low_creep » Съб 11 юни 2011 5:14


А горе на самата сонда дали има съчма която да спира газта обратно към зареждачката ?


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот eurogas » Съб 11 юни 2011 8:50


Приятелю, безопасността и човешкия живот нямат цена, затова най-добре изхвърли старата сонда BRC която вече минава в графа рискови и не подлежи на узаконяване, и сложи една хубава италианска евросонда BRC комплект с нова пълначка, това ще са едни от най-правилно похарчените пари в живота ти. :beer


milen_40
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот milen_40 » Съб 11 юни 2011 12:26


Аз съм със сонда, като тази на снимката.
Решил съм тия дни да си монтирам евросонда BRC, но се оказва че много майстори силно препоръчват турските сонди- според мен заради по-голямата печалба.
Затова сега обмислям откъде да си купя сонда и кой да я монтира - държа да е БРЦ или по-добра.
Четох че има някакви Томасето за по 90лв., ама ...не е ясно дали не са менте.

Някой ако знае магазин и цена за евросонда БРЦ, нека сподели.

П.П Уточнявам че не ми е изтекъл прегледа и не съм се сетил в последния момент. Просто така купих колата - със стара сонда и газова ( а ми казаха че са я монтирали миналата година :-) )


vw_motor
Мнения: 200
Регистриран на: Съб 28 май 2011 0:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видинско

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот vw_motor » Пет 23 дек 2011 3:16


low_creep написа:А горе на самата сонда дали има съчма която да спира газта обратно към зареждачката ?

1 :!: Точно това ми е въпроса :да:
(зареждачката ми е монтирана директно на това коляно(кривка) което се вижда на снимката)
Тя е без сачма и тук за въпрос 1 :!: къде и какво спира газта да не излиза, (сондата или коляно) :?: (крана ми е отворен, в зареждачката сачма няма така зареждам и карам )
Изображение
Имам друга зареждачака която е ловато и завършва с
Изображение
Как да я завия, махам коляното и директно в сондата :?:

И друго ми се вижда трудно как да изкривя тръбата, че щуцера е дълъг а мястото е малко снимката долу
Изображение
трябвали и можели да се изхвърли коляно(кривка) или да търся друго коляно с друга резба моето сега е като на снимка 1 с външно навита резба на която е невъзможно да навия щуцера смимка 2 scare


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот djshomi » Пет 23 дек 2011 20:06


Ми има си гайка за штуцер 1 и едно буренце ти трябва тръбичка и на вън кеф ти на бронята , при капачето на резервоара и тн.Сондите имат съчма която спира гаста към зареждачката има съчма която спира и към изпарителя при рязко повишаване на консумациятана газ от към голям теч.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот dreadx » Пет 09 сеп 2016 21:55


Търсих информация из нет-а за това BRC, но понеже едни хора я наричат "сонда", други "мултиклапан" и т.н. - нещо не мога да намеря резултати и търсенето ми не е ефективно.

Става въпрос за същия вид сонда BRC, на колата на мой колега и мисля, че е така откакто си е купил колата. Стрелката винаги седи на едно място и показва максимално пълна.
(не съм сигурен, но мисля че щом не работи показанието, не се знае дали работи и системата за изключване пълненето на 80% - и поне няколко пъти съм му обяснявал да пълни само от празно до определени литри, но не и "до горе" -> надявам се че спазва препоръките.)

Но все пак се чудя какво може да й е на сондата - предполагам, че трябва да се отвори и да се види, но реших преди това да попитам и тук.
(колата е от Италия, а там са специалисти всичките - ама не вярвам чак да са изтърбушили поплавъка, "за да не прави проблеми" ..;)
Имате ли идея какво точно може да й се е повредило - или някой с опит, който е имал същия проблем със същата сонда?

* При търсенето за BRC попаднах и на този интересен DIY материал - руснакът със същата сонда -
(1) как е поправил стрелката на индикатора да работи по-добре, като е подложил под нея една дребна сачмичка (- конструктивен недостатък на стрелката).
(2) как си е направил магнитен датчик с чип + индикация от 10 светодиода, за прецизно отчитане на нивото. http://vwts.ru/forum/162143.html

p.s. Някой има ли непотребна същата сонда, защото ако я отворим и се окаже, че трябва да й се смени някоя част, ще е по-добре да я имаме под ръка.
Изображение
Показанието е винаги точно както на тази снимка, която съм взел от руснака.

Последна промяна от dreadx на Пет 09 сеп 2016 22:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 09 сеп 2016 22:41


Най вероятно поплавъка е завързан със свинска опашка /мейзерка :Mr Green Fun / за тръбата от която смуче течната фаза, за да се изолира именно това 80% ограничение и да може бутилката да се фулира.
Ако я отваряте, гледайте да е на празна бутилка и отвивайте болтчетата по малко, докато изпусне налягането, да не ви изстреля цялото желязо в носа. Ако може го правете на открито и не пушете около колата :th_up
Резервни части, едва ли ще намерите. Някъде, нещо втора ръка. Новите сонди са само евро и не са точно същите май


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот dreadx » Пон 12 сеп 2016 21:27


Колегата вчера свалил сондата - оказало се, че поплавъкът е блокирал от ръжда - раздвижил го и го смазал. За запушването не можал да намери проблем, а нямало и филтър на края на тръбичката, от която смуче. Нещо ми обясняваше за някаква шайба, която сменил.

Ама така неопределено говори, когато започне да обяснява нещо техническо, че обикновено нищо не му разбирам. (- да ми се беше обадил да дойда, като ще отваря сондата - ама не.)

Евентуално се чудя, дали не е била някаква шайба, служеща в уплътняването на тръбичката - ще го доразпитам утре, ама едва ли ще разбера нещо по-конкретно.
/в тази връзка наистина щеше да ми е полезно, ако бях успял да намеря отнякъде стара BRC сонда - за да я обсъдим, нагледно.. ;)

Иначе да, - ако тръбичката отгоре не е била добре уплътнена в мястото на захващане, това наистина би било сериозен проблем, свързан с невъзможност да засмуче газ. Не можал да разглоби повече сондата - изкривил малко тръбичката, понеже му се видяло че може да опира в бутилката и после я монтирал обратно.

Обаче каза, че днес не му е прекъсвало. Даже се повозих с него, за да следя налягането и мисля, че беше наред.

Предишните пъти когато се возих, гледах че на моменти падаше с доста налягането, а в един момент направо падна на 0.7 bar. и поне 1 км. нямаше никаква възможност да превключи на газ.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Обикновенна сонда BRC

Мнениеот Iezekil » Вто 13 сеп 2016 19:32


Тръбичката е хубаво да опира в дъното,за да смуче течна газ,а и да смуче до последно.А филтър има в клапана.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта