Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
teodo
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 11:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Мнениеот teodo » Съб 24 дек 2011 10:57


Колеги, проблемът ми е следният. От време на време колата започва е издава монотонен звук наподобяващ някакво жужене. Съмнявам се в четките, но дали ще се оправи ако ги сменя. Напрежението на динамото е 13,6 V и при запален двигател оборотите падат от 1000 на 950 при включване на фаровете. Понякога колата гасне след 1-2 сек, и при следващо завъртане на ключа лампичката за акумулатора се появява по късно, но не искам да намесвам темата за имобилайзера. Не знам дали има това някаква връзка. Въпроса ми е дали ако сменя четките това напрежение от 13.6 V. ще се покачи или е нещо друго.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 11:46


Не искам да те плаша,ама така се държи от дросел :) Те жужат така монотонно (можеш да чуеш същото и при даване само на контакт,без да я палиш ;) ) и имат вина за изгасването на колата при натоварване,както се получава,като пуснеш фаровете.Черпиш повече ток от алтернатора,той товари двигателя,дросела не компенсира празния ход и след 1-2 секунди гаснеш :)
Принципно ателрнатора издава звук, когато се натовари, ако му заминават лагерите (защото го натоварваш повече и лагерите се товарят повече).На моят като пусна отоплението на антифриза, което е сериозната консумация от 45А, започва да свири направо mhihi и му е време да го нося на ремонт...
Четките нямат общо с това, те издават звук постоянно без значение дали и колко товариш алтернатора и са като стържене.
За ниското напрежение има писано доста - премери какво е напрежението на самия алтернатор,защото може да имаш големи загуби по кабела до акумулатора (трябва да е 14 или 14.4 V според кнгите).Ако там всичко е наред,можеш да смениш регулатора на напрежението,който така или иначе върви и с четките (виж да не е изяден и колектора на алтернатора,като разглобяваш).Ако пак няма ефект и е ниско напрежението,се слага един средно мощен диод последователно с кабела за възбудителната намотка (там напрежението трябва да е по-ниско,за да генерира по-високо напрежение алтернатора).Общо взето с едно диодче,намаляваш напрежението там с около 0.7-0.8 волта и така увеличаваш изходното напрежение с толкова (и при теб ще стане точно 14.3-4 ;) ).
:beer


Потребителски аватар
teodo
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 11:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Мнениеот teodo » Съб 24 дек 2011 12:13


Това за дросела може би е така, но аз миналата година го чистих и после на компа адаптация. Да стъпковото моторче не успява да компенсира оборотите, но ниското напрежение идва от високото съпротивление. Сиреч хлабава връзка. Това веднъж ми го направи и при запецнало копче за стъклото. Токава го усетих по оборотите на празен ход, но след ката го върнах, жуженето изчезна, носега не е така. Това жужене е свързано с някаква по-голяма консумация все едно е включен климатик, но каква ли а може да укъсява някъде.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 12:21


Тогава може да е от алтернатора,при мен не е точно жужене,а едно такова...прискръцване и се чудя къде ли ще ме изостави (нали знаете за обущаря,дето ходи бос) mhihi .
Ако е свързано с консумацията,тогава е или проблем по алтернатора или по ремъка и обтяжната му ролка.Когато се пуснат повече консуматори ,ремъка се товари повече и лагерите на отделните неща се натоварват повече и започват да издават странни звуци.Същото е и когато пуснеш компресора на климатика - дръпваш 10 коня от мотора,които предаваш с ремъка,дръпваш и ток от алтернатора,защото консуматорите се увеличават.Разгледай и изследвай от къде точно идва шума (слушалки ти трябват ;) ).


Потребителски аватар
teodo
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 11:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Мнениеот teodo » Съб 24 дек 2011 12:38


Смятям дя сменя четките. Със сигурност не са като чисто нови. Това поне не скъпо и тогава ако не се оправи ще му мисля. Между другото разхода по време на това жужене ми се увеличи, но нямам МФА и не мога да кажа със сигурност.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 95 г. AEX 1.4i четки ли са това

Мнениеот zfa159 » Пон 26 дек 2011 13:20


Виж как е колектора,като свалиш четките ;)
Ако е вкопан - не е зле да се смени.
:beer



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта