Смяна на предно стъкло
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
p3p1to
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Смяна на предно стъкло
да и аз така си мисля
но важното е че засега не тече а и то каква гаранция очакващ в бг ? 
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на предно стъкло
Здравейте, колеги. От 2 г-ни, карах с спукано стъкло. Закупих си стъкло от моргата пича ми даде и уплътнението и се започна.Изчиства се добре и стъклото и се внимава да не се нарани уплътнение,то е може би пласмасово добре е с макетен нож да се изрязва внимателно.Това се прави и с рамката на колата . След изрязването с шкурка 80 за да се оеднакви цялата повърхност.Измива се с корисилин и се подсушава. Почиствате, от натрупаните мизерии в канала на това пласмасовото уплътнение и измивате обилно с вода ,също така се измива и гуменото уплътнение.Всичко трябва да е сухо преди монтаж.Евентуално ако има ръжда се зачиства ,и пак с коресилин.Купих си силикон черен 12лв.Махнах декорациите на гредичкита за да видя след поставянето дали се е размазал добре силикона. На тубата пише ..... работна температура 5-25г. ,аз загрях с сошоар силикона да се затопли за да върви по добре през дюзата.На сухо наложих зглобения прозорец за да преценя как ще изглежда след залепването.Забравих да спомена че се поставя пласмасовото у-ние на стъклото след това на гуменото има един канал който трябва да влезе в пласмасовото и сте вече готови за лепене. Намазвате рамката с силикона и го поставяте само че ви е нужен още един човек за да ви помага при поставянето.Попричукайте го за да залепне и след това с хартиено тиксо по дължина на гредите залепете. и тва е.Пиша ви това защото от 2- седмици стъклото го возя в пасата.Ходих в 2 сервиза и ми казаха че не могат и при самозвани майстори дето уж разбират. 2 седмици нося с мен 60 лв.и няма кой да ми ги вземе имали много работа и колата ще им пречи в халето. Баси нещастничите,другия дето днес щеше да ми го монтира замина за С. Загора. На края си ги сложих на оная си работа за да не вървят пеша,и се оказа че трябва сам да си помогна.За КОБРА в В. Търново знам но ме достраша да отида, а и като им звъннах да дойдат на място да го монтират ми казаха че трябва да е от тях стъклото. Я ,да вървят на..........с тези китайски прозорци.Плюс това не ми се вярва да ми подготвят рамката ,да я пришкурят и грундират.Еми от мен толкова, на всички пожелавам безаварийно шофиране и весели празници.
Re: Смяна на предно стъкло
Просто да вметна, аз на пасата имам сходен проблем, шуми ми предното стъкло отгоре, а при миене с водоструйка просълзява отвътре ...
В Кобра искат 25-30 лв , да го отлепят и залепят наново, но без гаранция ....
В Мустанг искат 75лв с гаранция
но да минат тия кучешки студове и ще я закарам ... Просто 75лв според мен не е смешно ниска цена за лепене ...като нито стъкло дават, само работа и лепило ..но знам ли
От др. страна каква е гаранцията, че тия в Кобра няма да го спукат нарочно, за да си набутат техните криви боклуци ...
В Кобра искат 25-30 лв , да го отлепят и залепят наново, но без гаранция ....
В Мустанг искат 75лв с гаранция
но да минат тия кучешки студове и ще я закарам ... Просто 75лв според мен не е смешно ниска цена за лепене ...като нито стъкло дават, само работа и лепило ..но знам ли
От др. страна каква е гаранцията, че тия в Кобра няма да го спукат нарочно, за да си набутат техните криви боклуци ...
-
p3p1to
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Смяна на предно стъкло
е то по добре да си вземеш един силикон за прозорци които е 10-15 лв и един пищов о ти трябват около 2-3 часа и си го оправяш сам (защото тези фирми слагат силикон колкото бог да прости 
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на предно стъкло
на старата вектра си лепих сам предното стъкло,единствено си купих силикона от фирма за стъклопоставяне(черен),нищо спезиално не правих,нито почиствах нито нищо, намазах ,сложих и заспа.....още не е мръднало вече 9-10 години......знам че е добре да се спазят определени процедури на на мой приятели в кобра после им протичат стъклата на автомивка и се ядосват...а на мен не(може да е късмет)но този силикон е много силен
-
TASSAP
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Re: Смяна на предно стъкло
Сменял съм доста автомобилни стъкла на приятели и досега нито едно не е протекло.Най важното според мен е добро почистване и правилно нанасяне на силикона.Винаги със изрязана човка като тази.Дано съм бил полезен и весели празници на всички.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на предно стъкло
Не забравяйте да си носите шише с вода за да полеете стъклото да тествате на място за да не стават гафове


Последна промяна от emil210378 на Вто 17 яну 2012 22:48, променено общо 1 път.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на предно стъкло
Трябва да спомена още че е хубаво да се затопли самата рамка на стъклото и черния силикон също ,един вид да се имитира че е летен сезон .Самия силикон омеква и става по лепкав .Другото нещо което съм забелязал като си слагах моето стъкло е че в долната част на рамката е по широка и там се нанася дебел слой от силикона .......Говоря за почистена рамка до ламарина.А ако са ви залепили стъклото и пак ви наводнява купето има начин да си го дозалепите. Но се налага да се свали таблото и декорацийте на колонките . И пак се изрязва с макетен нож докато се видят ръбовете на лайсната на стъклото, ....не гуменото у-ние което се вижда от пред на колата Загрява се стъклото,силикона нанася се запълнят празнините , да се изхрани добре и воала .След ден два с шише вода обливате стъклото и същевременно следите да не прокапе в купето , ако е добре споен силикона с стъклото и купето си монтирате таблото и уредите и се кефите че не сте дали 30-75лв. за да ви одерат кожите тези тесни специалисти от всеизвестни фирми. На всички желая успех.
Re: Смяна на предно стъкло
На времето, като работех в сервиза ва Пежо, сменяхме по 5-6 предни стъкла на месец (най-вече на Боксери и Партнери), защото залепеното стъкло се явяваше носещ елемент и се спукваше. Операцията протичаше най-общо така:
1.Добре е да се свали предният капак.
2.Освобождават се пластмасовите елементи около стъклото.
3.С жило се реже старият силикон на стъклото. Необходим е помощник да държи другият край на жилото (за удобство на краищата на жилото се използва някаква ръкохватка). През предварително направена дупчица с отверка прекарваме жилото през старият силикон. Поставяме ръкохватките. Когато с помощника движиме жилото напред-назад, то прорязва силикона. Внимава се да не се нарани металната колонка отстрани на стъклото (отвън жилото трябва да се кара чрез плъзгане по стъклото). Така се прорязва всичкият стар силикон (реже се лесно), след което старото стъкло се сваля.
4.С шабър (макетен нож - каквото има) се остъргват до боя остатъците от старият силикон от рамката, на която се лепи стъклото. Изрязаните отпадъци много добре се почистват с пистолет за продухване (ако няма компресор и прахосмукачка ще свърши работа).
5.Това е най-сложната част при лепенето на стъклото, а именно нанасяне на новият силикон върху новото стъкло (стъклото се поставя върху по-голяма маса). Сега ние в сервиза употребявахме материали (стъкло и силикон) от официалния вносител, т.е. предполага се оригинални. Според мен качествен монтажен силикон (например FT 101 на Церазит или черният тип "салам"), ще свърши не по лоша работа. Нанасянето става на непрекъсната, плътна и равномерна ивица (широка и висока около 1 сантиметър) силикон. В случая много е важна формата на накрайника на пистолета за силикон (триъгълна форма за да се формира по-горе посочената ивица силикон).
6.Чрез вакуумни лапи (ако няма може и "на ръка") с помощника внимателно поставяме подготвеното стъкло на мястото му на автомобила. След точното фиксиране върху рамката за монтаж, стъклото се притиска внимателно за да може силикона да се разплеска и залепи качествено стъклото. За да не се свлече стъклото може на две места отдолу да се закрепи (като се поставят веднага долните пластмаси), или както е казал колегата по-горе да се зелепи с тиксо към тавана.
7.На другия ден вече силикона е стегнал и може да се поставят останалите пластмаси и уплътнители около стъклото. Поставя се и сваленият преден капак. С това приключва смяната на предното стъкло.
1.Добре е да се свали предният капак.
2.Освобождават се пластмасовите елементи около стъклото.
3.С жило се реже старият силикон на стъклото. Необходим е помощник да държи другият край на жилото (за удобство на краищата на жилото се използва някаква ръкохватка). През предварително направена дупчица с отверка прекарваме жилото през старият силикон. Поставяме ръкохватките. Когато с помощника движиме жилото напред-назад, то прорязва силикона. Внимава се да не се нарани металната колонка отстрани на стъклото (отвън жилото трябва да се кара чрез плъзгане по стъклото). Така се прорязва всичкият стар силикон (реже се лесно), след което старото стъкло се сваля.
4.С шабър (макетен нож - каквото има) се остъргват до боя остатъците от старият силикон от рамката, на която се лепи стъклото. Изрязаните отпадъци много добре се почистват с пистолет за продухване (ако няма компресор и прахосмукачка ще свърши работа).
5.Това е най-сложната част при лепенето на стъклото, а именно нанасяне на новият силикон върху новото стъкло (стъклото се поставя върху по-голяма маса). Сега ние в сервиза употребявахме материали (стъкло и силикон) от официалния вносител, т.е. предполага се оригинални. Според мен качествен монтажен силикон (например FT 101 на Церазит или черният тип "салам"), ще свърши не по лоша работа. Нанасянето става на непрекъсната, плътна и равномерна ивица (широка и висока около 1 сантиметър) силикон. В случая много е важна формата на накрайника на пистолета за силикон (триъгълна форма за да се формира по-горе посочената ивица силикон).
6.Чрез вакуумни лапи (ако няма може и "на ръка") с помощника внимателно поставяме подготвеното стъкло на мястото му на автомобила. След точното фиксиране върху рамката за монтаж, стъклото се притиска внимателно за да може силикона да се разплеска и залепи качествено стъклото. За да не се свлече стъклото може на две места отдолу да се закрепи (като се поставят веднага долните пластмаси), или както е казал колегата по-горе да се зелепи с тиксо към тавана.
7.На другия ден вече силикона е стегнал и може да се поставят останалите пластмаси и уплътнители около стъклото. Поставя се и сваленият преден капак. С това приключва смяната на предното стъкло.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта