Някой знае ли нормите за налягане на масло на 1.9ТДИ моторите? И по-конкретно за AFN.
Аутодата казва 2 бара на 2000 оборота и нищо повече. Ама това май е минимума. А максимума? На колко бара отваря клапана в помпата (дето разтоварва налягането ако стане прекалено високо)? Колко е нормалното налягане на празен ход и загряло масло? А на 4000 оборота и загряло масло?
AFN налягане на маслото ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Налягане на маслото?
След още малко четене излиза, че максималното налягане трябва да е 7 бара. Ама не съм сигурен
.
Да поясня - става дума за надлъжен мотор с помпата дето се задвижва от паразитният вал (май), а не с верига както при напречните.

Да поясня - става дума за надлъжен мотор с помпата дето се задвижва от паразитният вал (май), а не с верига както при напречните.
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Налягане на маслото?
Доколкото съм чувал и чел(недостоверни източници на информация) маслото при студен мотор е високо около 7-8 бара и като загрее пада до 2 бара което е и минимума за налягане на маслото оттам надолу маслото ако е в норми на щеката значи е станало на вода.
Датчика като отчете под 2 бара няколко секунди и зумера започва да пищи!
Датчика като отчете под 2 бара няколко секунди и зумера започва да пищи!
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Налягане на маслото? AFN
Да де, ама проблема при мен не е ниско, а високо налягане. Намерих датчик до 10 бара и за сега нещата са наред.
При загрял мотор:
820 оборота - 1.5 бара
2000 оборота - 3.5 бара
3000 и 4000 оборота - 5.5 бара
Това са стойностите докато проблема не се е показал. Може на някой да са му полезни.
При загрял мотор:
820 оборота - 1.5 бара
2000 оборота - 3.5 бара
3000 и 4000 оборота - 5.5 бара
Това са стойностите докато проблема не се е показал. Може на някой да са му полезни.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Налягане на маслото? AFN
на топъл мотор
850 оборота масло Алпин 5/40 1.6, масло Yacco 1.4
2300 оборота масло Алпин 5/40 под 3 и отваря клапана с Yacco същото
нагоре не съм го мерил
850 оборота масло Алпин 5/40 1.6, масло Yacco 1.4
2300 оборота масло Алпин 5/40 под 3 и отваря клапана с Yacco същото
нагоре не съм го мерил
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Налягане на маслото? AFN
Как разбираш, че отваря клапана?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 11 мар 2010 18:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Налягане на маслото? AFN
brum написа:Да де, ама проблема при мен не е ниско, а високо налягане. Намерих датчик до 10 бара и за сега нещата са наред.
При загрял мотор:
820 оборота - 1.5 бара
2000 оборота - 3.5 бара
3000 и 4000 оборота - 5.5 бара
Това са стойностите докато проблема не се е показал. Може на някой да са му полезни.
а какъв е проблема от високото налягане
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Налягане на маслото? AFN
brum написа:Някой знае ли нормите за налягане на масло на 1.9ТДИ моторите? И по-конкретно за AFN.
Аутодата казва 2 бара на 2000 оборота и нищо повече. Ама това май е минимума. А максимума? На колко бара отваря клапана в помпата (дето разтоварва налягането ако стане прекалено високо)? Колко е нормалното налягане на празен ход и загряло масло? А на 4000 оборота и загряло масло?
САМО ТОВА Е СТАНДАРТЪТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Останалото са безсмислици защото не са стандартизирани!!!
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Налягане на маслото? AFN
Добре де, аз без допълнителна информация как да разбера дали ми работи разтоварващият клапан в помпата? Щото май е проблемен. На студено масло - до 8-9 бара налягане, на топло - до 5.5 бара . Но май и двете са много. В този смисъл информация от колеги знаещи какви са им наляганията на маслото би била полезна за сравнение.
Ще сменя помпата и ще пиша как е налягането. Поне за други хора да остане инфото като полезно.
Проблемите от високото налягане са няколко.
Първият е, че като направи пик на налягането на маслото (по информация може и над 10 бара да скочи) остава отворен клапан заради препълнен хидравличен повдигач. Веднъж го направи на току що запален студен мотор и утихна след няколко минути. Друг път ми го е правило в движение, при позагряло до някъде масло - като вдигнеш рязко оборотите (примерно набираш се на 2ра) и ти изчезват един-два цилиндъра за 10тина секунди.
Вторият проблем от високото налягане е, че маслото избиващо от каде ли не докарва затлачване на геометрията на турбото за отрицателно време. Примерно през 10000км. В моя случай - чистих я преди 3-4 хиляди, преди седмица се наложи пак защото почна леко да задържа. Може да избива през сегментите на турбото към топлата част, през гумичките на повдигачите, през водачите на клапаните. Общо взето от кадето си намери.
Третият проблем (до него не съм стигнал още май) е, че можело да избие през семерингите и да текне мотора като лейка. За сега моя тече само от едно място - между конзолата на масления филтър и блока. И това на сменена гарнитура между двете. Не знам т'ва за семерингите до колко е възможно.
Ще сменя помпата и ще пиша как е налягането. Поне за други хора да остане инфото като полезно.
Проблемите от високото налягане са няколко.
Първият е, че като направи пик на налягането на маслото (по информация може и над 10 бара да скочи) остава отворен клапан заради препълнен хидравличен повдигач. Веднъж го направи на току що запален студен мотор и утихна след няколко минути. Друг път ми го е правило в движение, при позагряло до някъде масло - като вдигнеш рязко оборотите (примерно набираш се на 2ра) и ти изчезват един-два цилиндъра за 10тина секунди.
Вторият проблем от високото налягане е, че маслото избиващо от каде ли не докарва затлачване на геометрията на турбото за отрицателно време. Примерно през 10000км. В моя случай - чистих я преди 3-4 хиляди, преди седмица се наложи пак защото почна леко да задържа. Може да избива през сегментите на турбото към топлата част, през гумичките на повдигачите, през водачите на клапаните. Общо взето от кадето си намери.
Третият проблем (до него не съм стигнал още май) е, че можело да избие през семерингите и да текне мотора като лейка. За сега моя тече само от едно място - между конзолата на масления филтър и блока. И това на сменена гарнитура между двете. Не знам т'ва за семерингите до колко е възможно.
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Налягане на маслото? AFN
brum написа:Да де, ама проблема при мен не е ниско, а високо налягане. Намерих датчик до 10 бара и за сега нещата са наред.
При загрял мотор:
820 оборота - 1.5 бара
2000 оборота - 3.5 бара
3000 и 4000 оборота - 5.5 бара
Това са стойностите докато проблема не се е показал. Може на някой да са му полезни.
Какъв е този датчик на 10 бара , къде си го сложил и как точно ти е решил проблема с налягането на маслото?Налягането на маслото при загрят мотор не трябва да бъде под 2бара/2000 об/мин
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Налягане на маслото? AFN
Датчика е на VDO и е монтиран на мястото за него - на конзолата на филтъра. Не ми е решил проблема, но е показателно дали проблема е от помпата.
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Налягане на маслото? AFN
А да попитам колко трябва де оптималната температура на маслото и до какви максимални граници може да достигне без да вреди на двигателя.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Налягане на маслото? AFN
Зависи изцяло от маслото
. Колкото по-висока е температурата толкова по-рядко става и по-малко смазва.

Re: Налягане на маслото? AFN
valerossi46 написа:А да попитам колко трябва де оптималната температура на маслото и до какви максимални граници може да достигне без да вреди на двигателя.
При мен лятото заковава на 90, а сега зимата- около 86. Най много съм го виждал да стига 108 градуса лятото в най-големите жеги по магистралата(Чирпан- Стара Загора), като в тази отсечка под 160 не съм падал.
Re: Налягане на маслото? AFN
Помагайте колеги загазих с моя AFN смених 3 маслени помпи (2 нови и 1 втора ръка от работещ мотор ),два вшда масло ,два маслени филтъра и налягането на маслото все още е високо(8.5 до 9 на студен мотор) ,подам ли и газ дори ня 2000 оборота дърви хидравличен повдигач и губи цилиндър веднага .Някой знае ли дали има някъде другаде клапан за налягане на масло или нещо подобно .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта