Всеки си има глава на раменете. Ако някой отсече, че еди си какво е най-добро - ще стане мазало. Затова всеки изказва мнение подплатено с някаква логика и/или факти.
Ясно е, че с 4 еднакви гуми е най-добрият вариант. Идва реч за това, че не всеки може да си вземе 4 нови наведнъж и понякога се налага да се кара с чифт на 1-2 сезона и нов чифт. На коя ос им е мястото - аз твърдя, че на кола, която завива с предните колела по-новите и свежи гуми им е мястото отпред. Изтъкнах спирачките като причина за това.



Зимни гуми - кой с какви - оценка
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
stefan4o написа: Ако някой отсече, че еди си какво е най-добро - ще стане мазало.
Ясно е, че с 4 еднакви гуми е най-добрият вариант.
То е ясно,че всеки си има мнение,но не всеки с мнение е прав

Сега като чета как тръгването и спирането били всичко си представям какво е слушал човека твърдял преди много години,че Земята е кръгла

За мен е по-важно да мога да държа колата в пътя отколкото да мога да тръгна или да спра.Защото излезна ли от пътя ще спра,но не се знае в какво

И последно-задните гуми същи спират с крачната спирачка и тя наистина е кръгла!

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Кой е прав и крив отсъжда само съдът
"Мен по ме кефи" или "Предпочитам" не значи, че твоето мнение е най-меродавното и най-вярното, важащо за всички
Това в случай, че не става дума за факти, разбира се.

"Мен по ме кефи" или "Предпочитам" не значи, че твоето мнение е най-меродавното и най-вярното, важащо за всички

- Asko VW
- Мнения: 839
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
JC написа:Аз също имам опит с различни коли, повечето дори 4х4 + джипове и офроуд, напрактика съм никой за да заявявам каквото и да било, но практиката ми е показала, че задните гуми са много важни като сцепление ....Дори в гората ....
А и издания като Топ Гиър, Ауто билд,Пета предавка, тестовете ADAC , мнения на рали пилоти, и ред още извания и авторитети ...еми не мога да кажа не, те лъжат ....Ние в БГ сме много прецакани откъм народопсихология,..
Най простото нещо, ако се интересувате по-издълбоко от F1, спорт, в който сцеплението е всичко +аеродинамика, но ви насочвам вниманието върху сцеплението, ще видите че си позволяват да слагат карани предни гуми+нови задни, защото презавиването е огромен проблем.Те дори имат задни аеродинамични елемнти, с които си помагат да увеличат сцеплението, а ни е и това нямаме.Укротяването на задната ос е проблем за всеки авто производител.Не случайно споменах за всеизвестният Лосов тест...А F1 е спорт на космически години от нашите каляски..некои маркови хах
Колега, това което пишеш е вярно и аз принципно съм съгласен с теб, но имам и няки забележки.
Първо, аз коментирам автомобили с един задвижващ мост, а не с два, там нещата са по различни.
Второ, изданията които коментираш са извършвали тестове с чифтове гуми, със сравнително малака разлика в износването (примерно два сезона разлика). За съжаление у нас доста често разликата в степента на износване е дост по-голяма, а за комбинация 2 зимни, две летни сигурно не са си и помслаяли (ако не се лъжа в доста европейски държави това е незаконно), по тази причина не съм убеден че тези тестове са напълно меродавни за нас.
Даваш пример с F 1, но не забравяй, че там колите са със задно задвижване, а и предполагам се сещаш какво се случва с болид загубил предното си крило - става почти нуправляем.
Моето лично мнение, с което никой не обвързвам и не твърдя, че съм непременно прав, е, че по читавите или зимни гуми трябва да са върху задвижващите колела. Разбира се да не забравяме, че при управление на автомобил голямо значение има и човешкият фактор, както във F1, така и при обикновените шофьори има различни стилове на шофиране, някои предпочитат по-стабилна предница (като мен), други искат стабила задна ос.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
tisho_psg написа:http://www.etyres.co.uk/flashmovies/new-tyres-rear-etyres.htm
Интересно клипче, ама в него се поставя ударението върху типично лятна гума как се държи при аквапланинг. Иначе наистина поднасянето на предните колела може да се усети по-добре с волана, понеже имат контакт с него и човек може да редуцира скоростта си, докато "усети" стабилност на предницата. Но всъщност само и единствено в завой, колата е по-управляема и стабилна. Или поне не се сещам при друга ситуация, поправи ме ако греша. При всички останали ситуации е в минус слагането на по-читавите гуми на задната ос. Като започнем от "драпането" на заснежен участък и стигнем до спирането - където сигурно 70% от натоварването отива на предната ос. А когато там гумите нямат достатъчно сцепление се удължава спирачния път.
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Колега, тоя тест няма много връзка с темата. Тестват гумите на вода за аквапланинг. Пак има истина в него, но не съвсем. Според мен ако бяха взели еднакви гуми като марка и модел, и с различно износване, щеше да е 100% реален, така малко работата е спорна. Но пък иначе доста добре показва защо от "белите" страни си хвърлят гумите преди да са ги изтъркали тотално
Следя спора откак е започнал. Има някой неща дето не ги отчитате. Не става въпрос само за пари като се купуват гуми, има и въпроса дали и какви да се вземат. Не можеш да сравняваш зимата в Габрово с тази в Сандански и Благоевград. Ако живееш на място с мека зима, дето снега стой по няколко часа, купуването на комплект нови зимни гуми е спорна работа. Масовата практика е да се кара с зимни отпред и с летни отзад. Има и хора дето си купуват някакви зимни и ги търкалят целогодишно уповавайки се че имат голям грайфер/а той на практика е пластмасов вече поради жегата лятото.../. Но както каза един колега по-нагоре, всичко е въпрос на избор.
А относно въпроса кой гуми да са отпред, аз да споделя преди време как се наиграх
Една зима ме набара неподготвен от към брой джанти/бях в момент на създаване на втори комплект гуми+джанти/, имах две зимни гуми монтирани на задния мост на колата /със задно предаване!/, едни всесезонни отпред, и зимни без джанти в багажника. Една сутрин ставам и сняг, а щях да ходя да си сменям гумите през деня. Интересна работа, волана се върти супер лесно, колата не буксува, завиваше си нормално докато карах разумно. Подадеш ли малко газ в завоя, не завива а върви напред. Натиснеш ли спирачката /отпред дискове, отзад барабани/ веднага предните завлачваха и ставах пътник в 1 тон пързалящо се желязо. И това го претърпях за два километра докато си намеря джанти и сложат гумите на тях. Както и да е, взех си още едни джанти, монтирах ги и се стабилизираха нещата.
Миналата зима се писах специалист, и си купувам нови гуми 2 бр, досвидя ми се да си купя 4
Задните, зимни на сто години , пластмасов 5 милиметров граифер и нови отпред. Хубава работа, завивам и колата си завива нормално и стабилно, като и подам газ в завоя няма кой знае какви главоболия/колата е с предно/. Докато си бръмча в града и завивам с нормална скорост, няма яд, ако набарам някой завой по рязко и задницата тръгваше леко. Извън града не съм имал проблеми.
И извода след тия ми недомислици относно ползването на зимни гуми - трябва да се кара разумно! Иначе кой където иска и как иска да ги слага, негова си работа.
Марки гуми и модели коли пропуснах да спомена, да не се влиза в полемика.

Следя спора откак е започнал. Има някой неща дето не ги отчитате. Не става въпрос само за пари като се купуват гуми, има и въпроса дали и какви да се вземат. Не можеш да сравняваш зимата в Габрово с тази в Сандански и Благоевград. Ако живееш на място с мека зима, дето снега стой по няколко часа, купуването на комплект нови зимни гуми е спорна работа. Масовата практика е да се кара с зимни отпред и с летни отзад. Има и хора дето си купуват някакви зимни и ги търкалят целогодишно уповавайки се че имат голям грайфер/а той на практика е пластмасов вече поради жегата лятото.../. Но както каза един колега по-нагоре, всичко е въпрос на избор.
А относно въпроса кой гуми да са отпред, аз да споделя преди време как се наиграх

Една зима ме набара неподготвен от към брой джанти/бях в момент на създаване на втори комплект гуми+джанти/, имах две зимни гуми монтирани на задния мост на колата /със задно предаване!/, едни всесезонни отпред, и зимни без джанти в багажника. Една сутрин ставам и сняг, а щях да ходя да си сменям гумите през деня. Интересна работа, волана се върти супер лесно, колата не буксува, завиваше си нормално докато карах разумно. Подадеш ли малко газ в завоя, не завива а върви напред. Натиснеш ли спирачката /отпред дискове, отзад барабани/ веднага предните завлачваха и ставах пътник в 1 тон пързалящо се желязо. И това го претърпях за два километра докато си намеря джанти и сложат гумите на тях. Както и да е, взех си още едни джанти, монтирах ги и се стабилизираха нещата.
Миналата зима се писах специалист, и си купувам нови гуми 2 бр, досвидя ми се да си купя 4

И извода след тия ми недомислици относно ползването на зимни гуми - трябва да се кара разумно! Иначе кой където иска и как иска да ги слага, негова си работа.
Марки гуми и модели коли пропуснах да спомена, да не се влиза в полемика.
- Asko VW
- Мнения: 839
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Има и още някои неща които ми правят впечетление в клипчето :
Първо, коментира се поведението на колата, когато тя вече е в звой, но за да стигнеш до там първо трябва да успееш да влезеш в в него, а не да се опитш да намалиш и/или просто да насочиш предницата, само че колата ти да си продължи на пред, при кола с предно предаване намаляването на скороста преди завой, чрез двигателя (като правя аз) натоварва предните гуми (то и със спирачка е така, но там играят и задните), ако в този момент предните гуми изтърват не само, че не намаляваш, но остваш и без управление. При кола със задно нещата са по-различни. Мисълта ми е, че за да си стабилен в завоя, трябва изначале да можеш да завиваш, а за това основна роля играят предните гуми.
Второ, направи ми впечатление, че при поднасянето на задницата, Вики не предприе почти никакви контра мерки, освен естествената контра с волана, ако беше свалила предавка и подала малко газ (както е нормално за автомобил с предно), вместо да си хапе ръцете, предницата щеше да изтегли и колата да се изправи.
Но като вече казах всичко е до стил на шофиране и способност на водача да си контролира колата в завой.
Айде стига толкова, че много отклонихме темата и модераторите ще ни шамаросат с някое предопреждение
Първо, коментира се поведението на колата, когато тя вече е в звой, но за да стигнеш до там първо трябва да успееш да влезеш в в него, а не да се опитш да намалиш и/или просто да насочиш предницата, само че колата ти да си продължи на пред, при кола с предно предаване намаляването на скороста преди завой, чрез двигателя (като правя аз) натоварва предните гуми (то и със спирачка е така, но там играят и задните), ако в този момент предните гуми изтърват не само, че не намаляваш, но остваш и без управление. При кола със задно нещата са по-различни. Мисълта ми е, че за да си стабилен в завоя, трябва изначале да можеш да завиваш, а за това основна роля играят предните гуми.
Второ, направи ми впечатление, че при поднасянето на задницата, Вики не предприе почти никакви контра мерки, освен естествената контра с волана, ако беше свалила предавка и подала малко газ (както е нормално за автомобил с предно), вместо да си хапе ръцете, предницата щеше да изтегли и колата да се изправи.
Но като вече казах всичко е до стил на шофиране и способност на водача да си контролира колата в завой.
Айде стига толкова, че много отклонихме темата и модераторите ще ни шамаросат с някое предопреждение

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Добре де, всички гледаме да сме що-годе с читави и сравнително нови зимни гуми, а имам една позната на една Корса има 4 различни зимни гуми, коя от коя по-зле като грайгер, коренно различни шарки (едната прилича на такава за трактор
) и си щъка с колата без ама грам притеснения
Е къ' може такава работа, изобщо не мога да го проумея...


Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
nokiangage написа:...
Що нема ъкъл, Асенчо.Не знае какво може да ис е случи, за това.
Случвало ми се е да карам без документи, защото съм ги забравил, е няма ядове защото не знам че нямам.Обаче като разбера...не тръгвам с колата.
По темата - 2ри сезон с Dayton DW50.Купени с колата миналата зима, нови, на една седмица.Учудващо поведение.Тая година си викам, ще ги пробвам, ако не стават други - е да ама не...живея в Бояна на една много стръмна улица, която НИКОГА не се почиства.Е няма ядове.
За нискобюджетна гума е повече от супер.
- napu6en_marmot
- Мнения: 257
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Debica Frigo 195/60/15 Зимни много добре се държат на лед и сняг.
Barum - 195/50/15 Летни много съм доволен и от тях.

Barum - 195/50/15 Летни много съм доволен и от тях.

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Тествах едно вървежно Фордче с Гудиър ултра грип 6 - за годините си dot 4603 Словенско производство
гумата се държи доста добре - което потвърждава че марковата гума си запазва качествата дълго време при подходяща употреба и съхранение за периода през който не се ползва
аха - и един полезен съвет .... не разчитайте много на дори и чисто нови зимни гуми - при положение , че резервоара ви е току що изпразнен от всякакъв възух ... и да потегляте по стръмен наклон -
изведнъж леката задница вече не е съвсем такава и предния мост олеква достатъчно за да му липсва сцепление .... /важи за автомобили с предно задвижване - и по-леки двигатели .... три цилиндъра например
/

аха - и един полезен съвет .... не разчитайте много на дори и чисто нови зимни гуми - при положение , че резервоара ви е току що изпразнен от всякакъв възух ... и да потегляте по стръмен наклон -



- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
nokiangage написа:Добре де, всички гледаме да сме що-годе с читави и сравнително нови зимни гуми, а имам една позната на една Корса има 4 различни зимни гуми, коя от коя по-зле като грайгер, коренно различни шарки (едната прилича на такава за трактор) и си щъка с колата без ама грам притеснения
Е къ' може такава работа, изобщо не мога да го проумея...
Те в Плевен жените са уникални по много фактори

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Тони1 написа:Те в Плевен жените са уникални по много фактори
За Свищов ставаше дума де, ама те разбрах за другото

Иначе сега като падне сняг ще я видя как героично ще се справя...
Последна промяна от nokiangage на Чет 05 яну 2012 17:59, променено общо 1 път.
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Втора година отпред на Деу Нубира Sava Eskimo-добра гума,като за ниската си цена 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 25 госта