При :
1.Режим празен ход λ = 0,55-0,65
2.Нормално натоварване λ = 1,1-1,15
3.Пълно натоварване λ = 0,8
4.Рязко отваряне на дроселовата клапа λ = 0,8
5.Граница на горимост на смес λ = 0,4-1,4 .
α = λ , в различните литератури различно ги записват , но показват едно и също .
не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Тая клапа според мен не изпълнява никаква смислена роля. И аз съм им се чудил преди за какво е обаче съм я изолирал и карам ладата n на брой години така и пасата от както съм го взел. Някой ще каже ама щом в завода са я сложили значи има смисъл, е може и да има някаква за бензин но за гас според мен ползата е нулева. Лично мнение: колкото повече въздух мине през плочката толкова повече и газ ще засмуче без да обеднява сместа, единствено ако е затворена клапата няма да гасне по надолнище на свободна.
Един въпрос към колегата stefan4o : гледам че си се заигравал с плочката за газта, та и аз бях я въртял веднъж за да видя разликата и резултата е: без плочка за газ колата върви КОЛОСАЛНО повече на бензин, ако я завъртя, т.е с конуса нагоре не ще да върви на метан а може и да иска друга настройка, но със старата веднага угасваше НО при това положение пак си върви на беззин добре, и при обърната плочка с конуса надолу си върви на метан и на бензин но на безнин при пълна гас забива на 3000 оборота и почва да пуши черно (явно се дави като не и достига въздуха)
Та въпроса ми е има ли вариант да върви и на бензин и на метан, т.е плочка завъртяна с конуса нагоре?
Един въпрос към колегата stefan4o : гледам че си се заигравал с плочката за газта, та и аз бях я въртял веднъж за да видя разликата и резултата е: без плочка за газ колата върви КОЛОСАЛНО повече на бензин, ако я завъртя, т.е с конуса нагоре не ще да върви на метан а може и да иска друга настройка, но със старата веднага угасваше НО при това положение пак си върви на беззин добре, и при обърната плочка с конуса надолу си върви на метан и на бензин но на безнин при пълна гас забива на 3000 оборота и почва да пуши черно (явно се дави като не и достига въздуха)
Та въпроса ми е има ли вариант да върви и на бензин и на метан, т.е плочка завъртяна с конуса нагоре?
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
сега пък за метан ли стана дума,мислех че всички постове до тук бяха за пропан-бутан
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
genov1 написа:Един въпрос към колегата stefan4o : гледам че си се заигравал с плочката за газта, та и аз бях я въртял веднъж за да видя разликата и резултата е: без плочка за газ колата върви КОЛОСАЛНО повече на бензин, ако я завъртя, т.е с конуса нагоре не ще да върви на метан а може и да иска друга настройка, но със старата веднага угасваше НО при това положение пак си върви на беззин добре, и при обърната плочка с конуса надолу си върви на метан и на бензин но на безнин при пълна гас забива на 3000 оборота и почва да пуши черно (явно се дави като не и достига въздуха)
Та въпроса ми е има ли вариант да върви и на бензин и на метан, т.е плочка завъртяна с конуса нагоре?
Съветвам те да не си правиш експерименти и да откриваш топлата вода тепърва. Пробвай да си обърнеш моното наобратно да видиш дали ще върви на бензин


- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Нека да ви помоля дане вартите плочки да старжете и разпилявате без нужната подготовка колеги варвене и газ не става
но ако се направи да варви на газ се разбарква на бензин 


- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
ivan.karadenizov написа:Прочетох цялата тема, но не намирам отговор на моят въпрос, а той е следния:
Преди няколко дни при извънградско каране след 10-15 мин като загря добре мотора усетих, че започна да губи мощност доста осезателно. Колата е Поло '95 1.3 ADX (моноинж. с обикновена газова). Първото, за което се сетих е тая клапа. Спрях, махнах гофрираната тръба от колектора към клапата, така че да не смуче топлия въздух и работата на колата се подобри веднага. Настройката на газ след това не я съм пипал.
Ясно, че така на безнин нещата не са съвсем добре и че бензина не ми е основно гориво очевидно, но колата си я паля и чат-пат я покарвам на бензин и ми се ще да е в максимално близко до заводското състояние всичко.
Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?
Не знам защо повечето колеги не обръщат внимание на заглавието на темата...НЕ ИЗОЛИРАЙТЕ...тоест не изключвайте вакуума на клапата за топлия въздух...карайте на студено, но само откачете привода от колекторите.Защото клапата никога не затваря напълно единия от отворите,Логично е при това положение да навлиза повече въздух!При изолирана клапа въздух влиза само през единия отвор и това обогатява сместта- ерго по-голям разход!Проверено е няколко пъти...разлика в разхода 1.5-2 л/100 газ!Абе защо не ми вярвате???
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Все се каня да измъкна маркуча дето взима топъл въздух от колекторите, да видя поне като динамика дали ще се усети нещо, щото то сега зимата разхода няма как да го усетя, на всяко зареждане е различно заради температурите!
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
joker написа:ivan.karadenizov написа:Прочетох цялата тема, но не намирам отговор на моят въпрос, а той е следния:
Преди няколко дни при извънградско каране след 10-15 мин като загря добре мотора усетих, че започна да губи мощност доста осезателно. Колата е Поло '95 1.3 ADX (моноинж. с обикновена газова). Първото, за което се сетих е тая клапа. Спрях, махнах гофрираната тръба от колектора към клапата, така че да не смуче топлия въздух и работата на колата се подобри веднага. Настройката на газ след това не я съм пипал.
Ясно, че така на безнин нещата не са съвсем добре и че бензина не ми е основно гориво очевидно, но колата си я паля и чат-пат я покарвам на бензин и ми се ще да е в максимално близко до заводското състояние всичко.
Та въпроса ми към компетентните съфорумци е: да търся ли начин да оправям клапата, така че да работи или да си карам без гофрираната тръба, както е сега?
Не знам защо повечето колеги не обръщат внимание на заглавието на темата...НЕ ИЗОЛИРАЙТЕ...тоест не изключвайте вакуума на клапата за топлия въздух...карайте на студено, но само откачете привода от колекторите.Защото клапата никога не затваря напълно единия от отворите,Логично е при това положение да навлиза повече въздух!При изолирана клапа въздух влиза само през единия отвор и това обогатява сместта- ерго по-голям разход!Проверено е няколко пъти...разлика в разхода 1.5-2 л/100 газ!Абе защо не ми вярвате???
Защото не те разбираме.Хем казваш не изолирайте(тоест да работи),хем да изключим вакуума от колектора?Или имаш предвид,да махнем тръбата от кутията до колектора и да си караме така ? Защото ако имаш това в предвид,колата(клапата) винаги ще е в положение топло,защото не може да стане 42градуса системата и ще иска винаги топло,само и само да стигне градусите,които и трябват.ТОест тогава пък ако се махне тръбата ще караш постоянно на тръбата за топъл въздух?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
ivo_555 написа:Все се каня да измъкна маркуча дето взима топъл въздух от колекторите, да видя поне като динамика дали ще се усети нещо, щото то сега зимата разхода няма как да го усетя, на всяко зареждане е различно заради температурите!
за разхода не знам но това съм пробвл - файда няма

за най-сигурно пробвай сам

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
mupk0 написа:Защото не те разбираме.Хем казваш не изолирайте(тоест да работи),хем да изключим вакуума от колектора?Или имаш предвид,да махнем тръбата от кутията до колектора и да си караме така ? Защото ако имаш това в предвид,колата(клапата) винаги ще е в положение топло,защото не може да стане 42градуса системата и ще иска винаги топло,само и само да стигне градусите,които и трябват.ТОест тогава пък ако се махне тръбата ще караш постоянно на тръбата за топъл въздух?
За клапата?????Теоретично може би да...на практика не!Клапата най-често блуждае между двата отвора и въздух се всмуква и от двата отвора.Дори и да махнеш привода от колекторите(не вакуума!!!....приводът за горещ въздух от изпускателните колектори!) въздухът който постъпва остава същият като количество.А ако оставиш привода в ДВГ отсек ще има и малко по-топъл въздух(не толкова горещ като от колекторите). Но ако изключиш вакуума за движение на клапата тя залепва и запушва плътно единият от отворите и въздухът намалява като количество.
доказателство...с откачен вакуум колата ми гореше 12-12.5/100 газ градско.Днес при 3-то поредно засичане разходът пак излезе( при отново закачен вакуум) 10.5/100 градско

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Когато се блокира клапата само за студен въздух, изпарителя се настройва по това положение. От тази настройка вече зависи вървеж и разход. И пак казвам - някои двигатели нямат подгрев на въждуха.
Инак, по логиката за по-голямо сечение на входа, да слагаме големи филтри и 75 мм въздуховоди! И отиваме в "Силов тунинг"!
Инак, по логиката за по-голямо сечение на входа, да слагаме големи филтри и 75 мм въздуховоди! И отиваме в "Силов тунинг"!

- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
joker написа:ivan.karadenizov написа:
Не знам защо повечето колеги не обръщат внимание на заглавието на темата...НЕ ИЗОЛИРАЙТЕ...тоест не изключвайте вакуума на клапата за топлия въздух...карайте на студено, но само откачете привода от колекторите.Защото клапата никога не затваря напълно единия от отворите,Логично е при това положение да навлиза повече въздух!При изолирана клапа въздух влиза само през единия отвор и това обогатява сместта- ерго по-голям разход!Проверено е няколко пъти...разлика в разхода 1.5-2 л/100 газ!Абе защо не ми вярвате???
Аз точно това направих в моя случай. Вакуума въобще не съм го пипал. Клапата си работи (или по-точно не работи) както преди, просто не взима въздух от колекторите.
Коментара, че не се обръща внимание на заглавието на темата към мен ли беше - не разбрах.

А от носно това:
dushanov написа:ivan.karadenizov, от колко време я караш тази кола? Това за 1-ви път ли ти се случва? Според мен ти е съвпадение махането на тръбата с нещо друго!
Колата я карам от доста време, на газ от 1 година доре-долу, и съм 100% сигурен, че тръбата е причината за този ефект-дефект - даже не изгасих мотора; слязох, махнах тръбата и разлика имаше голяма.
До тук оставам с мението, че няма какво повече на направя по въпроса с моята клапа и ще си карам така.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
muns61 написа:Когато се блокира клапата само за студен въздух, изпарителя се настройва по това положение. От тази настройка вече зависи вървеж и разход. И пак казвам - някои двигатели нямат подгрев на въждуха.
Инак, по логиката за по-голямо сечение на входа, да слагаме големи филтри и 75 мм въздуховоди! И отиваме в "Силов тунинг"! :D
А ти мислиш ли,че след блокиране на клапата и намаляването притока на въздух не съм регулирал изпарителя???Факт е( за пореден път),че при мен блокирането на клапата води до повишен разход(1.5-2.0 л не са малко) и просто го съобщавам - след години опити и наблюдение.А последното,което си написал някак не ти отива....все пак си човек с инженерна мисъл,а а за простиятЪ докторЪ не мога да се меря с теб....
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
joker написа:7 г опит и....
1.Откачане на вакуума за клапата за студен/топъл въздух така,че клапата да затвори и да остане само за студен-резултат добра динамика,но +1.5-2 л газ отгоре.
2.Изваждане на привода за топъл въздух от устието над колекторите-без разлика в разхода и динамиката,ако привода си стои там.
Обяснение на феномена(според скромните ми познания и без претенции за достоверност):Клапата никога не затваря напълно и двете отвърстия.Ерго-изключването на вакуума позволява всмукването на въздух само от едното отвърстие....тоест постъпва по-малко въздух,което води до обогатяване на газово-въздушната смес и повишен разход.Доказателство-запушването на привода за топъл въздух с ръка при загрял ДВГ води до промяна на оборотите на празен ход на газ!
Е ....ако толкова много искате да смуче само студен въздух просто извадете привода от колекторите и го насочете нагоре.....ама аз ефект от това за 7 г каране на газ не видях!
въобще наясно ли си какво точно искаш да кажеш, щото в начало се твърди едно, сега се говори за друго????
7г опит- в какво се състои опита ти? Виж ако е за лекарски работи, мисля че има какво да кажеш, отделно че там бая можеш да ни лъжеш и няма да те хванем, поне такива като мен.
Феномени няма, клапата има крайни положения, при Студен мотор засмукването става изцяло от топлия,и след като чугуна позагрее и почне да дава прекалено топъл, клапата се отваря в някакво положение. Ако е голяма жега може да се затвори изцяло топлия.
Тая глупост дето тръгваш да я обясняваш, че видиш ли се засмуквал въздух от два отвора и затова колата вървяла повече, е ... пълна глупост. Ми то ако така ставаха нещата, ще си надупчим филтърните кутии като швейцарско сирене и ще станат самолети.
Доказателство-запушването на привода за топъл въздух с ръка при загрял ДВГ води до промяна на оборотите на празен ход на газ!
Така също ми прави впечатление, че освен да пускаш поучителни теми в материи в които си леко бос, не умееш и да тълкуваш нещата правилно. Не в една и две теми става тая работа.
За да не излезе като "нарждане", ще напиша нещо по въпроса:
Тоя "феномен" както го наричаш, не е никакъв феномен, а простия факт, че въздуха се разширрява при покачване на Т. Колата смуче обем въздух и е ясно че реално постъпва по-малко въздух(като тегло,количество молекули, плътност...както искаш го наречи) когато е топъл. А вакуума винаги е един и същ, не зависи от топъл и студен въздух, а само от позицията на дроселовата клапа.
Засмукването на газта при обикновеите газови става именно чрез вакуума, който се съдава при движението на буталото.
Ако клапата се преебе, което често става и блокира в топло, колата смуче същия обем въздух, но като количество е много по-малко (даже може да се сметне точно колко, знаейки се Т на входящия въздух), а засмукваната газ е еднаква. Това означава работа с много богата смес. По-малко въздух, по-малко мощност.
По просто казано- примерче- един 2000кубика мотор, теоретично засмуква 2литра въздух в един работен такт. Когато Т на въздуха е много висока да речем 70градуса(а колата е настойвана при 20 градуса) , той пак си смуче 2литра(обем) въздух, но въздуха е разреден и ако се охлади на 20градуса се свива до 1.5 литра, все едно мотора става 1500кубиков в такъв момент (Цифрите са съвсем случайни, важна е идеята. ) Обаче газта се засмуква като за 2000кубиков двигател. Няма как всичката да изгори. Неизгорялата газ не се връща в бутилката

АКо колата е инжекцион, било то моно или пълна, а не карб, когато е на бензин няма да работи с богати смеси, пак няма да върви, но поне няма и да гори, тъй като при изчисляване на количеството гориво за впръскане се отчита и Т на постъпилия въздух. Има специален датчик за което- така освен обема въздух, се отчита и реалното количество въздух, което постъпва. На газ с обикновена урдеба газта просто се всмуква от вакуума.
Това води до влошена работа на мотора- липса на мощност и работа с много богати смеси. За да се компенсира намалената мощност, се натиска повече педала на газта от обикновено. Ако нормално е вървяла на върха на газта при 100, то сега педала вече е доста натиснат, за да поддържа същия режим. Това води до още по-голямо засмукване на газ!
Веднъж богата смес от повишената Т, и втори път заради загубата на мощност и необходимостта от компенсиране.
Ето защо, разхода може да стигне двойно, и го прави, когато настройката е била на нормална Т, а в последствие клапата е застанала в положение 'топло'.
Ако клапата е изправна и настройката е направена така, когато колата е в работна Т, независимо дали е лято или зима, засмуквания въздух е с една и съща Т. То на това и разчитат карбураторите- понеже нямат корекция на горивото по Т засмуквания въздух. Така че ако клпата е изправна не е необходимо нищо да се пипа.
Ако клапата е разкарана и Т на засмуквания въздух е тази на околоната среда, то зиме/лете ще иска донастройка. Не е все едно дали въздуха е +40 или -20 и това го споменах. Когато е студено, и настройката е газта е направена за съответната Т, колата щ върви повече, но и ще гори малко повече от нормалното. Ако настройката не пипне лятото-ще работи с малко по-богати смеси, няма как.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Не се засягай, написаното от мен е обобщен опит, от работа по доста коли. При теб е частен случай.
Инак, имам един колега, чиито изпарител не успях да настроя, ще го отварям тези дни, евентуално нова плочка и така. 3 пъти го борих, но все в условия на "няма време!"
Инак, имам един колега, чиито изпарител не успях да настроя, ще го отварям тези дни, евентуално нова плочка и така. 3 пъти го борих, но все в условия на "няма време!"
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта