


Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
Здравейте,колеги!Имам следния проблем:Колата е голф3 1.9 1Y гори ми масло около 1л.на 1000км. на 255000км.Знам,че може би сегментите са ми за смяна,но колата пали от раз при минусови температури.Възможно ли е само маслените сегменти да са запекли.Гумичките също не съм ги сменял но когато колата загрее и подавам газ плавно над 2500-3000хл.оборота започва да пуши син пушек с мирис на масло без да се изчиства.През капачката за наливане на масло си духа без да излизат маслени пари а през щеката излизат маслени пари когато колата е на обороти и при подаване на леко газ парите изчезват.Въпросът ми е към по знаещите и препатили хора с вече износени мотори като моя.Трябва ли да изолирам картерните газове от смукателния колектор с цел да не се увеличи още горенето на масло.Слагал съм масло 10W40,15W40,20W50 винаги си понагорява масалце.Дайте някакви съвети моля!
- Вълков
- Мнения: 192
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград / Свищов
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
Доколкото съм запознат картерните газове се връщат само от екологична гледна точка. Ако маркучът ти е запушенот налепи при изолирането им / пускането им в атмосферата ще има само положителен ефект на работата на двигателя и на вървенето.
На буталото има три сигмента - двигателят може да си има компресия и пак да гори масло ако са износени маслените. Другия вариант са гумичките на клапаните
На буталото има три сигмента - двигателят може да си има компресия и пак да гори масло ако са износени маслените. Другия вариант са гумичките на клапаните

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
на мен ми гореше около литър и половина масло на 10 хил км и след смяна на маслообирачи на клапаните в момента съм на повече от 4 хил след смяна и колата не е бутнала маслото грам ... !Маслообирачите струваха 12 лева комплект и така и така бях смъкнал главата ги смених...просто не очаквах от тях да е но излезе от тях 

- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
И другите сегменти вероятно са сдали , просто маслото в цилиндъра увеличава компресията, особено като е по-хладно
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
няма да стане с по-гъстичко масло или разни добавки...смяна на комплект сегменти и гумичките на клапаните/задължително се припасват за по-голяма комп./ излиза горе-долу половин основен ремонт...но е добра инвест. за мАтора 1Y,за който писах по-рано че е един от най-коравите на VAG...явно предишния собств. е бил голям миилюзин 

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
Аз съм с 1Y,непушещ отникъде(това с капачката на маслото...има там някакво движение на ветрове..),реални (според мен) километри-над 250к(по километраж 190к).Не пипай нищо докато не премериш компресия на цилиндри.Ако отведеш картерните газова в "космоса",това няма да намали консумацията на масло,ама има версия за монтаж на "утаител" по тази верига.Всъщност онова черно,кръгло нещо-на капака на клапаните,в което влиза тръбата от картера,и което наричат "клапан"-точно тази роля има.Пък и да влизат маслени пари във смукателния колектор-е,какво ще се зацапа освен вятъра....поне ще ги "гориш" и тия маслени изпарения-да не отиват "фира"..
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
братле, аз съм със абсолютно същия автомобил и горе долу на същите километри и 18 годинки и мога да ти кажа, че този двигател е най-здравия който съм виждал, така че сегментите ги остави за най-накрая. Гледай смени там гумички първо и каквото препоръчват колегите. За тези километри, този мотор при редовна смяна с точно препоръчаното от VW масло,би трябвало да е като нов, освен ако предишния собственик е бил някое говедо и не се е грижил както трябва за него. За пример ще ти дам моя-аз съм 3ти собственик но от моя 1Y никога не съм видял да излиза пушек дори през ауспуха, камо ли за щеки и капачки да говорим, ако щете вярвайте и при температури от -15градуса колата пали от раз и току що се върнах от курс Англия-България-Англия което е 5000км + в България навъртях още около 3000 и за 8000км съм долял има -няма 100грама масло и то защото реших, че не може да не е изгорила нито грам, реално май наистина не беше...така че прави сметка и не бързай да се вкарваш във филми 

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Да изолирам ли картерните газове голф3 1.9 1Y
googo написа:Здравейте,колеги!Имам следния проблем:Колата е голф3 1.9 1Y гори ми масло около 1л.на 1000км. на 255000км.Знам,че може би сегментите са ми за смяна,но колата пали от раз при минусови температури.Възможно ли е само маслените сегменти да са запекли.Гумичките също не съм ги сменял но когато колата загрее и подавам газ плавно над 2500-3000хл.оборота започва да пуши син пушек с мирис на масло без да се изчиства.През капачката за наливане на масло си духа без да излизат маслени пари а през щеката излизат маслени пари когато колата е на обороти и при подаване на леко газ парите изчезват.Въпросът ми е към по знаещите и препатили хора с вече износени мотори като моя.Трябва ли да изолирам картерните газове от смукателния колектор с цел да не се увеличи още горенето на масло.Слагал съм масло 10W40,15W40,20W50 винаги си понагорява масалце.Дайте някакви съвети моля!
Колега провери си налягането на цилиндрите ,мотора да е студен,след като ги измерите,капни по около 10-ина грама масълце и пак замери,напиши тука какви са показанията на всеки цилиндър. Въздушния филтър сменял ли си го скоро,ако не си - смени го. Може да се отървеш само с едни гумички....но това след като направиш замерването на налягането....Така като чета вероятно няма да се размине без един частичен ремонт.Не се налага да се вади мотора.Както е на място се вади главата -прави и се една профилактика (Смяна водачи ,припасване клапани,гумички,смяна на симеринг на вала).Изваждат се буталата след демонтаж на картера и маслената помпа,сменят се сегменти.Събира се с нова гарнитура и нови болтове на главата.Няма да я познаеш! Инак няма смисъл да отклоняваш картерните газове...отлагаш проблема ,двигателя пак ще си гори масло..Успех
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта