ЧНГ, колеги здраве и успехи на всички:)
Днес имах същият проблем.Температура по таблото 90-100 градуса и студен долен маркуч. Температурата беше около 2 градуса. Странно досега не ми се беше случвало, на извънградско каране 2-3часа да не падне стрелката под 90градуса. Двигателя е RP. Мисля че всичко съм сменял и поддържал перфектно(термостат, радиаторче на парното, профилактика на охладителната ситема) и досега такова чудо не ми се беше случвало.



проблем с пасат б3 загрява
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pernik
Re: проблем с пасат б3 загрява
Колега Честита Нова Година и на теб,при мен проблема беше от центровка на делкото но то казваш че не си пипал нищо от веднъж ли стана това и всичко ли е здраво по колата
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: проблем с пасат б3 загрява
Мисля че всичко по колата е добре. Преди 3г. правих проверка на центровка, преди 6м. смених капачката на делкото с нова, нови свещи също. Всичко по охладителната система след профилактиката работеше перфектно. Преди това парното не топлеше ефективно както в началото. След смяната на термостата(миналата година) отново прави сауна 
През лятото в жегите имам проблема с високите обороти(рязко се повишават след стартиране на топъл двигател) може би от МПХ може би от температурен датчик или какво ли още не ...
Вчера след зимният проблем със студеният долен маркуч и температура на таблото от 90-100градуса един приятел ми каза да опитам следното: при включване на перката на радиатора да проверя какви са показанията на таблото за температурата. Ако перката заработи при показания различни от 95градуса, значи проблема ще е в температурен датчик. Лошото е че в тия студени дни до перката не стигам изобщо. При извънградското ми пътуване перката също не се включваше. Допускам че това което наричаме проблем май е нормално за студеното време.
Ако има колеги с подобни преживявания моля да споделят опита си.

През лятото в жегите имам проблема с високите обороти(рязко се повишават след стартиране на топъл двигател) може би от МПХ може би от температурен датчик или какво ли още не ...
Вчера след зимният проблем със студеният долен маркуч и температура на таблото от 90-100градуса един приятел ми каза да опитам следното: при включване на перката на радиатора да проверя какви са показанията на таблото за температурата. Ако перката заработи при показания различни от 95градуса, значи проблема ще е в температурен датчик. Лошото е че в тия студени дни до перката не стигам изобщо. При извънградското ми пътуване перката също не се включваше. Допускам че това което наричаме проблем май е нормално за студеното време.
Ако има колеги с подобни преживявания моля да споделят опита си.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: проблем с пасат б3 загрява
споделил съм ,прочети ми постовете от предните страници.За да сме сигурни обаче си измери температурата на водата по някакъв начин дали отговаря на тази по табло.Щото 100 градуса ми се виждат малко множко.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: проблем с пасат б3 загрява
да прочетох ги и ме успокояват доста
въпреки че досега не ми се бе случвало

-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: проблем с пасат б3 загрява
все пак не знаем как се държи на градско...замери си температурата дали отговаря с термометър,не искам да си окотиш колата заради задържал термостат примерно...Ако ти отговаря и си сигурен в показанията я остави след каране да поработи на място да видим какво ще се случи....и внимавай да не прегрее.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: проблем с пасат б3 загрява
Днес посетих един сервиз за проверка на проблема. Колата я бях загрял до 90градуса и температурата отново не падаше, перката отново не се включваше. Майстора предложи да направим пробно 20км. извънградско, поддържаше 120км/час при което температурата се променяше 85-95градуса, спряхме на работещ двигател за проверка: долният маркуч си остана студен, перката не се включи, температурата 90градуса. Обясни ми същото както твоето предложение че при такова време е нормално охлаждането да стане за секунди, долният маркуч да остане студен, перката да не се налага да се включва и да се поддържа малко по-висока температура, която в случая е оптимална. Върнахме се в сервиза за да видим дали ще се включи перката при работа на място. Както беше загрял двигателя около 90градуса с форсиране и изчакване вдигна между 100-110градуса и чак тогава на място се включи перката, стрелката на таблото се върна до 90градуса, след което се повтори същото състояние на първият светофар. После вече я пораздвижих и температурата си остана около 90-те градуса. Мисля че потвърждаваме това състояние като безпроблемно.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: проблем с пасат б3 загрява
Изглежда, че термостата ти е перфектен, при мен на извънградско повече от 70 градуса не вдига.
Да не би случайно да караш с прекалено канцентриран антифриз ?
Да не би случайно да караш с прекалено канцентриран антифриз ?
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: проблем с пасат б3 загрява
Майстора ми който направи профилактиката беше сложил много скъп син антифриз каза че е немски оригинален. Обясни че от концентрата е направил разтвор за -30градуса, а за доливане ако се наложи го беше разредил до -20градуса. Бутилката е с немското знаме. Малко се презапасява с тези градуси, но преди години съм виждал и -23градуса рано сутринта, така че не му се меся 
Преди седмица на студен двигател забелязах нивото на антифриза че е под минимума и долях малко, след като загря двигателя нивото се качи 2см. над максимума. Може и това да предизвиква по-късното включване на перката и бързото охлаждане.

Преди седмица на студен двигател забелязах нивото на антифриза че е под минимума и долях малко, след като загря двигателя нивото се качи 2см. над максимума. Може и това да предизвиква по-късното включване на перката и бързото охлаждане.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: проблем с пасат б3 загрява
абе аз правилноси обяснявам,знам това но разбери,че става въпрос само за извънградско.Не е нормална температура 110 градуса,аз даже на 100 се плаша.Още повече,че и да не се включи перка големия кръг е отворен и колата трябва да се охлажда.Всичко това ме навежда на мисълта,че термостата задържа.Просто няма друг начин за такова късно включване на перката.Това не мога да го отдам на антифриза.Колата се е охладила бързо не от перката,а защото тогава е отворил.Това всичко говорим на място,не в движение извън града.Ако до сега си нямал проблем с такава температура то тогава съм сигурен-термостата почва да ти прави чакмаци.Една от възможните причини е въздух.Това обяснява и покачването на антифриза когато е под налягяне.Понеже съм имал същия проблем засечи си губи ли антифриз.До тук е ясно че май губи но за по-сигурно.След това/или още сега/ огледай за течове.При следващите 100 градуса отвори капака,изгаси двигатела и се ослушай за свистене много внимателно.Особенно внимание обърни на маркуча зад моното/ако си с моно/.
Бих препоръчал на съфоромниците да не карат с много концентриран антифриз.Виждал съм майстор по тенекии да кара с 100% концентрат.Не е хубаво най-малкото за това,че корозира бързо двигатела.Респективно водни помпи-ако се чудите кое яде чугуна.
Бих препоръчал на съфоромниците да не карат с много концентриран антифриз.Виждал съм майстор по тенекии да кара с 100% концентрат.Не е хубаво най-малкото за това,че корозира бързо двигатела.Респективно водни помпи-ако се чудите кое яде чугуна.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: проблем с пасат б3 загрява
За пореден път ще излезеш прав
Докато чакахме да вдигне градусите забелязах че на един от маркучите към изпарителя има нещо като балонче мъничко и засъхнало от някаква течност. Майстора обясни че това е маркуча за отоплянето към изпарителя и че ще трябва да го сменяме. А маркучите на газовото ми ги смениха преди 18месеца че след 5години се бяха позакъсали вече.

-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: проблем с пасат б3 загрява
все още сме в сферата на гадането,но да не забравяме,че при такива градуси-100-110 би трябвало и да изхвърля вода от разшеритела.Същото може да се получи и при дърпане на въздух от някъде.Не е задължително да е от съединение.....
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: проблем с пасат б3 загрява
Zlatina написа:все още сме в сферата на гадането,но да не забравяме,че при такива градуси-100-110 би трябвало и да изхвърля вода от разшеритела.Същото може да се получи и при дърпане на въздух от някъде.Не е задължително да е от съединение.....
Колега , да си призная с голямо търпение изчетох всичко по тази тема понеже лично минах по този път и даже също бях поставял въпроса тук за същият проблем.В тази тема ме изумява точно това твое мнение и то е последно от всичките изказани и е точно че при такива градуси задължително изхвърля течността за охлаждане /независимо каква е/ от разшерителя, и точно така правеше и моята, която е същия модел от 91г. и цяла година се мъчих да отстраня проблема без успешно. Наскоро ми протека радиатора и понеже вече беше се застудило , реших да не си играя да го разнасям натам насам за запояване/лепене, си взех нов от магазина и след монтажа и подкарването изчезнаха и всички доскорошни проблеми температурата е в норма и.. с една дума

Та понеже виждам че до тук не се е споменало за възможен проблем от стар радиатор , реших да спомена и нищо не ти пречи да провериш и него . Само имай предвид че аз два пъти съм го чистил основно докато имаше такъв проблем но той не се реши. Реши го смяната с нов.
Успех!!
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: проблем с пасат б3 загрява
Не разбирам какво точно те е изумило,щом съм нацелил в диагностиката точно твоя проблем.Не мога да кажа думата "радиатор" със сигурност,за това казвам"дърпане на въздух отнякъде"
Трудно се прави точна диагноза без точни симптоми.Не искам и да плаша колегата за това и не влизам в детайли.Но едно е сигурно.
Ако хвърля вода-или прегрява или смуче въздух.А въздух може да смуче от всяко съединение и от всеки радиатор.Може да вкарва и от двигатела.Ако е последното обаче има вроятност да хвърля вода даже студена.Все пак клапата бачка на някакво налягане.Тук също има подвеждащ елемент-може да хвърля водата и вследствие на това да загрява.Понеже съм тактичен предложих,че въздуха пречи на термостата.
Може и да не хвърля вода а да я губи и пак в следствие на това да загрява.А може и всичко да е в ред но термостата да си заминава.Той задържа,вследствие на това колата загрява и пак в следствие може да хвърля вода.Всичко до премахването на тези "може би" опират до шофьора.За това и аз давам безобидни напътствия с елемент на подсказка,за да отстраним вариантите.
А що се отнася до твоя радиатор имам и аз една история.Само че в нея ръзвръзката е маркученце.И за да стигна до него месец ми отне да засека дали губи вода,дали има връзка с загряването,дали студена губи или само гореща.
Най лесна диагностика се прави на сгрял яко мотор.След гасене се чува ако смуче въздух или ако хвърля водица.Щото то може да е микропукнатина но свисти от налягането.
Трудно се прави точна диагноза без точни симптоми.Не искам и да плаша колегата за това и не влизам в детайли.Но едно е сигурно.
Ако хвърля вода-или прегрява или смуче въздух.А въздух може да смуче от всяко съединение и от всеки радиатор.Може да вкарва и от двигатела.Ако е последното обаче има вроятност да хвърля вода даже студена.Все пак клапата бачка на някакво налягане.Тук също има подвеждащ елемент-може да хвърля водата и вследствие на това да загрява.Понеже съм тактичен предложих,че въздуха пречи на термостата.
Може и да не хвърля вода а да я губи и пак в следствие на това да загрява.А може и всичко да е в ред но термостата да си заминава.Той задържа,вследствие на това колата загрява и пак в следствие може да хвърля вода.Всичко до премахването на тези "може би" опират до шофьора.За това и аз давам безобидни напътствия с елемент на подсказка,за да отстраним вариантите.
А що се отнася до твоя радиатор имам и аз една история.Само че в нея ръзвръзката е маркученце.И за да стигна до него месец ми отне да засека дали губи вода,дали има връзка с загряването,дали студена губи или само гореща.
Най лесна диагностика се прави на сгрял яко мотор.След гасене се чува ако смуче въздух или ако хвърля водица.Щото то може да е микропукнатина но свисти от налягането.
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: проблем с пасат б3 загрява
Колега , изуми ме това че както казах и преди съм търсил отговор на този проблем и никъде не се споменаваше за тази възможност, проблемът да е от радиатора.И тук също от толкова много мнения пак така , и тъкмо се готвих да споделя , чета твоето.Това имах предвид. Аз сам предположих че може да е от него и на два пъти го промивах но проблема се реши с новият радиатор за това предлагам да си замени колегата неговия.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта