не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Ще си позволя да обобщя нещата така:за да изгаря по-добре газта и е нужен повече кислород!А повече кислород се съдържа в по-студения въздух!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
стова обобщение току що ми еб@ майката на поне половин час писане.
На газта не и е необходим студен или горещ въздух, а точното количество въздух(а не обем!!! и тук се намесва Т на въздуха) за определеното количество газ, за да има пълно и качествено изгаряне.
идеалния вариант е постоянна Т на засмуквания въздух, колкото по-хладна толкова по-добре, и повече да не се променят параметритте. така че като се направи веднъж регулировка да не налага да се променя.
На газта не и е необходим студен или горещ въздух, а точното количество въздух(а не обем!!! и тук се намесва Т на въздуха) за определеното количество газ, за да има пълно и качествено изгаряне.
идеалния вариант е постоянна Т на засмуквания въздух, колкото по-хладна толкова по-добре, и повече да не се променят параметритте. така че като се направи веднъж регулировка да не налага да се променя.
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
а точното количество въздух
Съпоставено към количеството газ

- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Това имам в предвид и аз,но казано другояче.При по-хладна температура=повече кислород във въздуха=по-добро изгаряне на газта.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
balamata написа:Това имам в предвид и аз,но казано другояче.При по-хладна температура=повече кислород във въздуха=по-добро изгаряне на газта.
"При по-хладна температура=повече кислород"
това ок, но къде си видял да твърдя че това е свързано с по-добро изгаряне на газта
Какво въобще значи по-добро изгаряне- има пълно и непълно изгаряне, има и детонационно горене, ти говориш за самия процес на изгаряне- евентуално би бил свързан с качеството на горивото- оттам и самата Т на изгорелите газове,скоростта им, нагари и т.н.
Дори с топъл въздух, колата ако е настроена за него пак ще има добро изгаряне, ако под добро изгаряне се има в предвид оптимална гориво-въздушна смес-(стига да не е толкова топъл че да се появят детонации при горенето). Просто колата би върявала и горяла по-малко в този случай от нормалното (и горяла!, но сано ако настройката е била за топъл въздух)
Дефинирай "по-добро изгаряне" какво означава!
Така "обобщавайки" казаното от мен, излиза че ми вкарваш в устата думи, които не съм изрекъл, да не говорим че не съм съгласен с това твърдение. Отделно че нищо не си вдянал от това, което съм казал.
Ако искаш да обобщиш нещо, изгради и изложи някаква теза, пък после си я обобщавай колкото искаш.
- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Не се засягай,с нищо изречено от мен,не искам да обобщавам твоите думи!Аз за себе си съм установил,че при по-хладно време,говоря да речем пролетна сутрин,колата ми върви по-динамично.А през обедните часове на същия този ден,когато външната температура е да речем с 10 градуса по-висока,тогава за същата тази динамика от сутринта,трябва повече да настъпвам педала на газта.Това за мен означава,че при по-хладно време,гориво-въздушната смес изгаря по-добре,може би.Аз просто добавих тезата,че в по-хладен въздух има повече кислород,а не повече въглероден двуокис.Всичко което си написал го подкрепям напълно.Това е!
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Глупости не на търкалета а на степен N.Количеството кислород в единица студен или топъл въздух е едно и също.Разлика в динамиката на колата има в случаите когато двигатела е съответно студен или топъл,респективно и дали е на смукач или не.Всичко останало са брътвежи и бръщолевения,както би казал професор Вучков.Не напразно настройки на газовата система се правят на загрял двигател,за да се избегнат именно тези дискусии,които в момента водим.Клапата и съответно всичко си има значение.
Ако ви се вържа на щуротиите знаачи и надморската височина има значение.Все известно е,че на по-голяма такава въздуха е по-беден на кислород.Ако някой му се струва,че на студен двигатл има повече мощ,навярно е прав.Но не е заради кислорода.Или ще правим зимни и летни настройки,че то по тая логика в летния въздух няма да има кислород,щото е горещ.
Нищо по колата ми не е изключено,ако мина на бензин,газ,бензин,газ няма и да разберете,нищо не се променя в работата на двигатела.
Ако ви се вържа на щуротиите знаачи и надморската височина има значение.Все известно е,че на по-голяма такава въздуха е по-беден на кислород.Ако някой му се струва,че на студен двигатл има повече мощ,навярно е прав.Но не е заради кислорода.Или ще правим зимни и летни настройки,че то по тая логика в летния въздух няма да има кислород,щото е горещ.
Нищо по колата ми не е изключено,ако мина на бензин,газ,бензин,газ няма и да разберете,нищо не се променя в работата на двигатела.
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Количеството кислород в единица студен или топъл въздух е едно и също.
Каква единица,щото плътноста е различна.
Защо според теб слагат сензори да я мерят?
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Zlatina написа:Глупости не на търкалета а на степен N.Количеството кислород в единица студен или топъл въздух е едно и също




Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Плътност срещу температура
T в ° C ρ в кг / м 3
-25 1.423
-20 1.395
-15 1.368
-10 1.342
-5 1.316
0 1.293
5 1.269
10 1.247
15 1.225
20 1.204
25 1.184
30 1.164
35 1.146
T в ° C ρ в кг / м 3
-25 1.423
-20 1.395
-15 1.368
-10 1.342
-5 1.316
0 1.293
5 1.269
10 1.247
15 1.225
20 1.204
25 1.184
30 1.164
35 1.146
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Тук се мешат проценти кислород - около21%, без значение температурата - и абсолютно съдържание на кислородни молекули в единица обем, според температура.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Ivan4u написа Количеството на кислорода НЕ Е едно и също в топъл и студен въздух , НЕ Е !!!
На иванчу да му кажа нещичко.Пешката точно си обяснява,че става дума за количество/обем/.Ама кой да чете я.При загряване обема на молекулите се променя.Да,топъл въздух единица обем сравнен със студен същата единица ще съдържа по-малко молекули кислород и азот.От там си прав,по-малко кислород.Но като цяло кислорода не върви сам,а се движи с въздука,където си остава същите 21 % от общото.И така погледнато си е същото количество-21%.Разликата идва от променената единица плътност за еденица обем.
Пример-15 литрови бутилки с въздух.Ако заредим едната под налягане 220 атмосфери,ще получим единица обем ,където кислорода е много повече от другата бутилка,но си е същите 21 % от въздуха в собствения си обем.За това казах,че КОЛИЧЕСТВОТО е едно и също.
От турбота и кулери не разбирам,но предполагам че там става дума за налягане за да се гони горния ефект.А пешката е прав,променяйки обема променяме количеството.
Аз нищо не съм изключвал казвам пак,а и за това все пак настройките се правят на загрял двигател,отчитайки затоплянето на въздуха и изменение на плътноста му.
На иванчу да му кажа нещичко.Пешката точно си обяснява,че става дума за количество/обем/.Ама кой да чете я.При загряване обема на молекулите се променя.Да,топъл въздух единица обем сравнен със студен същата единица ще съдържа по-малко молекули кислород и азот.От там си прав,по-малко кислород.Но като цяло кислорода не върви сам,а се движи с въздука,където си остава същите 21 % от общото.И така погледнато си е същото количество-21%.Разликата идва от променената единица плътност за еденица обем.
Пример-15 литрови бутилки с въздух.Ако заредим едната под налягане 220 атмосфери,ще получим единица обем ,където кислорода е много повече от другата бутилка,но си е същите 21 % от въздуха в собствения си обем.За това казах,че КОЛИЧЕСТВОТО е едно и също.
От турбота и кулери не разбирам,но предполагам че там става дума за налягане за да се гони горния ефект.А пешката е прав,променяйки обема променяме количеството.
Аз нищо не съм изключвал казвам пак,а и за това все пак настройките се правят на загрял двигател,отчитайки затоплянето на въздуха и изменение на плътноста му.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Стига вече бисери и умозаключения колеги на тема ваздух за бензин е по добре само при студен мотор да варви с топал ваздух но после требва студен затова е клапа , за газта требва само студен изпитано в практиката това е дереджето всеки си прави изводите сам 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
един мотор има фиксиран обем.
следователно винаги говорим за определен обем, даже и примерче посочих, мислех че е просто и разбираемо, явно обаче не е. 2000кубика мотор си е 2литра въздух на един работен такт. Говорим за това какво тегло(брой молекули, или каква е плътността) има в 2 литра въздух, в зависимост от Т на въздуха!
Никаъде никой не е споменал какво е съотношението м/у газовете в този обем. Кислорода е към 21% от състава на въздуха и това не се променя- независимо дали го свиваме или разширяваме, все са си 21% от общото количество. И не виждам какво общо има обема нна въздуха със неговия състав?!
Очевидно че така обяснявайки, ме разбират само хора дето им е ясно, а те нямат нужда от обяснения.
Вземете едно пвц шише от лимонада(задължително от лимонада!) стегнете му добре тапата, това при стайна Т. После го сложете във фризера и след малко вижте какво се случва. Шишето ще бъде смачкано- т.е. при по-ниска Т въздуха се свива, макар че сме бутилирали 2л въздух, сега ще са 1.5 литра примерно. Но като тегло ще е едно и също- все ще имаме същия брой молекули, в това число и кислородни.
Обратното важи при нагряване- тогава пък се разширява въздуха. Същото шише от лимонада, при стайна Т го смачкайте и добре стегнете тапата. Сложете го близо до печката и ще видите в един момент как шишето ще се изпъне, щото въздуха в него се е разширил, т.е. увеличил си е обема. Макар и да е увеличен обема, теглото на въздуха(респ. броя молекули обаче си остава един и същ) просто въздуха е по-рядък (с по-малка плътност)
Ако и сега не вдявате, четейки това, значи сте кръгъл идиот и поне си поддръжайте главата в някакъв приличен външен вид, щото за друго не става.
Към колегата златния- доста коли имат и датчик за да отчита изменението на барометричното налягане-т.нар. BARO сензор (Barometric pressure sensor). Измененията на налягането/плътността стават много сериозни при големи надморски височини. Ралиджиите дето карат на планински... както и да е...
Чети по-внимателно и мисли
следователно винаги говорим за определен обем, даже и примерче посочих, мислех че е просто и разбираемо, явно обаче не е. 2000кубика мотор си е 2литра въздух на един работен такт. Говорим за това какво тегло(брой молекули, или каква е плътността) има в 2 литра въздух, в зависимост от Т на въздуха!
Никаъде никой не е споменал какво е съотношението м/у газовете в този обем. Кислорода е към 21% от състава на въздуха и това не се променя- независимо дали го свиваме или разширяваме, все са си 21% от общото количество. И не виждам какво общо има обема нна въздуха със неговия състав?!
Очевидно че така обяснявайки, ме разбират само хора дето им е ясно, а те нямат нужда от обяснения.
Вземете едно пвц шише от лимонада(задължително от лимонада!) стегнете му добре тапата, това при стайна Т. После го сложете във фризера и след малко вижте какво се случва. Шишето ще бъде смачкано- т.е. при по-ниска Т въздуха се свива, макар че сме бутилирали 2л въздух, сега ще са 1.5 литра примерно. Но като тегло ще е едно и също- все ще имаме същия брой молекули, в това число и кислородни.
Обратното важи при нагряване- тогава пък се разширява въздуха. Същото шише от лимонада, при стайна Т го смачкайте и добре стегнете тапата. Сложете го близо до печката и ще видите в един момент как шишето ще се изпъне, щото въздуха в него се е разширил, т.е. увеличил си е обема. Макар и да е увеличен обема, теглото на въздуха(респ. броя молекули обаче си остава един и същ) просто въздуха е по-рядък (с по-малка плътност)
Ако и сега не вдявате, четейки това, значи сте кръгъл идиот и поне си поддръжайте главата в някакъв приличен външен вид, щото за друго не става.
Към колегата златния- доста коли имат и датчик за да отчита изменението на барометричното налягане-т.нар. BARO сензор (Barometric pressure sensor). Измененията на налягането/плътността стават много сериозни при големи надморски височини. Ралиджиите дето карат на планински... както и да е...
Чети по-внимателно и мисли

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
С една дума Пешката каза,че ако системата си работи няма смисъл да се бара.Просто да се наблюдава нейната работа
Лично аз обаче си оставям с вариант без топло,поне на този етап.Всъщност и за напред.При мене като е монтиран изпарителя няма възможност да се прокара тръбата от филтърната кутия до колекторите 


Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта