Как да караме икономично TDi двигател?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kpuck0o
Мнения: 118
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй-София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот kpuck0o » Пет 09 сеп 2011 10:50


hooligan_sk написа:
K написа:
bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)


Няма и как да го постигнеш, каквото и да правиш.
Качих се от AFN на AVF и първоначално шока беше голям, не можех да повярвам колко харчи тая кола. (прекалено много вярвах на заводските данни :screwy )

4-5 градско е абсурдно, ако вярвате на борда де. С AFN-a лятото в София съм правил 5,5/100 някъде, но реално беше литър нагоре.

А, и все пак нашите Пасати са по 1,5 тона, с по-лакоми мотори.


110ката може да се смъкне на реални 5,5л през лятото, ако си го поставиш за цел. Аз си карам нормално и повечето време в час пик, дава ми 5,8-6,2 реален разход в СФ. Зимата качва разбирасе :да:


Колега,след като прочетох тази тема реших да пробвам с това каране да видя какъв разход ще ми даде моя АФН.Та градско ми дава 5 така,че може да падне и под 5,5.Мене много ми се не вярваше,че може да ми свали до толкоз разхода,но е факт :012:




Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот lubo007 » Сря 04 яну 2012 15:55


Ч.Н.Г. първо и да сте живи и здрави, много безпроблемни километри с колиците ви!
По темата - всеки пише 3,8/100, 8,0/100 и т.н. Как да се гадае кой на нанкво разтояние пътува, с каква кола е и кой двигател. много добре знаете че всичко е от значение за икономията на гориво.
Аз съм с голф 4 TDI ALH с чип. наскоро сложих и спортен панелен филтър. градско сутрин (сега зимата) на разтояния 5 км и же4ер обратно до в къщи 5 км. ми пада до 6,9 - 6,5/100 по борд ( не давам излишна газ, превключвам около 1800 - 2000 ) незнам тоя колега с 3.8 с пасат ли беше как ги е постигнал - по нанадонище!? мен ли ми е лошо настроен ДВГ-то незнам


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот myrshavija » Чет 05 яну 2012 7:05


kpuck0o написа:Колега,след като прочетох тази тема реших да пробвам с това каране да видя какъв разход ще ми даде моя АФН.Та градско ми дава 5 така,че може да падне и под 5,5.Мене много ми се не вярваше,че може да ми свали до толкоз разхода,но е факт :012:
... а извънградско е 3/100, нали? Само един въпрос имам - като я буташ из града, гасиш ли двигателя за по-голяма икономия или го оставяш да работи за да имаш серво и да можеш да завиваш по-лесно? :screwy


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот I4o_naskov » Чет 05 яну 2012 8:39


Моя Сеат от Бургас до София и обратно ми изгори 42 литра нафта.По борд комп. ми даваше около 5-5.5/100 зависимост от настапването на магистралата но предимно карах с 120км/ч.Градско в Бургас в момента ми дава около 6-6.5/100.За мен икономията се постига чрез умерено каране и по инерция където може :beer :drunk


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 05 яну 2012 9:51


myrshavija написа:
kpuck0o написа:Колега,след като прочетох тази тема реших да пробвам с това каране да видя какъв разход ще ми даде моя АФН.Та градско ми дава 5 така,че може да падне и под 5,5.Мене много ми се не вярваше,че може да ми свали до толкоз разхода,но е факт :012:
... а извънградско е 3/100, нали? Само един въпрос имам - като я буташ из града, гасиш ли двигателя за по-голяма икономия или го оставяш да работи за да имаш серво и да можеш да завиваш по-лесно? :screwy


Поста е от 09.09 - беше към 30 градуса. Ако много го галиш тоя мотор в г3 може да мине с 5,5л лятото :да:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот myrshavija » Чет 05 яну 2012 10:33


Тук за рекорди ли си говорим - на кой му е най-голям и т.н.?
Или за нормален разход на коли?
Аз съм сигурен, че мога да докарам и под 5/100 градско на 1.9тди ... и какво от това? Пиш.ата ми пак ще си остане мъничка.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 05 яну 2012 11:13


myrshavija написа:Тук за рекорди ли си говорим - на кой му е най-голям и т.н.?
Или за нормален разход на коли?
Аз съм сигурен, че мога да докарам и под 5/100 градско на 1.9тди ... и какво от това? Пиш.ата ми пак ще си остане мъничка.


Предвид че при Г4 6л е НОРМАЛЕН разход в топло време из София, защо ти е странно че Г3 може да мине с 5,5л? Имат 100кг разлика само в чистата маса, а мотора е практически еднакъв. Разбирасе че няма да стане с мачкане на газта, но не е нужно и влачене :arrow:

ПП: В това време сега е съвсем друго, при мен при абсолютно идентичен маршрут, разликата е + 1,1л/100км спрямо лятото :arrow:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Чет 05 яну 2012 11:44


Понеже дизеловото гориво скочи като цена - отново на дневен ред е как да сцепим стинката :banghead:
как да карам икономично сега - ами както и преди - много ППХ , където ми е възможно в градски условия - възможно най висока предавка
в задръстванията е тегава работата откъм разход - но не мисля да тормозя стартера на всеки светофар 0,5 л/час ме устройва :deal
ускорявам бързо на втора и трета - ако позволява трафика и състоянието на настилката
общо взето в диапазона 1500-2200 е истината , но пък от време на време гледам и да резна до към 4000 , че иначе саждите правят пакости по egr и топлия охлюв
с качествено гориво + добавка .... сега в тия задръствания - включени консуматори /вентилатор на парно - реотани на задно стъкло , радио и фарове / реалния ми разход зимно градско е 6,65 л/100 , близо литър над летния разход
по-икономично от това просто няма смисъл - не е здравословно за автомобила


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот tdi_20yare » Чет 05 яну 2012 12:46


myrshavija написа:
kpuck0o написа:Колега,след като прочетох тази тема реших да пробвам с това каране да видя какъв разход ще ми даде моя АФН.Та градско ми дава 5 така,че може да падне и под 5,5.Мене много ми се не вярваше,че може да ми свали до толкоз разхода,но е факт :012:
... а извънградско е 3/100, нали? Само един въпрос имам - като я буташ из града, гасиш ли двигателя за по-голяма икономия или го оставяш да работи за да имаш серво и да можеш да завиваш по-лесно? :screwy

Бих те повозил с удоловсвие на 4 на сто извън града,без големи полемики,залепваш крачето на 5-та на 1900-2000об и без да те нервира никой си караш и километрите летят и изведнъж си стигнал нормално до там където отиваш,и като погледнеш часовника ей 30-40-50мин по късно,да а всъщност за къде бързаш,повчето хора не мога да разбера защо бързат толкова и после горивата им били скъпи,колите им се чупели и още куп глупости,за едното бързане...След 2,3 обезобразени коли,усъзнах че някокко минути няма да ми оправят живота...И така обичам да си карам колата на 5-та 2000об извън града и това е хем си гори малко,хем хората вътре си говорят нормално,без мълчание и стискане на дръжки,хем не ми пращят писмя с по 400лв глоби....Така приятел 110-ка може да гори 4 извън града,но на по-лекото купе на голф...


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Чет 05 яну 2012 13:01


tdi_20yare написа:
myrshavija написа:
kpuck0o написа:Колега,след като прочетох тази тема реших да пробвам с това каране да видя какъв разход ще ми даде моя АФН.Та градско ми дава 5 така,че може да падне и под 5,5.Мене много ми се не вярваше,че може да ми свали до толкоз разхода,но е факт :012:
... а извънградско е 3/100, нали? Само един въпрос имам - като я буташ из града, гасиш ли двигателя за по-голяма икономия или го оставяш да работи за да имаш серво и да можеш да завиваш по-лесно? :screwy

Бих те повозил с удоловсвие на 4 на сто извън града,без големи полемики,залепваш крачето на 5-та на 1900-2000об и без да те нервира никой си караш и километрите летят и изведнъж си стигнал нормално до там където отиваш,и като погледнеш часовника ей 30-40-50мин по късно,да а всъщност за къде бързаш,повчето хора не мога да разбера защо бързат толкова и после горивата им били скъпи,колите им се чупели и още куп глупости,за едното бързане...След 2,3 обезобразени коли,усъзнах че някокко минути няма да ми оправят живота...И така обичам да си карам колата на 5-та 2000об извън града и това е хем си гори малко,хем хората вътре си говорят нормално,без мълчание и стискане на дръжки,хем не ми пращят писмя с по 400лв глоби....Така приятел 110-ка може да гори 4 извън града,но на по-лекото купе на голф...

Разликата за 420 км. - София ...Бургас при 90 км/ч, ср/ск и 115 ср/ск е 20 мин във време и 6 литра повече във гориво /аджеба 20 мин. по-бързо ми струват 15,6 лв. - е не съм толкова богат , че да бързам толкова за 20 мин. по-бързо пристигане / :deal


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот gancho » Чет 05 яну 2012 17:12


Само за протокола да се изкажа,че не са ти верни сметките :beat_butt2
420 км при ср. ск.90км/ч са 4ч и 40 мин.
420 км при ср. ск. 115км/ч са 3ч и 39 мин.
за горивото е горе-долу така-около 1.5 л/100км в повече при голямата скорост :beer


Georgi Vutov
Мнения: 248
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Georgi Vutov » Чет 05 яну 2012 17:58


TDI не се кара икономично :Mr Green Fun


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот joker » Чет 05 яну 2012 21:04


Georgi Vutov написа:TDI не се кара икономично :Mr Green Fun

Точно TDI може да се кара икономично...ама толкова икономично,колкото никой друг автомобил!!!


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот red.devilll » Чет 05 яну 2012 22:30


gancho написа:Само за протокола да се изкажа,че не са ти верни сметките :beat_butt2
420 км при ср. ск.90км/ч са 4ч и 40 мин.
420 км при ср. ск. 115км/ч са 3ч и 39 мин.
за горивото е горе-долу така-около 1.5 л/100км в повече при голямата скорост :beer

София-Созопол и обратно ми се хвана 5 литра на 100км .По магистралата 130км/ч на темпомат,по населенота места спазвах ограниченията .Колата е голф 4 комби пълно с багаж и ПД на всичкото отгоре.Не мисля,че ако карах с 90км/ч щеше да ми гори 3,5л на 100км.За разлика в горивото съм съгласен,че има,но не литър и половина за скорост от 90 до 110-115км/ч.Няма как да стане да карам по магистрала с 90км/ч.Това си е тормоз за околните и всичкото за какво за да засека моментно колко ми харчи и да пиша по форума,че ми е дала разхох 3 литра и никога повече да не го достигна отново такъв.А за 800км път съм съгласен да дам 10 лв повече и да си карам като бял човен ,а не да се чудят кой от къде да ме заобиколи. :beer


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот rmk » Пет 06 яну 2012 8:11


Мдаааа сега разбирам защо карайки по магистралата със скорост ПОД позволената примерно 110-120 в лявата лента ми се налага постоянно да набивам спирачки. Ами просто движещия се в дясно и спестяващ автомобил с 90 започва изпреварване на друг (ама още по-спестяващ), който спестява но със 70. Естествено 90ката не иска да се забави и затова решава да забави "тия дебили дето ще ми карат бързо в ляво". И така докато двамата спестяват всички други заради тях търкат накладки а после дават газ за да възстановят скоростта си...

Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...

ПС:
Същите такива спестяващи и в града ги има. На всеки светофар се влачат с невероятната идея да хванат червеното и на следващия светофар...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта