Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот red.devilll » Чет 05 яну 2012 23:11


Ivan4u написа:
MaRtiNsKi написа:
mupk0 написа:Ако фаровете са тунинг варианта от снимката..по-добре слагай оригиналните ;) Едва ли фара ти има сертификат за Ксенон,че да се бориш с пункта.

А мнението на Мартински е доста селско....щом не си изряден по закон с кеф бих те спрял от движение,ако аз бях катаджия.



О извинявай гражданино :063:
Къв е проблема лупа + ксенон?
Закон има ли излязъл?
Държавен вестник?

Когато стане закон,тогава ще спираш от движение..А дотогавва ще седиш и мълчиш!

Моите фарове са лупа+ксенон и никакви проблеми с минаването на прегледа!!!!



"При извършване на преглед в ГТП във връзка с използването на нерегламентирани светлини, монтирани на превозните средства и прилагането на чл. 76 от ЗЗД по пътищата следва да се

- Проверяват стриктно интензитета на светлината на фаровете за къси и дълги светлини .

- Следят за монтирани допълнително елементи на късите или дългите светлини , които да променят интензитета или цвета на светлината (т.нар ксенонови светлини). С цел безопасното движение по пътищата предвид горепосоченото следва при установено наличие на такива допълнително монтирани елементи на фаровете с газразряден източник на светлината да не се издава знак за переодичен технически преглед."

Нямаш проблем , защото не са искали да имаш проблем :wink: Закон ИМА излязъл , от над година . И в държавен вестник е излезнал , как ли си го пропуснал .. :roll: Аз също съм против НЕПРАВИЛНО монтираните ксенони /афтърмаркет / , доста колеги са против тях , очевидно и законодателството е против тях :да: Вместо да намерим решение на проблема , се дърлим ... българска работа ...

Има още от тошково време,но не трябва светлинния поток да е различен от бял или жълт.Ако е имало как да ме накажат щеше да стане но явно тези които с ав съда не знаят законите.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот zfa159 » Пет 06 яну 2012 0:56


Закона гласи,че ако не са заводски - не става.Заводския отговаря на един куп стандарти за заслепяване и т.н.,трябва да има измиване на фаровете и автоматичен реглаж според натоварването/наклона на колата (ръчния не важи). Това го имат всички заводски (има фарове,които са без лупа и пак са със заводски ксенон,но там се слага друг тип рефлектор,друга крушка и покрива изискванията,има и коли,които са с първите ксенони и не са особено съвършени,но тях не ги закачат). Съответно на фара отпред си пише за каква крушка е и винаги може да се види за 5 секунди дали е заводски ксенон или насаждан,без значение дали има или няма лупа,миене,автоматичен реглаж и т.н. Ако фара не е за ксенон (не е за съотвтната крушка,със съответния тип стъкло,рефлектор и т.н.), се води технологично изменение на МПС-то и или трябва да се узакони в Технотест (безсмислено,пък и няма да го направят,защото не отговаря на сертификатите) или да си се сложи проста крушка.
Ако бяхме в друга държава,не само преглед няма да можеш да минеш,ами и КАТ могат да те спрат от движение само със справка дали този фар е за ксенон или не,което го пише на стъклото на самия фар (ако не на стъклото,го пише на пластмасата отвътре,има го щамповано на фара),ама поне са толерантни засега и се правят,че мерят дали заслепява и къде свети,колко силно свети и т.н....дефакто никой нищо не мери,защото и техните лични коли са с ксенон и виждат,че има ефект от него и ако е добре регулиран,не пречи толкова,но хората в пунктовете за ГТП са прави,да не пускат колите (мен не ме караха да пускам фаровете и така минах метър :) ),защото могат да ги санкционират.Иначе сменяш пункта за ГТП или временно слагаш прости крушки.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот mupk0 » Пет 06 яну 2012 1:26


red.devilll написа:
mupk0 написа:Ако фаровете са тунинг варианта от снимката..по-добре слагай оригиналните ;) Едва ли фара ти има сертификат за Ксенон,че да се бориш с пункта.

А мнението на Мартински е доста селско....щом не си изряден по закон с кеф бих те спрял от движение,ако аз бях катаджия.

А ти как може да докажеш ,че колегата не е изряден по закон КАТО ВСЕ ОЩЕ НЯМА ЗАКОН ,КОЙТО ДА ЗАБРАНЯВА ДОПЪЛНИТЕЛЕН МОНТАЖ НА КСЕНОН??? АЗ ИМАМ ТАКЪВ АКТ И ГО СПЕЧЕЛИХ В СЪДА И ЧАКАМ САМО ДА МИ ПИШАТ ОЩЕ ЕДИН И ПАК В СЪДА ЩЕ СЕ ВИДИМ.Първо научете законите и след това пишете глупости-Ако беше полицай ,но не си и няма да го глобиш.
До колегата пуснал темата Смени пункта и си свиркай :beer




Ще ти отговя с:

Ivan4u написа:
MaRtiNsKi написа:
mupk0 написа:Ако фаровете са тунинг варианта от снимката..по-добре слагай оригиналните ;) Едва ли фара ти има сертификат за Ксенон,че да се бориш с пункта.

А мнението на Мартински е доста селско....щом не си изряден по закон с кеф бих те спрял от движение,ако аз бях катаджия.



О извинявай гражданино :063:
Къв е проблема лупа + ксенон?
Закон има ли излязъл?
Държавен вестник?

Когато стане закон,тогава ще спираш от движение..А дотогавва ще седиш и мълчиш!

Моите фарове са лупа+ксенон и никакви проблеми с минаването на прегледа!!!!



"При извършване на преглед в ГТП във връзка с използването на нерегламентирани светлини, монтирани на превозните средства и прилагането на чл. 76 от ЗЗД по пътищата следва да се

- Проверяват стриктно интензитета на светлината на фаровете за къси и дълги светлини .

- Следят за монтирани допълнително елементи на късите или дългите светлини , които да променят интензитета или цвета на светлината (т.нар ксенонови светлини). С цел безопасното движение по пътищата предвид горепосоченото следва при установено наличие на такива допълнително монтирани елементи на фаровете с газразряден източник на светлината да не се издава знак за переодичен технически преглед."

Нямаш проблем , защото не са искали да имаш проблем :wink: Закон ИМА излязъл , от над година . И в държавен вестник е излезнал , как ли си го пропуснал .. :roll: Аз също съм против НЕПРАВИЛНО монтираните ксенони /афтърмаркет / , доста колеги са против тях , очевидно и законодателството е против тях :да: Вместо да намерим решение на проблема , се дърлим ... българска работа ...



Ако си достатъчно отговорен и зрял човек,ще го разбереш!

А това ,че в съда реално са профани и там няма да го коментираме.Нали уж имаше и акция ксенон за вечерно време..въпрос на време е да стане масово явление.Щом фара ти не е пригоден за ксенон,няма смисъл да се оправдаваш.Ако си ревизираш фаровете ,повярвай ми ще светнат повече отколкото с ксенон(говорим за светлинен сноп на пътя,а не разсейки!).


orlin4ooo
Мнения: 388
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот orlin4ooo » Пет 06 яну 2012 1:31


Разбирам ги и двете страни - от една страна е кофти да те заслепят тия срещу теб ( въпреки че мен честно по ме дразнят два жълти нерегулирани фара единя от които се опитва да ти пробие мозъка), от друга който не е карал със ксенон не знае какъв е кефа... виждаш два пъти по добре, очите ти не се изморяват толкова, консумацията е много по-малка и не се влия чак толкова напрежението от вътрешни падове.
Има си закон в тоя Европейски съюз - сега ще кажете България сме не важи ЕС - не е така още преди да ни приемат се покриват глави една от която е законодателството :) Имаш ли обозначени за ксенон на фара, автоматично регулиране и измиване играеш. Без значение дали производителя го е сложил или бай Кире в кварталния гараж.
До колегите дето роптаят срещу китаеца - колко марки ксенон познавате които не се произвеждат в Китай - да сигурно има но и дори Бош-овия е Made in China все пак евтина им е работната ръка да е само ксенон да е немски ама те продават от ксенон до памперси как според вас ще просперират ако се произвежда в Германия като там ще им е 3 пъти по скъпо. Според мен за вас КИТАЕЦ е нещо под 100 лева а Европеец нещо над 200. Аз съм с ксенон за 70 лева и досега с ръка на сърцето казвам че никой не ми е присветнал ( разбира се фаровете ги регулирах веднага след като сложих ксенона) пък и не съм имал технически проблеми с него. Само за справка виждал съм ксенон за 200 лева дето не издържа 1 седмица просто дефект, моя за сега държи четвърти месец.
Също така и мен ме дразнят насрещно нерегулирани фарове било то сини червени зелени халогени и т.н. Нека спрем да създаваме първо вражда между нас самите на пътя пък след това казвайте че ксенона е опасен и е предпоставка за ПТП. Бъдете толерантни - до някой друг месец или догодина като почант да се прозивеждат лазерните фарове съответно ще има и афтър маркет лазерни системи за осветяване тогава ще почнете да плюете срещу тях. Компира и Репата имат кинти карат с лазерни фарове, чичо Гочо нема кара с халогени. Не се излагайте и не спорете за глупости има къде къде по интересни теми за разискване.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот mupk0 » Пет 06 яну 2012 1:38


Относително е малко пак.Да ксенона свети,но има доста разсейка без нужният фар.Това е проблема.Аз лично имах ксенон малко над 6месеца и го продадох,точно поради тази причина.АКо искаш отсреща да нямат проблясъци от останалата част от рефлектора дето не минава светлина през него(визирам най-вече Х4 стандарта) фаровете ти трябва да светят на 5м пред колата.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот zdravko_jett » Пет 06 яну 2012 7:58


добре а защо след като има излязъл закон никои не е забранил свободната продажба на китайски ксенони за собствен свободен монтаж защо не се почне и от там


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот stefan4o » Пет 06 яну 2012 9:01


red.devilll написа:Има още от тошково време,но не трябва светлинния поток да е различен от бял или жълт.Ако е имало как да ме накажат щеше да стане но явно тези които с ав съда не знаят законите.

Нужно ли е да ми пишеш на ЛС, при положение, че ти зададох въпроса в темата? И стига си натъртвал кое струвало, колкото половин или четвъртин или цяла Джета. Не съм девойка на 16, току-що дошла да учи в големия град, че да ме впечатлиш с финансовото си положение, което ти е позволило да си купиш цяла 10-годишна Голф четворка mhihi Поне това не успя ли да разбереш за мен?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот parno » Пет 06 яну 2012 9:37


:lol: :063:
пп. не съм сложил ксенон защото нямам лупи на фаровете
ако ги имам обаче няма да гледам китайски ли е японски ли е ксенона просто го мятам и да си карам вечер спокойно :)
крайните моралисти да мижат като се разминаваме :beer


Потребителски аватар
Div Selqnin
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот Div Selqnin » Пет 06 яну 2012 10:01


kn9453 написа:И Аз съм против ксенона на различните "бангии" дето са монтирани допълнително и особено пък китайския!
При движение срещу подобен "ксенон" винаги пускам на "дълги" така по този начин протестирам срещу неправилно регулираните фарове!!!

ахам а аз съм лошото момче с изгнила джета двойка на който биеш дълги ама аз ако ти ударя дългите на моя зъл ксенон и ше влезеш в шанеца кат останалите келемета по улиците :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun
И кое не ти хареса баш реглажа или светлината? Кат ми направят маркировка и път без дупки тогава с кеф ще си махна ксенона и ще мина с колата няколко пъти през него ама съгласи се на свещ д караш по път без никаква маркировка а със завои тип витоша и дупки лунен пейзаж някакси не става ;) нали? Аз нямам ли право да си протестирам че плащам преглед гражданска винетка данът и нз си какво още ремонтирам окачване през 3-4 месеца защото колата по цял ден пътува през такива хубави "пейзажи" ами да си скапвам и зрението да си мъча очите щот няма кой да направи 3 линии :) няам думи ай лек ден heavy metal zork


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот stefan4o » Пет 06 яну 2012 10:07


Джета има прекрасни фарове*. С едни реленца и прилични крушки (поне обикновени осрамки или филипс) отпред си свети много прилично - тествано е. :idea:

*визирам оригинален фар на Хелла, с перфектен рефлектор и стъкло пред него :beer


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот neon » Пет 06 яну 2012 10:41


Vidol Nikolov написа:Масовият автърмаркет ксенон дето е накачен на всяка втора кочина от сорта на голф2-ка,3-ка,астра,браво,алфи и други боклуци от онова,че даже и от това хилядолетие ти е*аба майката на зреението.Направо такива водачи с такива коли ми иде да ги сложа срещу слънцето да видят какъв е ефекта от скапаната им изцепка.
Боли ме фара,че не виждат добре пътя-да ходят на доктор.Ние с нормалните заводски фарове не сме длъжни като се разминаваме с тия тъпанари да си пускаме сенниците и да премигваме с дълги,та ония вътре да се сети да мине евентуално на къси.
Въпреки,че даже и на къси са супер зле.Както каза колегата от Стара Загора-с кеф ще ги спра от движение,щото са опасни със селската си гъзария за 100 лева.
Поне като правят нещо,което на всичко отгоре рефлектира и върху другите участници в движението да е направено както трябва.
Масово карате с боклучив скапан ксенон.

Уважаеми колега,
тъй като според твоето изказване аз съм монтирал "афтърмаркет" и според теб "боклучава" ксенонова система на "кочината" си-Голф 2 производство 1990-та година аз се чувствам лично засегнат от изказването ти. В поста си ти визираш около 50% от потребителите на този (а и други) форум, като определяш автомобилите им като "боклуци",собствениците като "тъпанари" и "селски гъзари". Тъй като аз лично не се считам за нито един от изброените (а надявам се и други, които ме познават да го потвърдят) те моля учтиво да си коригираш мнението и да се въздържаш от подобни определения за хора, които не познаваш, дори не си виждал и вероятно едва ли някога ще видиш.
П.П. Ако се замислиш автомобила, който си записал като твой в секцията "Гараж" на форума, не се различава от определените от теб като "кочини". Помисли в/у това.... :kissy:


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 06 яну 2012 10:54


Има и качествени ксенони за допълнително вграждане не само пръчки по 50лв Проблема ни е че искаме с 5лв в джоба да изглеждаме като този с 5000лв Да имаме ксенон на колата да носиме дънки Армани от 60-70лв да си купиме тестерче на парфюм и още куп подобни тарикатлъци


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот Vidol Nikolov » Пет 06 яну 2012 11:28


neon написа:
Vidol Nikolov написа:Масовият автърмаркет ксенон дето е накачен на всяка втора кочина от сорта на голф2-ка,3-ка,астра,браво,алфи и други боклуци от онова,че даже и от това хилядолетие ти е*аба майката на зреението.Направо такива водачи с такива коли ми иде да ги сложа срещу слънцето да видят какъв е ефекта от скапаната им изцепка.
Боли ме фара,че не виждат добре пътя-да ходят на доктор.Ние с нормалните заводски фарове не сме длъжни като се разминаваме с тия тъпанари да си пускаме сенниците и да премигваме с дълги,та ония вътре да се сети да мине евентуално на къси.
Въпреки,че даже и на къси са супер зле.Както каза колегата от Стара Загора-с кеф ще ги спра от движение,щото са опасни със селската си гъзария за 100 лева.
Поне като правят нещо,което на всичко отгоре рефлектира и върху другите участници в движението да е направено както трябва.
Масово карате с боклучив скапан ксенон.

Уважаеми колега,
тъй като според твоето изказване аз съм монтирал "афтърмаркет" и според теб "боклучава" ксенонова система на "кочината" си-Голф 2 производство 1990-та година аз се чувствам лично засегнат от изказването ти. В поста си ти визираш около 50% от потребителите на този (а и други) форум, като определяш автомобилите им като "боклуци",собствениците като "тъпанари" и "селски гъзари". Тъй като аз лично не се считам за нито един от изброените (а надявам се и други, които ме познават да го потвърдят) те моля учтиво да си коригираш мнението и да се въздържаш от подобни определения за хора, които не познаваш, дори не си виждал и вероятно едва ли някога ще видиш.
П.П. Ако се замислиш автомобила, който си записал като твой в секцията "Гараж" на форума, не се различава от определените от теб като "кочини". Помисли в/у това.... :kissy:


В поста си визирам хората каращи с нерегулирани и заслепяващи ксенонови фарове.
В едни 80% ксенонът от този 'заслепяващ' тип е сложен точно на коли,които още малко и ще се разпаднат.Затова казах,че вместо да се кичи с разни фарчета,които заслепяват насрещно движещите се е по-добре човек да се замисли преди това.Това,обаче рядко става и се почва едно нахвърляне на голо на автомобили предали богу-дух.Няма нищо по-грозно от зле изглеждаща кола с ремус и ксенон-а като погледнеш цялостно стои като пълна палячовщина.
Затова смятам,че да караш с нерегулирани ксенонови фарове си е абсолютна селяния.Къде отива толерантността към останалите в случая?Или всеки го боли фара...нали той си вижда.За мен това е малоумщина.
Не всички голфове,астри и тн коли от поколението им са кочини,гробници и т.н.,но в масовия случай е точно така.
Всеки разумен човек е способен да различи нещата-както съм сигурен,че го правиш и ти.
Нямам нищо против стегнатите и добре изглеждащи автомобили от която и да е марка,даже напротив-много им се радвам.
Тези автомобили не се вписват в понятие ми за 'кочина'.
Не считам,че съм обидил някого с предния си пост,пък след това разяснение още-по малко.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот kris11 » Пет 06 яну 2012 11:40


stefan4o написа:Джета има прекрасни фарове*. С едни реленца и прилични крушки (поне обикновени осрамки или филипс) отпред си свети много прилично - тествано е. :idea:

*визирам оригинален фар на Хелла, с перфектен рефлектор и стъкло пред него :beer


Stefan4o - без да се обиждаш ама няма такова нещо дето си го писал защото: тия прекрасни фарове са на почти 20г, просто няма как рефлектора да е перфектен .Не може да не е потъмнял поне малко.
Преди бях писал и сега пак се повтарям -стъклото е перфектно и не се надира от калта. НОО тия пластмасови еднодневки по новите коли не са за нашите условия. Т.н. кристални фарове т.е. с пластмасовото "стъкло" са ужастно заслепяващи поради факта, че след 1г примерно все едно са минавани със шкура / 100 000 резки, бразди, ивици от камъчета, пясък . Вгледайте се вечер в фаровете на спрял на светофар автомобил. Дори и с лупа да е ксенона пак заслепява зверски от надраното стъкло.


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с ксенона и годишния техн.преглед

Мнениеот Varbona » Пет 06 яну 2012 11:40


Темата се изроди, някой ако все пак цели да помогне на колегата, нека го направи чрез ЛС :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта