Пасат Б3 35i фарове
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
- Автомобил: Nissan Navara
- Двигател: yd25ddti
- Местоположение: Козлодуй/София
Пасат Б3 35i фарове
Здравейте искам да ви попитам нормално ли е, като пусна дългите, дръпна ръчката за дългите към мен и фаровете да се осилват, а като я пусна да остават по-слаби??Питам защото фаровете са ми слабички, и да не би да има слаба връзка някъде около тая ръчка за превключване къси/дълги?
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Пасат "двойка" 35i фарове
"Нормално" е, предвид годините на колата.
За решение на проблема потърси в темите за поставяне на релета.
П.П.: Пасат "двойка" е B3 и е трето поколение модел Пасат.
За решение на проблема потърси в темите за поставяне на релета.
П.П.: Пасат "двойка" е B3 и е трето поколение модел Пасат.
- rosen75
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 15 мар 2011 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: хасково
Re: Пасат "двойка" 35i фарове
Така май се пуска "светкавицата" колега,къси и дълги светват заедно, ако не се лъжа де... 

- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Пасат "двойка" 35i фарове
rosen75 написа:Така май се пуска "светкавицата" колега,къси и дълги светват заедно, ако не се лъжа де...
Не се лъжеш,при смяна на светлините светят и двете(къси+дълги),а относно колегата релета+хубави крушки и ще прогледнеш.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат "двойка" 35i фарове
Когато е на дълги,светят само дългите,ако тогава цъкне светкавицата,тока минава директно от захранването през светкавицата към крушките и те светват по-силно
Иначе минава през реле X за разтоварване на контактния ключ,после през копчето за пускане на фаровете,от там през цъкалката за къси/дълги,от там към крушките и падовете на напрежение стават много
Слагаш едни релета и хубави крушки и си готов 





- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б3 35i фарове
точно така, и на Б4-ка на жената като пусна дългите се изключват късите, затова като дръпна ръчката към мен свети силно, защото светват къси и дълги едновременно, а като я пусна остават само дългите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 35i фарове
dimovip написа: като пусна дългите се изключват късите,...
Димо, това се оправя лесно с едно мостче в бушониерата

Порови с търсачката, описвано е нееднократно, но не помня имената на темите
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 35i фарове
dimovip написа:точно така, и на Б4-ка на жената като пусна дългите се изключват късите, затова като дръпна ръчката към мен свети силно, защото светват къси и дълги едновременно, а като я пусна остават само дългите.
Тази кола трябва да не си гаси късите като включиш дъгли. Явно има някаква грижа трябва да се провери. Пасат В4 (дето всеки пишман джамбазин го кръщава 3-ка) не си гаси късите в режим дълги





- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Пасат Б3 35i фарове
абе и мойте къси гаснат като бутна да дълги...иначе и аз съм задържал лостчето към мен когато съм на дълги...ибаси кефа е...
всичко грейва...ама незнам как се прави тази гимнастика с релетата 


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 35i фарове
DimitarBT написа:...иначе и аз съм задържал лостчето към мен когато съм на дълги...ибаси кефа е...
Бате Мите, ние с В3-ките (и едносекционните фарове) сме друга бира - ако светят по-дълго и двете светлини рискуваме да стопим стъклото на крушките (макар, че съм го правил, де! Но за кратко. Пак на Н4, макар, че тогава още бях с Трабанта)
Относно релетата - виж темичката в 'Направи си сам'

- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Пасат Б3 35i фарове
Радотом...аз ще я видя темата...ама има ли смисъл като сме с едносекционни фарове...иначе и аз по едно време се усетих ще може да се стопи нещо и пуснах лоста 
то васъщност каква е ролята на това реле?Мен ме няма хич по тоците...нищо не разбирам.

то васъщност каква е ролята на това реле?Мен ме няма хич по тоците...нищо не разбирам.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 35i фарове
Релетата се слагат за да може крушките на фаровете да се захранват директно от акумулатора през тях, без напрежението да минава през всичките изброени от zfa компоненти.
По този начин на практика няма загуба на напрежение и светлините са много по-ярки.
Това се отнася за всякакъв тип фарове!
По този начин на практика няма загуба на напрежение и светлините са много по-ярки.
Това се отнася за всякакъв тип фарове!
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Пасат Б3 35i фарове
и това по никакъв начин не вреди на рефлектора на фара примерно...защото по-голямо напрежение не води ли и до по-голямо топлоотделяне от ламБата...аз съм много чувствителен относно рефлекторите на фаровете,защото все пак си е важен чарк...или много се задълбавам в темата 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б3 35i фарове
хи хи
Когато колата е била нова и ел. връзки и прекъсвачите не са били на по 814 години и 600 000км,напрежението на крушките е било с много малко по-различно от това на акумулатора (захранващото) и фара е сметнат за топлоотдаването на крушка 55/60W .Когато колата стане дърта,всичко се износва,тока,който протича през ел. връзки с времето ги "уморява" и започва да се повишава съпротивлението на всяка една връзка,а такива има колкото искаш от акумуатора до крушката (минава до централния пин на таблото,от там през релето за разтоварване,от там през ключа за фаровете,от там през лоста за къси/дълги,от там през бушониерата отново и предпазителите,от там през куплунзите до самия фар и до самата крушка) и поне 2-3 V заминават по трасето.При едно и също съпротивление на крушката (60W при 12V са 5А т.е. трябва да има съпротивление от 2.4 ома).При обратната схема - 2.4 ома при 10V са 4.12А консумация т.е. крупшката ни вече не е 60W,а е 41W 
Важно е да се разграничи едносекционен фар от двусекционен фар.При едносекционния и крушка H4,вътре в нея има два реутана.Един за къси и един за дълги.При къси свети единия,при дълги свети само другия.Ако колата е на дълги и се дръпне лостчето за светкане,не тръгват и късите,само дългите светват по-ярко,заради това,че напрежението на крушката става по-високо.Това се получава така,защото при светкането тока минава през други вериги,които не се използвани толкова много през годините,като стандарните дълги и т.е. не са толкова уморени от минаващия през тях ток (това се учи по електротехника около 6-ти клас
).
При двусекционния фар,е друга бира.Там къси и дълги са два отделни рефлектора (може да е един цял,мехачно общ,но вътре е на две рефлектиращи части за двете крушки по отделно) с две отделни крушки.При тях като се кара на дълги,светят и късите,като се мига с дългите,си мигат само дългите и при тях (Пасат В4) има същите проблеми с падовете на напрежението
Когато се сложат релета,се печели това,че тока тръгва от акумулатора,минава през релето и стига до крушката,икономисва се целия път и 100 куплунга от акумулатора до крушката и с подходящи проводници,няма почти ниаккъв пад т.е. крушката работи много близо до 100% от капацитета си. Същевременно всичките превключватели се натоварват само с тока,който консумират релетата,който е около 50 пъти по-малък от тока,който консумира само едната крушка (а винаги светят и двете)...сещайте се колко им се увеличава живота така



Важно е да се разграничи едносекционен фар от двусекционен фар.При едносекционния и крушка H4,вътре в нея има два реутана.Един за къси и един за дълги.При къси свети единия,при дълги свети само другия.Ако колата е на дълги и се дръпне лостчето за светкане,не тръгват и късите,само дългите светват по-ярко,заради това,че напрежението на крушката става по-високо.Това се получава така,защото при светкането тока минава през други вериги,които не се използвани толкова много през годините,като стандарните дълги и т.е. не са толкова уморени от минаващия през тях ток (това се учи по електротехника около 6-ти клас

При двусекционния фар,е друга бира.Там къси и дълги са два отделни рефлектора (може да е един цял,мехачно общ,но вътре е на две рефлектиращи части за двете крушки по отделно) с две отделни крушки.При тях като се кара на дълги,светят и късите,като се мига с дългите,си мигат само дългите и при тях (Пасат В4) има същите проблеми с падовете на напрежението

Когато се сложат релета,се печели това,че тока тръгва от акумулатора,минава през релето и стига до крушката,икономисва се целия път и 100 куплунга от акумулатора до крушката и с подходящи проводници,няма почти ниаккъв пад т.е. крушката работи много близо до 100% от капацитета си. Същевременно всичките превключватели се натоварват само с тока,който консумират релетата,който е около 50 пъти по-малък от тока,който консумира само едната крушка (а винаги светят и двете)...сещайте се колко им се увеличава живота така


-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 35i фарове
Ето как се прави къси и дълги в едно
Иначе с релетата е добър вариянт,аз от много време се каня но все не стигат парите до там...
viewtopic.php?f=6&t=257358&hilit=altanivan
Само,че си продадох двусекционната Хела иии сега....
де да имаше от къде да си намеря другааа 
Ако някой продава да свирка

Иначе с релетата е добър вариянт,аз от много време се каня но все не стигат парите до там...
viewtopic.php?f=6&t=257358&hilit=altanivan
Само,че си продадох двусекционната Хела иии сега....


Ако някой продава да свирка

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта