Пасат Б3 35i фарове

Техническа и сервизна информация за Passat
tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот tabu_bg » Вто 10 яну 2012 10:39


Здравейте искам да ви попитам нормално ли е, като пусна дългите, дръпна ръчката за дългите към мен и фаровете да се осилват, а като я пусна да остават по-слаби??Питам защото фаровете са ми слабички, и да не би да има слаба връзка някъде около тая ръчка за превключване къси/дълги?




Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Пасат "двойка" 35i фарове

Мнениеот escrime » Вто 10 яну 2012 10:50


"Нормално" е, предвид годините на колата.
За решение на проблема потърси в темите за поставяне на релета.

П.П.: Пасат "двойка" е B3 и е трето поколение модел Пасат.


Потребителски аватар
rosen75
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 15 мар 2011 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: хасково

Re: Пасат "двойка" 35i фарове

Мнениеот rosen75 » Вто 10 яну 2012 10:58


Така май се пуска "светкавицата" колега,къси и дълги светват заедно, ако не се лъжа де... :mrgreen:


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Пасат "двойка" 35i фарове

Мнениеот ivchoto » Вто 10 яну 2012 17:01


rosen75 написа:Така май се пуска "светкавицата" колега,къси и дълги светват заедно, ако не се лъжа де... :mrgreen:

Не се лъжеш,при смяна на светлините светят и двете(къси+дълги),а относно колегата релета+хубави крушки и ще прогледнеш. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат "двойка" 35i фарове

Мнениеот zfa159 » Вто 10 яну 2012 17:10


Когато е на дълги,светят само дългите,ако тогава цъкне светкавицата,тока минава директно от захранването през светкавицата към крушките и те светват по-силно ;) Иначе минава през реле X за разтоварване на контактния ключ,после през копчето за пускане на фаровете,от там през цъкалката за къси/дълги,от там към крушките и падовете на напрежение стават много :) Слагаш едни релета и хубави крушки и си готов :)
:beer


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот dimovip » Вто 10 яну 2012 22:06


точно така, и на Б4-ка на жената като пусна дългите се изключват късите, затова като дръпна ръчката към мен свети силно, защото светват къси и дълги едновременно, а като я пусна остават само дългите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот radotom » Вто 10 яну 2012 22:18


dimovip написа: като пусна дългите се изключват късите,...

Димо, това се оправя лесно с едно мостче в бушониерата ;)
Порови с търсачката, описвано е нееднократно, но не помня имената на темите


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот znainainai » Сря 11 яну 2012 4:33


dimovip написа:точно така, и на Б4-ка на жената като пусна дългите се изключват късите, затова като дръпна ръчката към мен свети силно, защото светват къси и дълги едновременно, а като я пусна остават само дългите.

Тази кола трябва да не си гаси късите като включиш дъгли. Явно има някаква грижа трябва да се провери. Пасат В4 (дето всеки пишман джамбазин го кръщава 3-ка) не си гаси късите в режим дълги :!: Нещо е пипано по инсталацията във купето и по точно снопа от бушонното табло до превключвателя къси дълги :wink: Там има заводска връзка на около 5см след буксата страна бушонното табло между жълт и бял със черна лента. Горе на буксата на превключвателя вместо 5 има 4 кабела и няма жълт :idea: Ако има 5 кабела на В4 значи снопа е сменян поради някаква прична :roll: Прави се моста и със това приключва дилемата mhihi


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот DimitarBT » Сря 11 яну 2012 9:17


абе и мойте къси гаснат като бутна да дълги...иначе и аз съм задържал лостчето към мен когато съм на дълги...ибаси кефа е... :mrgreen: всичко грейва...ама незнам как се прави тази гимнастика с релетата :cry:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот radotom » Сря 11 яну 2012 9:25


DimitarBT написа:...иначе и аз съм задържал лостчето към мен когато съм на дълги...ибаси кефа е...

Бате Мите, ние с В3-ките (и едносекционните фарове) сме друга бира - ако светят по-дълго и двете светлини рискуваме да стопим стъклото на крушките (макар, че съм го правил, де! Но за кратко. Пак на Н4, макар, че тогава още бях с Трабанта)
Относно релетата - виж темичката в 'Направи си сам' ;)


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот DimitarBT » Сря 11 яну 2012 9:29


Радотом...аз ще я видя темата...ама има ли смисъл като сме с едносекционни фарове...иначе и аз по едно време се усетих ще може да се стопи нещо и пуснах лоста mhihi
то васъщност каква е ролята на това реле?Мен ме няма хич по тоците...нищо не разбирам.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот radotom » Сря 11 яну 2012 9:38


Релетата се слагат за да може крушките на фаровете да се захранват директно от акумулатора през тях, без напрежението да минава през всичките изброени от zfa компоненти.
По този начин на практика няма загуба на напрежение и светлините са много по-ярки.
Това се отнася за всякакъв тип фарове!


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот DimitarBT » Сря 11 яну 2012 9:41


и това по никакъв начин не вреди на рефлектора на фара примерно...защото по-голямо напрежение не води ли и до по-голямо топлоотделяне от ламБата...аз съм много чувствителен относно рефлекторите на фаровете,защото все пак си е важен чарк...или много се задълбавам в темата mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот zfa159 » Сря 11 яну 2012 11:44


хи хи :) Когато колата е била нова и ел. връзки и прекъсвачите не са били на по 814 години и 600 000км,напрежението на крушките е било с много малко по-различно от това на акумулатора (захранващото) и фара е сметнат за топлоотдаването на крушка 55/60W .Когато колата стане дърта,всичко се износва,тока,който протича през ел. връзки с времето ги "уморява" и започва да се повишава съпротивлението на всяка една връзка,а такива има колкото искаш от акумуатора до крушката (минава до централния пин на таблото,от там през релето за разтоварване,от там през ключа за фаровете,от там през лоста за къси/дълги,от там през бушониерата отново и предпазителите,от там през куплунзите до самия фар и до самата крушка) и поне 2-3 V заминават по трасето.При едно и също съпротивление на крушката (60W при 12V са 5А т.е. трябва да има съпротивление от 2.4 ома).При обратната схема - 2.4 ома при 10V са 4.12А консумация т.е. крупшката ни вече не е 60W,а е 41W :)
Важно е да се разграничи едносекционен фар от двусекционен фар.При едносекционния и крушка H4,вътре в нея има два реутана.Един за къси и един за дълги.При къси свети единия,при дълги свети само другия.Ако колата е на дълги и се дръпне лостчето за светкане,не тръгват и късите,само дългите светват по-ярко,заради това,че напрежението на крушката става по-високо.Това се получава така,защото при светкането тока минава през други вериги,които не се използвани толкова много през годините,като стандарните дълги и т.е. не са толкова уморени от минаващия през тях ток (това се учи по електротехника около 6-ти клас ;) ).
При двусекционния фар,е друга бира.Там къси и дълги са два отделни рефлектора (може да е един цял,мехачно общ,но вътре е на две рефлектиращи части за двете крушки по отделно) с две отделни крушки.При тях като се кара на дълги,светят и късите,като се мига с дългите,си мигат само дългите и при тях (Пасат В4) има същите проблеми с падовете на напрежението :)
Когато се сложат релета,се печели това,че тока тръгва от акумулатора,минава през релето и стига до крушката,икономисва се целия път и 100 куплунга от акумулатора до крушката и с подходящи проводници,няма почти ниаккъв пад т.е. крушката работи много близо до 100% от капацитета си. Същевременно всичките превключватели се натоварват само с тока,който консумират релетата,който е около 50 пъти по-малък от тока,който консумира само едната крушка (а винаги светят и двете)...сещайте се колко им се увеличава живота така ;)
:beer


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 35i фарове

Мнениеот altanivan » Сря 11 яну 2012 22:02


Ето как се прави къси и дълги в едно :Mr Green Fun
Иначе с релетата е добър вариянт,аз от много време се каня но все не стигат парите до там...
viewtopic.php?f=6&t=257358&hilit=altanivan

Само,че си продадох двусекционната Хела иии сега.... :Mr Green Fun де да имаше от къде да си намеря другааа :beer
Ако някой продава да свирка :Mr Green Fun



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта