


Как да караме икономично TDi двигател?
- Euler
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
- Автомобил: Passat Variant B7
- Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
- Местоположение: София
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
в интерес на истината, 1800 оборота на 5-та са към 90км/ч, не 75км/ч...
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Euler написа:в интерес на истината, 1800 оборота на 5-та са към 90км/ч, не 75км/ч...
за конкретен тип двигател имаш предвид - или обобщаваш - също и за равен път ли става въпрос - ако е изкачване ? - или до каква степен е натоварен автомобила

за 1.4 TDI трябва да видя как ми е скоростта на равно при 1800 об./мин., на пета предавка

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
скоростта на равно при 1800 об./мин
Странно изказване,колега...
???? Нещо не вдявам


При константни обороти на една и съща предавка и скоростта е константна,независимо нагоре,надолу,наляво или надясно караш.
п.п.Ако приплъзва съединителя е друга бира

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
веселин написа:Euler написа:в интерес на истината, 1800 оборота на 5-та са към 90км/ч, не 75км/ч...
за конкретен тип двигател имаш предвид - или обобщаваш - също и за равен път ли става въпрос - ако е изкачване ? - или до каква степен е натоварен автомобила![]()
за 1.4 TDI трябва да видя как ми е скоростта на равно при 1800 об./мин., на пета предавка
На горе с 1800 оборота си на 80 км/ч ,а на долу с 1800 оборота си на 130 км/ч .Колега и ти не мислиш май като пишеш??? Оборотите са си обороти дали е нагоре или надолу скороста си е все една и съща ,но педала на газта е натиснат по различен начин,но явно някой не е помислил като е писал
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
joker написа:jollycatman написа:rmk написа:Мдаааа сега разбирам защо карайки по магистралата със скорост ПОД позволената примерно 110-120 в лявата лента ми се налага постоянно да набивам спирачки. Ами просто движещия се в дясно и спестяващ автомобил с 90 започва изпреварване на друг (ама още по-спестяващ), който спестява но със 70. Естествено 90ката не иска да се забави и затова решава да забави "тия дебили дето ще ми карат бързо в ляво". И така докато двамата спестяват всички други заради тях търкат накладки а после дават газ за да възстановят скоростта си...
Дано по-скоро въведат МИНИМАЛНА скорост за движение по магистралите...
ПС:
Същите такива спестяващи и в града ги има. На всеки светофар се влачат с невероятната идея да хванат червеното и на следващия светофар...
Лявата лента при две ленти е само за изпреварване,а не за каране в нея....ако след всяко изпреварване се прибираш там където по правилник ти е мястото няма да застрашаваш нито себе си нито другите.......Пак да кажа- който го е страх да си мери пишката с другите ,си мери скоростта! Комплекси...психопатия...нищо непознато!
Карам с 110-120 в лявата лента, защото дясната е пълна с бавно движещи се автомобили и се прибирам в дясната, когато свършат (поне за момент) "спестяващите" в нея или когато видя, че зад мен идва друг автомобил движещ се с по-голяма скорост. През цялото време на 100% съблюдавам както за моята, така и за безопасността и на другите (и по тази причина до сега нямам ПТП при такива обстоятелства). Проблема го създават "спестяващите", защото погледа им е забит в борд компютъра и тръпнат да не се вдигне разхода и същевременно не гледат в огледалата дали идват коли в лявата лента като почнат да се престрояват. Другият вариант е да гледат, но да им пука само за това да не намалят собствената си скорост (и да им се вдигне разхода) и затова принуждават другите да намаляват.
При положение, че не се познаваме ми се струва, че не е много редно да пишеш за комплекси, психопатия, мерене на пишки и подобни неща.
Ако скоростта, която съм писал горе (110-120) ви се струва като "фукане" или "мерене на пишки" просто по-добре да замълча...
По нагоре някой беше писал, че сигурно съм се бил движил с 160 и разни подобни: ами предполагам, че карай по магистралата с 70-90, другите участници в движението, които карат с 120 може и като 1200 да ви се сторят, знам ли...
- Gal
- Мнения: 1483
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
- Автомобил: МК7
- Двигател: DCYA 2018
- Местоположение: София
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
rmk написа:joker написа:jollycatman написа:rmk написа:Мдаааа сега разбирам защо карайки по магистралата със скорост ПОД позволената примерно 110-120 в лявата лента ми се налага постоянно да набивам спирачки....
Лявата лента при две ленти е само за изпреварване,а не за каране в нея....а
Ако скоростта, която съм писал горе (110-120) ви се струва като "фукане" или "мерене на пишки" просто по-добре да замълча...
...
110-120 за лява лента си е живо подмотаване, при положение, че може да караш поне със 140 вече! За мен и ти си спестяващ, и то в лява лента, ама не оревах форума. Аз нямам пишка за мерене, а и с повече от 200 не съм карала. И коя е тая магистрала точно, щото освен зимата при лоши условия, не се сещам да съм виждала такива масови спестители? Сигурно карате по некви магистрали, дето не ги знам


- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
На магистралата се прибирайте като задминете, без значение с колко карате. Винаги има по-бързи или луди разни.
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
rmk написа:..... Проблема го създават "спестяващите", защото погледа им е забит в борд компютъра и тръпнат да не се вдигне разхода и същевременно не гледат в огледалата дали идват коли в лявата лента като почнат да се престрояват. Другият вариант е да гледат, но да им пука само за това да не намалят собствената си скорост (и да им се вдигне разхода) и затова принуждават другите да намаляват....


Икономията е хубаво нещо, но нека се прави така, че да не застрашава другите участници в движението.
За да не съм офф и аз малко впечатления. Градско, за да ми гори нормално, трябва да набера доста динамично и след това да карам с постоянна скорост независимо каква. Започна ли да набирам супер флегматично и до 2000 об. разходомера става цифромания. Освен това съм забелязал, че това "продухване" от време на време не работи много. Това обикновено го разбираш извън града като се опиташ да изпревариш по - бързо.. ако пак изпреварваш бавно може и да не разбереш веднага. После обаче идва голямото продухване. Трябва наистина да покараш здраво, за да се отпуши колата и да не стигнеш до чистене на геометрия, което пак избива сигурно цялата предишна икономия, която си направил. В общи линии стигаме пак до там, където много преди това е стигнал европееца. Дизелът е достатъчно икономичен и излиза ок, ако го караш достатъчно много км.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
До колко оборота трябва да се набере "динамично" на 1-ва и 2-ра,че да гори малко,да знам и аз така да правя... 

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
tdi_20yare написа:До колко оборота трябва да се набере "динамично" на 1-ва и 2-ра,че да гори малко,да знам и аз така да правя...
не повече от 2500 в това хлъзгаво време - поне при мен за почва едно такова "чудене" сцеплението

а гумите ми са отлични
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
tdi_20yare написа:До колко оборота трябва да се набере "динамично" на 1-ва и 2-ра,че да гори малко,да знам и аз така да правя...
Мислех да не ти отговарям на "въпроса".... ето автора на темата го е написал, можеш да прочетеш

Kuncavia написа:
Достигане до желаната скорост
5-та скорост е най-икономичната предавка. Вашата цел е да достигнете 5-тата предавка колкото се може по-бързо ( разбира се в границите на разумното ). Използвайте 1-ва скорост за да потеглите с вашият автомобил. Предавките трябва да се сменят до 3000rpm, така че превключвайте предавките от 1800rpm до 3000rpm. Вашата цел е 1800rpm на 5-та скорост по равен път. Разбира се ще са ви нужни по-високи обороти при изкачане и при спускане по-ниски обороти. Когато ви потрябва да ускорите подобаващо, направете го натискайки педала до долу на възможно най-високата предавка.
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Какви филми тук си вкарвате? Сега отварям темата за първи път, прочетох само първата страница и шок. Уж технически грамотни мъже.
Интересно ми е кои автомобили с ръчни скорости при еднакви обороти на една и съща предавка могат да се движат с различни скорости?
Единственото нещо, което влияе на отошението на оборотите на двигателя и скороста на движение(или отношението на оборотите на колелата) се явява предавката, а не времето, наклона, пътната настилка и т.н.
Интересно ми е кои автомобили с ръчни скорости при еднакви обороти на една и съща предавка могат да се движат с различни скорости?
Единственото нещо, което влияе на отошението на оборотите на двигателя и скороста на движение(или отношението на оборотите на колелата) се явява предавката, а не времето, наклона, пътната настилка и т.н.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Fen написа:tdi_20yare написа:До колко оборота трябва да се набере "динамично" на 1-ва и 2-ра,че да гори малко,да знам и аз така да правя...
Мислех да не ти отговарям на "въпроса".... ето автора на темата го е написал, можеш да прочетешKuncavia написа:
Достигане до желаната скорост
5-та скорост е най-икономичната предавка. Вашата цел е да достигнете 5-тата предавка колкото се може по-бързо ( разбира се в границите на разумното ). Използвайте 1-ва скорост за да потеглите с вашият автомобил. Предавките трябва да се сменят до 3000rpm, така че превключвайте предавките от 1800rpm до 3000rpm. Вашата цел е 1800rpm на 5-та скорост по равен път. Разбира се ще са ви нужни по-високи обороти при изкачане и при спускане по-ниски обороти. Когато ви потрябва да ускорите подобаващо, направете го натискайки педала до долу на възможно най-високата предавка.
Мерси колега...


Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Колега не мисля, че 130 е хвърчене по магистралата
В Германия си видял какво значи хвърчене (а също и толерантност, това, което в България го няма)... Ситуацията, която описах се случва на много хора всеки ден и показва колко нетолерантни са и двете страни, тези които карат с 200 и присветват и тези, които карат с 90 и засичат. Това исках да кажа 
То и темата едва ли е колко ни гори колата, но всяка подобна тема се превръща рано или късно в една безумна полемика на кой му харчи най - малко, на кой двигателя е най - добър и подобни
Стига сме спамили...
Без лоши чувства


То и темата едва ли е колко ни гори колата, но всяка подобна тема се превръща рано или късно в една безумна полемика на кой му харчи най - малко, на кой двигателя е най - добър и подобни

Без лоши чувства

-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Може някои неща да се припокриват, но ето какво са измъдрили англичаните по повод икономичното каране.
Ето превод от книжката на Haynes за Passat B6 Diesel.
Обслужване:
Дбре поддържаната кола ползва по-малко гориво и създава по-малко замърсяване.
Филтри: Сменявайте въздушния и горивния филтър навреме в посочените от производителя интервали.
Масло: използвайте качествено масло с най-ниският възможен вискозитет. Проверявайте често нивото и внимавайте да не препълните системата.
Свещи: Подменяйте ги спрямо графика от производителя.
Гуми: Проверявайте налягането редовно. Ненапомпани гуми, имат по-високо съпротивление при въртенето си. По принцип е по-добре по-високото налягане да се използва за напълно натоварен автомобил, дори когато не е напълнен. И все пак е хубаво да се поглежда, пренапомпването да не причини неравномерно износване. Когато се купуват нови гуми, помислете за "гориво" ефикасните модели, предлагани от някои производители.
Маниер на шофиране
Ускорение: Ускорението използва повече гориво, спрямо това да се подържа една постоянна скорост. Най-добрата техника за съвременните коли е да се ускорява до желаната скорост, със сменяване на предавките навреме, без излишно да се претоварва двигателя.
Климатик: Климатичната система използва значителна част енергия от двигателя - около 3 киловата (4 конски сили) и дори повече. Ефекта, който има върху консумацията на гориво е гориво е най-силно изразен при бавен трафик. Спирайте го, когато не ви е необходим.
Предугаждане: Карайте плавно и се опитвайте да предугаждате трафикопотока, за да предодвратите нежелателно ускорение или натискане на спирачките.
Автоматична трансмисия: Когато ускорявате автоматик, целта е да не държите натиснат педала на газта за да карате скоростната кутия да държи ниска предавка на висока скорост. По възможност не използвайте Спортния режим. При спряло състояние използвайте позиция N или P. Когато се движите, не си дръжте левият крак далеч от спирачката.
Спирачки: Спирачките превръщат енергията на колата от двигателна в топлинна - в общи линии така се похабява. Очевидно е, че почти винаго ще е необходимо да се натискат спирачките, но с добро предугаждане е изненадващо, колко често може да бъде избегнато, особенно на познати пътища.
Споделяне на колата: Помислете да ходите на работа с колеги или по магазините. Дори и веднъж седмично, това ще окаже влияние.
Електрически натоварвания: Електричеството, също е "гориво". Генератора, който зарежда акумулатора превръща въртенето на двигателя, получено от горивото в електрическа енергия. Колкото повече електрически системи са включени, толкова е по-голям товара върху генератора, респективно разхода на гориво. Спирайте големите консуматори, като например подгрева на задното стъкло, когато не ви е необходим.
Пускане по инерция; Спускането по инерция с изгасен двигател е много опасно. Усилието, необходимо да се натиснат хидравлични спирачки и да се завива се увеличава, при загасен двигател. Има голяма опасност от загуба на управление. Във всеки случай, съвременните инжекционни двигателни системи автоматично спират горивоподаването при спускане на предавка без да е натиснат педала на газта.
Устройства и приспособления за пестене на гориво: Такива устройства съществуват още с появата на първите автомобили. Истински работещите, са възприети от всички автомобилни производители, като стандартно оборудване за всяка кола. Други работят при определени условия, или пестят гориво с цената на неприемливи ефекти върху мощността, лекотата на каране, или скъсяване живота на различните части. Най-доброто устройство за пестене е ДЕСНИЯТ КРАК НА ШОФЬОРА.
Планиране на пътуването: Опитвайте се да комбинирате, шофирането до магазина, с отиването на кафе и т.н. Вместо да отивате до всяко място по различно време. Ако е възможно, избирайте време на пътуване извън пиковите часове.
Товар: Колкото повече е натоварена една кола, толкова повече енергия изисква за да ускори до определена скорост. Премахнете тежките неща, които не ви трябват. Пълното зареждане на резервоара също може да се счита за излишен товар. Така, че се замислете следващият път да го заредите наполовина и дори по-малко.
Изгубени?: Рискът да се загубите ако отивате на ново място, също трябва да се вземе под внимание. Затова погледнете предварително маршрута си. Няма смисъл да постигнете голяма икономия, за сметка на многото изминати километри встрани от крайната точка.
Паркиране: По възможност, използвайте различни маневри при паркиране, така, че след като искате да тръгнете отново, да излезете с възможно най-малко усилия. Да, карате за да търсите свободно място, може да похаби повече гориво, отколкото да паркирате в Синя Зона и да си платите.
Премиум гориво: Повечето големи бензиностанции имат горива с добавки и т.н., които са с няколко стотинки по-скъпи, спрямо нормалните. Това до колко са по-добри е спорно, но се смята, че ако тези горива подобряват икономията, то спестените пари, няма да са толкова много, че да оправдаят по-високата им цена.
Багажник на тавана, стойки за ски, колелета и т.н.: Когато товарите нещо отгоре на колата, се опитайте да постигнете обтекаема форма от предната му страна. Всяко покривало трябва да бъде сигурно укрепено, за да не се развява, и по този начин да увеличи съпротивлението на автомобила, и респективно и разхода на гориво.
Премахвайте допълнителните стойки и багажници за покрива, ако не са ви необходими - те увеличават въздушното съпротивление, а също така могат да създадат много шум при движение.
Кратки пътувания: Двигателя е най-неефективен, и износването му е най-голямо през първите няколко километра при студен старт. Пробвайте да ходите пеша, да карате колело или да пътувате с градският транспорт.
Скорост: Двигателя е най-ефикасен, когато работи при постоянна скорост и когато е натоварен при обороти, при които има максимален въртящ момент. За повечето коли това е при 90-110км/ч при най-висока предавка. Над тази оптимална скорост, консумацията на гориво започва да се увеличава много драстично. Кола, която се движи с 130км/ч, би използвала с 30% повече гориво, спрямо тази, която се движи с 90км/ч.
Гориво от местна бензиностанция: Може да е по-евтино, но дали е по-добро? Големите вериги бензиностанции, твърдят, че техните горива съдържат добавки, които намаляват, натрупването на нагар и други нежелани износващи ефекти върху двигателя. Един компромис е, на 3-4 пълни резервоара от голяма верига, да се сипва един от местна бензиностанция.
Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.
Прозорци: Карането със свалени прозорци, увеличава турбуленцията на въздуха около колата. Затварянето им осигурява, плавен и равномерен поток на въздуха и намалява съпротивлението при движение. Колкото по-бързо се движите, толкова по-голям ефект има от това.
Като за финал...: При техниките на шофиране, които водят до икономия на гориво, има тенденция да включват сравнително малко ускоряване и каране с ниски максилани скорости. Съобразявайте се с другите на пътя и техните потребности, които искат да се движат по-бързо. Дори и да не сте съгласни с тях, това не е извинение да им пречите.
Безопасността трябва да е винаги на първо място, спрямо икономичното каране, дори ако става въпрос за рязко ускоряване при изпреварване. Забавянето на скоростта при опасност, и включването на фаровете при смрачаване, също са силно препоръчителни неща.
Ето превод от книжката на Haynes за Passat B6 Diesel.
Обслужване:
Дбре поддържаната кола ползва по-малко гориво и създава по-малко замърсяване.
Филтри: Сменявайте въздушния и горивния филтър навреме в посочените от производителя интервали.
Масло: използвайте качествено масло с най-ниският възможен вискозитет. Проверявайте често нивото и внимавайте да не препълните системата.
Свещи: Подменяйте ги спрямо графика от производителя.
Гуми: Проверявайте налягането редовно. Ненапомпани гуми, имат по-високо съпротивление при въртенето си. По принцип е по-добре по-високото налягане да се използва за напълно натоварен автомобил, дори когато не е напълнен. И все пак е хубаво да се поглежда, пренапомпването да не причини неравномерно износване. Когато се купуват нови гуми, помислете за "гориво" ефикасните модели, предлагани от някои производители.
Маниер на шофиране
Ускорение: Ускорението използва повече гориво, спрямо това да се подържа една постоянна скорост. Най-добрата техника за съвременните коли е да се ускорява до желаната скорост, със сменяване на предавките навреме, без излишно да се претоварва двигателя.
Климатик: Климатичната система използва значителна част енергия от двигателя - около 3 киловата (4 конски сили) и дори повече. Ефекта, който има върху консумацията на гориво е гориво е най-силно изразен при бавен трафик. Спирайте го, когато не ви е необходим.
Предугаждане: Карайте плавно и се опитвайте да предугаждате трафикопотока, за да предодвратите нежелателно ускорение или натискане на спирачките.
Автоматична трансмисия: Когато ускорявате автоматик, целта е да не държите натиснат педала на газта за да карате скоростната кутия да държи ниска предавка на висока скорост. По възможност не използвайте Спортния режим. При спряло състояние използвайте позиция N или P. Когато се движите, не си дръжте левият крак далеч от спирачката.
Спирачки: Спирачките превръщат енергията на колата от двигателна в топлинна - в общи линии така се похабява. Очевидно е, че почти винаго ще е необходимо да се натискат спирачките, но с добро предугаждане е изненадващо, колко често може да бъде избегнато, особенно на познати пътища.
Споделяне на колата: Помислете да ходите на работа с колеги или по магазините. Дори и веднъж седмично, това ще окаже влияние.
Електрически натоварвания: Електричеството, също е "гориво". Генератора, който зарежда акумулатора превръща въртенето на двигателя, получено от горивото в електрическа енергия. Колкото повече електрически системи са включени, толкова е по-голям товара върху генератора, респективно разхода на гориво. Спирайте големите консуматори, като например подгрева на задното стъкло, когато не ви е необходим.
Пускане по инерция; Спускането по инерция с изгасен двигател е много опасно. Усилието, необходимо да се натиснат хидравлични спирачки и да се завива се увеличава, при загасен двигател. Има голяма опасност от загуба на управление. Във всеки случай, съвременните инжекционни двигателни системи автоматично спират горивоподаването при спускане на предавка без да е натиснат педала на газта.
Устройства и приспособления за пестене на гориво: Такива устройства съществуват още с появата на първите автомобили. Истински работещите, са възприети от всички автомобилни производители, като стандартно оборудване за всяка кола. Други работят при определени условия, или пестят гориво с цената на неприемливи ефекти върху мощността, лекотата на каране, или скъсяване живота на различните части. Най-доброто устройство за пестене е ДЕСНИЯТ КРАК НА ШОФЬОРА.
Планиране на пътуването: Опитвайте се да комбинирате, шофирането до магазина, с отиването на кафе и т.н. Вместо да отивате до всяко място по различно време. Ако е възможно, избирайте време на пътуване извън пиковите часове.
Товар: Колкото повече е натоварена една кола, толкова повече енергия изисква за да ускори до определена скорост. Премахнете тежките неща, които не ви трябват. Пълното зареждане на резервоара също може да се счита за излишен товар. Така, че се замислете следващият път да го заредите наполовина и дори по-малко.
Изгубени?: Рискът да се загубите ако отивате на ново място, също трябва да се вземе под внимание. Затова погледнете предварително маршрута си. Няма смисъл да постигнете голяма икономия, за сметка на многото изминати километри встрани от крайната точка.
Паркиране: По възможност, използвайте различни маневри при паркиране, така, че след като искате да тръгнете отново, да излезете с възможно най-малко усилия. Да, карате за да търсите свободно място, може да похаби повече гориво, отколкото да паркирате в Синя Зона и да си платите.
Премиум гориво: Повечето големи бензиностанции имат горива с добавки и т.н., които са с няколко стотинки по-скъпи, спрямо нормалните. Това до колко са по-добри е спорно, но се смята, че ако тези горива подобряват икономията, то спестените пари, няма да са толкова много, че да оправдаят по-високата им цена.
Багажник на тавана, стойки за ски, колелета и т.н.: Когато товарите нещо отгоре на колата, се опитайте да постигнете обтекаема форма от предната му страна. Всяко покривало трябва да бъде сигурно укрепено, за да не се развява, и по този начин да увеличи съпротивлението на автомобила, и респективно и разхода на гориво.
Премахвайте допълнителните стойки и багажници за покрива, ако не са ви необходими - те увеличават въздушното съпротивление, а също така могат да създадат много шум при движение.
Кратки пътувания: Двигателя е най-неефективен, и износването му е най-голямо през първите няколко километра при студен старт. Пробвайте да ходите пеша, да карате колело или да пътувате с градският транспорт.
Скорост: Двигателя е най-ефикасен, когато работи при постоянна скорост и когато е натоварен при обороти, при които има максимален въртящ момент. За повечето коли това е при 90-110км/ч при най-висока предавка. Над тази оптимална скорост, консумацията на гориво започва да се увеличава много драстично. Кола, която се движи с 130км/ч, би използвала с 30% повече гориво, спрямо тази, която се движи с 90км/ч.
Гориво от местна бензиностанция: Може да е по-евтино, но дали е по-добро? Големите вериги бензиностанции, твърдят, че техните горива съдържат добавки, които намаляват, натрупването на нагар и други нежелани износващи ефекти върху двигателя. Един компромис е, на 3-4 пълни резервоара от голяма верига, да се сипва един от местна бензиностанция.
Гасене при спряла кола: Загасете двигателя, ако има изгледи да престоите 30 и повече секунди на едно място. Това е добре както за природата, така и за джоба ви. Имайте предвид, че честите паленета, износват акумулатора и стартера.
Прозорци: Карането със свалени прозорци, увеличава турбуленцията на въздуха около колата. Затварянето им осигурява, плавен и равномерен поток на въздуха и намалява съпротивлението при движение. Колкото по-бързо се движите, толкова по-голям ефект има от това.
Като за финал...: При техниките на шофиране, които водят до икономия на гориво, има тенденция да включват сравнително малко ускоряване и каране с ниски максилани скорости. Съобразявайте се с другите на пътя и техните потребности, които искат да се движат по-бързо. Дори и да не сте съгласни с тях, това не е извинение да им пречите.
Безопасността трябва да е винаги на първо място, спрямо икономичното каране, дори ако става въпрос за рязко ускоряване при изпреварване. Забавянето на скоростта при опасност, и включването на фаровете при смрачаване, също са силно препоръчителни неща.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koki_moki74 и 52 госта