От 4 към 5 болта на джантата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
basketwarrior
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
Автомобил: Passat B5 variant
Двигател: 1.8T APU
Местоположение: София,Люлин

От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот basketwarrior » Нед 08 яну 2012 23:01


Колеги,
дали има вариант да прехвърля колата от джанти с 4 болта към джанти с 5 болта? И какви са вариантите да бъде направено това? Благодаря на отзовалите се :)




Потребителски аватар
Вълков
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 30 ное 2011 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград / Свищов

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот Вълков » Нед 08 яну 2012 23:03


Смяна на главини или фланци от 4х100 към 5х100 :да:


Потребителски аватар
basketwarrior
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
Автомобил: Passat B5 variant
Двигател: 1.8T APU
Местоположение: София,Люлин

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот basketwarrior » Нед 08 яну 2012 23:08


скъпо ли излиза това или не толкова ?


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот ludiq1918 » Нед 08 яну 2012 23:14


Колегата по горе е дал вариантите, ама направата на фланците няма ли да излезе по скъпа от колкото закупуването на главини и дискове с 5 отвора, втора употреба да кажем.


Потребителски аватар
basketwarrior
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
Автомобил: Passat B5 variant
Двигател: 1.8T APU
Местоположение: София,Люлин

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот basketwarrior » Нед 08 яну 2012 23:18


и другото което съм си мислил е смяната на цялата ОС с такава с дискови спирачки и 5 болта.Мисля че ако говорим за 500-600 лева мога да си намеря целия мост със спирачните апарати за тези пари. (Говорим за отзад)А пък отпред ще търся най-удачния вариант :)


Потребителски аватар
basketwarrior
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
Автомобил: Passat B5 variant
Двигател: 1.8T APU
Местоположение: София,Люлин

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот basketwarrior » Нед 08 яну 2012 23:25


Направо да си кажа кво съм намислил.Да хвана една B1-чка Пасат.И да си направя супер големия проект (поне аз така го виждам).То ще изкочат много проблеми ,но само пари да има ще го направя.Първия проблем на който се спрях е точно този.След това съм намислил един VR6-так(или ако си намеря ТУРБИНИРАН БОКСЕР). Но него после ще го мисля.Както съм го намислил проекта поне 30-40 000 трябва да извадя.Още колата не съм купил.Но този проект ще ми отнеме и бая годинки.Но все от някъде трябва да започна.1-во го мисля как да подходя.Щото още не съм сигурен в проекта. :)


Потребителски аватар
Вълков
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 30 ное 2011 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград / Свищов

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот Вълков » Нед 08 яну 2012 23:39


Колега ще се радваме да видим твоя проект. Има много теми във форума изписани по темата за преминаване от 4х100 към 5х100. Фланците излизат по - скъпо, но ти си решаваш кое по те устройва. Лека вечер :да:


Потребителски аватар
goroman
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 19 мар 2010 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troqn-Sofiq

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот goroman » Пон 09 яну 2012 13:07


Отпред само фланците,който влизат в лагера и на тях се стяга полуоската и джантата,есстественно и дисковете, а отзад направо оси,барабар с главините ,дисковете,апарати и така ще минеш най-тънко :да:
Но на фона на всичко останало,след като си замислил проект,100% ще решиш в последствие да поизхварлиш джантите с фланчета,след това по-големи дискове........много неща тъй,че първо почети из темите и тогава почваи да праскаш пари!Това е моето скромно мнение. ПОЗДРАВИ!!!!


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 841
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот Asko VW » Сря 11 яну 2012 10:16


Това ще е интересен проект, чието развитие бих следил с интерес, ако решиш да споделиш с нас де.
Интересно ми е само от каде ще вземеш B 1-цата, у нас не съм виждал такива (поне аз де), от германско ли ще я търсиш ?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот dobrin » Сря 11 яну 2012 11:35


Става и с разпробиване при фрезист/стругар или там както му се вика. Едната дупка съвпада със старите, правят се нови 4. Но ако ще сменяш двигател, окачване, спирачна система и т.н., то най-добре направо с нови главини.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот nokiangage » Сря 11 яну 2012 11:48


dobrin написа:Става и с разпробиване при фрезист/стругар или там както му се вика. Едната дупка съвпада със старите, правят се нови 4. Но ако ще сменяш двигател, окачване, спирачна система и т.н., то най-добре направо с нови главини.


:да: Fill and redrill се нарича интервенцията и има доста инфо в нета. Но според мен не си заслужава и аз съм за нови главини, защото гаранция няма да останеш с тези джанти ако са 14-ки или 15-ки особено ако ще слагаш по-големи дискове и апарати...

Изображение


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот dobrin » Сря 11 яну 2012 11:50


Уоууу, не говоря за това. Говоря за разпробиване на главините. Джанти се сменят, да се прави това от снимката ми се струва ненужно.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот radotom » Сря 11 яну 2012 11:58


По доста подобен начин изглеждат нещата и при разпробиването на главини :?
За kam_tod навремето организирах обратния вариант - от 5 на 4 дупки, защото търсения от него размер на диска го нямаше във версия 4х100 (за задни дискове говорим)
Снимката е кофти, но се вижда кое-къде идва:
Изображение
Застъпват се отвори както и да го гласиш! :banghead:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот zfa159 » Сря 11 яну 2012 12:00


Добрин много добре го каза и наситина този подход не е много правилен предвид идеята на нещата :)
Щом ще е с як мотор,трябват яки спирачки.За яките спирачки,трябва да се сменя целия шенкел и няма смисъл да се сменя само главината с такава за 5 болта или да се прави фланец,защото с диска 239мм (завдоски на В2 това е най-големия,за В1 да не говорим),няма да можеш да се спреш никога mhihi
А ако се сменят дисковете с 280 или 288 (смислени спирачки за дори ежедневка в днешно време),тогава вече те самите изискват главина с 5 болта и джанта с 5 болта поне 15 цола :) Общо взето за да се сложат такива спирачки,трябва да се смени целия шенкел,което решава радикално проблема с болтовете (той дори става доста смешен на фона на слагането на другия шенкел към тази ходова част) mhihi


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: От 4 към 5 болта на джантата

Мнениеот brad4edat » Сря 11 яну 2012 19:02


Аз пък ви казвам, че ако някой дойде при мен и иска да му разпробия на машините, главините или джантите на колата, ще го изгоня директно!!!! Абе вие добре ли сте или сте камикадзета бе?! :) знаете ли как хубаво може да се пръсне при удар такъв барабан-главина или да се отчупи част между новата и старата резба и да изхвърчат болтовете :lol: Чугуна е доста крехък материал, не го надценявайте, издържа на топлина но не и на гаври :beat_butt2

Доста често връщам хора с разни подобни щури идеи за разни преработки, с обяснението че аз отговорност за евентуално ПТП и смърт по невнимание няма да нося. :screwy

Никога ама никога не бих си сложил "главата в торбата" да направям подобни рисковани вмешателства в толкова отговори за безопасността на дадено МПС елементи!
И да, по добре си вземи голями главини отколкото да се занимаваш с глупости като фланци, или поне си купи готови фланци от някъде. Направата на фланци не е никак евтина и бърза, трябва да се изработят много прецизно двете повърхнини една спрямо друга а и заготовките за фланците са доста голямки в диаметър и не са никак евтини ако тръгнеш да ги купуваш.

Тези двата болта дето ще се навиват в по горната снимка от колегата дето е дал, се държат в отворите на магия, ама чисто на магия се държат в тези застъпени отвори в чугуна.

Успех с начинанието колега :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта