


Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Въпроса ми е следния,може ли да се сложи такава печка на стария ми автомобил която да ми подгрява нафтата и течноста за охлаждане?
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
печка може да се сложи на всякакъв автомобил, но ще ти подгрява само двигателя и купето, нафтата няма как.
въпроса е колко пари си склонен да дадеш за такова удоволствие, защото нова струва повече от колата ти.
въпроса е колко пари си склонен да дадеш за такова удоволствие, защото нова струва повече от колата ти.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Колега reingar-x, наистина е много добра идея, но цените на нови такива печки са главоломни, не помня точният сайт, но определено са много скъпи, защото съм се интересувал и търсил! Вече предполагам, че втора ръка ще са дефицит и пак ще им търсят много пари, така че, и в двата случая ще е бая зор. Ако все пак намериш и стане ще бъде много хубаво!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Автономните отоплители (печки демек) се предлагат основно от две фирми на пазара.
Вебасто и Ебершпехер.
Вносителя на Вебасто за България е фирма Рея МП (имат хубав сайт) и цената на нова водна печка по спомен беше около 1700 лв без ДДС.
Вносителя на Ебершпехер се казва фирма Станкофф, а там цените мисля че са по-нагоре.
Като цяло печката е много добра екстра, но си е скъпо удоволствие, както за закупуване, така и за поддръжка.
Цените на резервните чати са главозамайващи също.
Например за електрониката на мойто Вебасто ми искат 700 лв, защото върви заедно с топлообменника.
Един приятел си купувава за неговия Ебершпехер моторче на вентилатора и електроника и заедно с ремонта му стъпи на около 800 лв всичко.
Втора употреба печки се намират, но цените започват от около 250 (който не знае какво продава) или 500 (който знае какво продава) до около 1000 лв. зависимост от състоянието.
Ако си купиш печка втора употреба дори и да работи, не се знае кога ще се наложи да и смениш горивна камера, защото това си е консуматив.
Всички тея неща ги знам от собствен опит, тъй като от 3 години имам Вебасто и от както съм го взел все има проблеми(вярно че го купих почти за без пари). Основно съм пазарувал части от Ибей Германия, но и там не са много евтини просто трябва да дебнеш момента.
В момента съм за електроника, защото мойта прави проблеми а схеми няма никъде и един приятел се е заел да ми проектира нова, защото 700 лв няма да дам за нова такава от Вебасто.
Иначе когато работеше зимата е много готино да взелеш в колата и там да е топло и прозореца да е размръзен.
Аз мойта я бях направил да върти само през малкия кръг да ми сгрява купето без мотора.
Вебасто и Ебершпехер.
Вносителя на Вебасто за България е фирма Рея МП (имат хубав сайт) и цената на нова водна печка по спомен беше около 1700 лв без ДДС.
Вносителя на Ебершпехер се казва фирма Станкофф, а там цените мисля че са по-нагоре.
Като цяло печката е много добра екстра, но си е скъпо удоволствие, както за закупуване, така и за поддръжка.
Цените на резервните чати са главозамайващи също.
Например за електрониката на мойто Вебасто ми искат 700 лв, защото върви заедно с топлообменника.
Един приятел си купувава за неговия Ебершпехер моторче на вентилатора и електроника и заедно с ремонта му стъпи на около 800 лв всичко.
Втора употреба печки се намират, но цените започват от около 250 (който не знае какво продава) или 500 (който знае какво продава) до около 1000 лв. зависимост от състоянието.
Ако си купиш печка втора употреба дори и да работи, не се знае кога ще се наложи да и смениш горивна камера, защото това си е консуматив.
Всички тея неща ги знам от собствен опит, тъй като от 3 години имам Вебасто и от както съм го взел все има проблеми(вярно че го купих почти за без пари). Основно съм пазарувал части от Ибей Германия, но и там не са много евтини просто трябва да дебнеш момента.
В момента съм за електроника, защото мойта прави проблеми а схеми няма никъде и един приятел се е заел да ми проектира нова, защото 700 лв няма да дам за нова такава от Вебасто.
Иначе когато работеше зимата е много готино да взелеш в колата и там да е топло и прозореца да е размръзен.
Аз мойта я бях направил да върти само през малкия кръг да ми сгрява купето без мотора.
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Намерил съм една Webasto за 300 лв но трябва да я свалям от една Алфа ромео и като гледам е свързана със климатроника.Човека който ми я дава каза че му греела всичко салона двигателя нафтата яно е некво по-сложно изпълнение.На мен ми трябва само за мотора да ми пали по-лесно че вече съм за ремонт даже и дистанционно има тая печка.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Печката се свързва последователно на малкия кръг на водата и така стопля едновременно двигателя и купето.
Ако искаш да топлиш само двигателя не трябва да пускаш вентилатора на парното докато работи печката и няма да топлиш купето.
Много е важно да се вземе печка която е автономен отоплите, а не доотоплител, защото ако е второто няма да можеш да я пуснеш на твоята кола понеже се командва от електрониката на автомобила.
Почти всички CDI-та на мерцедес са с доотоплители понеже мотора отделя малко топлина и няма сгряване зимно време.
Печката там се включва след като запалиш двигателя, температурата на охлаждащата течност е под определени градуси и работи до 60 градуса на водата.
Тази алфа щом има дистанционно значи би трябвало да е автономен отоплител.
Така като чета не си много в час с нещата, така че или си намери човек да ти я свали и да ти я монтира или иди в сервиза, защото нещата не са толкова прости.
Това че е свързана с климатроника е нормално защото печката след като се пусне включва и вентилатора на отоплеието за да сгрее в купето.
Ако искаш да топлиш само двигателя не трябва да пускаш вентилатора на парното докато работи печката и няма да топлиш купето.
Много е важно да се вземе печка която е автономен отоплите, а не доотоплител, защото ако е второто няма да можеш да я пуснеш на твоята кола понеже се командва от електрониката на автомобила.
Почти всички CDI-та на мерцедес са с доотоплители понеже мотора отделя малко топлина и няма сгряване зимно време.
Печката там се включва след като запалиш двигателя, температурата на охлаждащата течност е под определени градуси и работи до 60 градуса на водата.
Тази алфа щом има дистанционно значи би трябвало да е автономен отоплител.
Така като чета не си много в час с нещата, така че или си намери човек да ти я свали и да ти я монтира или иди в сервиза, защото нещата не са толкова прости.
Това че е свързана с климатроника е нормално защото печката след като се пусне включва и вентилатора на отоплеието за да сгрее в купето.
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Днес си свалих печката от алфата заедно с един приятел със доста части към които беше свързана
.Печката е със автономен отоплител но има бая електроника по-нея,което е лошо май вярно трябва да се търси някой който разбира.

-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Чет 10 дек 2009 20:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: montana
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
колеги кажете колко харчи една такава нафтова печка да си зная защото имам на голфа бонус като го купих даже и с дистанционно благодаря
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
nikio0 написа:колеги кажете колко харчи една такава нафтова печка да си зная защото имам на голфа бонус като го купих даже и с дистанционно благодаря
Зависи колко киловата е.
Но ако е водна горе долу консумацията е около 0,5 литра на час при пълна мощност и 0,25 литра на час при половин мощност.
Понеже предполагам че ще ме питаш какво значи пълна и половин мощност, затова ти обяснявам веднага.
До достигане на 72 градуса на водата печката работи на пълна мощност, след това минава на половин мощност докато не стигне 85 градуса. При 85 градуса печката се изключва и при 72 градуса отново се включва.
Тези данни са за Вебасто при Ебершпехер са малко по-различни градусите, но не фрапиращо.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
И аз съм мн любопитен за монтаж на такава печка..Голям мерак ми е
Гледам по моргите има ,наскоро видях една от Т4 -беше за 250 лева,ама дали работи ,дали не работи -един господ знае,питам продавача -отговаря
То най- хубаво е да се смъкне от кола ,да се види как е и дали работи,ама като съм бос по темата ме е страх,сигурно няма да мога да я монтирам (особено ако е от друга марка кола)..виж ако е от голф като моя ...там по се ядва...Колегата да пише как се е справил,че и ние дето не знаем да научим 



-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Колега няма значение от каква марка кола е печката, а дали е автономен отоплител иили доотоплител.
На доста коли вече се вгражда фабрично доотоплители.При тях печката се командва от електрониката на колата и няма как да я сложиш на друга кола(или по-точно е доста сложно).
Ако си намериш автономен отоплител тогава няма значение от каква кола е, понеже си е самостоятелна единица с отделно управление.
Необходимо е да я захраниш с напрежение, да я вържеш към малкия кръг на охладителната система и да и подадеш гориво.
Най-сложния въпрос е да и намериш място, защото при повечето коли вече е доста тясно под капака.
В нета има много схеми за монтаж и един средно грамотен технически човек би се справил.
Малко по-сложно е свързването към парното на колата, ако е с климатроник, защото трябва да знаеш къде да я вържеш или да имаш ел. схемата на климатроника.
Другото си е механична работа и свободно време.
На доста коли вече се вгражда фабрично доотоплители.При тях печката се командва от електрониката на колата и няма как да я сложиш на друга кола(или по-точно е доста сложно).
Ако си намериш автономен отоплител тогава няма значение от каква кола е, понеже си е самостоятелна единица с отделно управление.
Необходимо е да я захраниш с напрежение, да я вържеш към малкия кръг на охладителната система и да и подадеш гориво.
Най-сложния въпрос е да и намериш място, защото при повечето коли вече е доста тясно под капака.
В нета има много схеми за монтаж и един средно грамотен технически човек би се справил.
Малко по-сложно е свързването към парното на колата, ако е с климатроник, защото трябва да знаеш къде да я вържеш или да имаш ел. схемата на климатроника.
Другото си е механична работа и свободно време.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
milenski_77 написа:Колега няма значение от каква марка кола е печката, а дали е автономен отоплител иили доотоплител.
На доста коли вече се вгражда фабрично доотоплители.При тях печката се командва от електрониката на колата и няма как да я сложиш на друга кола(или по-точно е доста сложно).
Ако си намериш автономен отоплител тогава няма значение от каква кола е, понеже си е самостоятелна единица с отделно управление.
Необходимо е да я захраниш с напрежение, да я вържеш към малкия кръг на охладителната система и да и подадеш гориво.
Най-сложния въпрос е да и намериш място, защото при повечето коли вече е доста тясно под капака.
В нета има много схеми за монтаж и един средно грамотен технически човек би се справил.
Малко по-сложно е свързването към парното на колата, ако е с климатроник, защото трябва да знаеш къде да я вържеш или да имаш ел. схемата на климатроника.
Другото си е механична работа и свободно време.


-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
samo_pechka написа:milenski_77 написа:Колега няма значение от каква марка кола е печката, а дали е автономен отоплител иили доотоплител.
На доста коли вече се вгражда фабрично доотоплители.При тях печката се командва от електрониката на колата и няма как да я сложиш на друга кола(или по-точно е доста сложно).
Ако си намериш автономен отоплител тогава няма значение от каква кола е, понеже си е самостоятелна единица с отделно управление.
Необходимо е да я захраниш с напрежение, да я вържеш към малкия кръг на охладителната система и да и подадеш гориво.
Най-сложния въпрос е да и намериш място, защото при повечето коли вече е доста тясно под капака.
В нета има много схеми за монтаж и един средно грамотен технически човек би се справил.
Малко по-сложно е свързването към парното на колата, ако е с климатроник, защото трябва да знаеш къде да я вържеш или да имаш ел. схемата на климатроника.
Другото си е механична работа и свободно време.
Как да разбера коя какъв тип е .Като се смъква от кола ,какво се взема -печката ясно,управлението на таблото-също,маркучи за водния кръг,тръбопроводи,филтри(ако има) и те ясни,има ли релета за управление ,дето мога да ги "забравя"...И друго -моята няма климатик,може ли да се монтира печка която работи в тандем с климатик(климатроник), щото смело заявявам-не съм наясно с печките!!
Когато е автономен отоплител трябва да има таймер за управление, който обикновенно е сложен някъде на таблото.
По това най-лесно се познава.
Като се смъква от колата тръгваш по кабела който тръгва от печката и сваляш всичко което е вързано на него.
Обикновено на другия край е таймера и едно реле.
Филтър за горивото може и да има, но може и да няма. Обикновенно се взима гориво след горивния филтър на самата кола.
По-старите печки на Вебасто нямат помпи за горивото, а в самата печка има резервоарче което се пълни от обратното гориво.При по-новите вече си има помпичка, която е импулсна.На Ебершпехер е също с такава помпа.
Тръбопроводите и да не ги свалиш не е проблем, защото при всяка кола е индивидуален пътя на маркучите и не се знае дали ще паснат на твоята.
В оригиналната кутия на печката като се купи от магазина има маркуч и мисля че две колена на 180 градуса, така че да можеш да си направиш трасе за всякаква кола. Но това не е проблем като намериш място на печката, след това от някоя морга ще си набавиш маркучи каквито ти трябват.
Важно е печката да е по-ниско от разширителния съд за да не остане въздушна възглавница в нея.
Относно връзването към климатика(климатроника) най-лесно е на кола с обикновено парно.
Самата печка управлява едно външно реле което захранва вентилатора на парното.
Идеята е преди да слезеш от колата си избираш от врътките на топло и към прозореца, а от копчето на вентилатора на позиция 2 или 3 в зависимост с колко позиции е копчето.
След като запали печката релето сработва и ти пуска вентилатора.
По тоя начин първо размразява предното стъкло и след това стопля купето и двигателя също, но за целта поне половин час трябва да мине.
Има вариант (аз така бяха направил) да върти водата само през парното и така стопля само купето за много кратко време, но пък след като запалиш нямаш парно и двигателя е студен.
Най-доброто решение е с термостат(Ебершпехер имат такова нещо но е много пари) който след като стопли водата в парното отваря и към двигателя.
Когато колата е с климатроник трябва да се разбере от къде се захранва климатроника и трябва да се подаде захранване към него от релето.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
milenski_77 написа:Когато е автономен отоплител трябва да има таймер за управление, който обикновенно е сложен някъде на таблото.
По това най-лесно се познава.
Като се смъква от колата тръгваш по кабела който тръгва от печката и сваляш всичко което е вързано на него.
Обикновено на другия край е таймера и едно реле.
Филтър за горивото може и да има, но може и да няма. Обикновенно се взима гориво след горивния филтър на самата кола.
По-старите печки на Вебасто нямат помпи за горивото, а в самата печка има резервоарче което се пълни от обратното гориво.При по-новите вече си има помпичка, която е импулсна.На Ебершпехер е също с такава помпа.
Тръбопроводите и да не ги свалиш не е проблем, защото при всяка кола е индивидуален пътя на маркучите и не се знае дали ще паснат на твоята.
В оригиналната кутия на печката като се купи от магазина има маркуч и мисля че две колена на 180 градуса, така че да можеш да си направиш трасе за всякаква кола. Но това не е проблем като намериш място на печката, след това от някоя морга ще си набавиш маркучи каквито ти трябват.
Важно е печката да е по-ниско от разширителния съд за да не остане въздушна възглавница в нея.
Относно връзването към климатика(климатроника) най-лесно е на кола с обикновено парно.
Самата печка управлява едно външно реле което захранва вентилатора на парното.
Идеята е преди да слезеш от колата си избираш от врътките на топло и към прозореца, а от копчето на вентилатора на позиция 2 или 3 в зависимост с колко позиции е копчето.
След като запали печката релето сработва и ти пуска вентилатора.
По тоя начин първо размразява предното стъкло и след това стопля купето и двигателя също, но за целта поне половин час трябва да мине.
Има вариант (аз така бяха направил) да върти водата само през парното и така стопля само купето за много кратко време, но пък след като запалиш нямаш парно и двигателя е студен.
Най-доброто решение е с термостат(Ебершпехер имат такова нещо но е много пари) който след като стопли водата в парното отваря и към двигателя.
Когато колата е с климатроник трябва да се разбере от къде се захранва климатроника и трябва да се подаде захранване към него от релето.

- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Въпрос за поставянето на нафтова печка на голф 2 1,6Д?
Търси по автокъщите,автоджамбазите ги продават щот купувачите не ги оценяват като екстра.За 300 кинта ще си я пробваш даже.Не купуваи печка която не си виждал да работи,да не плачеш после.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта