Имам следният проблем:при запалване на двигателя акумулатора показва 12,5V(както и при не запален).Алтернатора не зарежда въобще.След изфорсиране ,при около 3000 об. се включва и започва да работи нормално ~14.2V.Също така лампичката за зареждане на акум.(на таблото) не свети,дори при контакт.
Интересува ме може ли да се разбере дали просто диода е изгорял чрез VAG COM,или предишният собственик е прикрил този проблем по някакъв начин.
И също така защо не започва да зарежда сам.Регулатора за напрежението ли е?
Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Последна промяна от Adolf на Чет 12 яну 2012 23:16, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19732
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
viewtopic.php?f=6&t=299164&start=0
Ехххх... т'ва чудо Търсачката много ви плаши!
Търси по възбудителния кабел, но първо прегледай таблото.
Ехххх... т'ва чудо Търсачката много ви плаши!
Търси по възбудителния кабел, но първо прегледай таблото.
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Ами в тази тема няма никакво решение на моя проблем!
Интересува ме също мога ли да проверя изправността на лампичката на таблото като и поддам директно 12V на пинове 9 и12 ?
Ако някой знае да каже моля.
Интересува ме също мога ли да проверя изправността на лампичката на таблото като и поддам директно 12V на пинове 9 и12 ?
Ако някой знае да каже моля.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Провери ли идвали напрежение по тънкото кабелче към генератора?
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
За да стигна до този кабел трябва да разглобя половината кола
.За това искам да пробвам първо с клъстера.
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Айде бе колеги, няма ли някой разбирач по електрониката който да ми помогне?Да разбера дали клъстера е за смяна или да чакам да се затопли времето и да разхвърлям колата. 

- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Лампата на Генератора мисля, че светка 11.5 волта(по-спомен)
-
yordanov54
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 08 яну 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Колега, за да провериш а-ра трябва да стигнеш до него да му подадеш възбуждане с пробна лампа . Друг начин няма
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
А освен това кой номер е бушонът от който зависи подаването на възбудителен ток към алтернатора?
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19732
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Не би трябвало да съществува такъв предпазител
Единствено ако ти изгасне цялото табло може да очакваш, че проблема е заради липса на захранване към източника на възбуждащото...
Единствено ако ти изгасне цялото табло може да очакваш, че проблема е заради липса на захранване към източника на възбуждащото...
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с алтернатора на Bora V5 2.3
Проблема е решен!
Благодарение на колегите от UK ,които бяха много отзивчиви и ми казаха как да проверя дали диода на клъстера работи.Дадоха ми ел. схема на генератора (за AGZ).
Решението на проблема беше направо смехотворно.За да проверя клъстера ли е проблема или автоматичният регулатор на напрежението,трябваше да използвам ел.схемата от която намерих достъпно местоположение на синият кабел(D+ който подава възбудителен ток към генератора).Кабелът се срязва и се заземява страната от към диода в клъстера,ако при подаване на контакт диодът светне значи проблемът е в регулатора(или динамото но то си работеше ,само не можеше да се възбуди
)
Местоположението е една 4-пин букса намираща се непосредствено до стартера(според схемата). Отварям капака и намирам буксата за 10сек.
(всичко това става в 10ч вечерта с фенер в ръката) ,точно я пипам за да я отворя и какво да видя: буксата е изключена
.Свързвам я ,давам на контакт и всичко свети!Красота!

Благодарение на колегите от UK ,които бяха много отзивчиви и ми казаха как да проверя дали диода на клъстера работи.Дадоха ми ел. схема на генератора (за AGZ).
Решението на проблема беше направо смехотворно.За да проверя клъстера ли е проблема или автоматичният регулатор на напрежението,трябваше да използвам ел.схемата от която намерих достъпно местоположение на синият кабел(D+ който подава възбудителен ток към генератора).Кабелът се срязва и се заземява страната от към диода в клъстера,ако при подаване на контакт диодът светне значи проблемът е в регулатора(или динамото но то си работеше ,само не можеше да се възбуди
Местоположението е една 4-пин букса намираща се непосредствено до стартера(според схемата). Отварям капака и намирам буксата за 10сек.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 89 госта