ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот basata-user » Пет 13 яну 2012 21:32


колеги въпроса ми е дали ще стане ламбда сондата от голф 3 1.8 аам на 2е и двете сонди са с 4 жила само ще трябва да прехвърля буксите че не са еднакви :|




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот Haralampi » Пет 13 яну 2012 21:35


Аз знам само за 2 вида ламбда сонди - широколентови и обикновени. Щом и двете са с 4 кабела, значи са обикновени и би трябвало да са взаимнозаменяеми (изключае буксата, както си установил).

Цветовете на кабелите също би трябвало да съвпадат, така че не би трябвало да имаш затруднения.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот basata-user » Пет 13 яну 2012 21:40


причината да искам да я сменя е че при ръчка изпушва черно и разхода на борда е кам 13-14 на 100 при нормално каране :| колата е с изпускателен колектор 4-2-1 и ламбда сондата е закачена там където двете тръби се свързват :| дали сме я поставили на правилното място


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот Haralampi » Пет 13 яну 2012 22:26


basata-user написа:причината да искам да я сменя е че при ръчка изпушва черно и разхода на борда е кам 13-14 на 100 при нормално каране :| колата е с изпускателен колектор 4-2-1 и ламбда сондата е закачена там където двете тръби се свързват :| дали сме я поставили на правилното място


По този въпрос не съм компетентен. Но ако съмненията са ти в самата лабда, би могъл да и направиш диагностика...
А и въобще е хубаво да почнеш от цялостна диагностика ако смяташ, че има проблем, а не знаеш къде е.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот radotom » Пет 13 яну 2012 22:27


basata-user написа:дали сме я поставили на правилното място

Ми не, не сте и ник'ва работа не върши!
Когато някой тръгне да конструира кола разсъждава по следния начин:
'Те тоя валяк, при те тия обороти, дет' контролера си ги знае колко са, ще изкара текущите изгорели газове до мястото, дето оня тулуп, колегата-конструктор, е забил сондата за Х секунди.
Значи аз като получа резултата ще знам, че това е било за У цикъла на мотора назад.
И щ'си праа сметката дали да увеличавам впрускването още или няма да го увеличавам ;) '
Елементарна сметка Път-Скорост-Време, баса
Ти като промениш пътя, а и като сметнеш, че си променил малко или много и скороста, какво ще получиш точно?

А иначе Ламбдите са наистина 2 типа, но типовете са други ;)
Циркониево-диоксидни (генерират напрежение) и Титаниево-диоксидни (променят си съпротивлението)
viewtopic.php?f=17&t=113723&hilit=+%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0%2A


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот basata-user » Пет 13 яну 2012 23:06


radotom написа:
basata-user написа:дали сме я поставили на правилното място

Ми не, не сте и ник'ва работа не върши!
Когато някой тръгне да конструира кола разсъждава по следния начин:
'Те тоя валяк, при те тия обороти, дет' контролера си ги знае колко са, ще изкара текущите изгорели газове до мястото, дето оня тулуп, колегата-конструктор, е забил сондата за Х секунди.
Значи аз като получа резултата ще знам, че това е било за У цикъла на мотора назад.
И щ'си праа сметката дали да увеличавам впрускването още или няма да го увеличавам ;) '
Елементарна сметка Път-Скорост-Време, баса
Ти като промениш пътя, а и като сметнеш, че си променил малко или много и скороста, какво ще получиш точно?

А иначе Ламбдите са наистина 2 типа, но типовете са други ;)
Циркониево-диоксидни (генерират напрежение) и Титаниево-диоксидни (променят си съпротивлението)
viewtopic.php?f=17&t=113723&hilit=+%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0%2A

и сега как да процедираме :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот Haralampi » Пет 13 яну 2012 23:14


radotom написа:А иначе Ламбдите са наистина 2 типа, но типовете са други ;)
Циркониево-диоксидни (генерират напрежение) и Титаниево-диоксидни (променят си съпротивлението)
viewtopic.php?f=17&t=113723&hilit=+%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0%2A


Това е напълно вярно, но само допълва това, което аз казах ;) Не исках да навлизам в подробности, като както виждаш проблемът е на съвсем друго ниво ;)


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот basata-user » Пет 13 яну 2012 23:18


диагностика беше правена преди месец сондата беше мудна но работеше :|


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот bobocamaro » Пет 13 яну 2012 23:28


Ами смъкни я на "оригиналното" и място. Какво друго остава?
Но се съмнявам, че пушилката е от нея. Играл съм си със сонда и без нея...литър разход отгоре. По-добре замери налягане в рейката, търси нещо което грубо олива колата в бензин. Датчик побъркан...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот radotom » Съб 14 яну 2012 12:14


Честно казано - и аз се съмнявам малко пушиляка да е от сондата :roll:
При пълно натоварване на мотора контролера 'ич му не пука кой какво показал - той е добро говедце и ако 'сичко му е у ред - пуска дюзите на макс!
Иначе наистина можеш да пробваш да боднеш сондата на разтояние, равно на това, на което е била.
Тъй като конфигурацията на колекторите вече е променена - вземаш един шивашки метър и мериш разтоянието на някой колега с оригинални колектори.
След това мериш и при теб ;)
'Ма на студен мотор, че иначе ша стопиш метърчето! :012: mhihi


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот icemenn » Нед 15 яну 2012 0:27


И още нещо сигурен ли че AAM е с ламбда сонда с 4 жила??защото съм свалял над 5 бр от същия мотор и не съм срещал такъв с 4 жила.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: ламбда сонда от 1.8 аам на 2е

Мнениеот basata-user » Нед 15 яну 2012 10:47


icemenn написа:И още нещо сигурен ли че AAM е с ламбда сонда с 4 жила??защото съм свалял над 5 бр от същия мотор и не съм срещал такъв с 4 жила.

да сигурен сам мотора беше 95г. и е с 4-жилна сонда :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта