Вашето доускорение 80-120 на пета предавка?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Вашето доускорение 80-120 на пета предавка?

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 24 сеп 2006 20:03


В интернет има доста данни за ускорение от 0-100, за колко се взимат 400м и т.н. Но според мен по-важна е еластичността на двигателя. Например в Ауто Билд винаги при тест на автомобил се гледа и еластичността на колата, например доускорение на пета предавка от 80-120. Интересно ми е дали сте засичали вашето доускорение?
Днес засякох единичката (с хронометър, така че данните са приблизителни), и 80-120 на пета ми даде точно 9 сек, а 80-140 - малко по-малко от 16. Разбира се при мен данните са малко относителни, защото вървенето доста зависи от външната температура, и зимата върви доста повече заради интеркулера.




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 24 сеп 2006 20:36


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 22:05, променено общо 1 път.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Нед 24 сеп 2006 20:41


Ако данните са ти верни, то ти караш някакъв изтребител :shock


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 24 сеп 2006 20:43


Ускорителю, не го приемай като заяждане, но нещо не си премерил както трябва.
За справка: 80-120 на 5 предавка Ауди А4 1.8Т 2006 г 163 кс АутоБилд го измерват, че ги прави за 13.5 сек :wink:
Само да допълня, че това упражнение, за да си под 10 сек, колата трябва да е над 250 кс и да максимум 1500 кг

Последна промяна от brabus на Нед 24 сеп 2006 20:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 24 сеп 2006 20:44


Uneek написа:то ти караш някакъв изтребител :shock


кара дизел :) силата му е в ниските обороти и големия въртящ момент там :)


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Нед 24 сеп 2006 20:45


Аз поне не го засичам с хронометър, а с календар. Време не мога да ти кажа, но сега с пикаещи разпръсквачи е някъде към 40 сек, а може и повече.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 24 сеп 2006 20:46


brabus написа:За справка: 80-120 на 5 предавка Ауди А4 1.8Т 2006 г 163 кс АутоБилд го измерват, че ги прави за 13.5 сек


Аудито с 80 на 5-та ще да е с някъде около 1500 оборота, а 120 с не повече от 2500 - демек точно там няма турбо и е с възможно най-малко коне и въртящ момент на тези обороти (при мен под 3к оборота колата върви почти като 1.6 EZ)


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 24 сеп 2006 20:58


Засичах го два пъти с хронометъра - първия път беше точно 9, а втория - 9.5 ;-)
Данните не са чак толкова невероятни, като се има предвид, че според Ауто Билд Шкода Октавия 2.0 ТДИ 140к.с. същата дисциплина я прави за 10.8 сек, а тежи близо 1.5т. Тя обаче вдига 205км/ч. Моята тежи 1100кг (колкото Ауди Б4), обаче скоростната ми кутия е доста по-къса, и мога да вдигна максимум 170км/ч, при които съм на 4500 оборота, и помпата ми започва да спира горивото. За сведение при 130км/ч вече съм на 3500 оборота.
Написах тази тема, защото съм забелязал, че доста по-сериозни от моята коли ги правя смешни точно в тази дисциплина :wink: , а като се замислите извънградско се кара точно в този диапазон 8)

Последна промяна от ACCELERATOR на Нед 24 сеп 2006 21:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 24 сеп 2006 20:59


Сър, не ми се търси дино графика на този двигател, но той е много сходен до дизелите, т.е. при малко под 2000 об разполага вече с 80% от въртящия си момент. Разберете и на мен ми е интересно за колко ще набере моята. Може да засека тези дни, но просто е невъзможно 1.6 TD да направи това упражнение под 15 сек.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 24 сеп 2006 21:01


Ускорителю, сега прочетох за скоростите ти. Ти с каква скоростна кутия си? По-скоро от какъв модел е взета? :roll: :lol:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 24 сеп 2006 21:02


brabus написа:просто е невъзможно 1.6 TD да направи това упражнение под 15 сек.

Готов ли си да се обзаложиш, и на някоя сбирка да пробваме :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Нед 24 сеп 2006 21:03


Скоростната ми кутия е 4Т.. Серийно си ми беше на 2-ката, но понеже тя беше Екодизел, е малко по-къса. Например на niksi голфа мисля че на 3000 оборота е със 120, а аз съм със 110.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 24 сеп 2006 21:05


Ясно :lol: За обзалагането няма нужда. Наистина ще се радвам, че си постигнал такъв резултат. Ако е така наистина браво!!! Това време е достойно да бъде сравнено с МНОГО по-скъпи автомобили. :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 24 сеп 2006 23:16


Браво за идеята доста е добра.По този начин се имитира характеристиките на извънградското каране-изпреварване и ускорение след завои.Имам обаче няколко забележки.Първо времето трябва да се мери след като поне няколко минути е карано с 80 за да може двигателя наистина да стигне спокоен и монотонен ход-защото на мен примерно любимия ми номер като возя някои е да карам с 3000 об. на 3-4та предавка да падна плавно до 2000 където е най-големия въртящ момент,в същото време турбината понеже е инертна се върти с скороста за 3000 об. и при рязко подаване на газта колата лепи за седалките като доста по мощен автомобил :wink: Ако си направил подобен номер при измерването то не е било върно.Второто нещо е че 80-120 на пета е доста безмислено за днешните коли.До колкото си спомням когато карах двоиката с мотор като твоя прага ми на 5-та беше 90,а сега на ТДИ-то е 100-105.Под праг имам предвид нормално каране а не движение на колата по инерция или "дизеловата газария" да караш на 5-та по леко нангорнище без газ на 40 :wink: При всекидневно каране никои не доускорява в завои на 5та с 80 камо ли да изпреварва.Мисля че засичането трябва да бъде променено на 100-140 на 5-та,80-120 на 4-та,или наи-доброто няколко минути каране на 5-та с 80 или 100,след като засичащия даде старт включване на 4-та и така до 120 или 140.Няма да споменавам че могат да се импровизират некви такива гонки от летящ старт на 5-та :lol:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Нед 24 сеп 2006 23:38


Това ми изглежда интересно. Утре ще засека и ще кажа какъв е резултата.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта