не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Пон 16 яну 2012 19:23


Бензинови печки също има :)
Изображение




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 16 яну 2012 19:26


Под печки има имах в предвид,че имам налична и знам хора дето имат,но все дизелови.А ако искам да ми докарат ще искат свят пари :) Утре ще видим какво ще направя.Стига времето да не е много ветровито.Някой знае ли все пак как работи този механизъм?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Пон 16 яну 2012 19:39


stefan4o написа:Абе, Миро, клапата за топъл/студен въздух няма отношение към загряването на мотора mhihi

Има Стефчо...има!!!!Проверено!!!Особено през лятото на градско каране!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 16 яну 2012 19:47


Някак не мога да си обясня как с топъл въздух в колектора ще стоплиш 3-4 литра антифриз, при положение, че някои колектори дори нямат водни магистрали в тях...
Доколкото успях да разбера, клапата за топъл/студен въздух има отношение най-вече към сместа, като според количеството въздух се изгаря и определено количество гориво. Не виждам това с какво би помогнало за по-бързото стопляне на мотора.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 16 яну 2012 20:21


Температурата на входящият въздух има отношение.Все пак мотора се охлажда откъм сместа.Като счупих решетката от удара повярвай ми над 70гр не държеше колата,а от студеният въздух дето влизаше в коша колата не загряваше грам.Да не говорим,че не държеше и ПХ заради течението.Просто по-бързо загрява мотора заради това,че сместа почва да гори с по-висока температура,отделно загряваш и колектора така като се замислиш.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот dushanov » Пон 16 яну 2012 20:50


И аз мисля сравнително логично, но не мисля, че клапата в кутията на възд. ф-р има отношение към загряването на мотора. Може и да не съм прав... но така мисля аз! :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 16 яну 2012 20:58


mupk0 написа:Температурата на входящият въздух има отношение.Все пак мотора се охлажда откъм сместа.Като счупих решетката от удара повярвай ми над 70гр не държеше колата,а от студеният въздух дето влизаше в коша колата не загряваше грам.Да не говорим,че не държеше и ПХ заради течението.Просто по-бързо загрява мотора заради това,че сместа почва да гори с по-висока температура,отделно загряваш и колектора така като се замислиш.

Ти тотално си се объркал. Не ти е загрявала, поради простата причина, че двигателят ти е бил изложен на обдухване от въздушната струя. А не, щото е смукала студен въздух mhihi Ако искаш направи да ти смуче само топъл въздух и си махни решетката да видиш дали ше загрее...
Сигурно не е случайно това, че слагат малко капаче на решетката между пасажерския фар и радиатора :Mr Green Fun Нали знаеш за кое капаче ти говоря? Мисля, че като идваше да вземаш решетката от нас говорихме за него.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 16 яну 2012 21:00


stefan4o написа:
mupk0 написа:Температурата на входящият въздух има отношение.Все пак мотора се охлажда откъм сместа.Като счупих решетката от удара повярвай ми над 70гр не държеше колата,а от студеният въздух дето влизаше в коша колата не загряваше грам.Да не говорим,че не държеше и ПХ заради течението.Просто по-бързо загрява мотора заради това,че сместа почва да гори с по-висока температура,отделно загряваш и колектора така като се замислиш.

Ти тотално си се объркал. Не ти е загрявала, поради простата причина, че двигателят ти е бил изложен на обдухване от въздушната струя. А не, щото е смукала студен въздух mhihi Ако искаш направи да ти смуче само топъл въздух и си махни решетката да видиш дали ше загрее...
Сигурно не е случайно това, че слагат малко капаче на решетката между пасажерския фар и радиатора :Mr Green Fun Нали знаеш за кое капаче ти говоря? Мисля, че като идваше да вземаш решетката от нас говорихме за него.

Това отдавна съм го оправил.ТОест още с монтажа на решетката сложих капаче там.Говоря ти като цяло.Ще направя опит с и без как загрява и ще видим :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 16 яну 2012 21:02


Горе-доле входящият въздух влияе толкоз на затоплянето на мотора, колкото влияе и моята пръдня за глобалното затопляне mhihi


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 16 яну 2012 21:03


stefan4o написа:Горе-доле входящият въздух влияе толкоз на затоплянето на мотора, колкото влияе и моята пръдня за глобалното затопляне mhihi

Добре бе съгласен съм с теб.Ще постна видео :) Ще се чуе.Така или иначе нищо не губя освен 3лв :D


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Пон 16 яну 2012 21:54


тук един упорит колега твърди, че колата би загрявала по-бързо, ако смуче топъл въздух от колекторите. Това е абсолютно безумие, но да помислим кое го кара да го твърди...

Упоритият колега си мисли, че всмуквания топъл въздух, преди да влезе в цилиндрите ще отдаде топлината си на мотора. Мотора се счита за загрял, когато влезе в нормална Т на маслото(което става малко по-късно от нормалната Т на водата)
За какво количество въздух обаче става въпрос, колко време този въздух се задържа в всмукателния тракт, кое точно би загрял, при положение че от кутията на възд. филтър до всм. колектор е гума или пластмаса, т.е. тя е най-дългата част от всм. тракт. Отделно самия всм. колектор, самите портове на главата се нагряват много бързо щото горенето става именно в главата.
Отделно самите Т на горене са несъизмерими с тия разлики които се получават при топъл/студен въздух.

Парадоксът е, че колкото е по-студен въздуха, толкова е по-плътен (това го уточнихме по-рано... но в единица обем ще има повече кислород) от което следва че ще има и повече гориво. Ще генерира повече мощност оттам и повече топлина ще се отделя.
При бедни смеси горенето става при по-високи Т, но това е друга тема...


Тая клапа има отношение към сместта и не проумявам с какъв акъл колегата ги пише тия неща. Толкова е несериозно че... чак се чудя що пиша по такива глупсоти... може би да предпазя някой от четящите от...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Пон 16 яну 2012 21:57


Съгласен съм с тебе и съм го писал доста назад в темата.Не казвам ,че няма да е така.Просто от нямане на работа по-скоро и желание за човъркане мисля да го направя.Дали ще спадне/остане същият разхода и времето за загряване ще разбера след като го направя.Всеки се учи от грешките си и ти си прав,но примерно аз имам друго мнение.След като видя какво става ще преценя дали си прав.Ако си прав печелиш и няма да си се набутал с нищо.Ако стане така аз съответно ще съм мръзнал 20-30минути и загубил 3лв.Така че нищо не пречи да се пробва.ДОста време колата вървеше с тази тръба преди да я махна,но тогава проблемите бяха далеч от нея :D


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Пон 16 яну 2012 22:26


за разхода и вървенето разлика ще има.
Никаква няма да има за времето на загряване обаче. Ако искаш кажи кое те кара да смяташ така.
Не съм привърженик на подхода- "да видим какво ще стане"

Иначе за загряването- правилно си се ориентирал с подгревните свещи- много са ефективни, макар и някои хора(които не са ги пробвали естествено) да са много скептично настроени.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 16 яну 2012 22:40


pe6kata написа:за разхода и вървенето разлика ще има.
Никаква няма да има за времето на загряване обаче. Ако искаш кажи кое те кара да смяташ така.
Не съм привърженик на подхода- "да видим какво ще стане"

Иначе за загряването- правилно си се ориентирал с подгревните свещи- много са ефективни, макар и някои хора(които не са ги пробвали естествено) да са много скептично настроени.

Ако визираш мен - няма сила на света, която да ме накара да сложа допълнителен подгрев на антифриза с бензинов мотор 75 к.с. и алтернатор 65А... Предпочитам да си хабя времето и парите за други, по-съществени занимания, като например да измисля вариант за ползването на топлината от изпускателния колектор. Там поне топлината идва даром, без да товари алтернатора. Идеите са в главата ми, просто ми трябват малко части (респ. пари) и време да ги реализирам, засега не разполагам с нито едното. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Пон 16 яну 2012 23:23


ами прави една серпентина около изпускателната тръба да топли, огъвай медна тръба от някое газово :lol:

една кола гори когато е студена.

Не визирам никой, не помня кой е писал тогава, освен един, заради който изтрих доста смислена тема.Тоя няма да го забравя, имаше още няколко такива дразнещи елемента, дано ти не си бил един от тях, щото реагираш така, че все едно написаното се отнася до теб... :screwy

3 подгревни свещи консумират около 40А. това прави към 500вата. 500вата отдадени в 3-4 литра течност са сериозна работа(колкото е един малък кръг на автомобил). Един бойлер ползва 3000ватов нагревател и нагрява 100-на литра вода. За 30-40мин стопля водата от 10-на градуса до 70+ градуса, това съвсем грубо...

Сравнявал съм инжекторни времена с и без подгрев, замервал съм по време, по борд комп, замервал съм с лазарен термометър температурата на воадата преди и след фланеца след свещите... освен че стопля значително по-бързо, идва и по-икономично, макар че аз съм ги слагал заради комфорта за зимата, не заради икономията.
И при колеги с 4 и при мен с 6 цилиндъра сме сравнявали и коментирали,че при празен ход времето за загряване с и без подгрев е около 3пъти по-малко с подгрев.
Ако се запали и тръгне разликата е по-малка- варира около 2пъти по-бурзо загряване до Т, при която работят свещите- при мен е 60 градуса

Трябва да ти кажа, че ми правят лошо впечатление изказвания от рода "няма сила която да..." Давам факти, пък ти на каквото искаш вярвай. Колите не са нещо което изисква вяра- всичко е параметри, изчисления... Вяра е това дето колегата го вярва- с топлия въздух и отношението му към загряването на мотора...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта