
не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Бензинови печки също има 


- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Под печки има имах в предвид,че имам налична и знам хора дето имат,но все дизелови.А ако искам да ми докарат ще искат свят пари
Утре ще видим какво ще направя.Стига времето да не е много ветровито.Някой знае ли все пак как работи този механизъм?

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:Абе, Миро, клапата за топъл/студен въздух няма отношение към загряването на мотора
Има Стефчо...има!!!!Проверено!!!Особено през лятото на градско каране!
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Някак не мога да си обясня как с топъл въздух в колектора ще стоплиш 3-4 литра антифриз, при положение, че някои колектори дори нямат водни магистрали в тях...
Доколкото успях да разбера, клапата за топъл/студен въздух има отношение най-вече към сместа, като според количеството въздух се изгаря и определено количество гориво. Не виждам това с какво би помогнало за по-бързото стопляне на мотора.
Доколкото успях да разбера, клапата за топъл/студен въздух има отношение най-вече към сместа, като според количеството въздух се изгаря и определено количество гориво. Не виждам това с какво би помогнало за по-бързото стопляне на мотора.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Температурата на входящият въздух има отношение.Все пак мотора се охлажда откъм сместа.Като счупих решетката от удара повярвай ми над 70гр не държеше колата,а от студеният въздух дето влизаше в коша колата не загряваше грам.Да не говорим,че не държеше и ПХ заради течението.Просто по-бързо загрява мотора заради това,че сместа почва да гори с по-висока температура,отделно загряваш и колектора така като се замислиш.
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
И аз мисля сравнително логично, но не мисля, че клапата в кутията на възд. ф-р има отношение към загряването на мотора. Може и да не съм прав... но така мисля аз! 

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
mupk0 написа:Температурата на входящият въздух има отношение.Все пак мотора се охлажда откъм сместа.Като счупих решетката от удара повярвай ми над 70гр не държеше колата,а от студеният въздух дето влизаше в коша колата не загряваше грам.Да не говорим,че не държеше и ПХ заради течението.Просто по-бързо загрява мотора заради това,че сместа почва да гори с по-висока температура,отделно загряваш и колектора така като се замислиш.
Ти тотално си се объркал. Не ти е загрявала, поради простата причина, че двигателят ти е бил изложен на обдухване от въздушната струя. А не, щото е смукала студен въздух

Сигурно не е случайно това, че слагат малко капаче на решетката между пасажерския фар и радиатора

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:mupk0 написа:Температурата на входящият въздух има отношение.Все пак мотора се охлажда откъм сместа.Като счупих решетката от удара повярвай ми над 70гр не държеше колата,а от студеният въздух дето влизаше в коша колата не загряваше грам.Да не говорим,че не държеше и ПХ заради течението.Просто по-бързо загрява мотора заради това,че сместа почва да гори с по-висока температура,отделно загряваш и колектора така като се замислиш.
Ти тотално си се объркал. Не ти е загрявала, поради простата причина, че двигателят ти е бил изложен на обдухване от въздушната струя. А не, щото е смукала студен въздухАко искаш направи да ти смуче само топъл въздух и си махни решетката да видиш дали ше загрее...
Сигурно не е случайно това, че слагат малко капаче на решетката между пасажерския фар и радиатораНали знаеш за кое капаче ти говоря? Мисля, че като идваше да вземаш решетката от нас говорихме за него.
Това отдавна съм го оправил.ТОест още с монтажа на решетката сложих капаче там.Говоря ти като цяло.Ще направя опит с и без как загрява и ще видим

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Горе-доле входящият въздух влияе толкоз на затоплянето на мотора, колкото влияе и моята пръдня за глобалното затопляне 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:Горе-доле входящият въздух влияе толкоз на затоплянето на мотора, колкото влияе и моята пръдня за глобалното затопляне
Добре бе съгласен съм с теб.Ще постна видео


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
тук един упорит колега твърди, че колата би загрявала по-бързо, ако смуче топъл въздух от колекторите. Това е абсолютно безумие, но да помислим кое го кара да го твърди...
Упоритият колега си мисли, че всмуквания топъл въздух, преди да влезе в цилиндрите ще отдаде топлината си на мотора. Мотора се счита за загрял, когато влезе в нормална Т на маслото(което става малко по-късно от нормалната Т на водата)
За какво количество въздух обаче става въпрос, колко време този въздух се задържа в всмукателния тракт, кое точно би загрял, при положение че от кутията на възд. филтър до всм. колектор е гума или пластмаса, т.е. тя е най-дългата част от всм. тракт. Отделно самия всм. колектор, самите портове на главата се нагряват много бързо щото горенето става именно в главата.
Отделно самите Т на горене са несъизмерими с тия разлики които се получават при топъл/студен въздух.
Парадоксът е, че колкото е по-студен въздуха, толкова е по-плътен (това го уточнихме по-рано... но в единица обем ще има повече кислород) от което следва че ще има и повече гориво. Ще генерира повече мощност оттам и повече топлина ще се отделя.
При бедни смеси горенето става при по-високи Т, но това е друга тема...
Тая клапа има отношение към сместта и не проумявам с какъв акъл колегата ги пише тия неща. Толкова е несериозно че... чак се чудя що пиша по такива глупсоти... може би да предпазя някой от четящите от...
Упоритият колега си мисли, че всмуквания топъл въздух, преди да влезе в цилиндрите ще отдаде топлината си на мотора. Мотора се счита за загрял, когато влезе в нормална Т на маслото(което става малко по-късно от нормалната Т на водата)
За какво количество въздух обаче става въпрос, колко време този въздух се задържа в всмукателния тракт, кое точно би загрял, при положение че от кутията на възд. филтър до всм. колектор е гума или пластмаса, т.е. тя е най-дългата част от всм. тракт. Отделно самия всм. колектор, самите портове на главата се нагряват много бързо щото горенето става именно в главата.
Отделно самите Т на горене са несъизмерими с тия разлики които се получават при топъл/студен въздух.
Парадоксът е, че колкото е по-студен въздуха, толкова е по-плътен (това го уточнихме по-рано... но в единица обем ще има повече кислород) от което следва че ще има и повече гориво. Ще генерира повече мощност оттам и повече топлина ще се отделя.
При бедни смеси горенето става при по-високи Т, но това е друга тема...
Тая клапа има отношение към сместта и не проумявам с какъв акъл колегата ги пише тия неща. Толкова е несериозно че... чак се чудя що пиша по такива глупсоти... може би да предпазя някой от четящите от...
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Съгласен съм с тебе и съм го писал доста назад в темата.Не казвам ,че няма да е така.Просто от нямане на работа по-скоро и желание за човъркане мисля да го направя.Дали ще спадне/остане същият разхода и времето за загряване ще разбера след като го направя.Всеки се учи от грешките си и ти си прав,но примерно аз имам друго мнение.След като видя какво става ще преценя дали си прав.Ако си прав печелиш и няма да си се набутал с нищо.Ако стане така аз съответно ще съм мръзнал 20-30минути и загубил 3лв.Така че нищо не пречи да се пробва.ДОста време колата вървеше с тази тръба преди да я махна,но тогава проблемите бяха далеч от нея 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
за разхода и вървенето разлика ще има.
Никаква няма да има за времето на загряване обаче. Ако искаш кажи кое те кара да смяташ така.
Не съм привърженик на подхода- "да видим какво ще стане"
Иначе за загряването- правилно си се ориентирал с подгревните свещи- много са ефективни, макар и някои хора(които не са ги пробвали естествено) да са много скептично настроени.
Никаква няма да има за времето на загряване обаче. Ако искаш кажи кое те кара да смяташ така.
Не съм привърженик на подхода- "да видим какво ще стане"
Иначе за загряването- правилно си се ориентирал с подгревните свещи- много са ефективни, макар и някои хора(които не са ги пробвали естествено) да са много скептично настроени.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
pe6kata написа:за разхода и вървенето разлика ще има.
Никаква няма да има за времето на загряване обаче. Ако искаш кажи кое те кара да смяташ така.
Не съм привърженик на подхода- "да видим какво ще стане"
Иначе за загряването- правилно си се ориентирал с подгревните свещи- много са ефективни, макар и някои хора(които не са ги пробвали естествено) да са много скептично настроени.
Ако визираш мен - няма сила на света, която да ме накара да сложа допълнителен подгрев на антифриза с бензинов мотор 75 к.с. и алтернатор 65А... Предпочитам да си хабя времето и парите за други, по-съществени занимания, като например да измисля вариант за ползването на топлината от изпускателния колектор. Там поне топлината идва даром, без да товари алтернатора. Идеите са в главата ми, просто ми трябват малко части (респ. пари) и време да ги реализирам, засега не разполагам с нито едното.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
ами прави една серпентина около изпускателната тръба да топли, огъвай медна тръба от някое газово 
една кола гори когато е студена.
Не визирам никой, не помня кой е писал тогава, освен един, заради който изтрих доста смислена тема.Тоя няма да го забравя, имаше още няколко такива дразнещи елемента, дано ти не си бил един от тях, щото реагираш така, че все едно написаното се отнася до теб...
3 подгревни свещи консумират около 40А. това прави към 500вата. 500вата отдадени в 3-4 литра течност са сериозна работа(колкото е един малък кръг на автомобил). Един бойлер ползва 3000ватов нагревател и нагрява 100-на литра вода. За 30-40мин стопля водата от 10-на градуса до 70+ градуса, това съвсем грубо...
Сравнявал съм инжекторни времена с и без подгрев, замервал съм по време, по борд комп, замервал съм с лазарен термометър температурата на воадата преди и след фланеца след свещите... освен че стопля значително по-бързо, идва и по-икономично, макар че аз съм ги слагал заради комфорта за зимата, не заради икономията.
И при колеги с 4 и при мен с 6 цилиндъра сме сравнявали и коментирали,че при празен ход времето за загряване с и без подгрев е около 3пъти по-малко с подгрев.
Ако се запали и тръгне разликата е по-малка- варира около 2пъти по-бурзо загряване до Т, при която работят свещите- при мен е 60 градуса
Трябва да ти кажа, че ми правят лошо впечатление изказвания от рода "няма сила която да..." Давам факти, пък ти на каквото искаш вярвай. Колите не са нещо което изисква вяра- всичко е параметри, изчисления... Вяра е това дето колегата го вярва- с топлия въздух и отношението му към загряването на мотора...

една кола гори когато е студена.
Не визирам никой, не помня кой е писал тогава, освен един, заради който изтрих доста смислена тема.Тоя няма да го забравя, имаше още няколко такива дразнещи елемента, дано ти не си бил един от тях, щото реагираш така, че все едно написаното се отнася до теб...

3 подгревни свещи консумират около 40А. това прави към 500вата. 500вата отдадени в 3-4 литра течност са сериозна работа(колкото е един малък кръг на автомобил). Един бойлер ползва 3000ватов нагревател и нагрява 100-на литра вода. За 30-40мин стопля водата от 10-на градуса до 70+ градуса, това съвсем грубо...
Сравнявал съм инжекторни времена с и без подгрев, замервал съм по време, по борд комп, замервал съм с лазарен термометър температурата на воадата преди и след фланеца след свещите... освен че стопля значително по-бързо, идва и по-икономично, макар че аз съм ги слагал заради комфорта за зимата, не заради икономията.
И при колеги с 4 и при мен с 6 цилиндъра сме сравнявали и коментирали,че при празен ход времето за загряване с и без подгрев е около 3пъти по-малко с подгрев.
Ако се запали и тръгне разликата е по-малка- варира около 2пъти по-бурзо загряване до Т, при която работят свещите- при мен е 60 градуса
Трябва да ти кажа, че ми правят лошо впечатление изказвания от рода "няма сила която да..." Давам факти, пък ти на каквото искаш вярвай. Колите не са нещо което изисква вяра- всичко е параметри, изчисления... Вяра е това дето колегата го вярва- с топлия въздух и отношението му към загряването на мотора...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта