При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Мнениеот icefire » Вто 17 яну 2012 1:10


Аз пък мисля, че колегата загуби интерес към темата..

Има и още една опция: при него да има само ABS+EDS. Тогава няма никакво копче на таблото...
За да стане ясно веднъж завинаги какво имаш: Отвори адрес 3 (abs brakes) и препиши номера в полето VAG Number - това ти е номерът на контролера. В нета има много инфо кой контролер какъв е и какво има/няма.

Иначе за ASR-а не е само софтуер в никакъв случай. Съвсем наскоро си ъпгрейднах спирачките от чист ABS (без нищо друго) към ASR - новият модул е по-тежък и е с 3 см. по-дълъг. А това определено си е хардуерна разлика. Механичната/хидравличната част на модула е друга.

Дали контролерът хардуерно е същият не знам, това може да се каже със сигурност само след като се отвори, разкара се отвратителният пласт силикон и се направи сравнение :да:
Предполагам, че чипът е еднакъв, но сигурно има разлика някъде..




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Мнениеот myrshavija » Вто 17 яну 2012 6:07


kat007 написа:
Dorian написа:...последните ГОЛФ3 абф и ВР6 също :wink:

Колега това за което ти говориш се казва EDS :012:
Не се казва EDS. Dorian го е обяснил много добре. Това, което мога да добавя, че подобни системи се вграждат и в доста по-стари вагени - аз имах такава на Пасат Б3, но беше малко бъгаво и се наложи да го изолирам.
П.С. Подчертаното е грешно. :oops:

Последна промяна от myrshavija на Вто 17 яну 2012 11:05, променено общо 1 път.


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Мнениеот Zlatina » Вто 17 яну 2012 8:21


zfa159 написа:Принципно АБС-а следи дали си натиснал педала или не.Ако си го натиснал,следи скоростите на колелата и ако някое или няколко станат с 0км/ч, го/ги разблокира.В случая с ръчната,те блокират и АБС-а ще сработи,ако види разлика между предни и задни колела и си натиснал спирачката в този момент (т.е. се движиш,натиснал си леко педала на спирачката и блокираш колелата с ръчната).Ако си караш и я дърпаш в движение и тогава се случва, без да пипаш спирачката, обърни внимание на датчика на педала, може постоянно да дава сигнал на АБС-а, че си натиснал педала, без да си го натиснал.Не го гледай по стоповете, понеже ключа е двоен и може стоповете да са си ок.
Когато има и системи за стабилност,вече е по-сложно и не му разбирам :)
При какви точно обстоятелства какво се случва?
:beer

Извинявам се,че ще ползвам темата на колегата,но след като той не взима отношение може да му е интересно да прочете коментарите му по мояя проблем.
Колега zfa159,имам такъв пасат като твоя аватар с ABS и първо трябва да ти кажа,че стоп машинката си е само стоп машинка,а не двоен ключ.При мен се получава сработване на ABS при движение на много ниска скорост или даже и на място,при въртене на волана.Ходих при много светила в авто електрониката но никой не откри проблема.Даже бяха набедили и съответната стоп машинка и я сменях.Сега като се замисля остава варианта като купихме колата да е била сменена вече,а оригинално да трябва да е с още изходи за ABS.
Сработването се изразява в ритане на педала и съответното щракане на помпата.Това кото е интересното е,че четох за моята система,че започва да работи и да следи колелата при скорост над 20км/час.При мен определено тогава няма никакъв проблем,ABS си работи перфектно.Просто проблема се появява под тази скорост и щрака постоянно почти.Лично за мен остава елементарното обяснение че е някой от предните датчици или по-специално кабела към датчика.Това обяснява задействането при въртенето на волана или при променянето положението на пружините вследствие на неравности по терена.Но ако това е проблема -датчик-защо системата сработва след като при такава скорост/под 20км/час/ би трябвало да не работи?А и мисля бях чел,че при подаване на грешно инфо при повреден датчик цялата система спира да работи?


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Мнениеот kat007 » Вто 17 яну 2012 9:53


myrshavija написа:
kat007 написа:
Dorian написа:...последните ГОЛФ3 абф и ВР6 също :wink:

Колега това за което ти говориш се казва EDS :012:
Не се казва EDS. Dorian го е обяснил много добре. Това, което мога да добавя, че подобни системи се вграждат и в доста по-стари вагени - аз имах такава на Пасат Б3, но беше малко бъгаво и се наложи да го изолирам.


Колега...няма да пиша нещо в което не съм сигурен ! Казва се точно EDS и се води електронен блокаж на диференциала! Чрез спирачно усилие!...Примерно ако с едната гума си на лед а другата на асфалт нормално е да почне да ти боксува гумата на леда защото диференциала е отворен и колата няма да тръгне НО с EDSкогато гумата на лед забуксува EDS отчита разлика в оборотите на водещите колела и веднага му прилага спирачно услие,по този начин диференциала прехвърля силата на гумата която е на асфалт и колата тръгва !!! Това мога да ти го оспоря на 100% ..недей да пишеш като не знаеш :012:

Ето ти и едно примерно клипче и то от VW


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Мнениеот myrshavija » Вто 17 яну 2012 11:03


kat007 написа:
myrshavija написа:
kat007 написа:
Dorian написа:...последните ГОЛФ3 абф и ВР6 също :wink:

Колега това за което ти говориш се казва EDS :012:
Не се казва EDS. Dorian го е обяснил много добре. Това, което мога да добавя, че подобни системи се вграждат и в доста по-стари вагени - аз имах такава на Пасат Б3, но беше малко бъгаво и се наложи да го изолирам.


Колега...няма да пиша нещо в което не съм сигурен ! Казва се точно EDS и се води електронен блокаж на диференциала! Чрез спирачно усилие!...Примерно ако с едната гума си на лед а другата на асфалт нормално е да почне да ти боксува гумата на леда защото диференциала е отворен и колата няма да тръгне НО с EDSкогато гумата на лед забуксува EDS отчита разлика в оборотите на водещите колела и веднага му прилага спирачно услие,по този начин диференциала прехвърля силата на гумата която е на асфалт и колата тръгва !!! Това мога да ти го оспоря на 100% ..недей да пишеш като не знаеш :012:

Ето ти и едно примерно клипче и то от VW
...
Прав си! Извинявам се! Няма да се оправдявам, а ще се реванширам някой ден с :beer


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: При дърпане на ръчна се вкл. ABS голф 4 къде е проблема?

Мнениеот lubo007 » Вто 17 яну 2012 11:22


и аз онзи ден забелязах че ми се включва система когато дръпна ръчната на сняг в завой. колата беднага намаля и влиза в пътя (много ме искефи), а когато изкюча ESP - се пързаля като шейна.
колата е голф 4 TDI с ESP



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта