Релета за Фаровете на Голф 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Вто 10 яну 2012 21:29


Темата не е първа младост, ама ми се ще да споделя една идея.

SSR - солид стеит релета. Т.е. релета дето вместо релета има транзистори.

Плюсовете - няма искрене, няма залепване на контактите, вечни са.

Минуси:
1) със N канален мосфет можеш да прекъснеш минуса, но не и плюса. В резултат на това до фара ще има постоянен плюс и земята ще се прекъсва през транзисторите. За прекъснат плюса става по-сложно (иска се напрежение над захранващото).
2) Повечето не са здрави колкото релетата, ама с подходящите транзистори ще понесат 100 ампера без да се замислят. Мисля си, че така дори при изгаряне на крушка и окъсяването й трудно ще мине достатъчно ток да изгори транзисторите преди бушоните. Постоянният ток дето дават е 120 ампера за IRFP3206.

Та за транзистори съм си харесал едни 120 амперови на 20 волта със съпротивление на дреин-сорс прехода 0.0024 ома. Т.е. в транзисторите ще имам пад 0.024 волта при 10 ампера ток (да кажем, че 10 ампера е тока за 2те крушки). Реално за да имаме такъв пад в метрър кабел трябва той да е около 7mm^2, т.е. при всяко положение ще имаме повече пад при самите кабели, щото няма кой да опъва инсталация със 10mm^2 кабели (10, защото дължината ще е повече от метър при всяко положение).

И по едни сметки излиза че при 10А ток (колкото за 2 крушки):
При транзисторите ще има 0.024В пад, разсейвана мощност 240 миливата, т.е. даже радиатори не ни трябват.
По кабелите при 4mm^2 и дължина 3 метра ще имаме 0.15 волта пад.

Ако вземем плюс директно от алтернатора отиваме на около 14.5-14.6 волта, което означава, че при фаровете ще имаме едни 14.4 волта.

Транзисторите са на цена от 4-5лв/бр (поне тези дето аз харесах, IRFP3206).

Някой да каже нещо против тази идея, щото сериозно обмислям да я събера другата седмица като дойдат транзисторите.

Забравих, схемата на свързване на N канален MOSFET като ключ изглежда така:

Изображение




Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот Bucket » Сря 11 яну 2012 19:26


Колега не се вкарвай в излишни неприятности.
Автомобилът е среда с голяма агресивност, подложен е на -30 градуса, след 30мин на + 80 под капака, лятото при околна температура +40, вътре става още по-топло. Влагата може да достигне 100%, напрежението на системата варира от 8 волта при повреда, та чак до 18волта при други повреди ;)
В този ред на мисли, поставянето на ключови транзистори, били те и сериозни в едно афтермаркет у-во може да породи проблеми. Отделно тази комутация на минус, по някакъв начин трябва да вземеш + от ключа за фаровете и той да управлява комутиращият минус транзистор, а и този + постоянно на фаровете?!
Не е много добра идея...
На пазара вече има достатъчно капсуловани, безискрови реленца ;)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот emo-gar » Сря 11 яну 2012 21:39


Brum,при всичките ми уважения към разбиращите от транзистори,и като човек работещ с тях(поне до скоро)-смятам идеята за "недобра".Съображения:сложност,проблем в режим "късо"(като гръмне лампа кое ще цъфне първо -транзистор/бушон?)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Сря 11 яну 2012 22:36


Кои са тези релета дето имат ниско съпротивление на контакта, дълъг живот и не залепват?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот pas1.8mi » Чет 12 яну 2012 9:55


Ще се вкараш в голям филм,да знаеш!Мога отговорно да заявя,че дори с едни релета Тиан-бо(чайна,около 2лв,12в-40А) няма да имаш никакви проблеми поне 5год(докато и колата е при теб средно). :idea:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот emo-gar » Чет 12 яну 2012 10:34


brum написа:Кои са тези релета дето имат ниско съпротивление на контакта, дълъг живот и не залепват?

Старите,добри руски релета... :Mr Green Fun ,30-40А на контактите-мисля да стигне,даже ще остане.Аз съм с "интелигентно" монтирани релета(някакви за 40А) и спада на напрежение е от порядъка на 0.2волта.
Изкушаваше ме мисълта за монтаж на "Solid State",понеже имах "под ръка" 2 броя(пак за 40А),ама ако тресне някое-ще трябва да се купува :twisted: .А реленце може да се намери навсякъде за 3-6 лв.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Чет 12 яну 2012 10:53


Тия 40 амперовите имат доста по-голямо съпротивление от транзисторите дето съм дал по-горе :) . Иначе вчера нещо ме удари през главата и за сега си реших проблема като вместо иснталация си взех лупи за вграждане и ще преработя фаровете.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот pas1.8mi » Чет 12 яну 2012 19:48


brum написа:Тия 40 амперовите имат доста по-голямо съпротивление от транзисторите дето съм дал по-горе :) . Иначе вчера нещо ме удари през главата и за сега си реших проблема като вместо иснталация си взех лупи за вграждане и ще преработя фаровете.


От едни релета тръгна пък..... mhihi На лупите няма ли да си и с ксенон?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Чет 12 яну 2012 23:08


Абсолютно. Те лупите са за D2S крушки и малко нямам избор. Не можах да намеря лупи за халогенни крушки...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот pas1.8mi » Пет 13 яну 2012 9:41


Успех и после да ги покажеш! :да:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Нед 15 яну 2012 11:42


Ей тука е прогреса - viewtopic.php?f=59&t=295358&p=3224466#p3224466 . Между другото лупите са яки - без да се реже фара се събират вътре. Примерно на Голф 3 едноскеционния фар - сваляш стъклото, слагаш лупата, стягаш една гайка отзад и слагаш стъклото обратно. И си готов :) . Лупите са от вземани от viewtopic.php?f=45&t=225696 .


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот emo-gar » Нед 15 яну 2012 19:08


Е,то с пари....всеки знае и успява.Ба'х ги у лупите за 230лв.Ще си карам с реленца eusa


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот ventotdi » Вто 17 яну 2012 18:44


Искам да споделя и друго приложения на тези релета...днес си свързах и едно към стоп машинката.Вече втора сменям заради нагар и реших да улесня работата й с едно реле и така стана.Сега дори стоповете светят по силно.Единствения недостатък е ,че чувам релето като чатка когато натискам и отпускам педала ...трябва да го изолирам някак си :)


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот Bucket » Вто 17 яну 2012 21:40


ventotdi написа:Искам да споделя и друго приложения на тези релета...днес си свързах и едно към стоп машинката.Вече втора сменям заради нагар и реших да улесня работата й с едно реле и така стана.Сега дори стоповете светят по силно.Единствения недостатък е ,че чувам релето като чатка когато натискам и отпускам педала ...трябва да го изолирам някак си :)

Релета на всяка крачка, аз например сложих реле на машинката за отваряне на багажника, която е DIY :D A Пък релето командвам с бивше копче за нагреватели, насила превърнало се в бутон :Mr Green Fun
Гледай да не се опира в нищо, примерно да виси на кабелите, това малко ограничава предаването на шум.


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот Infernal_fire » Сря 18 яну 2012 18:08


Не мога да разбера защо не опънете по 1 кабел от крушките до акумулатора да вземете 2 релета в зависимост колко крушки сложите да сложите по 1 реле между кабела и акумулатора по 1 минус и да опъните сигналния кабел от купето (ръчката за фаровете) а се занимавате с замяна на кабели и т.н. по този начин който ви казвам става за мах 1 час. нищо няма да разглобявате, имате да удрежите 4 кабела да ги прекарате през релетата и това е.......



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта