Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Mbass
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот Mbass » Чет 19 яну 2012 15:51


Здравейте, колеги!
Появи се виене от нафтовата помпа и чат-пат покапваше по гаража, отидох на майстор и ми каза да карам така, а ако стане по-зле, тогава ремонт. Следващият ден измих малко двигателя около нафтовата помпа, за да се измие нафтата и да видя дали пак ще сълзи от някъде. След това покарах 20-30км. градско, за да се изспари водата и е прибрах в гаража. На следващия ден няма палене, а по принцип пали от първия зъб... Дръпнах смукача, педала на газта до долу, и след 30 секунди въртене запали с много зор. Покарах пак 20-30км., върнах колата в гаража, след 3 часа ми се наложи да излезна и запали пак от раз. Вчера вечерта пак същия проблем с паленето...днес не съм пробал още. Възможно ли е да е съвпадение с миенето и нафтовата помпа да е дала фира? ДА взима въздух от някъде и да губи налягане?
Всички филтри са нови... Помагайте :?




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот ventotdi » Чет 19 яну 2012 16:50


от това което чета ми се струва,че ти се връща нафтата...Ако помпата капе значи има от къде да диша въздух когато угасиш колата и връща нафтата.Пуши ли нещо от зад когато въртиш на стартер и не пали ?


Потребителски аватар
Mbass
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот Mbass » Чет 19 яну 2012 17:38


ventotdi написа:от това което чета ми се струва,че ти се връща нафтата...Ако помпата капе значи има от къде да диша въздух когато угасиш колата и връща нафтата.Пуши ли нещо от зад когато въртиш на стартер и не пали ?

Пуши и то доста, колега, а по принцип моторът е много добър и грам не пуши като е настъпвам.
Преди малко пробвах пак да запаля без да е мъча - без смукач и без газ и пак въртях към 10 секунди и спрях.
После ето това се чуваше около нафтовата помпа:
http://www.youtube.com/watch?v=IYVmBxsc ... e=youtu.be - много се намали звукът, като качих клипчето в интернет.
Ето и клипче, като пробвах още веднъж. Лампата за маслото взе да свети и не изгасна въобще - проверих веднага маслото и беше посредата, а по принцип ми беше на максимум - на какво се дължи това? :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=D1PSFA7t ... e=youtu.be


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот ventotdi » Чет 19 яну 2012 17:56


Лампичката за маслото ще угасне като запалиш ,защото на стартер нямаш налягане на маслото и присветва.Относно количеството на маслото този мотор няма датчик да го мери ...лампичката на таблото е за налягането.Дай на някой да запали ,а ти да гледаш за въздух в тръбичките :)


Потребителски аватар
Mbass
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот Mbass » Чет 19 яну 2012 18:00


Въздух в тръбичките има и затова смених горивния филтър, но като взе да свири помпата и тогава казах на един приятел да запали и аз да гледам от къде свири, та тогава пак видях, че чат-пат минаваше някое балонче.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот buller » Чет 19 яну 2012 21:18


Колега, по-горе те попитаха дали като въртиш отзад припушва или не - ти си казал, че припушва, което е странно - т.е. до двигателят стига гориво и колата се опитва да запали?
Така ли е всъщност? Опитва ли се изобщо да запали?
АКо при това въртене 10-20 секунди отзад дори не миришне на нафта - то имаш сериозен пропуск по системата и по-добре да го отстраниш, че иначе пипи поне 200 лв+ за нов акумулатор => помпата отива за смяна на всички уплътнения по нея.
Ако се опитва да запали и отзад действително има облачета и т.н. => свещи и центровка. Поне според мен. Не зная дали AAZ с 4 изгорели подгревни свещи би запалил при тези температури...


Потребителски аватар
Mbass
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот Mbass » Чет 19 яну 2012 21:50


Колега, в гаража температурата е към 12-13 градуса. А възможно ли е от водата да са се прецакали свещите? И за какво центровка? След като запали колата си работи нормално, въпроса е, че трябва много да въртя, за да запали. :roll:
Тези дни ще дойде майстор да я гледа, повече не мисля да я мъча. А дали да включа акумулатора да се зарежда, преди да е паднал напълно, засега не дава признаци, че пада, но все пак.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот buller » Пет 20 яну 2012 12:13


Mbass написа:Колега, в гаража температурата е към 12-13 градуса. А възможно ли е от водата да са се прецакали свещите? И за какво центровка? След като запали колата си работи нормално, въпроса е, че трябва много да въртя, за да запали. :roll:
Тези дни ще дойде майстор да я гледа, повече не мисля да я мъча. А дали да включа акумулатора да се зарежда, преди да е паднал напълно, засега не дава признаци, че пада, но все пак.

Идеята ми бе в това, че ако и центровката е избягала - ще върти допълнително докато запали.
Т.е. ако свещите не са наред + слаб аумулатор + течаща помпа + избягала центровка = мъка с паленето.
Щом ще идва майстор - единствено можем да чакаме твоето включване с резултата :)
Успех.

П.с. за акумулатора - няма да му навреди да го дозаредиш ;)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот samo_pechka » Пет 20 яну 2012 12:30


ГНП-ето не трябва да вие колега .Имаш ли възможност да извадиш клапана за гасене на нафтата(пипкаво е) Поогледай да няма метални стружки вутре в помпата-бръкни с чиста намагнитизена отверка внимателно ,дано да няма стружки.Колегите преди мен са ти казали какво да погледнеш и провериш.Успех


Потребителски аватар
Mbass
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот Mbass » Пет 20 яну 2012 14:16


Днес говорих с един майстор и каза, че от водата нищо не мога да му направя, както си знаех и аз.Каза също, че щом помпата е имала луфтове, най-верояно съм измил мръсотията, която я е запушвала горе-долу и сега взима повече въздух, съответно не може да създаде налягане. Цените за рециклиране били около 200-250лв., някой друг правил ли е рециклиране на помпата да сподели? Има ли смисъл да се рискува с втора употреба и как вървят горе-долу като цени? Разбира се не е сигурна диагнозата още, защото тези дни ще се гледа, но всичко върви към нафтовата помпа - има луфт на оста и тече от някъде. :evil:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот samo_pechka » Пет 20 яну 2012 21:48


Предполагам,че в тази цена е и демонтаж-монтаж на ГНП-ето. Втора употреба са от около120-150 нагоре,ама състояние един господ знае.Ти дори и да я вземеш от ръка ,ще е мн вероятно и на нея да се наложи диагностика..Май най-добре да се види първо твоята как е.Да се провери за повреди и тогаз ,ако се наложи-да купиш друга.


Потребителски аватар
Mbass
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с паленето - Голф 3 1,9 GTD

Мнениеот Mbass » Съб 21 яну 2012 12:19


Засега диагнозата е, че не стига ток до подгревните свещи и най-вероятно е прекъсната някаква маса. За помпата се сменяла някаква втулка и от нея бил луфта, но ще я гледам, след като оправим запалването.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта