теч на антифриз от маркучите B3 2E

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

теч на антифриз от маркучите B3 2E

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 0:34


Здравейте колеги, карам Пасат В3 2Е мотор на газ.
От няколко месеца имам теч на антифриз от маркучите, смених някой от маркучите с нови, нови скоби стягане всеки ден до отказ и резултат почти нулев, закрепи се за няколко дни до седмица и после пак теч (по скоро сълзене). Да не забравя да спомена че сълзенето е само при студен мотор малко като позагрее и вече няма. Имах на един от дебелите маркучи преход с метална тръба и мислех че е корозирала и затова постоянно сълзи, смених я с алуминиева тръба и резултата scare :banghead: :banghead: пак теч и то от същата страна където беше и преди (да спомена че този маркуч е нов). Някой ми спомена да си сложа старите пружинни скоби вместо новите натягащи се и щял да се реши проблема(в интерес на истината където имам такива течове няма) Колата я карам всеки ден и то по минимум 200км. та ако сменя всички скоби и те протечът да не ми се наложи на сред път да сменям скоби щото няма да се получи. НЯКОЙ ИМАЛ ЛИ Е ПОДОБЕН ПРОБЛЕМ, ПОМОГНЕТЕ




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот radotom » Съб 21 яну 2012 9:05


При мен пък се получи точно обратното със скобите - при последното (второ) отваряне на мотора текнаха именно оригиналните пружинни скоби :roll:
Замених ги с винтови почти всички и сега от няколко месеца се кефя как под колата ми е сухо! :shock Не съм вярвал, че е възможно! :lol: :lol:
Имах и 2 случая на счупени пружинни скоби във времето.
Явно скобичките омекват, а и маркучите се износват при снадките...

Как слагаш маркучите? Слагаш ли грес?
Няколко хора се опитват да ме убедят, че да, то наистина се разлага маркуча, ама залепвал и не течал!
Дрън-дрън!
Нали почва да се плъзга по разложената гума и шава и се охлабва!? :beat_butt2
Та на воден маркуч грес НЕ СЕ СЛАГА!!!
Ако толкова е стегнат - може технически вазелин малко или по-добре да се обмаже леко с веро преди вкарването във фланеца.
Щом, обаче, сълзи при студен мотор - бъди сигурен, че изпуска и при загрял :?
Просто не го виждаш, защото водата е на пара и изчезва веднага.


Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 9:45


Когато са слагани маркучите не е мазано с нищо, казах че на топъл няма теч щото като пипам маркучите са сухи но сигурно си прав щото за 1000 км. сутрин има локвички по една педя но за тези километри от максимум до светване на лампата над 1 л. Дразни ме това че нов маркуч с нова скоба стягаш стягаш докато се сплеска маркуча и все сълзи.
За скобите и моя майстор фен на VW ги маха и сега се е видял в чудо- неговото обяснение е че където има пластмасов щуцер при изтиване и загряване пластмасата се свива и раздува и затова сълзи, ок ама аз да доливам всяка седмица(понеже бабичката не я спирам-500-1000 км на седмица в момента) не ми изнася. сега се чудя дали да сменям скобите че с толкова много скоби да не стане лейка ептем лошо. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
ВЕЧЕ СЪМ НАМРАЗИЛ МАРКАТА, ВРЪЩАЙТЕ МЕ ДОКАТО НЕ СЪМ ХВАНАЛ В ДРУГА ПОСОКА


Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 10:02


Сетих се още нещо, минава мисълта за по-високо налягане в охладителната система надува маркучите и се получава теч, сещам се че преди година някъде жената незнайно как загуби капачката на разширителния съд и взела от морга нова, но тогава не я карах толкова и не ми е направило впечатление да изчезва антифриз. Четох че здрава капачка като я сваля трябва да дрънчи като се разклати-така ли е :?: няма от кого да взема работеща за да пробвам- ако съм сигурен бих си взел оригинална. Кото става въпрос за теч около маркучето за обезвъздушаване има боядисано - и там сълзи а как съм го стегнал. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Ще го заиграя в някой дол поне никой повече да не се търка с него.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот ktamen » Съб 21 яну 2012 10:16


Повечето скоби по магазините са откровени ментета и не стягат здраво. Потърси си стари винтови скоби от някоя морга с емблеми на Ford, GM, или каквито ти попаднат, но оригинални. Виждал съм и качествени скоби в магазин, но цените им започваха от 2лв за бройка. Пружинните скоби стягат здраво само нов маркуч на нова тръба, ако свалиш веднъж маркуча и оттам почва да избива влага, твоите вероятно не сълзят защото не си вадил маркучите или щуцерите са ти пластмасови и не са корозирали.


Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 10:18


При отвиване на капачката на разширителния съд при напълно студен двигател трябва ли да съска, как е нормално.
Някой търси ли си Пасат В3 да му го дам :mrgreen: :mrgreen:


Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 10:23


Слагал съм две три от Форд, не е проблема на новите че не стягат-стягат и малко по малко нов маркуч се сплесква наполовина от дебелината и няма на къде повече. Стягам ги не с отвертка а с ключ.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот snupeca » Съб 21 яну 2012 10:27


gataneca написа:При отвиване на капачката на разширителния съд при напълно студен двигател трябва ли да съска, как е нормално.
Някой търси ли си Пасат В3 да му го дам :mrgreen: :mrgreen:


Съскането е от изпускане на налягането от системата, при загрял мотор. При студен - се досещаш колко е налягането :mrgreen:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот ktamen » Съб 21 яну 2012 10:32


Ако щуцерите не са ти прекалено корозирали и с дълбоки язви и маркучите не са някакви ментета единственото, което остава май е твърде високо налягане. Започва да намирисва на издухана гарнитура. Надявам се, че просто ти не можеш да си сложиш маркучите както трябва, ама едва ли.
При мен съска като развивам капачката и на студен двигател, но аз съм с горещ бойлер и при мен е нормално. При теб единственото обяснение май е издухана гарнитура.


Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 10:52


За гарнитура ми се не мисли, ще пробвам с друга капачка втора употреба да не би тази да потдържа по-високо налягане, трябва ли да дрънка капачката като е свалена или не, четох някъде във форума че трябва, да не е заял клапана.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот genov1 » Съб 21 яну 2012 12:31


Колега без да съм ти видял колата мога да ти кажа какъв ти е проблема - заминала гарнитура. Квото и да правиш от тук нататък няма да се оправи докато не се смени гарнитурата. И маркучи да сменяш и скоби (между другото скобите се стягат леко, а не докато се смачка маркуча) няма да се оправи, и капачката да смяниш пак няма, тя тая капачка действа като предпазен клапан, ако се вдигне много налягането да изпусне от там, а не го регулира. Капачката е заминала ако антифриза почва да ври, т.е налягането в системата е ниско - а не восоко, и тогава се сменя. Щом имаш високо налягане в системата, надува маркучите, както е и в твоя случай, значи има малка дупчица в гарнитурата и пуска по малко компресия в антифриза и е*ава майката на цялата система. Щом има високо налягане в състемата, антифриза ще си намери от къде да избие, от едно място стягаш той от другаде тръгва, няма оправия. Т.е има - смяна на гарнирурата :bishop


Потребителски аватар
gataneca
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот gataneca » Съб 21 яну 2012 16:18


Съгласен съм с теб колега но до някъде, даже вече ми се иска да е така за да мога да го оправя веднъж завинаги. Съмнявам се за гарнитурата понеже колата в момента се кара доста 500-1000 км на седмица и доливането на антифриз си е едно и също не се увеличава, ако е гарнитура не трябва ли поне да се увеличава загубата на антифриз. А за налягането в охладителната система маркучите са нормално твърди. Мисля да карам така докато нещо не се промени за да съм сигурен поне че това е проблема а не да експериментирам. Ще пиша докъде ще го докарам


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот vaiper 1 » Съб 21 яну 2012 17:00


gataneca написа:Съгласен съм с теб колега но до някъде, даже вече ми се иска да е така за да мога да го оправя веднъж завинаги. Съмнявам се за гарнитурата понеже колата в момента се кара доста 500-1000 км на седмица и доливането на антифриз си е едно и също не се увеличава, ако е гарнитура не трябва ли поне да се увеличава загубата на антифриз. А за налягането в охладителната система маркучите са нормално твърди. Мисля да карам така докато нещо не се промени за да съм сигурен поне че това е проблема а не да експериментирам. Ще пиша докъде ще го докарам

С силикон ги намазах аз там кадето влизат но преди това ги зачистих с шкурка ефект 50 процента :Mr Green Fun


dumev
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 02 дек 2011 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: теч на антифриз от маркучите

Мнениеот dumev » Съб 21 яну 2012 18:26


Залагам на гарнитура на главата. :banghead:


Потребителски аватар
Nikunata
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: теч на антифриз от маркучите B3 2E

Мнениеот Nikunata » Съб 21 яну 2012 21:34


Не го стряскаите момчето,заминали за ви гарнитурите на ваште глави!Щом е сменял сам маркучите ще усети ако му надува.Моита откакто я имам-7 години/2Е/всяка зима имам течове,я от троиника на газовата.я от друга връзка.Маркучите се свиват от студа и протичат,а са чисто нови всичките,и скобите също.А капачката трябва да дрънка като я разклатиш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта