
Оптимални обороти на TDI мотор... ?
- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Оптимални обороти на TDI мотор... ?
Интересува ме какви според вас са оптималните обороти на 2,5 литров пет цилиндров TDI мотор. Опасно ли е да се кара в границата 3100-3500 об.мин. след като двигателя видимо не се товари и съотвенто не загрява.Пика на въртящия момент е от 1900 до 2300 об.мин.А максималната мощност (102кс.) се достига при 3500об.мин. Питам защото нямам зелена и червена зона на оборотомера а той е разграфен до абсурдните за този дизелов мотор 6000об.мин. 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ако максималната ти мощност е на 3500 след 3700 освен че си тормозиш колата тя просто не набира,така че дори и да се дърпаш с някои би трябвало да превклячваш на 3500-3700 в зависимост на коя скорост си.Ако го караш след 3000 об. няма опасност да счупиш мотора но му съкращаваш живота особенно ако го правиш преди да е достигнал работна температура.Иначе оптималното каране е да се въртиш в пика на въртящия момент ,но без да падаш под него.
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Ако максималната ти мощност е на 3500 след 3700 освен че си тормозиш колата тя просто не набира,така че дори и да се дърпаш с някои би трябвало да превклячваш на 3500-3700 в зависимост на коя скорост си.Ако го караш след 3000 об. няма опасност да счупиш мотора но му съкращаваш живота особенно ако го правиш преди да е достигнал работна температура.Иначе оптималното каране е да се въртиш в пика на въртящия момент ,но без да падаш под него.
като гледам тос бус на аватара едва ли се дърпа с някой


ако гониш време май трябва да се кара около конете (то си зависи от скоростите и от кривата на конете де)
пък за КПД(икономичност) май най добре в нютон метрите да се кара

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
То абсолютния стремеж към дадени обороти не е за предпочинтане,а по скоро да се осеща колат и мотора.Иначе и аз сам сагласен че 2000-2500 са правилните обороти.Друг е въпроса че колегата е с бес които е по тежичак и следователно малко или много би трябвало да кара с 200-300 оборота в повече и да не пада под 1900 особенно натоварен щото измъкването от там ще е или с много газ за нищо или с сваляне на една предавка.Иначе от високите обороти няма да се счупи особенно ако ги вдигаш плавно.По-голям проблем са ръчканията на мотора особенно незагрял и на ниска предавка и необоснованото превключване от висока на ниска предавка.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За движение на дълъг път, поне при моето TDI, си беше идеално между 2800 и 3500 оборота на 5 скорост. На 3000 оборота се беше със 140, което е идеално, а на по - ниски обороти /2500 при 120 км/ч/ има малко по - шумна работа двигателя, след което при 3000 се успокоява. Иначе за градско най добре си е да не се ускорява повече от 2500, ако искаш икономично и нежно шофиране. Двигателя си има въртящ момент и в ниски обороти, така че е напълно достатъчно до 2500 за нормално придвижване. Е, аз съм го изпъвал до 3500 - 3700
, но това е само при необходимост от бързо ускорение. Иначе няма смисъл. 


- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Доколкото знам, 1,9 ТДИ не е хубаво да се кара над 4000 оборота, просто този двигател не е високооборотен (макс. си мощност постига при 3750 оборота, срещу 4500 при 1.6 ТД). 2.5 ТДИ е горе-долу същата работа като 1.9 - по-голям обем, но по-малки цилиндри, т.е. - до 4000 оборота е нормално. Най-високооборотен е 1.6ТД, защото карантията му е сравнително лека за дизел, и спокойно може да се форсира до 4500 (друг е въпроса, че след 4000 оборота почва да глъхне, и спира на 4500, защото е с механична помпа с центробежен регулатор, който не сработва изведнъж). Но по форумите съм виждал 1.6 тд с "оперирана" помпа, които се форсират до 5-5500 оборота спокойно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта