Оптимални обороти на TDI мотор... ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Оптимални обороти на TDI мотор... ?

Мнениеот juli76 » Пон 25 сеп 2006 20:48


Интересува ме какви според вас са оптималните обороти на 2,5 литров пет цилиндров TDI мотор. Опасно ли е да се кара в границата 3100-3500 об.мин. след като двигателя видимо не се товари и съотвенто не загрява.Пика на въртящия момент е от 1900 до 2300 об.мин.А максималната мощност (102кс.) се достига при 3500об.мин. Питам защото нямам зелена и червена зона на оборотомера а той е разграфен до абсурдните за този дизелов мотор 6000об.мин. :)




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 сеп 2006 21:32


най-добрият вариант за дълъг път е 1900 оборота.. там нейде трябва да е 90..

Гледай да не държиш продължително повече от 4000 оборота...
другото.. го остави на хубавите консумативи ;)

всъщност виж къде е прекъсвача ако е на 5000 оборота.. не дръж 4000 ...
и така...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 сеп 2006 21:39


Ако максималната ти мощност е на 3500 след 3700 освен че си тормозиш колата тя просто не набира,така че дори и да се дърпаш с някои би трябвало да превклячваш на 3500-3700 в зависимост на коя скорост си.Ако го караш след 3000 об. няма опасност да счупиш мотора но му съкращаваш живота особенно ако го правиш преди да е достигнал работна температура.Иначе оптималното каране е да се въртиш в пика на въртящия момент ,но без да падаш под него.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 25 сеп 2006 21:40


колега до около 4000оборота си свиркаи,сравняваи с ауди100 със съштия мотор така4е даваи газ и напред :lol:


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пон 25 сеп 2006 21:59


Rabbit_TDI написа:Ако максималната ти мощност е на 3500 след 3700 освен че си тормозиш колата тя просто не набира,така че дори и да се дърпаш с някои би трябвало да превклячваш на 3500-3700 в зависимост на коя скорост си.Ако го караш след 3000 об. няма опасност да счупиш мотора но му съкращаваш живота особенно ако го правиш преди да е достигнал работна температура.Иначе оптималното каране е да се въртиш в пика на въртящия момент ,но без да падаш под него.



като гледам тос бус на аватара едва ли се дърпа с някой :lol: :wink:

ако гониш време май трябва да се кара около конете (то си зависи от скоростите и от кривата на конете де)

пък за КПД(икономичност) май най добре в нютон метрите да се кара :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 сеп 2006 23:13


Е то като гледам тоз бус може и да е служебен,а всички знаем че служебните са високообортни,мощни и икономични машини. :lol:


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 25 сеп 2006 23:21


аз съм с друг мотор де, но в случая мисълта ми е, че се старая да карам между 2000 и 2500 оборота - съответно - 120 - 140 км/ч.
рядко при TDI след 4200 оборота "има някой в къщи"


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 сеп 2006 23:29


То абсолютния стремеж към дадени обороти не е за предпочинтане,а по скоро да се осеща колат и мотора.Иначе и аз сам сагласен че 2000-2500 са правилните обороти.Друг е въпроса че колегата е с бес които е по тежичак и следователно малко или много би трябвало да кара с 200-300 оборота в повече и да не пада под 1900 особенно натоварен щото измъкването от там ще е или с много газ за нищо или с сваляне на една предавка.Иначе от високите обороти няма да се счупи особенно ако ги вдигаш плавно.По-голям проблем са ръчканията на мотора особенно незагрял и на ниска предавка и необоснованото превключване от висока на ниска предавка.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 26 сеп 2006 11:28


За движение на дълъг път, поне при моето TDI, си беше идеално между 2800 и 3500 оборота на 5 скорост. На 3000 оборота се беше със 140, което е идеално, а на по - ниски обороти /2500 при 120 км/ч/ има малко по - шумна работа двигателя, след което при 3000 се успокоява. Иначе за градско най добре си е да не се ускорява повече от 2500, ако искаш икономично и нежно шофиране. Двигателя си има въртящ момент и в ниски обороти, така че е напълно достатъчно до 2500 за нормално придвижване. Е, аз съм го изпъвал до 3500 - 3700 :twisted: , но това е само при необходимост от бързо ускорение. Иначе няма смисъл. :wink:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 26 сеп 2006 14:36


Най-важното е, когато двигателя е студен да го пазиш. Загрее ли, няма проблем, след като не се натоварва и не грее.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Вто 26 сеп 2006 16:05


3000 об/мин-скорост 138км/ч за магистралата ми липсва само темпомат:)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 26 сеп 2006 16:21


Моя е в десния крак а разходомера тогана ми сочи 5.5/100 без климатик :lol:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 26 сеп 2006 18:44


ами ште ви дам нов пример;карам тди типроник кутия и има пет вида смяна на предавките,като на натиснат педал до долу ми ги изрежда вси4ки скорости на 4500оборота- това са заводските настроики а колата не е нова нито нов модел;така 4е за тди до4500оборота страшно няма (и икономия няма :lol: )


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 26 сеп 2006 22:13


Доколкото знам, 1,9 ТДИ не е хубаво да се кара над 4000 оборота, просто този двигател не е високооборотен (макс. си мощност постига при 3750 оборота, срещу 4500 при 1.6 ТД). 2.5 ТДИ е горе-долу същата работа като 1.9 - по-голям обем, но по-малки цилиндри, т.е. - до 4000 оборота е нормално. Най-високооборотен е 1.6ТД, защото карантията му е сравнително лека за дизел, и спокойно може да се форсира до 4500 (друг е въпроса, че след 4000 оборота почва да глъхне, и спира на 4500, защото е с механична помпа с центробежен регулатор, който не сработва изведнъж). Но по форумите съм виждал 1.6 тд с "оперирана" помпа, които се форсират до 5-5500 оборота спокойно.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 26 сеп 2006 22:21


и на 1.9 и на 2.5 тди цилиндрите са на 79мм



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта