Изгаряне на реле алтернатор при даване на ток?Може ли ...?
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Изгаряне на реле алтернатор при даване на ток?Може ли ...?
Здравейте,закъсах го ... Днес малко по-рано давах ток на един приятел с Опел Фронтера 2.0 дизел!Два часа по-късно паля мойте кола тръгвам и след 5мин ми светка лампата,че не зарежда!След още 15-20минути каране колата умря напълно.Може ли от това дето давах ток (и то дълго въртя фронтерата с моя ток) да е изгоряло релето на алтернатора или на търся другаде проблема .Мерси
Последна промяна от altanivan на Съб 28 яну 2012 14:52, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Проблема почти със сигурност е в алтернатора, но вероятно са изгърмели диоди, а не релето и ремонта ще е по-скъп.
Правилно е като се дава ток първо да поработи няколко минути двигателя да се съживи и втория акумулатор, но при самото въртене на стартера двигателя трябва да е угасен.
И аз не го гася в такива случаи, но явно съм по-късметлия от теб.
Откачи си акумулатора защото при гръмнали диоди динамото може да разрежда акумулатора дори колата да не е на контакт. Ако имаш зарядно най-добре веднага го сложи да се зарежда защото в този студ, ако е разреден може да се скапе за една нощ, ако нямаш зарядно поне го прибери на топло, а не да стои на студа.
Правилно е като се дава ток първо да поработи няколко минути двигателя да се съживи и втория акумулатор, но при самото въртене на стартера двигателя трябва да е угасен.
И аз не го гася в такива случаи, но явно съм по-късметлия от теб.
Откачи си акумулатора защото при гръмнали диоди динамото може да разрежда акумулатора дори колата да не е на контакт. Ако имаш зарядно най-добре веднага го сложи да се зарежда защото в този студ, ако е разреден може да се скапе за една нощ, ако нямаш зарядно поне го прибери на топло, а не да стои на студа.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Дано да са четките на алтернатора. Случвало се е така да прехвърляме ток и не е имало никакви ядове с алтернатора. Ако никога до сега не си сменял четки на алтернатора, то може да си им е дошло времето вече и то точно в такъв момент, че да се чудиш дали не е от прехвърлянето 

-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Ами да ви кажа,сега свалих акумулатора и го пуснах да се зарежда.Но до сега не съм правил ремонт на алтернатора,купих го 2ра ръка и уш беше правен преди 1 година и стоя една в мен ,демек 2 години след ремонт!Сега съм свалил релето също ,като си мислех утре да почна с него .... ама така като ви слушам,да не търся значи проблема в релето?
Иначе по-принцип и аз като давам ток,гася колата ... но този път ,уви.....
Иначе по-принцип и аз като давам ток,гася колата ... но този път ,уви.....

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Пинципно не би трябвало да изгори нищо,дефакто обаче се получават много големи и резки промени на тока и напрежението при даването на ток на друга кола и е божа работа какво ще реши да цъфне.Общо взето по-добре си занеси алтернатора на ремонт на някой,който знае какво прави,за да ти го направи (всичко по него),да дадеш едни пари,ама да знаеш,че алтернатора ти е ок и утре няма пак да те остави някъде (обикновено са износени доста неща по тях и смяната на 1 или 2,решава проблема временно).
Иначе вариантите са да е думнал регулатора,който вие наричате реле (нищо общо няма с релетата,те си заминаха заедно с Жигули-тата
) или диодния изправителен блок на алтернатора.

Иначе вариантите са да е думнал регулатора,който вие наричате реле (нищо общо няма с релетата,те си заминаха заедно с Жигули-тата


Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Ако има за поправка диоден блок колега не се наемай да го сменяваш,а намери 2ра ръка алтернатор.Просто цената му ще бъде повече,отколкото да си вземеш 2алтернатора втора употреба..
Регулатор взех от евро07 за 12лв. най-евтин и перфектен.Държи 13,4 - 14.0 с пуснати дълги фарове,парно,реотани на задното стъкло и музики,и то на празен ход.При натиснат педал на газта до 14,2-3 държи.
Регулатор взех от евро07 за 12лв. най-евтин и перфектен.Държи 13,4 - 14.0 с пуснати дълги фарове,парно,реотани на задното стъкло и музики,и то на празен ход.При натиснат педал на газта до 14,2-3 държи.

- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Щом е работил една година алтернатора е бил читав.
Аз първо бих пробвал с друго реле, ако не се оправи ще захраня ротора с 12 волта без реле, ще откача дебелия кабел (края на кабела трябва да се изолира защото ще си остане свързан към плюса на акумулатора и не трябва да се опира никъде) от алтернатора и ще измеря какво напрежение има на изхода на алтернатора при работещ двигател и ако не ми хареса ще го разглобя и ще търся проблема. Възможно е да е изгоряла и статорната намотка. Ако не му разбираш по-добре потърси специалист или си купи друг алтернатор от форума. Ремонта наистина може да е твърде скъп и да не си заслужава.
Аз първо бих пробвал с друго реле, ако не се оправи ще захраня ротора с 12 волта без реле, ще откача дебелия кабел (края на кабела трябва да се изолира защото ще си остане свързан към плюса на акумулатора и не трябва да се опира никъде) от алтернатора и ще измеря какво напрежение има на изхода на алтернатора при работещ двигател и ако не ми хареса ще го разглобя и ще търся проблема. Възможно е да е изгоряла и статорната намотка. Ако не му разбираш по-добре потърси специалист или си купи друг алтернатор от форума. Ремонта наистина може да е твърде скъп и да не си заслужава.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Диодния блок за алтернатор 90А Bosch е точно 23лв с 1 година гаранция,там,където си ремонтирам алтернаторите.Със смяната на какво ли не по конкретно този алтернатор (регулатор,диоден блок заради един заминал диод,втулка и лагер,смяна на колектора,понеже беше изяден и т.н.),цената дойде на 70лв (по-скъпо са ми взимали само за дизеловите алтернатори,заради тресчотъчната шайба отпред) .Един алтернатор 2-ра ръка струва 40-50лв и колко ще работи - никой не знае 



-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Ако не е реле (както му викам аз ) по навътре не пипам,защото не разбирам.Къде да го оставя на ремонт 

Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
zfa159 написа:Диодния блок за алтернатор 90А Bosch е точно 23лв с 1 година гаранция,там,където си ремонтирам алтернаторите.Със смяната на какво ли не по конкретно този алтернатор (регулатор,диоден блок заради един заминал диод,втулка и лагер,смяна на колектора,понеже беше изяден и т.н.),цената дойде на 70лв (по-скъпо са ми взимали само за дизеловите алтернатори,заради тресчотъчната шайба отпред) .Един алтернатор 2-ра ръка струва 40-50лв и колко ще работи - никой не знае
Може и за 30 да се намери,но не това е целта,да!Не знаех,че толкова тънко може да се мине с такава ревизия.мислех си,че над Алеко Константинов минаваме винаги

Моя грешка

-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изгаряне на реле при даване на ток?Може ли ...
Така ,днес смених това реле с едно от Евро 07,което е некво Ремко ,на него пише 14.5 волта!Сега колата ми почна да зарежда,даже като премерих на 14-14.2 волта .. Това добре ли е ... или е много ?
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Изгаряне на реле алтернатор при даване на ток?Може ли ...?
L&R написа:Като запалиш провери напрежението на клемите B+ на алтернатора и акумулатора, ако е под 13,8V и да си вземеш нов акумулатор пак ще го съсипеш за нула време, което е и масова грешка.
13,8 - 14,4(5)V запомнете тези стойности

-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 08 яну 2012 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
Re: Изгаряне на реле алтернатор при даване на ток?Може ли ...?
Колеги , при голямо натоварване, гори статорна намотка
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Изгаряне на реле алтернатор при даване на ток?Може ли ...?
Затова най-правилният начин за даване на ток е?!
Закачаш колата със умрелият акумулатор чакаш 10мин за да се повъзбуди умрелият акумулатор и тогава палите мъртвеца. Пробвано е от мен мнооого пъти действа безотказно. Иначе особено при даване на ток на дизелов автомобил е страшен ампеража просто нечовешки. Веднъж 50-тина за подгряване и от там 50-тината + стартер което ще рече поне 250 на умрял от студ мотор. И ако не се направи този номер със 10-те минути алтернатора на "помагащият" умира. Особено ако е по-малък аз съм със 120А а като купих колата беше със 70А.
Закачаш колата със умрелият акумулатор чакаш 10мин за да се повъзбуди умрелият акумулатор и тогава палите мъртвеца. Пробвано е от мен мнооого пъти действа безотказно. Иначе особено при даване на ток на дизелов автомобил е страшен ампеража просто нечовешки. Веднъж 50-тина за подгряване и от там 50-тината + стартер което ще рече поне 250 на умрял от студ мотор. И ако не се направи този номер със 10-те минути алтернатора на "помагащият" умира. Особено ако е по-малък аз съм със 120А а като купих колата беше със 70А.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 48 госта