подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Съб 28 яну 2012 17:58


За да не се полъчи обледяване защото трабите са тънкостенни.




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Нед 29 яну 2012 9:21


няма начин, тях ги топлят главите


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Нед 29 яну 2012 11:54


bai vicho написа:За да не се полъчи обледяване защото трабите са тънкостенни.


Проблеми с обледяване има най-вече при афтърмаркет централен карбуратор, когато няма отопление на смукателния колектор. При двойка карбуратори разстоянието до главите е малко и поне за нашите условия не би трябвало да има пролем. В петък карах на -7/-8 градуса и при гаден североизточен вятър (което е все едно на -12/-15) и нямаше проблем. Но беше адски заледено и даже и с новите зимни Клебери колата си се пързаляше. А и други коли вървяха на шейни, та разходката беше кратка - не ми се занимава да правя тенекии посред зима :) ПС. Всъщност изказвам сериозно съмнение по отношение на тези Клебери, ако и да са нови...Навремето (преди 3г) колата дойде с два комплекта гуми от Австрия ...със зимния комплект гуми (не помня даже марката и не бяха нови) я карах с мръсна газ на -17 без проблем...има снимки в темата Зимен драйвър 2 или 3 ...вярно, че сега съм със 185/65/15 , а онези бяха 155ци, ама само заради това да има такава фрапираща разлика...


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Нед 29 яну 2012 13:08


Всъщност не мисля, че двойните карбуратори са подходящи за зимно ползване, особенно Въбърите с изтръгнатите смукачи - един добре-настроен двигател ще пали трудно и дори обогатявайки с ускорителната помпа, ще му трябват минути преди да потегли, да не говорим, колко дълго след, това горивото ще се втечнява в колекторите, пилейки сегменти и пречейки на оптималното изгаряне. Поради големият диаметър на колекторите и нискооборотните ни двигатели, скороста на гориво-въздушният поток е ниска и външно трудно ще видим конденз, но вътре ще си е почти-постоянен. С метални колектори не ми се мисли, просто... Има едни отоплителни кожусчета, които се продават за стандартните Солекси, с 2 от тях полужението може и да се пооправи... :screwy
nik1302 - под снега имаше прилично количество лед, та освен зимни гуми с шипове, всичко останало се предава, когато стъпи на него... facepalm


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Нед 29 яну 2012 13:20


BuGmaN написа:Всъщност не мисля, че двойните карбуратори са подходящи за зимно ползване, особенно Въбърите с изтръгнатите смукачи - един добре-настроен двигател ще пали трудно и дори обогатявайки с ускорителната помпа, ще му трябват минути преди да потегли, да не говорим, колко дълго след, това горивото ще се втечнява в колекторите, пилейки сегменти и пречейки на оптималното изгаряне. Поради големият диаметър на колекторите и нискооборотните ни двигатели, скороста на гориво-въздушният поток е ниска и външно трудно ще видим конденз, но вътре ще си е почти-постоянен. С метални колектори не ми се мисли, просто... Има едни отоплителни кожусчета, които се продават за стандартните Солекси, с 2 от тях полужението може и да се пооправи... :screwy
nik1302 - под снега имаше прилично количество лед, та освен зимни гуми с шипове, всичко останало се предава, когато стъпи на него... facepalm


абсолютно прав си...трябва известно "подгряване"/работа на място на двигателя за да потеглиш ...иначе в петък запали от втория път ...с механична бензинова помпа съм...с електрическа би трябвало да е малко по-добре...но това са няколко дена в годината...и за гумите си прав - то си беше чист лед :)
ПС. Карал съм костенурка със зимни гуми с шипове в Търново през 1996 на -15 градуса и маса лед...никакъв проблем...и адски голямо удоволствие от карането...ако и да бях с 1200 кубика въздухар


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Пон 30 яну 2012 21:40


Наблюдавам клипове и следя сайта на Роберт Нахбауер от доста време. Не знам какво може да е подобрил през 2011, но на този клип жълтият звяр ми се вижда адски бърз.
Костенурката е печелила куп слаломи в Австрия и е към 720 кг с тип 4 въздухар 2360сс и над 220 кончета.

Ето сайта му: http://members.a1.net/robert.nachbauer/index2.htm
и един от последните му клипове, където тази костенурка просто не може да се вкара в пътя.



Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Вто 31 яну 2012 8:28


Последният клип на Нахбауер от вчера - жесток е ...а музиката е на Еванесенс. И най-вече на жълтия 2360сс звяр ...



А понеже темета е подорение на двигатели и ТРАНСМИСИИ ...вижте за какво иде реч когато става дума за този N-TEC кефер ...7 степенна кеферска кутия!!! С нещо такова очевидно кара и Нахбауер.



Потребителски аватар
joromainata
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот joromainata » Вто 31 яну 2012 8:36


те това е супер :bowdown но за нашите ширини изглежда все едно гледам научна фантастика
инак дано скоро имаме и такава по пистите


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Вто 31 яну 2012 8:40


joromainata написа:те това е супер :bowdown но за нашите ширини изглежда все едно гледам научна фантастика
инак дано скоро имаме и такава по пистите


Жоро...просто показвам на какво е способен един въздухар ...а и клиповете и музиката мисля, че са перефктни ...в сайта на Роберт Нахбауер има доста инфо (на немски разбира се) и най-малкото за обща култура може да се погледне...а Джоси мисля започна нещо, което има амбициите в някаква степен да се доближи до това....дано го завърши успешно и по-скоро...


Потребителски аватар
joromainata
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот joromainata » Вто 31 яну 2012 8:45


а дам аз с интерес ги изгледах и се надявам да има ентусиасти от видяното та да понапомпат и техните двигатели
сега разбирам ти от къде черпиш ентусиазъм :D
а Той въздухара си е много способно копеле стига да има кой да го обгрижва подобаващо
а Джоси доста отдавна не е писъл и беше доста напред с неговия проект дано го е финализирал успешно
но от снимките си личеше че се работи на ниво и се изпипва яко
П.П.аз с моите съвсем скромни познания по ДВГ съм много далече от това на мене ми стига да пали и да върви брех че съм скромен не, че не ми се иска да върви с 150 -200

Последна промяна от joromainata на Вто 31 яну 2012 8:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Вто 31 яну 2012 8:55


joromainata написа:сега разбирам ти от къде черпиш ентусиазъм :D

Определено от тъзи жълт звяр черпя голяма доза ентусиазъм...а и вече я докарах донякъде...повярвай ми докарат ли се едни 80-90 кончета - а това от 1.6 въздухар се получава без проблем - и вече има доста адреналин и удоволствие от карането...между другото на 5 февруари се навършва една година от началото на моя проект (който отдавна е завършен и навъртя 6-7000 км. ) и ще пусна доста подробно инфо и малко снимки на това, което е направено ...


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Вто 31 яну 2012 13:03


Ако ще пускаш проекта си, пускай, щото ми се събраха няколко за показване, един 1835 вече 2-3 години е на пътят, собственика му, още се страхува да му сложим керамичен съединител за да не изпочупи всичко след себе си и се кара с отдавна изпечения си 215мм. ... :lol: Спестявах ви проекта за да не се дразните, а и аз себе си, но кризата няма да приключи скоро, та, поне да се радваме, на това, което беше преди нея... :mrgreen:


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот stingray » Пет 10 фев 2012 22:15


Я напишете две думи за скоростните кутии. Намерих една с букви АТ и видях че е с предавателно отнощшение по директно от другите - 3,875 спрямо 4.125 или нещо от сорта. Не помня точно. Каква и къде да очаквам разликата? :)


Потребителски аватар
joromainata
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот joromainata » Съб 11 фев 2012 7:49


Колегата PACH е твоя човек за скоростните кутии признал съм го за факир в областа :bowdown
не веднъж ми е обеснявал за скорости предавателни числа и тем подобни


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Съб 11 фев 2012 9:14


stingray написа:Я напишете две думи за скоростните кутии. Намерих една с букви АТ и видях че е с предавателно отнощшение по директно от другите - 3,875 спрямо 4.125 или нещо от сорта. Не помня точно. Каква и къде да очаквам разликата? :)


Хващай калкулатора и смятай. От примера и таблицата е повече от ясно кое какво е във формулата. heavy metal zork

trans1.JPG


trans2.JPG


Ето един пример какво може да се спечели. Цели 26 км/ч при 5000 оборта/мин.

trans3.JPG



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта