Подаване на ток

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подаване на ток

Мнениеот valsn » Пон 30 яну 2012 18:46


Ще направя един up на темата.Днес пред мен, трима души отказаха да податат ток, на един закъсал, с мотива че може да им се "скапе" компютъра или алтернатора.Аз му подахох и запали сравнително лесно/колата на която се подаваше беше Suzuki Vitara 2.0 V6/.
Та въпросът ми е: Има ли някаква доза истина в това за "компютъра" и алтернатора-т.е. че могат да се повредят?




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот snupeca » Пон 30 яну 2012 18:49




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Пон 30 яну 2012 19:21


свързване на кабелите. работа 2-3 мин на поне 2000 об на подаващата ток кола. Угасяване на двигателя и тогава потърпевшия върти на стартер . Ако не запали бай бай- има сериозен проблем.


joro135
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 16 авг 2010 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Подаване на ток

Мнениеот joro135 » Пон 30 яну 2012 21:17


За тези който смятат да си правят кабели за бензинови двг-16мм2,за дизел-25мм2 многожични медни.При връзките слагайте кабелни обувки,пресовате ги с чук докато обувката стегне кабела и след това запояване за по добър контакт и чак след това връзка с щипките чрез болт и гайка.По възможност болтовата връзка на щипките трябва да е по близо до контактната част(която стиска клемата на акумолатора).Щипките на плюсовия кабел задължително трябва да са изолирани (поради реална опасност от пожар ако даде накъсо,едва ли имате и идея колко мощ се крие в един акумолатор при късо) а на минусовия не е наложително.И като давате или ви дават ток си отваряйте очите,плюса се връзва само с плюс и минус само с минус.Щото ако се объркат горят компютри касетофони и всякаква друга електроника.Но ако всичко е наред с връзка акумолатор-акумолатор няма страшно и не вярвам да се прецака нещо,немските коли са достатъчно корави да издържат такова натоварване.Че на някой му се е прецакал генератора 2 часа след като е давал ток,не значи че и на вас ще се случи(явно му е дошло времето след хххххх километра).За сравнение моите кабели са 35мм2 3.5метра дълги и досега сигурно са подали ток на над 50 коли (в това число и на моята-транспортер4 2.5тди)в без да е имало абсолютно никакъв проблем.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Подаване на ток

Мнениеот emo-gar » Вто 31 яну 2012 21:51


Най-добрата жица за "токоподаващи" кабели е от електрожен..(ем е дълга,ем дебела,ем гъвкава),ама ако би барне заварчика...Иначе за собствени нужди се снабдете с "гумен" трифазен кабел (4х6квадрата),разделете краищата по двойки-така получавате 2 жила със сечение 12 квадрата всяко.Щипки-е ,добре е да има,ама и с жицата ще свържите работа.Мисля,едно 3 метра биха били полезни зимно време в багажника..нож ще се намери винаги. :wink:


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Подаване на ток

Мнениеот mccoy » Вто 31 яну 2012 22:08


joro135 написа:За тези който смятат да си правят кабели ..............

Много точно

:mrgreen: миналата година давах на един съсед ток и на другия ден умря баба ми ,ама аз не го обвинявам човека :mrgreen:


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подаване на ток

Мнениеот pedalchobaba » Вто 31 яну 2012 22:26


По темата: Бях тръгнал на море една сутрин със старата ми кола - Пасат Б3 и след като натоварих багажа, един съсед ме помоли да му дам ток, че му паднал акумулатора.
Закачихме кабелите и в момента, в който той запали моята кола угасна. Комутатор. Едни 70 кинта тогава, точно преди да тръгна на море. Може би хората, които разбират от токове имат обяснение защо стана така.
Иначе и моята баба почина, но от детски паралич.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Чет 02 фев 2012 10:44


joro135 написа:За тези който смятат да си правят кабели за бензинови двг-16мм2,за дизел-25мм2 многожични медни.При връзките слагайте кабелни обувки,пресовате ги с чук докато обувката стегне кабела и след това запояване за по добър контакт.


Аз съм с архивни кабели правени от мен през далечната 1985-6г .с 6 или 8 кв.мм сечение , но кабела е с калайдисани жички, запоени щипки.Давал съм ток на много коли , но по посочения от мен начин. Щипките от донара -към мъртвеца.работа 2-3 мин на около 2000 об, гасене и тогава потърпевшия върти на стартер.
Действа безотказно дори и при под минус 18 гр. По-тънкото сечение не позволява протичане на огромен ток и няма опастност да ми се пръсне акумулатораили дефектира алтернатора. Даването на ток с кабели трябва да става само при паднал акумулатор , но никога на мъртвеьц или дърт акумулатор без активна маса.


harlova
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Подаване на ток

Мнениеот harlova » Чет 02 фев 2012 12:49


Няма да има проблем ако кабелите са хубави и ако се внимава как се подава ток. Преди 4-5 месеца в една автомивка объркаха клемите на едно БМВ и му гръмнаха централата на аербега, но там бяха страшни некадърници и въобще не разбираха какво правят... ако се внимава всичко ще е ок


joro135
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 16 авг 2010 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Подаване на ток

Мнениеот joro135 » Чет 02 фев 2012 14:19


Аз съм с архивни кабели правени от мен през далечната 1985-6г .с 6 или 8 кв.мм сечение , но кабела е с калайдисани жички, запоени щипки.Давал съм ток на много коли , но по посочения от мен начин. Щипките от донара -към мъртвеца.работа 2-3 мин на около 2000 об, гасене и тогава потърпевшия върти на стартер.

По тънките кабели като пуснеш голям ток греят пали се изолация и калая става течен та айде да ми обясниш като почервенее от големия ток тоя кабел, като се отпои жичката от щипката и се лепне на купето ко правим, май звъним на112 :horror: .Иначе вярно е че като донора позареди изтощения акумолатор на потърпевшия 3-5мин и загаси двигателя, старта е по лесен и няма риск за донора.А няма риск щото ни комп работи ни генератор ни комутатор.То има и кабели които подават ток чрез запалките на колите-просто е включваш двете букси в запалките и през кабел 2х1мм2 (бушон15А толкоз е на запалката ) зареждаш изтощения акумолатор и след 3-5часа можеш да палиш. :screwy


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Пет 03 фев 2012 13:14


joro135 написа:[color=#FF0000]
По тънките кабели като пуснеш голям ток греят пали се изолация и калая става течен та айде да ми обясниш като почервенее от големия ток тоя кабел, като се отпои жичката от щипката и се лепне на купето


1.Самият кабел е произведен от завода с калайдисани усукани жички.
2.Кабела не е с PVC изолация , а двойна плетени стъклени нишки.
3.В щипките първо кабела е занитен и тогава запоен.
4. За толкова години нито се е стоплял, камо ли да се е зачервявал; нито пък щипка се е откачала.

5."се лепне на купето ко правим,"- Нищо аз си ги използвам вече толкова години безпроблемно.


Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

Re: Подаване на ток

Мнениеот toni82 » Съб 04 фев 2012 10:29


да едно време изглежда че наистина се правеха качествени неща.аз обаче искам да задам едно въпросче което ме интересува.проблем ли е да се зарежда акумулатора със зарядно за акумулатори БЕЗ същият да се сваля от колата,имали някаква опастност за нещо.


Потребителски аватар
volvic
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 0:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот volvic » Вто 25 дек 2012 12:58


greda написа:Трябват ти хубави (дебели) кабели със здрави, добре запоени клеми.
Палиш колата от която ще даваш ток. Свързваш двата плюса. След това закачаш на минуса на приемащата кола и накрая някъде по масата на даващата кола. НЕ НА МИНУСА на акумулатора, който подава.
Идеята е, че когато закачаш последната клема, обикновено искри. А това крие рискове от запалване на парите на акумулатора. Лично съм го ял, не е добре :bishop
От там нататък по установения ред, малко газ на даващата кола и си готов.
Разкачането е в обратния ред.
От опит - тази процедура върши работа и не дава ядове...


Здравей колега,

не съм сигурен дали има някакво голямо значение, но проверих в няколко места в нета и видях, че някои източници, включително немското ADAC, препоръчват поредността + + - маса. Ето източника - ADAC PDF.
Даваща ток кола А. Взимаща ток кола Б.
1. Червеният кабел се закача на плюса на А. Другият край на плюса на Б.
2. Черният кабел се заказа на минуса на А. Другият край се закача на масата на Б.
3. Двигателят на кола А се запалва.
4. Двигателят на кола Б се опитва да се запали.
5. Кола Б работи, включват се консуматори - примерно фарове, подгряване на задно стъкло.
6. Черният кабел се премахва от кола Б и кола А.
7. Накрая се маха и червеният кабел.


Доколкото разбрах консуматорите се включват, за да се избегнат пикови токове на зареждане от алтернатора към акумулатора в кола Б.

Както казах, не съм сигурен дали има значение на коя кола закачаш черния кабел на масата, така че се надявам да не приемете поста ми като заяждане или като издребняване.

Поздрави на всички и честита Коледа :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Подаване на ток

Мнениеот joker » Сря 26 дек 2012 16:05


Четете Радо и мислете!Не е въпроса за натоварването на акумултора на подаващата ток кола.а за натоварването на алтернатора!След обичайно запалване при 2 годищен акумулатор при включени всички консуматори сме измервали натоварване от около 20-24 ампера на алтернатора(при норма не повече от 16-18 А)....Е смятайте колко се товари алтенатора при подаване на ток на тотално скапан акумулатор и незбавно палене.Тоест,ако не се "пуши цигара"...Така,че ако не искате да си скапете алтернатора(то реле-регулатора първо изпишява) слушайте добре какво ви говори Радо!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта