Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Едва ли...всмисъл зависи от уредите
Значи за този ще поръчам сега друга схема от тип неомонтана.Тя е малко по-грееща,но за сметка на това уж стабилна.Целта е да се запазят 5те диода.Да се надяваме този или другят месец да сложа 4-2-1 колектора с ламбда сондата и генерацията и тогава ще сложа A/F диаграма 
-
didopoli
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Извинявам се че ползвам темата на колегата,но по молба на колеги писалими на лични слагам линк към схемата с LM3914 има описание на английски.За мин ниво може на 4 пин да се сложи като донастройващ потенциометър 200кОм става за доста широк диапазон от напрежения.
http://alectronix.blogspot.com/2011/06/12v-lead-acid-battery-monitor-circuit.html
http://alectronix.blogspot.com/2011/06/12v-lead-acid-battery-monitor-circuit.html
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Супер е схемата мерси колега 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Днес запоих вторият кит дето имах.Сложих му 10кОМ многооборотен тример и всичко заспа
Сега отчита както трябва 
-
azrod
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Aз пък захванах тази - http://www.electronicecircuits.com/elec ... or-circuit
Даже намерих фирма да се занимава с изрязване на плексиглас и като съм готов смятам да му лупна един 2 или 3 мм черен панел
Даже намерих фирма да се занимава с изрязване на плексиглас и като съм готов смятам да му лупна един 2 или 3 мм черен панел
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Сега и аз се замислих.Ще свържа мойте 5 диода към 10те други..тоест ще го направя така ,че 2-3изхода от тази схема да работят с един и същ диод..практически няма проблем май?
И въпроса ми към горната схема е ...как да си го калибрирам >10.5 до над 14.5< ? На принципа на 12-15волта ли ?
И въпроса ми към горната схема е ...как да си го калибрирам >10.5 до над 14.5< ? На принципа на 12-15волта ли ?
-
azrod
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Не, връзвай ги през един (т.е. на крачета 18,16,14,12,10 и с потенциометъра калибрираш докато на 15В светне 10-ката) не окъсявай изходите на ИС, понякога просветват два съседни диода и може да стане проблем 
Иначе мойта схема работи, само че бях изпукал няколко от диодите, че не ми се слизаше в снега да си взема уреда и ги тествах с батерия
Смених ги, смених и няколко мостчета,които бях направил с едни гадни китайски кабелчета и довечера пак ще дерзая.
П.П.: А за калибрирането на схемата няма смисъл да го правиш с 12-15, защото 10.5 няма изобщо да ти светне никога. Калибрирай си според мен по първия начин дето са описали и ще имаш обхват от 10 до 15 V. При мен вчера с груби настройки 1-вия диод ми отговори около 9,9В обаче поради горните причини не можах да я тествам като хората щото мостчета ми бяха явно от чиста стомана, а не от меден проводник
Иначе мойта схема работи, само че бях изпукал няколко от диодите, че не ми се слизаше в снега да си взема уреда и ги тествах с батерия
Смених ги, смених и няколко мостчета,които бях направил с едни гадни китайски кабелчета и довечера пак ще дерзая.
П.П.: А за калибрирането на схемата няма смисъл да го правиш с 12-15, защото 10.5 няма изобщо да ти светне никога. Калибрирай си според мен по първия начин дето са описали и ще имаш обхват от 10 до 15 V. При мен вчера с груби настройки 1-вия диод ми отговори около 9,9В обаче поради горните причини не можах да я тествам като хората щото мостчета ми бяха явно от чиста стомана, а не от меден проводник
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Да и това ми беше другата идея.Мислих с диоди да ги връзвам по 2бройки
Защото като се замислиш ще има моменти когато няма нищо да свети на копчето,когато някое краче от несвързваните му е подадено да свети 
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
mupk0 написа:Да и това ми беше другата идея.Мислих с диоди да ги връзвам по 2бройкиЗащото като се замислиш ще има моменти когато няма нищо да свети на копчето,когато някое краче от несвързваните му е подадено да свети
Преди Н.Е. някъде към 1987-8г съм праил индикатор по руска схема .С ТТЛ 5400,2 многооборотни тримера СП5-2 / бг ДЖ 3/ опорен ценер на входното Д818Е и 3 светодиода. Захранването беше с тразисторен стабилизатор на 5в , но отдавна има 7805 в малък корпус. Праговете бяха 13,6-7В и 15,3-5 В по твой избор. Много точно се настройваха праговете. Жълт под 13,6-7В , зелен и при 14,3-5В червен. При малки колебания на напрежението около 0,1-0,3в светят еднввременно и 2 диода / премигват/. През 1 рид реле вземах директно от акумулатора напрежението./абе то си беше комбина с реле регулатор 723 и 1 малко KD 503 на напрежението./
при интерес мога да изровя схемата .С руски ТТЛ аналог на 7400 праговете бяха направо умрели - голям толеранс, докато с аналога бяха бетон.
5-10 диода те объркват - трябва да се вгледаш точно кой свети и на какво напрежение отговаря.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Еми така ще е ...няма начин.Ще гледам и така.
-
azrod
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Направих я схемата и вече е калибрирана. Само дето ако колебанието не е толкова рязко и светят понякога два диода, но поне ориентира, че е на границата. Иначе доста добре показва, аз с един руски уред й подавах напрежение и горе-долу нагласих червените диоди над 14,4, след тях зелените и под 13,5 съм вече с жълти 
Само че май ще го махам тоя 3.9к резистор, че ми осветява цялото купе
Всъщност мисля и през деня да погледна как ще е
Иначе панела го измислих - намерих си лазер и са много точни служителките, ще ми го изрежат.
Само че май ще го махам тоя 3.9к резистор, че ми осветява цялото купе
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
azrod написа:Направих я схемата и вече е калибрирана. Само дето ако колебанието не е толкова рязко и светят понякога два диода, но поне ориентира, че е на границата. Иначе доста добре показва, аз с един руски уред й подавах напрежение и горе-долу нагласих червените диоди над 14,4, след тях зелените и под 13,5 съм вече с жълти
Само че май ще го махам тоя 3.9к резистор, че ми осветява цялото купеВсъщност мисля и през деня да погледна как ще е
Иначе панела го измислих - намерих си лазер и са много точни служителките, ще ми го изрежат.
Я дай снимки и разяснения?С 10 диода ли ще си ?
-
peter70
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
Във Conrad продават "термометър+часовник+волтметър" с подсветка в едно. Цена 26.70 лв .Ако го захраниш директно от акумулатора ще показва точно.
Каталожен номер: 85 33 97-2J
Каталожен номер: 85 33 97-2J
-
red rider
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
peter70 написа:Във Conrad продават "термометър+часовник+волтметър" с подсветка в едно. Цена 26.70 лв .Ако го захраниш директно от акумулатора ще показва точно.
Каталожен номер: 85 33 97-2J
Термометъра за външна температура ли е ? Имаш ли някаква снимка на уредчето ?
Мерси стана ми ясно .. да не цапаме темата на колегата

Последна промяна от red rider на Сря 01 фев 2012 23:16, променено общо 1 път.
-
peter70
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Направи си:индикатор за напрежението на алтернатора:duostyl
http://www.conrad.de/ce/de/product/8533 ... HERMOMETER
Смятам да си го купя между другото. не правя реклама. Видях го на живо и ми пасва на мястото над огледалото
Смятам да си го купя между другото. не правя реклама. Видях го на живо и ми пасва на мястото над огледалото
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта