Колега,чува ли се леко пукане при затопляне/изстиване на радиатора ?
Аз си купих маслен вчера и това пукане дразни.
Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор?
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Пука маслото в самия уред докато се сгрее. Иначе като работи не пука и е много тихо, освен ако не е някакъв нов по-пластмасов естествено. Говоря за тия старите железарки. 

- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Мда, слабички са конвекторите в тия студове
Трябва си масларка или духалка да подпомага. Добре, че оправих едно маслено Tesy, да подпомага ADAX-a
Иначе до около -5C ADAX смогва, от там надолу поиздишва...
Нямам изолазия, само нова дограма.

Трябва си масларка или духалка да подпомага. Добре, че оправих едно маслено Tesy, да подпомага ADAX-a

Иначе до около -5C ADAX смогва, от там надолу поиздишва...
Нямам изолазия, само нова дограма.
- daniel golf 3
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 09 мар 2010 10:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kostinbrod
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
http://www.pestimenergia.bg/infraheat-panels.htm колеги някой ползвал ли е такъв вид панел и какво мнение има за него?иначе звучи много добре,ама незнам колко е истина 

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
nosex написа:Иначе до около -5C ADAX смогва, от там надолу поиздишва...
Мисля, че е въпрос на киловати, т.е. излъгали са те с по-слаб адакс. И мен ме подведоха, че еди колко си ще стига идеално, а се оказа че трябва поне 20-30% отгоре.
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
MMX написа:nosex написа:Иначе до около -5C ADAX смогва, от там надолу поиздишва...
Мисля, че е въпрос на киловати, т.е. излъгали са те с по-слаб адакс. И мен ме подведоха, че еди колко си ще стига идеално, а се оказа че трябва поне 20-30% отгоре.
Напротив, даже взех модел с по-голяма мощност. Не се оплаквам, просто работи ефективно до определена околна/външна температура, от там насетне му трябва помощ (радиатор от камината с водната риза, масларката и тя се включи тия дни), за да държим една нормална температура в спалнята от 19-20C.

Държа да кажа, че живеем с жената и детето в двуетажна къща, на втория етаж. Отдолу на първия не живее никой и съответно не се отоплява, над нас е таванско и покрив - не е обитаемо и не се отоплява, отстрани също няма топлина - нали, важно е и типа на жилището

Със сигурност една изолацийка на къщата ще помогне много, ама няма пара

- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Просто под определени градуси с каквото и да се топлиш /климатик,конвектор,локално парно/ трябва да се ползват допълнителни мощности ! При котлето е ясно-вдигаш температурата на водата от 65 на 75 и компенсираш с цената на повече гориво ама при конвектора и климатика няма как да го надуеш повече отколкото могат и тогава или се обличаш по-дебело или ползваш жокера "извади от мазето резервата" 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Stivi написа:Просто под определени градуси с каквото и да се топлиш /климатик,конвектор,локално парно/ ....
Не е така , тук става въпрос за друго , просто физическите процеси ,които протчат в една термопомпа (климатик) са неефективни при температура по-ниска от X градуса и практически невъзможни под Y градуса . Пък масления радиатор си прави винаги от 2500W електричество - 2500W топлина , при каквито и да е условия и температури , това е



- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Аз в Габрово в общежитието съм с Маслен радиатор от 2 години.Топлината е по-мека от климатика и за 2-3 часа от студена стая прави баня 

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
milmar написа:Stivi написа:Просто под определени градуси с каквото и да се топлиш /климатик,конвектор,локално парно/ ....
Не е така , тук става въпрос за друго , просто физическите процеси ,които протчат в една термопомпа (климатик) са неефективни при температура по-ниска от X градуса и практически невъзможни под Y градуса . Пък масления радиатор си прави винаги от 2500W електричество - 2500W топлина , при каквито и да е условия и температури , това е. В един момент , когато климатика все още топли , но от 2500W електрическа енергия ти прави 500W топлинна (съвсем образно и условно казано
) , пускаш духалката , защото има по-високо КПД , пак духа , но поне топли , а в добрия случай - маслен радиатор
.
Не е съвсем така според мен. Става дума за топлообмен. Стаята изстива, защото губи топлина, защото не е 100% изолирана. Когато навън е достатъчно студено се стига до положение отоплителният уред да не смогне да вкарва толкова топлина колкото се губи. Тъй че дали с радиатор или с конвектор - винаги има граница, под която уредът не смогва да догони изстиването. При климатиците не съм съвсем наясно с процеса... Ако има 100% изолация дори печка с мощност 5W все някога ще затопли добре стаята - примерно след 5 дни

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Аз имам някакъв спомен,че при по-ниски температури фреона вътре в климатика не му е кефещо и съответно способността му да абсорбира топлина става по-малко.Тоест самият процес вътре(дали ще е отопление/охлаждане) се забавя и става по-неефективен.По механика на флуидите ни го обяснява професора,но не го запомних добре навремето,защото не ми е по специалността.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
За да има климатика висок СОР изпарението във външното тяло трябва да става при възможно най-висока температура, тази температура задължително трябва да е по-ниска от температурата на въздуха. А тези дни температурата на въздуха е твърде ниска и затова климатика става с подобна ефективност като духалка, че и по-ниска.
За радиаторите и конвекторите Милмар е напълно прав.
За радиаторите и конвекторите Милмар е напълно прав.
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
ktamen написа:А тези дни температурата на въздуха е твърде ниска и затова климатика става с подобна ефективност като духалка, че и по-ниска.
И все пак каква е границата в температура, при която климатикът има добър коефициент? Може до -50°C да е наред, а надолу да става духалка.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
Тази граница е различна за всеки климатик.
Духалката е еднакво ефективна при всякакви температури.
Духалката е еднакво ефективна при всякакви температури.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.
MMX написа:... Може до -50°C да е наред, а надолу да става духалка.
Не , до (-51.5)°C ... мечтай си


Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта