Зареждане на акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Съб 04 фев 2012 14:11


Напълно зареден може да се счита когато стигне 2,7V на клетка това са 16,2V. Ако тогава аерометъра все още показва стойност по-ниска от 1,28gr/cm^3 значи трябва да му се коригира.

Последна промяна от radi_nrj на Съб 04 фев 2012 15:31, променено общо 1 път.




transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот transform » Съб 04 фев 2012 14:52


Там е работата, че напрежението след около 14V, вече започва по-бързо да се покачва и достига 16-16.2V и там задържа при ток около 2-3А. Напрежението задържа, но плътността бавно се покачва. При по-голям ток, сигурно напржението и 17-18V ще стигне и то преди плътността да е 1.28. Много ми е интерсно - как може да стане презареждане над 14.4V според някои, когато плътността е под 1.28, кое ще му се презареди? Продължавам да твърдя, че напрежението е подвеждащо и се влияе пряко от зарядния ток, както е според законите на елтехниката. Ако го зареждам с милиампери цял месец, тогава може и да е зареден при 14.4V.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот fox_vt » Съб 04 фев 2012 17:47


Нз кой ти е казал че оловен акумулатор се зарежда до 14,4 в :screwy акумулатора се счита за зареден когато-гъстотата на електролита е 1,28 при 20 градуса целзий,когато напрежението спре да се покачва около16 волта е тва,когато започне по бурно отделяне на балончета,и когато след престой 2 часа напрежението на акумулатора е 12,65в.Това са всички признаци по които можеш да познаеш в зависимост какви измерващи инструменти имаш или нямаш.А привържениците на 14,4 волтовата глупост се бъркат с това че в колата това е горната граница на зареждане и поддържане,но колата не е зарядно там всичко е опростено максимално и не се гонят максимални показания,пък и не е добре да се кара с кипящ акумулатор дълго време.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот stil » Съб 04 фев 2012 17:49


Не неглижирайте температурата на електролита. Когато мерите плътност, ВИНАГИ мерете и температура! Другото са резултати "едно към гьотере".
А иначе, напрежението на заряд (Charging Voltage - CV) никога не е било точен показател за състоянието на заряд на един акумулатор. Още повече, че пълният цикъл на зареждане на акумулатора изисква превключване на различни напрежения (също температурно коригирани!) - нещо, което не е по силите на обикновено зарядно. Освен това, различните конструкции акумулатори изискват различно CV - тези 16V споменати по-горе без да се упомене при каква температура да се измерят и за какъв акумулатор, могат да се окажат доста над допустимите за някой видове акумулатори.

Точният показател за състоянието на заряд е плътността на електролита и косвено, напрежението на клемите (Open Circuit Voltage - OCV). И двете обаче коректо измерени и за кой ли път температурно коригирани!


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот transform » Нед 05 фев 2012 10:49


За колегата по-горе, който се чудеше - кой ми е казал, че акумулатора се зарежда до 14.4V. Това го пише масово на много места, като стане дума за зареждане на акумулатори с автоматично зарядно.
Ето това е извадка от упътването за моя акумулатор. По-долу съм направил някакъв превод.

CHARGING(using charging devices). Sparks can cause explosions especially during and after charging. Only charge off vehicle in well ventilated area. Only use direct current(DC) automatic regulated chargers. Charge voltage should be 14.4 volts maximum. Follow the charger instructions.

ЗАРЕЖДАНЕ (с помощта на устройства за зареждане). Искра може да предизвика експлозия, особено по време на и след зареждане. Зареждайте само при изключено превозно средство в добре проветрявана област. Използвайте само правотокови(DC) автоматично регулирани, зарядни устройства. Зареждащото напрежение трябва да бъде максимум 14,4 волта. Следвайте инструкциите на зарядното.

Експперимента, който направих показа, че има голямо разминаване с даденото напрежение и представата за напълно зареден акумулатор, на който според други източници плътността трябва да е 1,28. - това се опитах да напиша в тази тема. Температурата също е много важна, както каза и колегата по-горе. В крайна сметка се оказва, че май много хора(включително и аз) не знаят как да си поддържат и зареждат правилно акумулатора. За да му се удължи живота, той трябва да е винаги зареден напълно, а това става с дозареждане и от там се почват проблемите - как да разберем, че акумулатора ни е 100% зареден и в даден момент не го презареждаме, защото двата показателя - напрежение и плътност нещо си противоречат.Или казано накратко - няма как разреден акумулатор зареждан с ток 1/10 и достигане на напрежение 14.4V да е с плътност 1.28. Има различни видове акумулатори и различни производители, може би за всеки си е индивидуално, като сложим и степента на износване на акумулатора, ще му хванем края, ама друг път :talk:. Всичко написано от мен, не налагам на никого. :012:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Нед 05 фев 2012 12:59


Повечето "автоматични" зарядни устройства са просто Трансформатор-токолизправител 220AC-16,5DC. Под товар изходното напрежение пада. При много разреден акумулатор до 12,7V.
Моето зарядно е с максимален ток 7,5A, но този ток го дава при разреден акумулатор когато вътрешното му съпротивление е ниско. При достигане на 14,4V на клемите зарядния ток е паднал на 1А и акумулатора е над 80% зареден, но тук остава най-дългия период от зареждането до достигането както вече написах на 16,2V. В продължение на няколко часа тока плавно пада до нула, а в края на този период напрежението рязко скача на 16,2V и почва интензивно кипене на електролита. Това е момента, в който зареждането трябва да се преустанови.

Ако при тази условия имаш гъстота на електролита по-малка от 1,28гр/см3 трябва да се коригира. Както вече колегата по-горе писа въпросната гъстота се мери на 20 градуса защото иначе дава отклонения.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот k_garchev » Чет 09 фев 2012 17:32


Имам един акумулатор,който е чисто нов,но не е ползван около година!Ясно ми е,че трябва да го заредя преди да го пусна в експлоатация,но дали трябва да го правя нещо друго?Хапчета или...?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта