Golf MK3 лагер на кормилен прът
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Golf MK3 лагер на кормилен прът
някой занимавал ли се е със смяната на този лагер кейто предизвиква гаден луфт на волана нагоре и надоло,доста ме дразни това и съм решил да го направя,интересува ме намира ли се лагер със същите размери,ако ли не размерите му и какво се преправя.ето и примерни снимки
- polski-grizach
- Мнения: 302
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: лагер на кормилен прът
Рядко се разбива този лагер.Търсил съм по магазините,но ми го предлагат целия комплект аломиниевия корпус който си показал на снимката.По принцип този лагер лагерува на една тефлонова втулка която стои на кормилния прът.Ако си сменял клемореда е много възможно да е била избутана самата тефлонова втулка по пръта надолу и от там да имаш този луфт.Аз вадя тази тефлонова втулка от пръта и я набивам на лагера и чак тогава монтирам аломиниевата конзола на мястото си.Провери тази втулка дали е там,иначе лагера върви комплект с аломиния.Не са ми го предлагали като отделна резервна част.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: лагер на кормилен прът
не е от втулката брат ми лагера е доста разбит ,не си спомням много добре обаче някой беше преправял във форума точно тази конзола с друг лагер
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: лагер на кормилен прът
Лагера се разбива много често.Втулката ако е цяла,няма как да изпадне,защото отгоре си има борд,който ляга над лагера и си я фиксира на място.За да може да изпада,значи борда е откъснат и е махнат при някоя предна интервенция по колата.Идеята на тази втулка е,ако лагера се счупи и блокира,да може да превърти в основата му и да си завъртиш волана,а не да блокира и той
.Лагера е редовен проблем при Голф 3,Пасат В3 и В4.Сменя се комплект с цялата алуминиева глупост,като така се и продава.Води се конзола за кормилен прът (ако кажеш каква е колата,ще ти извадя и парт номера,макар че на старата ти трябва да го пише
).Патрона се вади и се мести на новата конзола.Общо взето е за 2 часа работа макс. Продават се и оригинални конзоли (за Пасат е около 80-90лв),продават се и други марки - Топран,SWAG и т.н. ,които са по-евтини (50-60лв) и не са лоши.
Лагера е месингов,както се вижда от картинката и редовно се разбива (все пак караме коли на по 15-20 години
).И аз се сещам за темата с преправянето,но не я намерих,пък и онзи лагер едва ли ще е по-евтин от 30лв и заедно с труда за преправянето става безсмислено.Тази конзола с този лагер е изкарала поне 10 години без да хлопа,значи сега като смениш лагера,поне още 5-6-10 години няма да мръдне (с оригиналния лагер) и не виждам смисъл да се сменя с по-здрав (човека от онази тема беше сложил стоманен лагер).
За смяната мога също да помогна,ако нещо не е ясно,защото скоро сменях на един Пасат В4 и спомените още са ми пресни



Лагера е месингов,както се вижда от картинката и редовно се разбива (все пак караме коли на по 15-20 години

За смяната мога също да помогна,ако нещо не е ясно,защото скоро сменях на един Пасат В4 и спомените още са ми пресни


-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: лагер на кормилен прът
луфта в момента е търпим не много но поринцип аз съм такъв че държа всичко да е ок може да кара така още виждал съм къде къде по разбити мой приятел в момента е с такъв много разбит на Г2 без хидравлика аз също до преди година нямах хидравлика и луфта и преди си го имаше и ми прави впечетление че на колите без хидравлика се разбива повече особено с гуми над 195
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: лагер на кормилен прът
zfa159, лагера си е стоманен, червения цвят е някаква повърхностна обработка, пробвай го с магнит
То изобщо възможно ли е да се смени само лагера, за да се извади трябва да се отреже борда, и после как ще се фиксира, като не може да се занити?
Тук имам такава "конзола за кормилен прът" от стария ми голф на нея си пише, че е произведена през 84г и няма грам луфт, а само аз съм навъртял 150 000. Изобщо не мога да си представя какъв зор трябва да има за да се скапе.
Ти имаш ли представа защо се скапват на едни коли, а на други не?

То изобщо възможно ли е да се смени само лагера, за да се извади трябва да се отреже борда, и после как ще се фиксира, като не може да се занити?
Тук имам такава "конзола за кормилен прът" от стария ми голф на нея си пише, че е произведена през 84г и няма грам луфт, а само аз съм навъртял 150 000. Изобщо не мога да си представя какъв зор трябва да има за да се скапе.
Ти имаш ли представа защо се скапват на едни коли, а на други не?
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: лагер на кормилен прът
ktamen написа:zfa159, лагера си е стоманен, червения цвят е някаква повърхностна обработка, пробвай го с магнит![]()
То изобщо възможно ли е да се смени само лагера, за да се извади трябва да се отреже борда, и после как ще се фиксира, като не може да се занити?
Тук имам такава "конзола за кормилен прът" от стария ми голф на нея си пише, че е произведена през 84г и няма грам луфт, а само аз съм навъртял 150 000. Изобщо не мога да си представя какъв зор трябва да има за да се скапе.
Ти имаш ли представа защо се скапват на едни коли, а на други не?
с хидравлика ли е бил твоя голф
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: лагер на кормилен прът
Без хидравлика.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: лагер на кормилен прът
Според мене ако е с хидравлика ще издържи повече, заради по-малкото усилие върху волана при въртене. Без хидравлика се върти по-трудно волана и кормилния прът притиска повече двете гривни на лагера една към друга.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: лагер на кормилен прът
Ако не е връщан километража на стария ми голф (едва ли
) значи лагера е изкарал поне 350 000, доста от които като такси в София, като го гледам в какво състояние е ще изкара поне още толкова. Може би се скапва при проблем с хидравликата и колата се кара с този проблем, тогава товара е доста по-голям отколкото с механична рейка.

- bee7le
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 8:47
- Автомобил: Golf 5
- Двигател: BSE 2007
- Местоположение: Варна
Re: лагер на кормилен прът
Ще пиша в тази стара тема, защото проблема ми е по въпроса, и при мене се разби този лагер (имаше луфт във волана нагоре/надолу и напред/назад) и го смениха с нов заедно с цялото тяло както е на снимката (голф 3 с хидравлика и чупещ волан), след това луфта във волана изчезна но остана едно чукане което се чува някаде зад волана когато се кара по черен пък с неравности, някъкви идеи от какво може да е ? Майстора искаше да ми сменя и карето на волана, мисля че се води горно, но като го извади не видях луфт в това каре и му казах да го връща за да не се набутвам с излишни пари - беше намерил друго каре от сеат и беше с малко по друга форма, каза че моето било по зле защото едната част се движи свободно като се постави карето хоризонтално във въздуха, а на сеатовото си стоеше във въздуха, за мене това беше може би защото греста му се беше малко спекла, освен това при опита си да извади горния лагер от кормилния прът, удряше с чук по него, дали не е повредил нещо с този чук, ще се радвам да споделите мнение по въпроса, че вече олекнах с не малко пари а проблем все още има.



- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: лагер на кормилен прът
Доколкото зная по кормилния прът не се удря с чук... Мисля, че има скоба, с която се вади тоя лагер.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: Golf MK3 лагер на кормилен прът
Да не би да е разбит и долният лагер на пръта? До колкото съм че по тази тема тук си спомням, че се проявяват същите симптоми при разбит долен лагер или кормилни накрайници.
- bee7le
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 8:47
- Автомобил: Golf 5
- Двигател: BSE 2007
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK3 лагер на кормилен прът
Откихме че има луфт в кормилното каре (до педалите), а в долния лагер как се разбира дали има луфт ?
- bee7le
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 8:47
- Автомобил: Golf 5
- Двигател: BSE 2007
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK3 лагер на кормилен прът
Сменихме лагера с конзолата и карето на пръта, до педалите - мисля че се води горно, под него има друго каре което излиза към рейката мисля, луфта във волана и тракането изчезнаха, но ми е интерсно дали долния лагер има луфт, за да се смени и той, като беше свалено карето пръта се мърдаше като го бутна с ръка, дали този втулков лагер на пръта не трябва да го фиксира и да не се мърда при свалено каре ? Другия въпрос е трябва ли да се сваля рейката за да се смени долното каре ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 79 госта